het scooter topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: het scooter topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:11

Leuk! Scooters! Ik reed eerst een kymco super 8, maar die werd gejat en weer beschadigd teruggevonden. Dus mocht ik van de verzekering een nieuwe kopen...de kymco was eigenlijk wat klein en niet zo heel betrouwbaar vond ik dus heb ik een malaguti centro gekocht. Wat een topding! Ik kan er met m'n lange lijf goed op zitten zonder m'n knieën te stoten..
Rijd er eigenlijk veels te weinig mee, pak toch vaak de autoAfbeelding

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:41

xwildhorse schreef:
persoonlijk zou ik zelf voor een snor scooter gaan, 1x bij vriendin achterop de scooter gezeten voor op de weg en meteen een ongeluk gehad, mensen zien vaak de scooters niet omdat er steeds minder mensen er op rijden (op de weg), nu ze nog een scooter gekocht heeft ga ik niet meer achterop ben er echt wel van geschrokken!

Ik raad zelf áltijd een blauw kenteken af. Geen helm op een scooter dat 9/10x praktisch net zo hard kan als geel kenteken is gewoon gevaarlijk. Ik heb ook nog nooit iemand met helm op een blauw kenteken scooter zien rijden, wel eens ingehaald door 1 (met mijn geel kenteken).

Tuurlijk is er een risico als je regelmatig tussen auto's rijdt. Daarom moet je ook je eigen rijstijl daarop aanpassen. Altijd-altijd scherp zijn en denken dat anderen je niet zien. Daarom anticiperen door bijvoorbeeld in bepaalde situaties je plaats op de weg aan te passen.

Het is bij jou dan net een ongelukkig (haha woordkeuze) moment geweest. Ik rijd al 4 jaar rond en nog nooit onderuit gegaan of een ongeluk gehad. Wel 2x bijna en dat was allebei op het fietspad met andere fietsers betrokken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:53

Typisch pallatin vind mijn super 8 juist betrouwbaar en ruim :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:30

Je wordt ook bijna niet gezien op je scooter, daar hebben motor rijders ook last van. Ik heb 's avonds altijd een mooi geel vestje aan en ga dag en nacht ervan uit dat ik niet gezien wordt.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:58

Beloven schreef:
Typisch pallatin vind mijn super 8 juist betrouwbaar en ruim :)

Ik had destijds voor de super 8 gekozen omdat het een van de weinige is met een wat grotere inch wielen en een redelijk ruime zit. Bij koud weer startte hij lastig en moest ik m eigenlijk altijd kicken, zeker als ie een weekje stilstond. Heb ook wel eens gehad dat ie uitviel bij een stoplicht... :')
Maar een centro is echt veel ruimer, bij de super 8 zat ik altijd met m'n knie tegen de sleutel aan en gleed ik van het zitje naar voren, omdat ik half op het schuinere stukje moest zitten...Ik ben ook gewoon erg lang....op de centro kan ik m'n benen goed kwijt, met de knieën keurig bij elkaar en lekker 16 inch, goed voor je bochtenwerk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:43

Ja heb wel is dat die uitvalt bij stoplicht, maar ach stoor ik me niet zo aan.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:17

Dat deed mijn sachs vroeger ook, vond ik ook niet zo erg, tot ik hem op een keer niet meer aan kreeg :+ :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:23

Crazy_boon schreef:
Dat deed mijn sachs vroeger ook, vond ik ook niet zo erg, tot ik hem op een keer niet meer aan kreeg :+ :')

Hahaha, ik vond t vreselijk gênant om opeens m'n scoot van de weg te moeten duwen...gelukkig nu nooit meer gehad!

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:25

Ahaha, Ik heb het zelfs gehad met een baan over te steken dat hij middenin de weg zich begaf en ik mij snel met mijn voeten peguin-achtig mij verder over de weg moest duwen! *D ahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:20

In de tijd dat ik toch voor rood sta is die al weer aan, elek start bleef gewoon werken.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:47

Ik meld me hier ook even. Mijn AGM LX heb ik dinsdag verkocht :j
Nu heb ik gisteren mijn nieuwe snorscooter besteld.

Een Kymco Like TT inclusief windscherm, klapdrager en rieten mandje. In het wit :j :j

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:43

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 13:12

gezellig en mooie scooter :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:42

Inmiddels helemaal compleet *\o/*
Alweer 400 km erop zitten

Afbeelding

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 15:52

die is gaaf zeg :D

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:35

Nette scooter! Kilometers gaan altijd hard vind ik!

Mijne mag ook weer wat vaker mee, eindelijk tijd! Helaas moet hij in deze dagen weer eens naar de monteur. De voorrem loopt af en toe op de remschijf. Als die er niet vanzelf af gaat wordt de schijf dus gloeiend heet. Rem regeert wel en het is de voorrem, dus op m'n bekende routes gaat rijden nog goed.

Afbeelding
<3

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:37

Ik rijd momenteel meer auto dan scooter. Scooter doet helaas erg raar. Rijd goed tot topsnelheid houd in eens in en zakt terug tot 30 alsof hij opeens geen bezine meer krijgt. Echt alles al geprobeerd morgen een nieuwe cdi halen hopelijk dat probleem dan weg is. Het gekke is juist dat het probleem er niet altijd is kan zo 8km rijden en dan opeens komt het probleem weer opzetten.

Mijn vriend is nog steeds blij met zijn sym mio en ik dus wat minder met mijn Peugeot vivacity

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:07

Valerie: Kan het zijn dat er vuil in de tank zit? (lang niet gereden) Ik heb dit probleem ook eens gehad met een oude scooter. Na het schoonmaken van het spuitstuk reed hij weer als een zonnetje. En dat probleem kwam ook steeds als ik wat harder reed.

Denise: Dat klinkt niet heel veilig haha, niet simpel zelf op de lossen?

Die van mij moet nog net wat beter afgesteld worden. De eerste 10/20 km's/u is hij wat sloom daarna trekt hij ineens wel goed op...

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:21

Haha hij remt nog gewoon hoor! Daarna blijft hij een beetje vast plakken, dus dan rijd je door de rem heen. Soms trilt hij zelf weer los, anders geef ik met m'n voet wat tikjes tegen de schijf :)) Niet helemaal de bedoeling nee, maar kan in ieder geval nog mee rijden.
Zo min mogelijk gebruiken, wat redelijk lukt op bekende wegen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:59

keeyzie schreef:
Valerie: Kan het zijn dat er vuil in de tank zit? (lang niet gereden) Ik heb dit probleem ook eens gehad met een oude scooter. Na het schoonmaken van het spuitstuk reed hij weer als een zonnetje. En dat probleem kwam ook steeds als ik wat harder reed.

Alles is al 3x schoongemaakt. Eerste wat we hebben gedaan en nieuwe bougie, probleem bleef. Zijn nu aan het kijken of het misschien aan afstelling ligt

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:05

Heeey Leuk! Een scooter topic, niet eerder gezien eigenlijk. Ik kan me hier melden als de eigenaar van een kymco agility uit 2009. Heb hem tweedehands gekocht en in een jaar tijd 10.000 km weg gereden.

Zal voor mij voornamelijk meelezen worden hier. Ga niet te veel schrijven want dat word alleen schelden. Altijd veel gezeik met mn scooter en altijd kapotte dingen etc. Dus slimmer als ik mijn mond houd denk ik. :=

Oja dit was mijn scooter nog geen maand geleden, zegt genoeg denk ik....
Afbeelding

Inmiddels al weer een paar reparatie's verder, gelukkig rijd hij weer even....

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:08

Ahw, dat zijn altijd pijnlijke momenten! Ik moest ook eens opgehaald worden, stond met een geknapte V-snaar langs de kant :(:)
Gelukkig met een busje van de zaak en geen bergingsauto haha!

Iemand een idee hoe het zit met bandenspanning op scooters? Ik heb het idee dat ze opgrpompt moeten worden, maar vind het zelf zo snel te hard voelen.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:18

Staat in je band ergens op de zijkant hoe veel bar er in je banden moet. Kan je controleren met een bandenspannings meter. Of even maar het tankstation gaan. Dan de pomp op het aantal bar zetten, zijn ze te zacht dan pompt hij ze op, zijn ze hard genoeg doet ie niks.

Ervaring; doe er niet meer in dan op je band staat. 1 keer gedaan, eerste scherpe bocht lag mn band er af....

lisa_floorxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:55

Ik heb nu een half jaar een Derbi geen scooter maar een brommer :o
ben er super blij mee, je ziet niet heel vaak een meisje met een derbi veel mensen die er wat over zeggen dat ze het een mooie brommer vinden etc. :+

hij loopt nu 70 en voorlopig laat ik hem zo rijden *D

Afbeelding
Deze foto even van internet gepikt maar hij is dezelfde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:21

Stoer hoor :+

Mijn bandjes heb ik op 2.2 bar staan, geen idee hoeveel erin mag eigenlijk, rijd prima zo.