Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:32

Jep. Hier ook aan het sparen voor een keuken met marmeren blad. Maar dan wel donker

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:15

Het hout vind ik ook het mooist :j Als je keuken zelf (kastjes e.d.) wit wil dan vind ik optie 4 het mooist. Niet te donkere tegels, maar ook geen hele lichte tegels.
En voor je tegels, is vloerverwarming onder de tegels geen optie? dat hadden we ook in ons oude huis, was fijn voor je voeten :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:30

Ik zou idd ook de slaapkamer, de kleine kamer en woonkamer samen trekken :)

Qua keukenblad en vloer zou ik voor optie een gaan.

Ook zou ik het dak direct aanpakken.

Zelf zou ik een grote badkamer nodig hebben met raam, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:44

Maartje1990 schreef:
rommulus schreef:
Uitdaging die ik zie met donkere laminaat vloeren... je ziet er werkelijk alles op...
Als je gedweild hebt en je loopt er te snel overheen zie je dat zelfs..
Dat probleem hebben we hier ook in ons huur hok (gelukkig nog maar een paar weekjes)

Ik zou alleen om die reden optie 4 kiezen

Ik heb tegenovergestelde ervaring. Donkere laminaat niets op te zien... Maar die witte tegels in de keuken.....

Ik vindt hout heel mooi in een keuken maar niet te veel.. Als het mogelijk is (qua kosten etxc) zou ik toch ook kijken of echte tegels met vloerverwarmin mogelijk is. Wij hebben tegels in de keuken en badkamer maar geen vloerverwarming. Vooral in de badkamer erg koud.

Zal misschien aan het type vloer liggen maar laminaat vind ik een drama .....
Vind het zo jammer vind donkere vloeren zo mooi..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:45

Wij hebben in het vorige huis een Jatoba hardhouten vloer gehad.
Schitterend! Maar écht nooit weer!
Ik kon wel "fulltime stofzuiger en dweiler" op mn voorhoofd schrijven!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:47

Vind zelf laminaat zo glad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:54

Ik zelf heb zeer slechte ervaring met laminaat in de keuken. Wij hebben nu dan ook leisteen-tegels in de keuken liggen. Het laminaat was helemaal lelijk geworden binnen een jaar al..

In de rest van het huis overigens wel laminaat. Vooral op het donkere laminaat zie je alles, maar dat vind ik met vegen/ dweilen juist wel fijn. Op het lichtere laminaat zit meer tekening/ patroon in en dat zorgt ervoor dat je er minder op ziet. Dus het is ook maar net of je glad laminaat hebt of met een nerfje, en hoeveel tekening je er in hebt zitten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:58

Ik bedoel eigenlijk met glad als ijs. Ik loop graag op mijn sokken (ja heel fout) maar glij dan makkelijk uit.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:02

joyce83 schreef:
Bij de voorbeelden van Calestial is wel hout op hout mooi, denk dat het net het foute voorbeeld is.

:j de kleuren matchen gewoon niet mooi in het voorbeeld. Hout op hout an zich hoeft geen probleem te zijn. TS, kies vooral iets wat je zelf mooi vind! Jij moet er gaan wonen :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 21:43

Morgen om 10 uur bezichting van de woning, en dan aansluitend de overdracht bij de notaris... stuiter stuiter.. hahahahaha

We zijn er nog steeds niet uit, hebben nu besloten in ieder geval morgen af te wachtten voordat we er ruzie over gaan maken :D
Ik waardeer jullie inbreng dan ook ten zeerste!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:18

Spannend! Morgen dus in het echie genieten van jullie eigen huis, gaaf hoor. Mooi momentje is dat, de eerste keer de sleutel in je eigen voordeur steken.

Misschien valt alles straks wel op z'n plek. Soms moet je er middenin gaan staan en loslaten om te kunnen beslissen.

Wij konden niet kiezen welke vloer bij de vloerenboer, stalen meegenomen, thuis (nieuwbouw) op de grond gelegd, rondje er om heen gelopen, direct beide dezelfde gekozen.
En zo met nog heel veel meer dingen, niet kunnen beslissen in een winkel/op de bank in de stacaravan maar als je in het huis staat gelijk weten wat je wilt. Hopelijk werkt dat voor jullie ook zo.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:54

Waarom een hondenkamer, Maak een mooie hondenkennel buiten heb je ook geen last van alle blubber en rotzooi etc.. Dan kan je van de hondenkamer inderdaad een mooie ruime badkamer maken.. en de oude badkamer bij de woonkamer of entree betrekken.. Kan er geen badkamer boven geplaatst worden i.v.m ruimte ? dat je een deel slaapkamer hiervoor gebruikt ? Een logee slaapt er toch alleen maar :-D En als je oud bent kan je een traplift laten plaatsen en is dus ook een beneden slaapkamer niet van toepassing.. Ik zou van de openslaande deuren een mooie schuifpui maken.. Je kunt zoveel doen met een huis maar je moet ook verder kijken mocht je ooit het huis ( moeten ) verkopen wat zijn dan nu de minpunten ?! Daar moet je dus nu een pluspunt van maken.. ik denk dat 9 v.d 10 mensen een beneden badkamer niks vind en 2 slaapkamers wel erg weinig vind :-) Wij hebben 2 slaapkamers en vind dat echt vervelend kom echt een kamer te kort als b.v een waskamer of bijkeuken..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:07

Heerlijke woning Mariska, ben reuze benieuwd wat jullie er van maken.

Wij hebben pvc click op vloer verwarming en dat is echt heerlijk, prachtige diepe kleur makkelijk schoonmaken met 5 honden en boerderij is dat ook wel handig :=

Wij hebben ook een hondenkamer namelijk de bijkeuken, ideaal als er bezoek is of als we weg zijn en ze zijn niet buiten. Ik zie enkel voordelen.

Hier zie je onze vloer en iets van de inrichting toen we nog bezig waren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:55

Afbeelding

Ik zou de muur waar nu de koelkast getekend is, doortrekken naar ruimte 1. Dan zou ik het keukenblok in linkerdeel van kamer 1 doen, en hondenruimte in rechterdeel. Eventueel kun je dan nog de honden kamer uitbreiden tot aan de trap in de hal.

Dan zou ik tegen de linkermuur thv middelste raam een lange bank met eettafel zetten. Aan de andere kant van de eettafel stoelen. Dan heb je langs de rechterkant zat ruimte om te lopen en ruimte voor een toegangsdeur.
(Wij hebben zelf de eettafel midden in een ruimte van 3 meter breed, en aan beide kanten kun je echt prima lopen als je aan tafel zit.)
Ik zou dan in het hoekje waar nu eettafel geschreven staat nog een leuk hoekje voor de honden maken, ik vind het altijd gezellig om onze hond in de kamer te hebben, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Dan zou ik tussen de ramen van de mancave een muur zetten waardoor je een ruimte hebt voor cv-ketel, meterkast. De watermeter zou ik daar persoonlijk ook heen verplaatsen. Dan heb je alles centraal bij elkaar. Misschien zou zelfs de wasmachine daar nog kunnen.

Nou ja, dit is mijn kijk er op. Mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar onze pastorie uit 1870 aan het verbouwen. Het is ontzettend leuk! Ik ben benieuwd of jullie nog leuke vondsten vinden, helaas kwamen wij niks leuks tegen. Ik ben ook voor een volgtopic!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 10:03

Nog een uurtje..... :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:19

Heel veel plezier!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:22

Hey!!!! Nieuwe-huizen-bezitters, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:31

Gefeli!! Wat een heerlijk huis!
Dit willen mijn vriend en ik ook over 5 jaar.
Een klein oud huisje die we langzaamaan opknappen met een lap grond :D

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:34

Gefeliciteerd!
Geniet ervan en ik volg zeker mee :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:46

Mariska_28 schreef:
Morgen om 10 uur bezichting van de woning, en dan aansluitend de overdracht bij de notaris... stuiter stuiter.. hahahahaha

We zijn er nog steeds niet uit, hebben nu besloten in ieder geval morgen af te wachtten voordat we er ruzie over gaan maken :D
Ik waardeer jullie inbreng dan ook ten zeerste!!

Spannend ! Leuk leuk , gefeliciteerd met jullie woning.
Prachtig stulpje met mogelijkheden genoeg :D.

Ir111 schreef:
Dat is echt zo persoonlijk, wat je zou kiezen...

Ik denk altijd in eerste instantie aan het praktische. Bij een boerderij met honden en deuren aan alle kanten waardoor je dus continue vuil naar binnenloopt zou ik zeker voor een onderhoudsvrije vloer gaan (dus geen echt hout of laminaat). Idem voor het werkblad in de keuken. Ik zou nooit hout kiezen, veel te bewerkelijk, je ziet er alles op. Dat is voor mij ook een reden om niet voor beton oid te gaan, zie je ook alles op, al zijn er ook mensen die dat mooi vinden.

Welke kleuren je dan kiest, tja, dat is zo persoonlijk. Al zou ik niet kiezen voor een donkere vloer. Uit praktisch oogpunt weer, je ziet er alles op. :D

Mijn ervaring is dus weer heel anders.
Heb een houten blad op de keuken en een houten vloer. Heb beide in de hardwaxolie gezet.
Zie er niet alles op....kwa keukenblad maar al zou dat wel zo zijn zou ik het persoonlijk ook niet erg vinden want dan weet ik dat het tijd is om schoon te maken :P
Houten vloer zie je ook niet alles op, afhankelijk welke kleur je je vloer hebt.
Heb hier zelf ook een hond rondlopen en stamp altijd vanaf de weide m'n huis in met m'n vieze schoenen :o Kleur speelt gewoon mee of iets snel vies oogt of niet.

Persoonlijk zou ik zelf mits je voor hout zou kiezen wel bijv. eiken ipv grenen nemen omdat grenen veel zachter hout is en kwetsbaarder daardoor.

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:06

Ik bedoel meer dat het meer onderhoud vraagt en kwetsbaarder is, hout dus. Ik heb een houten vloer thuis. Je moet toch wel direct gemorst vocht opruimen anders blijf je de vlek zien. Zand etc krast de vloer. In de keuken zie je, ondanks zorgvuldig schoonhouden, wel dat er meer vlekken zitten. Het ziet er sneller niet meer als nieuw uit zeg maar. :)

Je kunt de vloer wel weer opknappen natuurlijk, schuren/olieen etc. Maar mijn vinyl vloer in het vorige huis was onderhoudsvriendelijker vind ik. Maar mijn houten vloer is mooier. :)

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:14

Gefeliciteerd met je huis. *\o/*

Mariska_28 schreef:
Oja, Gerard was een beetje optimistisch met 2 sets openslaande deuren... :D Ik denk dat we het alleen in het midden van het huis doen..

Hier geef je aan, dat je maar met 1 set openslaande deuren wilt werken. Dit zou ik persoonlijk zonde vinden. Openslaande deuren geven namelijk een rijk effect aan de woning.

Voor de keuken moet je er rekening mee houden dat een houtenwerkblad onderhoudt vergt. Een hout blad moet regelmatig in de olie worden gezet, daarnaast krijg je sneller krassen en moet je oppassen met heten pannen.

Zelf zou ik wanneer de keuken apart blijft van de woonkamer. In de keuken voor een tegelvloer gaan (met vloerverwarming) in de woonkamer zou ik PVC of een echte houten vloer nemen. Of je moet het getik van hondenvoedjes op je laminaatvloer niet erg vinden. :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:17

Gefeliciteerd met jullie huisje!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 13:35

Yeahhhhhh we hebben de sleutel!! Zal straks wel even een kort filmpje maken als jullie dat leuk vinden.. Nu eerst wat spullen ophalen die we via marktplaats gekocht hebben voor het huis..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:36

Leuk!