hennepkwekerij bij de bovenburen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:24

gohya schreef:
Er is op 1 slaapkamer de kleine raam klein dicht getimmerd met hout met een gat erin waar een slang [van een droger] doorheen komt.De grote raam zit dicht met luxaflex.
Kan me niet voorstellen dat iemand slaapt met een droger op zijn slaapkamer.
Elke avond en nacht,soms ook overdag een soort van gezoem vanuit de achtertuin.

Mijn slaapkamer had vorig jaar tijdens de hittegolf ook 1 dichtgetimmerd raam met een slang erdoor naar buiten en de overige gordijnen dicht.
Was net bevallen en had een airco unit in mijn kamer staan en die hebben een grote slang die naar buiten moeten voor de warme luchtafvoer.

Uieindelijk zou het bij jou een optelsom zijn van zaken, maar alleen een raam met houtenplaat met de uitgang van een grote slang moet je niet direct de politie voor bellen hoor

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:26

Klopt, mijn droger stond in mijn vorige appartement ook op een slaapkamer (met slang naar buiten). En nu ook, maar nu hoef ik geen slang meer naar buiten.

Denk dat veel drogers eerder op een slaapkamer dan op een badkamer staan, vooral die met slang.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:29

Keet schreef:
gohya schreef:
Er is op 1 slaapkamer de kleine raam klein dicht getimmerd met hout met een gat erin waar een slang [van een droger] doorheen komt.De grote raam zit dicht met luxaflex.

Mijn slaapkamer had vorig jaar tijdens de hittegolf ook 1 dichtgetimmerd raam met een slang erdoor naar buiten en de overige gordijnen dicht.
Was net bevallen en had een airco unit in mijn kamer staan en die hebben een grote slang die naar buiten moeten voor de warme luchtafvoer.

Uieindelijk zou het bij jou een optelsom zijn van zaken, maar alleen een raam met houtenplaat met de uitgang van een grote slang moet je niet direct de politie voor bellen hoor

Heb je de rest van het topic wel gelezen?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 13:33

Als het in combinatie met een sterke wietlucht is dan is het niet vreemd als je vermoedens hebt van een hennepkwekerij.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 23-08-16 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:33

Yinnar schreef:
safina schreef:
Nee, Stedin hoeft het pand niet in. Lees maar: http://nos.nl/artikel/2083763-slimme-so ... ij-op.html

Dat is een goeie tip. Ik heb het direct in de groep gegooid. We doen momenteel alles in overleg om te voorkomen dat er dubbele acties ondernomen worden. Wel vreemd dat de politie Stedin niet verzoekt om een meting te doen. Zo te lezen doen ze het regelmatig omdat de politie te druk is met de opvang van vluchtelingen.

Soms is het niet erg om dubbel actie te ondernemen hoor. Gaat het balletje aan de ene kant niet rollen, dan wel aan de andere kant. :D

Stedin heeft er het meeste belang bij dat een kwekerij wordt opgedoekt. Het kost hen immers een heleboel geld als er stroom wordt verbruikt die niet wordt betaald. Dus ik verwacht dat zij er wel vaart achter zetten.

Qua tempo vind ik dat men hier op Bokt wel veel verwacht. Het was netjes geweest als de politie de afspraak was nagekomen om langs te komen. En ik snap dat we hier allemaal met spanning zitten te wachten tot die deur wordt ingebeukt. Maar anderzijds: verwacht niet dat bij één telefoontje het hele Utrechtse korps in opperste staat van paraatheid is. En dat binnen een dag de kwekerij is opgedoekt en de boeven achter tralies zitten.
En we weten niet wat ze al aan het doen zijn. Misschien wordt het pand al lang geobserveerd om te kijken wie er in en uit gaat, wordt er een dezer dagen een warmtemeting gedaan, wordt er al gekeken naar stroomverbruik en zijn de antecedenten van de verhuurder en 'bewoners' al lang nagetrokken. Het is niet dat de politie dat jullie allemaal gaat vertellen natuurlijk....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:39

Yinnar schreef:
Als het in combinatie met een sterke wietlucht is dan is het niet vreemd als je vermoedens hebt van een hennepkwekerij.

Dat zeg ik toch ook in de zin er onder ;) als het een optelsom van een aantal zaken is ;)
Maar alleen een afgetimmerd raam met een slang en dichte gordijnen zou ik de politie niet voor bellen. Dat kan zo veel oorzaken hebben. Probeerde een voorbeeld te geven.

En ja, ik heb het topic gelezen, voor degene die dat vroeg. Was ook niet mijn eerste reactie in het topic.
Bedankt voor de interesse :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:41

Shiloh schreef:
Ik snap dan weer niet dat je dat accepteerd dat ze niks doen. Ik zou gewoon dagelijks aan de telefoon hangen. Net zo lang tot ze wél wat doen.

En ik snap dan weer niet dat ts niet gewoon even langsgaat bij het plaatselijke politie bureau om haar verhaal te doen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 13:47

DatBenIkNou schreef:
Shiloh schreef:
Ik snap dan weer niet dat je dat accepteerd dat ze niks doen. Ik zou gewoon dagelijks aan de telefoon hangen. Net zo lang tot ze wél wat doen.

En ik snap dan weer niet dat ts niet gewoon even langsgaat bij het plaatselijke politie bureau om haar verhaal te doen.

Mensen, mensen wel lezen. De politie heeft er een "wiet team" op gezet. Wij zijn nu aan het kijken of we Stedin erin kunnen betrekken zodat er sneller actie wordt ondernomen. We kunnen elke dag wel bellen of op het politiebureau lopen gillen maar blijkbaar is er een bepaald beleid bij dit soort meldingen.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:48

ik zeg maar wat hoor, dus niet direct mijn kop afbijten :D ...
maar zou het ook niet kunnen dat de politie ondertussen bezig is een zaak op te bouwen?
dus eerst achtergrondinfo opzoeken; bv. wie woont daar, wie is de eigenaar. dan misschien; bv. zijn er handlangers, is het een onderdeel van een grotere operatie enz...
het is beter om het gehele netwerk op te pakken, dan alleen een paar plantjes te verwijderen.
Al is daar de directe veiligheid niet mee gewaarborgd, maar de veiligheid op de langere duur wel.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:03

Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik begrijp dat jullie bang zijn voor de gevolgen. De politie mag nooit jullie naam geven zo ver ik weet. En zou ik een teler zijn en politie komt bij mij aan de deur zou ik ook als eerste denken "buren"... Is toch wel logisch dat zij de enige zijn die er overlast aan hebben.

Maar straks breekt er brand uit en hebben jullie niks meer wil je dan op je geweten hebben dat meneer de oostblokker vrij uit gaat, terwijl jullie allemaal het vermoeden hadden en dan niks meer hebben?

Jullie keus hoor maar vind het zelf een beetje dubbel. De politie mag nooit zomaar een naam vrij geven als er melding gedaan is. Het is dat ik je niet ken had anders graag voor jullie gebeld..

@edit: zie nu dat er een wiet team opgezet is, super!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:44

Yinnar schreef:
Mensen, mensen wel lezen. De politie heeft er een "wiet team" op gezet. Wij zijn nu aan het kijken of we Stedin erin kunnen betrekken zodat er sneller actie wordt ondernomen. We kunnen elke dag wel bellen of op het politiebureau lopen gillen maar blijkbaar is er een bepaald beleid bij dit soort meldingen.

Ik reageerde op het verhaal en de reactie van degene boven mij, waar de politie niks deed.

sanso

Re: hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:03

Even offtopic. Ik moest best even grinniken omdat er onderaan deze pagina een aanbieding van een energieleverancier staat in het advertentieblokje.

Ontopic; heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:28

Keet schreef:
gohya schreef:

Thnx. voor je uitleg! dat zou idd. ook kunnen ja,een airco.Ik wist niet dat die zo'n droger slang hadden.
Maar verder zijn er vele tekens w.b.t. drugsdealen,ze staan er ook bekend bij de politie.En dat gezoem wat ik steeds hoor? miss. van het kinder zwembadje? maar laat je die pomp dan ook s'nachts aan staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:06

@gohya Dealen uit hetzelfde pand als waar je een kwekerij hebt is redelijk stom. Trekt veel te veel aandacht. Als je toko wordt opgedoekt met al die plantjes en apparatuur, kost dat je duizenden euro's. Er zullen van die sukkels zijn, maar ik denk niet veel...

Qua zwembad: sommigen laten dag en nacht zo'n pompje aan staan ja.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:09

Deliana1993 schreef:
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik begrijp dat jullie bang zijn voor de gevolgen. De politie mag nooit jullie naam geven zo ver ik weet.

Nou dat is niet waar hoor. In het procesverbaal sta je gewoon vermeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:14

Jennyj01 schreef:
Deliana1993 schreef:
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik begrijp dat jullie bang zijn voor de gevolgen. De politie mag nooit jullie naam geven zo ver ik weet.

Nou dat is niet waar hoor. In het procesverbaal sta je gewoon vermeld.

Ja, dat heb ik eerder ook al uitgelegd. Met links naar informatie van de overheid daarover. Maar dat hielp niet echt geloof ik... :D

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 00:00

gohya schreef:
Keet schreef:

Thnx. voor je uitleg! dat zou idd. ook kunnen ja,een airco.Ik wist niet dat die zo'n droger slang hadden.
Maar verder zijn er vele tekens w.b.t. drugsdealen,ze staan er ook bekend bij de politie.En dat gezoem wat ik steeds hoor? miss. van het kinder zwembadje? maar laat je die pomp dan ook s'nachts aan staan?

Lijkt me ook dat je kinderen overdag wel hoort/ziet, zeker nu de school weer begonnen is

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 00:08

gohya schreef:

Uieindelijk zou het bij jou een optelsom zijn van zaken, maar alleen een raam met houtenplaat met de uitgang van een grote slang moet je niet direct de politie voor bellen hoor[/quote]

Maar verder zijn er vele tekens w.b.t. drugsdealen,ze staan er ook bekend bij de politie.En dat gezoem wat ik steeds hoor? miss. van het kinder zwembadje? maar laat je die pomp dan ook s'nachts aan staan?[/quote]

Eem airco maakt best wat lawaai. Wij hebben een mobiele airco en de slang hangt uit het raam. Maar die maakt wel geluid, dus gaat 's avonds uit.
Laat je hem aan, heb je een behoorlijk geluid in huis wat misschien de buren bij gehele stilte 's nachts ook horen.

Hier zijn ze afgelopen week flink bezig geweest met warmte meten.

De meesten willen natuurlijk niet betrapt worden en zullen juist proberen geen overlast te bezorgen en niet extra op te vallen.

Ik zie ook weleens een huis aan een drukke weg waar boven het raam afgeplakt is met folie. Maar zo dom zijn ze niet, lijkt me.

Je ruikt het, maar dat heb je ook als mensen naast je roken. Hier blowen de mensen die misschien 30m van ons vandaan wonen en dat ruik je soms heel sterk als je buiten komt.
Onze buurvrouw rookt gewoon sigaretten in de tuin en dat ruik ik ook heel sterk.

Uit veiligheid moet de politie gewoon gaan kijken zsm, maar ik kan me voorstellen dat het ook compleet iets anders is.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 00:31

superpony schreef:
Je ruikt het, maar dat heb je ook als mensen naast je roken. Hier blowen de mensen die misschien 30m van ons vandaan wonen en dat ruik je soms heel sterk als je buiten komt.
Onze buurvrouw rookt gewoon sigaretten in de tuin en dat ruik ik ook heel sterk.

Er zit een wezenlijk verschil in geur als je wiet rookt of een wietplant ruikt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:47

Het huis waar ik woon was ooit een wiet kwekerij en de politie moet gewoon komen met een vernietig team. net zolang blijven bellen tot ze komen stuur het maar naar de gemeente op twitter en zeg dat de politie niet komt vinden ze niet zo leuk als het openbaar staat. ze weten allemaal dat er dan mensen gevaar lopen. sterkte dat er een kwekerij zit twijfel ik niet aan na wat jij beschrijft.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 02:22

franka75 schreef:
Het huis waar ik woon was ooit een wiet kwekerij en de politie moet gewoon komen met een vernietig team. net zolang blijven bellen tot ze komen stuur het maar naar de gemeente op twitter en zeg dat de politie niet komt vinden ze niet zo leuk als het openbaar staat. ze weten allemaal dat er dan mensen gevaar lopen. sterkte dat er een kwekerij zit twijfel ik niet aan na wat jij beschrijft.

Dan zit TS nog dat haar/hun naam er bij staat en dat willen ze juist voorkomen?

Ik kan alleen maar zeggen, blijven bellen, klagen etc ooit moeten ze actie ondernemen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 02:29

Yinnar schreef:
superpony schreef:

Er zit een wezenlijk verschil in geur als je wiet rookt of een wietplant ruikt.

Dat ligt ook aan de hoeveelheden en frequentie. Heb het allemaal van dichtbij geroken.

Ging me ook niet om dit geval, maar de reacties van mensen. Niet alles is direct een hennepkwekerij. En er zijn hennepkwekerijen die je echt niet ruikt, tot ze open gehaald worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:10

@superpony ze worden sowieso in de gaten gehouden.Er komt geen enkel geluid uit die drogerslang,is doodstil,alleen vanuit hun achtertuin hoor je gezoem.Hij dealt niet alleen in wiet,maar ook in coke,speed enz.Ze zijn al een keer gepakt vanwege een wietplantage in hun kruipruimte.
Hij brengt s'avonds laat zijn drugs ergens anders heen die het bewaart voor hem,en s'morgens haalt hij dat weer op.Dit vanwege een eventuele inval s'nachts of heel vroeg in de ochtend,zo slim zijn ze wel.

Maar het idee dat het van een airco is zou best kunnen,hun kamer ligt op het Zuiden,dus erg warm.
Weet niet of er ook geluidloze airco's bestaan?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:34

Oke, onze nieuwe mobiele airco hoor je wel. De slang hangt uit raam en dat geeft buiten ook geluid.

Uit droger slangen ruik je vaak schone was.

Ik vind dat ze bij verdenking in een woonhuis, vanwege veiligheid wel sneller stappen mogen ondernemen. Je kan altijd langs gaan en aanbellen als politie om een tip na te gaan.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:08

Mij benieuwen hoe dit gaat aflopen. Schuin tegenover ons zit een gezin met 6 kleine kinderen. In de winter is hun huis de enige met een niet wit dak. Hij dealt. Overigens een Hollands gezin. Verbaas me er echt over dat die nog niet is gepakt.
Zelf geen last van verder maar het is iedere winter zo opvallend dat dat dak geen sneeuw heeft.....
Sterkte ermee ts