[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:27

Sammie schreef:
Ja dat kan een pluspunt zijn :j Voor mensen die snel van hun huis afwillen :D

*schrijft op lijstje*

:D

Nu is het wachten tot 19 mei, daarna kan de vlag uit!

Fee_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:12

Bedankt Berdien, donderdag hebben wij een gesprek bij onze adviseur. Die wilde inderdaad al een deel van die documenten hebben. Werkgeversverklaringen ga ik vandaag gelijk achteraan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:56

_love12_ schreef:
Even een vraagje voor een vriendin van me:

Ze is 18 en verwacht eind oktober een kindje (hier hoeft geen verder commentaar op te komen.) en zoekende naar een woning omgeving Den Bosch. Waar zou zij het beste kunnen kijken?
Ongeveer rond de €650 per maand en als het mogelijk is 2 aparte slaapkamers of 1 grote slaapkamer (en woonkamer etc)

Zou iemand een tipje kunnen geven? Ze weet zelf echt niet waar ze moet zoeken.. (Ze woont nu nog in zuid holland)

Ik woon zelf in Den Bosch.
Staat ze ingeschreven? Anders gaat het particulier huren worden en dat is in Den Bosch voor dat bedrag amper te huur.
Of je moet bijvoorbeeld in de Hambaken gaan wonen, maar daar zou ik persoonlijk niet willen wonen :o
Misschien Rosmalen, Empel of Boxtel proberen? Of desnoods Vught?

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:05

Cayenne schreef:
_love12_ schreef:
Even een vraagje voor een vriendin van me:

Ze is 18 en verwacht eind oktober een kindje (hier hoeft geen verder commentaar op te komen.) en zoekende naar een woning omgeving Den Bosch. Waar zou zij het beste kunnen kijken?
Ongeveer rond de €650 per maand en als het mogelijk is 2 aparte slaapkamers of 1 grote slaapkamer (en woonkamer etc)

Zou iemand een tipje kunnen geven? Ze weet zelf echt niet waar ze moet zoeken.. (Ze woont nu nog in zuid holland)

Ik woon zelf in Den Bosch.
Staat ze ingeschreven? Anders gaat het particulier huren worden en dat is in Den Bosch voor dat bedrag amper te huur.
Of je moet bijvoorbeeld in de Hambaken gaan wonen, maar daar zou ik persoonlijk niet willen wonen :o
Misschien Rosmalen, Empel of Boxtel proberen? Of desnoods Vught?

Nee ze staat nog niet ingeschreven, maar het wordt haar eerste eigen huisje (woont nu in Gouda bij d'r moeder) dus ist ook niet mogelijk met een urgentie verklaring?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:09

Het huis waar wij interesse in hebben is al op geboden. Wij mogen dus maar 1 bod uitbrengen.
Het wordt steeds spannender ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:17

_love12_ schreef:
Nee ze staat nog niet ingeschreven, maar het wordt haar eerste eigen huisje (woont nu in Gouda bij d'r moeder) dus ist ook niet mogelijk met een urgentie verklaring?

Dat ligt aan de woningbouw. Er zijn woningbouws waarbij je zelf de urgentie mag aanvinken. Alleen dan kun je wel overgeplaatst worden waar wat vrij komt. Accepteer je dat huis niet, mag je een jaar niet op de urgentielijst en dien je op je 'beurt' te wachten.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:21

Heb je al wat gehoord Fee? :D

Nadat wij onze hypotheek offerte hadden getekend was het binnen 3 dagen goedgekeurd. Echt zo snel! Nog 2 nachtjes slapen en dan krijgen wij de sleutel!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:58

Vanochtend een afspraak voor een bezichtiging aangevraagd en binnen 10 minuten antwoord. Vrijdag gaan we kijken :). Wel spannend, we hebben serieus interesse in het huis, maar dan moeten we nog wel een jaartje sparen of er moet te onderhandelen zijn in de prijs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:14

_love12_ schreef:

In omgeving Den Bosch waarschijnlijk sowieso niet. De dochter van een kennis was met 6 maanden zwangerschap door haar lieftallige vriend uit huis getrapt, maar ze kreeg hier nergens in de omgeving urgentie. Tegenwoordig verlenen ze sowieso bijna geen urgentie meer.

Heeft ze een inkomen?

Edit: sorry, zie dat we nogal offtopic gaan! Ik stond er even niet bij stil dat we in het woningmarkt topic zitten :o

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:25

Cayenne schreef:
_love12_ schreef:

In omgeving Den Bosch waarschijnlijk sowieso niet. De dochter van een kennis was met 6 maanden zwangerschap door haar lieftallige vriend uit huis getrapt, maar ze kreeg hier nergens in de omgeving urgentie. Tegenwoordig verlenen ze sowieso bijna geen urgentie meer.

Heeft ze een inkomen?

Edit: sorry, zie dat we nogal offtopic gaan! Ik stond er even niet bij stil dat we in het woningmarkt topic zitten :o

Yep heeft ze, ze zal wel ander werk moeten zoeken zodra ze die kant op gaat maar ze heeft sowieso backup van d'r ouders mocht ze een keer te kort hebben en de vader van t kindje helpt haar ook gewoon. Ist in Boxtel en al die andere plaatsjes die je noemde makkelijker om particulier te huren?

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:35

mag ik me hier ook komen melden? :o
mijn vriend en ik gaan vanavond kijken bij een huis.
voor ons het ons droomhuis.
het huis is van 1955 heeft allemaal glas in lood raampjes en een mooie openhaard enz.
ik moet zeggen dat ik best een beetje zenuwachtig ben, omdat ik zooooo hoop dat het niet tegen valt :o

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:37

Nicje87 schreef:
Het huis waar wij interesse in hebben is al op geboden. Wij mogen dus maar 1 bod uitbrengen.

Hoezo mag je dan maar 1 bod uitbrengen?
Wij gaan vanmiddag voor de 2e keer kijken bij een huis.

Ik erger me momenteel rot aan funda.
Staan een aantal huizen op waar we event interesse in hebben.
Status beschikbaar maar is(nadat ik de makelaar bel) al verkocht ovb

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:44

JenniferU schreef:
Nicje87 schreef:

Hoezo mag je dan maar 1 bod uitbrengen?
Wij gaan vanmiddag voor de 2e keer kijken bij een huis.

Ik erger me momenteel rot aan funda.
Staan een aantal huizen op waar we event interesse in hebben.
Status beschikbaar maar is(nadat ik de makelaar bel) al verkocht ovb

Dat kan, heel veel makelaars gaan tegenwoordig op safe, en blijven net zo lang wachten met het veranderen van de status op funda totdat de financiën rond zijn, zou stom zijn ook om dit eerder te veranderen, wellicht wordt er in de tussen tijd nog een bezichtiging aangevraagd en daar kan de makelaar dan de gegevens van opschrijven.

Zo kan jij het nu ook brengen hoor :j Ik heb ook gereageerd op 2 huizen waar de financiën eind deze maand in orde moet zijn, zo niet, dan worden wij als 1e gebeld.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:56

Geen idee. 1 Heeft er al een.bod gedaan. Dan mogen wij er 1 doen en hun kunnen kiezen voor nog een bod te doen.

Wij hebben een bod gedaan. Nu is het afwachten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:59

Nicje87 schreef:
Geen idee. 1 Heeft er al een.bod gedaan. Dan mogen wij er 1 doen en hun kunnen kiezen voor nog een bod te doen.

Als ik het goed begrijp ga je dan dus tegen de andere koper bieden? Dan zit de verkoper wel in een luxe positie zeg :oo

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:27

Dat heb ik zo vaak gehad, bellen en dat het dan al verkocht is. Heb daar ook enorme frustraties om gehad, kijk mijn berichten maar eens terug. :=

Wij hebben zeker wat gehoord. Een nieuw tegenbod gehad wat we hebben geaccepteerd. Het was haar bodemprijs en ons top dus helemaal prima! :D :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:28

Gefeliciteerd Fee, welke is het nu geworden ?!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:31

Ik stuur je even een pb.
Dankjewel!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:35

Gezien, leuk huis, zit nog wel wat werk aan, maar dat mag ook wel
voor die prijs :) Daar stond ons appartement voor te koop :oo
Debiel eigenlijk dat die prijzen zo verschillen :)

En je kan het nog uitbreiden zie ik met dakkapel en opbouw :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:38

Ja klopt, het is nu nog niet zo groot, maar hebben dat nu ook nog niet nodig. Als we kindjes kunnen krijgen kunnen we altijd nog opbouwen inderdaad.

We gaan eigenlijk alles aanpakken. Muren moeten opnieuw gestuct worden, keuken gaat eruit, het toilet, vloer eruit, boven ook niewe vloer. Alleen de badkamer bewaren we waarschijnlijk voor over een jaar (of twee). Maar de mevrouw die er in woont leeft echt heel netjes dus het is allemaal nog in super goede staat.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:41

Zou dan nu de badkamer doen ipv de keuken. 2 weken zonder keuken is beter door te komen ( lees: www.thuisbezorgd.nl ), dan dat je 2 weken ergens anders kan gaan douchen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:44

Daar heb je zeker gelijk in. Echter hoeft ergens anders douchen helemaal niet. Je kan gewoon thuis een verplaatsbare douche laten plaatsen (vergelijkbaar met een dixie toilet) zodat je gewoon lekker thuis kan douchen. En anders wonen mijn ouders om de hoek.

We hebben hier zeker over getwijfeld, maar willen beneden graag eerst helemaal af hebben naar onze eigen smaak. Aangezien je daar toch je gasten ontvangt etc.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:04

Mjetterd schreef:
Nicje87 schreef:

Als ik het goed begrijp ga je dan dus tegen de andere koper bieden? Dan zit de verkoper wel in een luxe positie zeg :oo

Dat klopt inderdaad.
Gefeliciteerd Fee! Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het geworden is :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:08

Gefeliciteerd Fee! Ik ben ook wel benieuwd naar welke het geworden is :o :D

En Bloem dit kan echt niet meer misgaan lijkt me! Is de koper nou dezelfde als van de taxatie?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:00

Targaryen schreef:
Gefeliciteerd Fee! Ik ben ook wel benieuwd naar welke het geworden is :o :D

En Bloem dit kan echt niet meer misgaan lijkt me! Is de koper nou dezelfde als van de taxatie?

Targaryen, ja het is gelukkig dezelfde :D