Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 18:24

Karin: geen flauw idee hoe die dingen heten, sorry!

Bliksem: nee hoor, heb het niet gezegd, staat in België, midden vh land :) voor ons heel handig omdat we nogal eens van job wisselen en dan kan je alle kanten uit.

Het raadsel van de zadels is min of meer opgelost, zouden eventing of jacht zadels kunnen zijn :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 10:17

Nog een kleine update voor we op verlof vertrekken :)

Het rode behang in de gang eraf gehaald *\o/* ziet er al meteen veel lichter uit. Na ons verlof gaan we schilderen en de plafonds eruit halen. Zal nog flink doorwerken worden want eind augustus moeten we verhuizen :P (even geen updates meer tot 26 juli)

Afbeelding

Afbeelding

Van het Regionaal Landschap de eerste prijsindicaties gekregen voor de hagen, fruitbomen en poelen, valt allemaal super mee.
Moest wel een beetje grinniken om de bescherming voor de fruitbomen die ze voorstelden. Voor schaap en geit nog een bescheiden omheining, de bescherming voor paarden leek meer een bunker :=

Afbeelding

En als laatste onze treurwilg <3 zijn zo'n prachtige bomen he!

Afbeelding

Little_Gift

Re: Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:52

Wauw !!!!
Wat een paradijs!! Ik wens je er super veel geluk mee!

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:37

Leuke vakantie gehad en nog andere ideeën opgedaan!
Benieuwd naar nieuwe up date's :j

Groet Karin.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 09:18

Little_Gift: dankjewel :D ben nog steeds helemaal verliefd op het huis en de plek.

Karin: ja hoor, hele leuke vakantie gehad, we hebben een stukje Nederland verkend en ons fretje was voor de eerste keer mee naar het strand, dat was ook fijn: [BB-ITP] Met ons fretje Mormel op reis naar Zeeland

Ondertussen het ontwerp van het Regionaal Landschap in de bus. Ziet er goed uit, al heb ik twijfels over de plek van één van de vier poelen, die willen ze neerzetten in het stuk dat ik als paddock wil inrichten. Vanavond eens rustig met mijn vriend bespreken, 'k denk dat ik zelf max twee poelen wil :) (toch op de locaties die zij voorstellen)

Ze hadden ook de sprinkhanen in het weiland op soort gebracht, haha. Vroeg me al af wie achter het Zuid-Franse "krekelgetsjierp" zat. Blijkbaar de Krasser (what's in a name :') ) bramensprinkhaan en grote groene sabelsprinkhaan. Weten we dat ook weer :)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:56

Geweldig die foto's van Mormel! Blij dat je weer terug bent van vakantie. Kan ik weer lekker meelezen over jouw gave plannen met je nieuwe stek.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:44

Nog iets gegroeid of gespot bij je nieuwe stek..... wel heel benieuwd.... :j
En hoe is het met het nestje in de paal......

Groet Karin.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 20:03

Gisteren hebben we de rest van het behang eraf gehaald. Wat een rotwerkje, die laatste stukjes kan je er amper vanaf prullen, dus dat schiet niet op :P

Alle orchideetjes staan in bloei nu, een heel mooi zicht. Ik hoop dit weekend een boer te pakken te krijgen om te hooien op de weides. We gaan ons nu wel even moeten concentreren op de binnenkant want over vier weken is de verhuis al daar!

Wel een mooie lichtblauwe brievenbus besteld O:)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:25

Al weer druk bezig..... jammer dat het behang moeilijk gaat, schiet dan niet op

Verschillende soorten orchideeën of 1 soort..... *-:)

Licht blauwe brievenbus (past straks goed bij de rest) voor aan de paal :))
maar hoe is het met het nestje

Groet Karin.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 19:39

Nee schiet niet echt op, maar vandaag hebben we er toch veel vanaf gekregen! Het behangpapier is van dat hele dikke met verschillende laagjes. Het laatste laagje is nogal hardnekkig dus dat is stoommachine + krabbertje en zo met veel geduld alles eraf priegelen :P

Afbeelding

Onder het behang waren de muren dus oranje :P Al bij al toch beter dan het zwarte behang dat het eerst was. Hier nog veel priegelwerk te gaan...

Afbeelding

Uiteindelijk toch flink opgeschoten en toen gaf de stoommachine de geest :roll: we kregen het ding niet meer aan de praat, dus morgen verder met spons en warm water, zal ook wel werken denk ik :j

Afbeelding

Ook de keuken even verder te lijf gegaan. Die was dus eerst rood geverfd, interessante kleurencombi met dat oranje :P

Afbeelding

We hebben ook de kleur voor de muren gekozen, een heel zacht geel. Las hier op bokt al "pisgeel" of nicotinegeel" _O- maar vind het wel een fris kleurtje. Voor de zekerheid gooien we er volgende week nog even een testpotje tegen aan, om te zien of het écht zo mooi is als we denken :=

De koolmeesjes zijn uitgevlogen! Nestje was leeg :)

Afbeelding

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:48

Zekers nog veel werk, zie nog veel oranje .... met warm water op een spons lukt het ook +:)+
(alleen wat intensiever)
En aparte kleur combinaties hadden de vorige bewoners....

Gelukkig dat de koolmeesjes uitgevlogen zijn (en niet met die hoge temperaturen gebakken zijn...)

Waren het verschillende orchideeën die bloeiden of 1 soort..... heel benieuwd...

Zelf druk om grote weegbree uit te steken uit de wei (al 2 x gif gespoten vorig jaar en dit jaar) maar het blijft terugkomen en het wordt steeds meer ..... :(

Groet Karin.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 19:52

Het oranje is gelukkig de onderste laag :P dus veel oranje is goed haha. Daar gaan we over schilderen dan.

Nee, orchidee is maar één soort, de brede wespenorchis :) meerdere soorten zou wel cool zijn, maar helaas.

Hmm sorry, geen idee wat je kan doen tegen weegbree, gif gebruik 'k zelf liever niet... je kan eens een grondanalyse laten doen van je weidegrond? In België in bv de Aveve kan dat gratis.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:01

Dat scheelt al weer heel veel werk als je het oranje gaat overschilderen, maar ben je niet bang dat het er toch door heen gaat komen met de gele tint die je uitgezocht hebt??? Dan kan je beter nog een paar dagen stug door gaan en dat het eraf is, dan heb je er ook geen werk meer mee (later...) :D

Jammer dat het maar 1 soort orchidee is..... wie weet komt er in de toekomst nog meer.... ;)

Voorlopig blijf ik wel doorgaan met uitsteken van de grote weegbree,
want het wordt echt te veel :wow: ,
zit hier op zandgrond vroeger was het heide gebied.
(En dat gifgebruik is nog echt van vroeger, zo werd dat gedaan)

Groet Karin.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 20:03

Er komt eerst een primer op :) dus gaat eerst helemaal wit en dan pas de kleur die we gekozen hebben. Komt goed! Hoop ik :')

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:06

Solleke_Noah schreef:
Er komt eerst een primer op :) dus gaat eerst helemaal wit en dan pas de kleur die we gekozen hebben. Komt goed! Hoop ik :')

Dat klinkt beter (als zo op de oranje ondergrond het fris gele kleurtje) :))

Hier in huis ook meerdere plekken waar de ondergrond er toch weer wat doorkomt (vroeger was de verf toch wel van andere samenstelling) <<)

Groet Karin.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:18

Je hebt kans dat het rode tegen vocht is. Hier zit het ook op de muren en plafond waar de badkamer was.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 20:21

palousa_boy schreef:
Je hebt kans dat het rode tegen vocht is. Hier zit het ook op de muren en plafond waar de badkamer was.

Ai dat klinkt verdacht. Een soort verf dat vocht tegen houdt? Het rode trok wel heel gemakkelijk los toen we het behang eraf haalden (zie overal die witte plekken, dat is nog de laag onder het rood) dus we dachten al dat het daar vochtiger was dan in de woonkamer.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:34

Bij ons is het gewoon overal overheen gesmeerd, het houten plafond, het cement waar de muur mee vlak is gemaakt.. Alles is of was rood :P
Maar ik heb gewoon alles kaar gebikt, tot aan de buitenmuur, dat is iets te grof voor bij jullie ;)
Moet alleen het plafond nog een keer doen, die ga ik zandstralen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 20:37

Ik wou dat we zo handig waren als jij (jullie), helaas :') daarnet de beits gaan uitkiezen voor de houten poorten te beitsen morgen, dat was al een avontuur op zich haha.

Wel goed om in het achterhoofd te houden dat er misschien meer vocht zit in dat stuk!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:42

Gewoon oefenen, dan komt het vanzelf. Veel is voor mij ook de eerste keer ;)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:42

Wat een gaaf project, veel werk, dat wel.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:55

Nog een volger! Al ben ik niet zo "groen" aangesteld, geef mij maar een strakke piste en een groen grasveld voor het grazen :Y) op mijn weide dan weer wel genoeg fauna en flora (niet allen gewenst) vossen, marters, reeën en vorige winter ook everzwijnen gehad op de weide :oo
Reden waarom ik dan volg denk je? Ik heb dit huisje altijd zelf heel interessant gevonden :D maar als alleenstaande :n (zal nog wel even thuis blijven wonen :D)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 12:02

Haha palousa, dan hou 'k hoop dat wij over enkele maanden top klussers zijn :D

Tinka: thanks :) gelukkig geen grote verbouwwerken (alhoewel, de paardenstal die we willen gaan metsen wordt in mijn hoofd steeds groter :') ) maar vooral veel opknapwerken.

Titsia: grinnik, klinkt inderdaad een beetje grappig en het omgekeerde van wat ik graag zie :)) everzwijnen op je wei! Zou ik toch zo cool vinden ('k weet wel, schade enzo, en de paarden zullen er ook van schrikken waarschijnlijk, maar het idee zo'n everzwijn op de wei te zien, zou toch wel zo tof zijn)

Ken je het huis dan? Toevallig :D

Gisteren de laatste restjes behang eraf gepulkt en begonnen met de poorten op te schuren en te beitsen. Wat een verschil, ze zien eruit als nieuw 8-) straks even een foto van nemen voor jullie. Het is wel duidelijk ondertussen dat we het werk totaal onderschat hebben.

Het puinruimen heeft ons veel tijd gekost. Met één grote poort schuren en beitsen ben je zo weer bijna drie uur verder :oo ik gok dat we eind augustus nog lang niet klaar zijn haha.

Gisteren een overleg met de aannemer gehad voor het ombouwen van de hondenkennels tot paardenstal.. Gepland voor voorjaar 2017, eerder lukte niet voor hem. To be continued :D

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:20

Solleke_Noah schreef:
Gisteren een overleg met de aannemer gehad voor het ombouwen van de hondenkennels tot paardenstal.. Gepland voor voorjaar 2017, eerder lukte niet voor hem. To be continued :D

Och, zolang je een plek hebt waar de paarden kunnen schuilen kun je even vooruit toch?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 12:27

Ja, heb wel twee grote schuilstallen gelukkig :) maar zo'n nette stenen stal is toch wel een droom, zeker voor mijn paard van 25 jaar zou het fijn zijn :)

edit: en ken je dat... het hele plaatje in je hoofd, dan wil je het ook meteen realiseren... geduld is moeilijk! :P

Volgens de (bevriende) aannemer verkijken we ons hier ook op het werk dat aannemers hebben, hij zat tot het eind van het jaar al compleet volgeboekt :P