Wie rijdt er in een Alfa Romeo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:50

Super gave foto's, Suus! De Giulietta's.. smelt <3

Spannend, Maureen, succes morgen! Het komt vast goed!! *\o/*

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:47

Maureen_M schreef:
Word je toch bijna geil van zoiets :+

Er rijdt hier iemand in Maastricht rond met zo'n nieuwe spider (volgensmij) brullend geluid wat die maakt joh... zo gaaf!

Morgen is het zo ver :):) vind het zoooo spannend

Ja hé, ik wil echt nú een Alfa... :')

Spider vind ik niet zo mooi :o vind de koplampen van die hierboven ook een beetje apart :P

Succes morgen, je kan het!! *D :):) =:)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:48

GrumpyCat schreef:
Super gave foto's, Suus! De Giulietta's.. smelt <3

Spannend, Maureen, succes morgen! Het komt vast goed!! *\o/*

Thanks!!

Jaa Giulietta is zo'n leuk model!! <3

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:40

Succes vandaag Maureen! *\o/*

Joscaa

Re: Wie rijdt er in een Alfa Romeo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:25

Heel veel succes vandaag!!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:45

Een vriend van mij heeft een Alfa GT. Ik vind het op zich wel een fijn ding, alleen is het natuurlijk al weer meer richting sport model en vind ik de vering persoonlijk niet heel fijn (je moet echt zachtjes over hobbels anders krijg je bij wijze van net een hersenschudding) maar het is een mooie auto en heel luxe van binnen. Zou niet weten wat die gekost heeft though, maar hij zegt zelf wel dat die dingen altijd maar een jaar goed blijven bij hem en dan moet ie ze weer naar de garage sturen.

Echter valt hier wat over te zeggen voor ieder merk. Het zal vast zo zijn dat de kwaliteit van het ene merk aanzienlijk slechter is (zo was mijn vader ook auto-expert en die zou dus nooit een Fiat of een Europese Ford kopen) maar je eigen rijstijl en onderhoudt is ook wel belangrijk in hoe goed je auto blijft. :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:55

Wij hebben zo'n oud model van de giulietta gehad, met een kofferbak. Man wat een heerlijke auto en dat geluid _/-\o_
Prachtige auto's en rijden heerlijk.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:01

princequillo schreef:
Een vriend van mij heeft een Alfa GT. Ik vind het op zich wel een fijn ding, alleen is het natuurlijk al weer meer richting sport model en vind ik de vering persoonlijk niet heel fijn (je moet echt zachtjes over hobbels anders krijg je bij wijze van net een hersenschudding) maar het is een mooie auto en heel luxe van binnen. Zou niet weten wat die gekost heeft though, maar hij zegt zelf wel dat die dingen altijd maar een jaar goed blijven bij hem en dan moet ie ze weer naar de garage sturen.

Echter valt hier wat over te zeggen voor ieder merk. Het zal vast zo zijn dat de kwaliteit van het ene merk aanzienlijk slechter is (zo was mijn vader ook auto-expert en die zou dus nooit een Fiat of een Europese Ford kopen) maar je eigen rijstijl en onderhoudt is ook wel belangrijk in hoe goed je auto blijft. :)

Volgens mij is vering sowieso een alfa dingetje :+. Die zijn meestal zo stug als maar kan _O-.

M'n vriend mag morgen z'n 147 halen (eindelijk!). Logo aan de voorkant was vervaagd, die is net vanmorgen vervangen en hij kreeg ook een fotootje. Maar wauw wat ziet er dan goed uit <3.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:22

Als ik geborreld heb mag m'n vriend me ook niet naar huis bobe-en met de Alfa. Wil dan de jeep mee want io wordt dan echt misselijk van die alfa vering. :+
Gelukkig hebben de honden er ook last van anders zou hij me zeker echt voor gek verklaren :Y)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:30

Ik geloof je direct :D :')

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 02:03

Nicole21 schreef:
princequillo schreef:

Volgens mij is vering sowieso een alfa dingetje :+. Die zijn meestal zo stug als maar kan _O-.

M'n vriend mag morgen z'n 147 halen (eindelijk!). Logo aan de voorkant was vervaagd, die is net vanmorgen vervangen en hij kreeg ook een fotootje. Maar wauw wat ziet er dan goed uit <3.

Ja dat vind ik persoonlijk dus echt tien keer niets haha. Ik heb zelf een simpele VW Golf maar ik kan toch met aardige snelheid over een hobbel heen crossen voor ik hoofdpijn krijg :+

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 08:03

Bedankt allemaal :)

Ik kan jullie blij maken met het nieuws dat ik gisteren geslaagd ben!! *\o/*

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:06

Maureen_M schreef:
Bedankt allemaal :)

Ik kan jullie blij maken met het nieuws dat ik gisteren geslaagd ben!! *\o/*

Jaaaa gefeliciteerd! *\o/*
Dat wordt op zoek naar je droomauto!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 08:10

Yess!!

Ben al vanalles aan het bekijken maar loop helaas tegen 1 (klein) probleempje aan

Ik woon in een klote uithoek (Maastricht) en bijna alle leuke auto's staan in het noorden van het land. Mijn ouders hebben een auto maar hiermee kan geen snelweg gereden worden. Wat dus uitkomt dat we een andere auto moeten huren voor een dag om mijn auto op te kunnen halen

Maarja... eerst maar eens zoeken naar iets leuks :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:31

Dat is inderdaad lastig! En een auto uit België halen? Of is dat met invoeren lastig?

Je kunt trouwens vaak via snappcar goedkoop een auto van een particulier huren, scheelt een hoop geld met een verhuur bedrijf :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 08:32

Heey dat is een goede tip zeg!

Nee ik koop gewoon eentje in nederland voor mn eerste autootje. Als ik straks meer rij ervaring heb wil ik wel een duurdere/betere auto uit het buitenland halen

Voor nu wil ik gewoon zo snel mogelijk kilometers maken :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:34

Dat begrijp ik!

Ja het scheelt echt mega veel. Ik heb ooit eens een auto gehuurd (gewoon een kleintje, niks luxe) en was toen ruim 80 euro kwijt met alle verzekeringen. Bij snappcar zie je ze al vanaf 25 per dag. :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 08:36

Ja ik hoop stiekem dat we gewoon eventjes eentje van een familie lid kunnen lenen voor een dag. Dan lever ik hem terug aan met een volle tank :)

Ik hou jullie allemaal op de hoogte

Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven. Voor mn gevoel zit ik volgende week weer in die rijles auto :')

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:46

elke auto kan problemen krijgen, elke model heeft zo zijn dingetjes. gewoon opzoeken welke deze zijn en zorgen dat je een auto koopt die netjes in onderhoud is geweest. Ik zou het echt belangrijk vinden dat de auto in onderhoud is geweest (dus ook geregeld voor een beurt doen en na laten kijken, en niet alleen tijdens de APK) en dat de history hiervan bekend is.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 08:50

Klopt!

Heb met mn vader afgesproken ik koop de kleur en interireur en jij checkt hem van binnen tot buiten en als we daarbij op 1 lijn zitten kopen we hem!

Weet nog net hoe ik olie bij moet voelen :') dus dat laat ik liever aan hem over!

Het enigste risico vind ik dat als we stad en land af gaan rijden en we niks vinden er veel tijd en geld in is gaan zitten. Daarom ga ik eerst proberen iets in de buurt te zoeken :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:13

Wel zo verstandig! En als jullie twijfelen aan een auto kun je altijd nog een aankoopkeuring doen. Kost wel wat, maar dan weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt. :)

Wij hebben destijds ook heel Nederland afgezocht voor onze Giulietta.. niet ideaal. Hebben hem uiteindelijk gekocht in Friesland, of all places, omdat mijn vriend perse die ene kleur rood wilde heben die ze nergens verkochten. :') Nadeel van ver weg kopen, is dat als je garantie hebt en er mankeert ineens iets met je auto, je vaak weer terug kunt naar waar je de auto gekocht hebt. Dan kun je beter wat dichterbij kopen!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 09:23

Ik heb nu eentje in weert gezien.. vraagprijs is maar 1000 euro wat ik dan al niet helemaal vertrouw maar de kleur is wel precies wat ik wil :')

Achja, het is in de buurt dus dan kan ik alsnog eventjes gaan kijken. Als het niks is dan zijn we geen duizenden euro's kwijt geweest

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:02

Als je in het buitenland gaat kijken is Duitsland ook een strak plan. Daar zijn ze niet zo van de tweedehands auto's, zeker geen tweedehands Alfa's en dus zijn ze daar flink goedkoper. Mijn moeder's spider was inclusief importeren (auto van 8 jaar dus toen nog echt een bedrag), autoambulance en 900km op gas (dus 100L gas) nog steeds meer waard in Nederland dan wat we ervoor kwijt waren. En waarschijnlijk zelfs nog steeds waar is (uiteraard los van de kleine reparaties, APK's, wegenbelasting en verzekeringen).

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:42

Gefeliciteerd Maureen! :D

Hier in het Noorden stond niks leuks toen m'n vriend ging kijken haha. Stonden wel een paar die hij had bezocht, maar niks waren.. Dus als je bij eentje hier in het Noorden wil kijken mag je mij ook een pb sturen, misschien kan ik je wat helpen met sommige auto's zodat je straks niet een dikke domper hebt als je hier komt.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 10:47

Aah lief van je :)

Ik heb maar enkele eisen

- prijs tot 2000 euro (gewoon om het feit dat het mn eerste autootje is)
- Handgeschakelde auto
- Benzine als brandstof

Voor de rest heb ik hem t liefste in het zwart, donkergrijs of rood en leren bekleding :)

Dus als jullie iets tegen komen mogen jullie me altijd een linkje doorsturen