huurovereenkomst met algeheel huisdieren verbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:50

quera schreef:
En dan

Zones waar alleen Nederlanders mogen wonen, waar alleen Turken mogen worden enz enz enz???

Wat dacht je van leefstijlbuurten? Daar kan je wonen naar interesse qua rust enzo. Ik zit ook niet te wachten op een jankend kind midden in de nacht of keiharde muziek tot 6 uur in de morgen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:53

purny schreef:
Kindvrije zones? Ik teken er voor. Net zoals absolute stilte na een bepaald tijdstip.

Ik ook! Waarom heeft iemand wel het recht om met een kind in een kindvrije zone te gaan wonen en ik geen recht op rust?
Verdraagzaamheid hoort beide kanten op te werken en geen eenrichtingsverkeer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:55

Palmera schreef:
Je kunt verdraagzaamheid niet afdwingen.

Dat is altijd een beetje afwegen, maar in zekere zin kan dat dus wel. Simpelweg als regel stellen dat je niet zomaar allerlei onredelijke eisen mag opleggen maakt dat mensen het ook veel beter kunnen accepteren, terwijl je ook ziet in onze maatschappij hoe snel allerlei gevoelens van onverdraagzaamheid uit de hand lopen als je daar steeds maar in meegaat.

Captain schreef:
Waarom vinden mensen het toch zo moeilijk te accepteren dat er ook mensen zijn die niet van kinderen houden? En waarom zouden die niet mogen kiezen voor een kindvrije omgeving?

Je hoeft niet van kinderen te houden om deel te kunnen nemen aan een samenleving met kinderen. Maar nee, ik vind niet dat je zomaar kunt kiezen om alles wat jou stoort buiten je omgeving te willen houden. Dat recht houdt wat mij betreft op bij je eigen voordeur. (De voordeur van je woning, niet van het pand in eigendom dat je vervolgens verhuurt.) Daarbuiten spelen algemene belangen gewoon ook een rol.

Amandavd

Re: huurovereenkomst met algeheel huisdieren verbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:19

Natuurlijk kan ik daarvoor kiezen. Door in een gebouw met zulke huurovereenkomsten te gaan wonen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:25

Dat je vind dat de hond van de buren niet heel de dag en nacht mag kwelen en blaffen, dat vind men doodnormaal, maar dat je dat vind van een kind, da's ineens een ramp want "dat doen kinderen nu eenmaal".

Ik zou ook voor een kindervrij gebouw kiezen als ik zou huren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:40

Shadow0 schreef:
Captain schreef:
Waarom vinden mensen het toch zo moeilijk te accepteren dat er ook mensen zijn die niet van kinderen houden? En waarom zouden die niet mogen kiezen voor een kindvrije omgeving?

Je hoeft niet van kinderen te houden om deel te kunnen nemen aan een samenleving met kinderen. Maar nee, ik vind niet dat je zomaar kunt kiezen om alles wat jou stoort buiten je omgeving te willen houden. Dat recht houdt wat mij betreft op bij je eigen voordeur.

Gelukkig bepaal jij het dan niet. :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:44

Cayenne schreef:
purny schreef:
Kindvrije zones? Ik teken er voor. Net zoals absolute stilte na een bepaald tijdstip.

Ik ook! Waarom heeft iemand wel het recht om met een kind in een kindvrije zone te gaan wonen en ik geen recht op rust?
Verdraagzaamheid hoort beide kanten op te werken en geen eenrichtingsverkeer.

Waarom lopen dit soort topics áltijd uit op dat kind gedoe. Daar gáát het in dit topic helemaal niet over!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:49

Nee, het begon met de vraag of een huisbaas in het contract mag zetten dat huisdieren niet toegestaan zijn en het eindigt met wel of niet kindvrije zones :+ waar is het ontspoort?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:52

verootjoo schreef:
Nee, het begon met de vraag of een huisbaas in het contract mag zetten dat huisdieren niet toegestaan zijn en het eindigt met wel of niet kindvrije zones :+ waar is het ontspoort?

Ja zoals zoveel topics de laatste maanden. Kindhaters weten het altijd weer zo te draaien >;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:56

Niet voor het één of ander maar het was geen kinderhater die het topic in die richting stuurde.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:59

Kinder haters?

Het is maar hoe je mensen die wat rust willen wilt noemen natuurlijk. :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:12

bruintje123 schreef:
Maar je tekent dan toch zelf dat je het daar mee eens bent?
Heb je een kinderwens en in dit geval een dieren wens dan weet je dat het niet de juiste plek voor je is.
Daarnaast heb je dan veel kans op buren die bij een kik van dier of kind gaan klagen.
Waar ze naar mijn idee dan ook recht op hebben dat te doen.

Gaat niet om of ik het netjes vind, maar wat als iemand, eenmaal zwanger, niet vertrekt? Dan kun je als verhuurder met je contract gaan zwaaien maar de rechter laat hem de zwangere vrouw/vrouw met baby niet op straat zetten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:13

verootjoo schreef:

Er is helemaal niks ontspoort. Ts meld dat er ook een kindverbod in haar contract staat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:14

Jennyj01 schreef:
verootjoo schreef:

Er is helemaal niks ontspoort. Ts meld dat er ook een kindverbod in haar contract staat.

Maar daar gaat het topic niet over, TS wil een huisdier, geen kind.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:15

Amandavd schreef:
Lijkt mij echt verschrikkelijk als je in een gebouw gaat wonen waar in de huurovereenkomst staat geen kinderen etc, je dan toch buren krijgt die er wel aan beginnen want het is mijn recht blablabla.

Het lijkt mij verschrikkelijk als je in een gebouw gaat wonen waar dit soort voorwaarden worden gesteld en je dan ook nog buren hebt die om die reden daar zijn gaan wonen. Hoe wereldvreemd ben je dan... :roll:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:15

Nikass schreef:
bruintje123 schreef:
Maar je tekent dan toch zelf dat je het daar mee eens bent?
Heb je een kinderwens en in dit geval een dieren wens dan weet je dat het niet de juiste plek voor je is.
Daarnaast heb je dan veel kans op buren die bij een kik van dier of kind gaan klagen.
Waar ze naar mijn idee dan ook recht op hebben dat te doen.

Gaat niet om of ik het netjes vind, maar wat als iemand, eenmaal zwanger, niet vertrekt? Dan kun je als verhuurder met je contract gaan zwaaien maar de rechter laat hem de zwangere vrouw/vrouw met baby niet op straat zetten.

Maar eigenlijk is dat toch absurd?
Iemand kiest voor een huis met die regel om daar later schijt aan te hebben.

Wat hebben (huis) regels dan nog voor een waarde?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:17

@verootjoo ts wilde eerst ook geen huisdier en nu wel. What's next? :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:18

Nikass schreef:
Amandavd schreef:
Lijkt mij echt verschrikkelijk als je in een gebouw gaat wonen waar in de huurovereenkomst staat geen kinderen etc, je dan toch buren krijgt die er wel aan beginnen want het is mijn recht blablabla.

Het lijkt mij verschrikkelijk als je in een gebouw gaat wonen waar dit soort voorwaarden worden gesteld en je dan ook nog buren hebt die om die reden daar zijn gaan wonen. Hoe wereldvreemd ben je dan... :roll:

Wereldvreemder is dat er mensen zijn die menen dat regels er alleen voor andere zijn.

Dat zulke regels niet halverwege ingevoerd worden is begrijpelijk.
Maar als je van te voren die regel weet. Waarom dan willen overtreden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:21

Nikass schreef:
Amandavd schreef:

Niet wereldvreemder dan iemand die zich niet kan voorstellen dat je niet heel de dag naar kindergejengel wil luisteren. (en dat dat je niet per definitie een kinderhater maakt)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:25

Precies ayadha.
Net als mensen die niet op honden geblaf zitten te wachten en niet op de geur van de kattebak op het balkon.

Zijn dat dan dieren haters?
Nee maar mensen die dat uit willen sluiten.
Dat mag toch?
Dan kiezen ze speciaal voor zulke woning. En dan heeft dat geen zin omdat er mensen zijn die boven de huis regels staan.
Lekker asociaal

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:28

Ik zeg niet dat ik dat netjes vindt Bruintje, maar zoals bij alle regels zal het gebeuren en als je het dan voor de rechter laat komen zal die iemand niet om een dergelijke regel het huis uit zetten, zeker niet als er kinderen in het spel zijn.

Los daarvan vind ik het erg griezelig als mensen speciaal ergens gaan wonen waar geen kinderen en huisdieren zijn toegestaan. Wat een rigide mensen zijn dat dan vraag ik me af. Je bent toch onderdeel van een maatschappij met kinderen en dieren?
Ik ben ook erg gesteld op mijn rust, heb geen kinderen en hoop dat er niet toevallig een heel weeshuis van die krijsertjes naast me komt wonen, maar jee zo'n steriele omgeving waar niks mag trekt me nog minder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:31

Ik heb mijn rust nodig ja. Van drukte ga ik letterlijk KO, en nee, dat is niet aangenaam, niet voor mijn omgeving en nog minder voor mezelf. Ik heb er ook niet voor gekozen. :) En als ik het me goed herinner is het bij bruintje een gelijkaardige reden. Dus ja, ik zou voor zo'n gebouw kiezen en neen, ik zou het niet waarderen wanneer er dan hele nachtenlang een baby ligt te janken enkel en alleen omdat iemand van gedachte veranderd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:34

En ik vind het idioot dat er rechter een vooraf bepaalde regel zo maar overboord gooit.
Dan kan ik snachts om twee uur op de snelweg ook wel 150. Wie heeft daar last van?

Waarom mensen veroordelen die de rust willen?
Ik zou je eerder afvragen waarom mensen zulke regel nodig hebben.
In een fatsoenlijke maatschappij houd men van zelf rekening met de buren.
Kind, hond, radio.
Helaas denken zoveel mensen alleen maar aan hunzelf dat het dus nodig is woon vormen in te richten die de overlast voorkomen.

Wat dan weer net zo hard overtreden wordt .

Dus is telkens de zelfde groep de Sjaak.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:34

Ik ben nieuwsgierig wat er uit komt.

Als we alles van te voren wisten, zou het leven erg overzichtelijk en saai zijn.
Volkomen logisch dat je door gaat vragen, verhuurders mogen wel alles in hun contracten zetten maar alleen rechtsgeldige dingen blijven staan, gelukkig, naar 2 kanten toe.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 06-05-16 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:35

Wij hebben zelf een hond maar ik kan horendol worden van het geblaf van de buurhond. Dus het feit dat ik van honden houd betekent niet dat ik automatisch geen overlast ervaar van andermans dieren.