Sonja_vR schreef:Morgan, heeft de gemeente het bij jou ook uitbesteed aan vshn(of zoiets)
Hier werd het uitbesteed en opeens werd er 1 jaar via eind afrekening geregeld zoals normaal en wilden ze eenzelfde hoeveelheid legingen voor het komende jaar vooruit betaald hebben.
Dat is door veel klachten toen toch maar teruggedraaid en weer naar een eindafrekening veranderd.
Het ophalen is uitbesteed aan Cyclus.
Aanloop was al een drama. Woon nl in de oude Binnenstad en weinig mensen hebben een achterom en nog minder een tuin. Gemeente bedacht dus dat een ondergrondse container wel voldoende was.(altijd vol of slot is kapot)
Los van de enorme kosten per leging heb ik ook nog een tuin en moet wel eens bij de buren langs om hun ton te vullen met mijn spul. Na weken van schrijven en bellen werden de nieuwe kliko's aangeleverd ach je raadt het het wel
Uiteindelijk is het wel goedgekomen, maar na 3 keer de foute spullen en brieven aanleveren geloof ik niet dat het volgend jaar beter gaat als de verrekeningen gaan plaatsvinden.
Ben erg bang dat de gemeente zich rijk gerekend heeft over onze ruggen en de ophaaldienst een verkeerd beeld heeft voorgespiegeld.
Van de 14 vooruitbetaalde legingen zijn er bij mij maar 5 terecht. (ben ook nog eens niet de enige)
Zal er wel op neer gaan komen dat het vastrecht gillend omhoog gaat waardoor de 9 voorgeschoten legingen alsnog niet worden terugbetaald.
Ben benieuwd wat ze gaan doen, val nl volgend jaar met mijn inkomen in de categorie die recht heeft op ontheffing.