Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:39

Ik wilde ook een eiland maar heb expres niet voor apparatuur er in gekozen. Dan hadden we leidingen moeten aanleggen in de vloer zodat we er niets anders meer zouden kunnen doen. Nu zit alles tegen de kant aan.
We hebben een oude veilingkar op de kop getikt die we opknappen. Barkrukken er straks aan en we zien wel of het bevalt.

Zo leuk jullie keukens!!!

DubbelFun

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:47

@Delphi: dat is mooi geworden en idd een goede service van Ikea.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:37

Wat een mooie keuken en wat een service Delphi.

Ik zit nog erg in dubio wat ik in mijn keukeneiland wil. In ieder geval geen kookplaat. Zit in dubio voor de wasbak en de vaatwasser maar ik denk dat ik dat toch niet wil.
Leidingen leggen is bij ons geen probleem. Het gehele huis heeft 45cm kruipruimte.

Inderdaad een groot werkblad en daaronder lades, dat lijkt me het beste idee.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:40

Hie moesten we kiezen tussen koken of wasbak in het midden. We kozen voor de wasbak ivm de lengte van de afvoer, maar dat had uiteindelijk niet uit gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:59

Afbeelding

Zoiets zouden we heel gaaf vinden. Maar dat zal bij ikea niets meevallen ben ik bang.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:13

Je zou dat zelf kunnen maken uit de materialen die ze hebben denk ik :)
ziet er wel tof uit!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:35

vonneke schreef:
[ [url=m/teDmYZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets zouden we heel gaaf vinden. Maar dat zal bij ikea niets meevallen ben ik bang.

Je zou het binnenwerk er wel goed voor kunnen gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:37

Margee schreef:
[naam] schreef:

Je zou het binnenwerk er wel goed voor kunnen gebruiken.

Hoe bedoel je het binnenwerk?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:42

Het frame, dus de kasten zelf, planken, lades.
De ombouw zou je zelf moeten maken, maar dat moet je met compleet Ikea spullen ook zoals de afdekpanelen voor de zijkanten. Google eens op Ikea hack kitchen......
Volgens mij heb ik het ook van Ikea zelf wel zo gezien, bij de inspiratie -keukens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:06

A op die manier! Ik ga eens rondkijken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:24

Denk dat het wel te doen is hoor :j
Je kan van alle kasten e.d. natuurlijk panelen bestellen in verschillende maten. Dus met wat reken en tekenwerk zou het moeten kunnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:36

Toen wij keken, stonden er ook veel keuken foto's van wat mensen zelf hadden geplaatst op de site ergens.

Als je een eiland wil, zou ik kijken hoe de situatie is van de keuken in het huis. Vind je het leuk om bijv kijkend de kamer in te koken? Of vindt je afwassen, handen wassen, je werkblad gebruiken met snijwerk bijv leuk?

Ik zelf vind het echt een pre dat de vaatwasser naast de spoelbak zit, dus dat zou ik bij elkaar houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:44

Wat een fijn programma dat keuken plannen van ikea! Erg duidelijk met meteen de prijs erbij.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:02

Leuk topic dit! Wij hebben net een huis gekocht en willen ook een keuken van ikea erin, maar dan met massief houten fronten ipv de ikea fronten, een mooi wat landelijk fornuis (vriend wil liefst een AGA...) en wellicht ook een aanrechtblad ergens anders vandaan. Ben ook al wat met de planner bezig geweest :D Moet alleen nog even de exacte maten gaan nemen aangezien we er nog een muur uit halen om te keuken iets ruimer te maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:04

Hoe lang moet je eigenlijk wachten op een ikea keuken wanneer je deze besteld?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:09

Als alles op voorraad is dan neem je het toch meteen mee (iig de kastjes/deurtjes).

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:09

tanec_meisje schreef:
Leuk topic dit! Wij hebben net een huis gekocht en willen ook een keuken van ikea erin, maar dan met massief houten fronten ipv de ikea fronten, een mooi wat landelijk fornuis (vriend wil liefst een AGA...) en wellicht ook een aanrechtblad ergens anders vandaan. Ben ook al wat met de planner bezig geweest :D Moet alleen nog even de exacte maten gaan nemen aangezien we er nog een muur uit halen om te keuken iets ruimer te maken :D

Een AGA <3 !!! Zat hier niet in het budget (behalve de masterchef maar die vind ik minder mooi), maar ooit wil ik een city60 bij of een six-four die dan mijn Falcon vervangt (wij hebben een Classic deluxe 100).

Ik ben benieuwd naar jullie keuken als ze af is, klinkt echt prachtig!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:18

In het huidige huis hebben we 4 jaar geleden zelf een ikea keuken geplaatst (wel de duurste frontjes en maatwerk blad) en ik ben er zeer tevreden over. Ziet er nog keurig uit. Was ook prima zelf te doen. WE waren voor nog geen 3500 klaar incl afzuigkap, oven en gasfornuis. (maar we hadden wel mazzel een een deel van het aanrecht blad uit de koopjeshoek meegenomen :D).

vonneke schreef:

Zoiets zijn wij van plan voor ons nieuwe huis; ikea walnoot patroon met licht (maatwerk) blad (alleen dan een schiereiland en en geen vrijstaand eiland). Wederom gaan we dan niet voor de goedkoopste optie en deze keuken zal aardig aan de prijs worden, maar toch ben je dan goedkoper uit dan bij een brugman etc (waarvan de kwaliteit dus helemaal niet zo denderend is).

vonneke schreef:

De onderdelen zijn meestal allemaal op voorraad dus kan je zo meenemen enkel een maatwerk blad duurt iets van 6 tot 8 weken.
Hoe lang het duurt voor ze kunnen komen opmeten / installeren, geen idee, wij doen t altijd zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:32

DubbelDun schreef:
Als alles op voorraad is dan neem je het toch meteen mee (iig de kastjes/deurtjes).

Haha ik heb echt geen idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:36

jorretje schreef:
In het huidige huis hebben we 4 jaar geleden zelf een ikea keuken geplaatst (wel de duurste frontjes en maatwerk blad) en ik ben er zeer tevreden over. Ziet er nog keurig uit. Was ook prima zelf te doen. WE waren voor nog geen 3500 klaar incl afzuigkap, oven en gasfornuis. (maar we hadden wel mazzel een een deel van het aanrecht blad uit de koopjeshoek meegenomen :D).

[naam] schreef:

Zoiets zijn wij van plan voor ons nieuwe huis; ikea walnoot patroon met licht (maatwerk) blad (alleen dan een schiereiland en en geen vrijstaand eiland). Wederom gaan we dan niet voor de goedkoopste optie en deze keuken zal aardig aan de prijs worden, maar toch ben je dan goedkoper uit dan bij een brugman etc (waarvan de kwaliteit dus helemaal niet zo denderend is).

[naam] schreef:

De onderdelen zijn meestal allemaal op voorraad dus kan je zo meenemen enkel een maatwerk blad duurt iets van 6 tot 8 weken.
Hoe lang het duurt voor ze kunnen komen opmeten / installeren, geen idee, wij doen t altijd zelf.

Maar is een werkblad niet altijd maatwerk of bedoel je daarmee niet op maat zagen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:45

Wij hebben het meteen meegenomen toen we eruit waren wat en hoe we het wilden.

Had mn man een grote bus van zn werk meegenomen, maar bij inladen was nog niet een kwart van de bus gevuld, hahaha Allemaal hele platte pakketten.
Wij hebben een houten werkblad die bestaat uit 2 bladen haaks op elkaar. Onder het raam zit daar de wasbak tussen. We hebben ze zelf op maat gezaagd en waar ze op elkaar aansluiten transparante kit, maar is zo een dun randje dat je het amper ziet.
Kwam bij ons ook goed uit zo vanwege de hoekkast.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:48

Wij moesten 3 weken wachten i.v.m. kortingsactie die populair was ;) Nu hebben mijn schoonouders een keuken besteld en zij konden hem direct laten bezorgen. Alleen hebben zij tot na de feestdagen gewacht :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 15:16

Leuk om weer al die keuken verhalen te lezen! Bij mij komt het nu ook dichtbij, ben rustig aan de keuken aan het uitruimen. Begin januari gaat m'n vader beginnen met de vloer, dit gaat ws wel een maandje jn beslag nemen (vloer moet gestort worden en dan nog de tegels). Ik heb heel lang getwijfeld over het werkblad, maar ga voor nu toch maar voor maatwerk van de ikea, wie weet wat anders over een paar jaar :)
3 februari komt het apparatuur en hopelijk ook de rest van de keuken, die wil ik 2 januari gaan bestellen. Heb ook een glasplaat voor achter het gasfornuis uitgezocht, dus volgens mij helemaal klaar. De indeling van de keuken ik nog is wel weer enigszins aangepast :)

Ik zie alleen erg op tegen het klussen en vnl de zooi, koken in de woonkamer lijkt me ook alles behalve ideaal :') even doorbijten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:53

Veel kant-en-klaar maaltijden die in de magnetron kunnen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:54

Letizia schreef:
Ik zie alleen erg op tegen het klussen en vnl de zooi, koken in de woonkamer lijkt me ook alles behalve ideaal :') even doorbijten!

Ik heb dat ook een paar weken gedaan ivm verbouwing. Ging echt prima. Had een 2 'pits' inductie plaatje en daar was echt meer dan prima mee te koken.