Auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:57

Rex_Rolfo schreef:
Joolien schreef:
Hij leek wel nieuw zo schoon.

Kan vocht zijn geweest van de bekleding reinigen. Dat doe je het best op een dag dat het goed droogt, maar de laatste keer dat we zo'n dag hadden is al weer een flinke tijd geleden.

Ah ja, dat klinkt wel heel logisch.
Mijn vriend gaat nu kijken bij de Fusion, ik ben benieuwd. C3 werd door een collega afgeraden, maar jullie zijn toch best positief over Citroen?

_Nelleke_

Re: Auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:07

Meh ik zou nooit in een citroen gaan rijden. Maar ik zei een paar jaar geleden ook dat ik nooit in een Italiaan zou rijden. ;)

Fijn dat de Skoda goed beviel! Ben benieuwd welke auto het precies gaat worden. Heb je al gevonden waarom deze skoda al zo lang te koop staat?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:09

Ik heb een Citroën C3 gehad en ik ga nooit meer terug naar Citroën :n
Nu ga ik voor een Punto! :D

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:14

xAnthea schreef:

Een punto? Slechtste auto ooit....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:15

Nee, fiat is geweldig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:16

Haha, meningen zijn verdeeld dus, ook over de punto :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:29

Karlijnxxx schreef:
xAnthea schreef:

Een punto? Slechtste auto ooit....

Ken er meerdere die Punto wel goed vinden. Heel wat kennissen van mij die Citroën gehad hebben zijn absoluut niet tevreden. Het is hier ook al een ramp om een iets of wat goeie en betrouwbare Citroën garage te vinden...

Maar goed want vind je dan zo slecht aan de Punto? :P

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:30

Ik ga ook echt nooit in iets frans rijden. Fiat is mij wel goed bevallen naar ik hou het liever bij iets duits.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:19

Joolien schreef:
Haha, meningen zijn verdeeld dus, ook over de punto :')

Het is maar net wat je treft. Lees Bokt erop na hoe er over Land Rover wordt gedacht. Ik rijd al bijna 20 jaar Land Rovers van allerlei pluimage maar weinig problemen, anders dan gewoon onderhoud.

Het gros van alle problemen met auto's is toch terug te voeren op mishandeling en slecht onderhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:20

Mijn vriend is net bij de eerste dealer geweest. Hij heft met de Fusion gereden. Was meteen een slechte rit, toen hij even ergens parkeerde om de auto te bekijken, wilde de auto vervolgens niet meer starten :') dat lukte pas na 10 min. Toen terug gereden naar de dealer en met de beste man zelf geprobeerd. Toen deed ie helemaal niks meer :=
Dat was dus al een no-go :') Verder vond ie de Fusion wel een fijne auto. Hij heeft daar ook nog bij een C3 gekeken, maar vond ie toch wat minder degelijk ogen.

Hij is nu bij deze aan het kijken, mooie van deze auto is, dat er een jaar Ford garantie en een half jaar Bovag garantie op zit.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford ... ousPage=lr

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:43

Geen airco, jammer want dat is mijn enige eis haha. Bedankt voor het meekijken wel.
Hij heeft net een proefrit gemaakt en is erg te spreken over de Fiesta. Vooral vanwege de lage km. Hj is vergelijkbaar met de Fabia, maar jonger, minder km en hij is van de dealer en wordt rijklaar afgeleverd. Dus grote beurt en APK. Hij heeft toevallig de vorige eigenaar van de Fiesta gesproken, want die was daar voor een nieuwe auto :P

Dus nu.. Je zou denken, denk er even over na. Maar er zijn meer kapers op de kust, dus als we de Fiesta willen, moeten we vandaag beslissen...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:53

oh, haha, dat is ook een eis van mij! had dat nog niet eens gezien dat ie dat niet had, dus deze gaat dan voor mij ook afvallen (want ik vond em ook wel leuk, al heb ik totaaaaal niks met ford eigenlijk)

succes met de beslissing! al lijkt me die 'op papier' niet zo heel moeilijk ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:30

Ik zou dan zeker voor de fiësta gaan, zijn goede auto's en dat jaar garantie er bij is ook wel erg prettig mocht er wel iets mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:33

Klopt, we neigen ook naar de Fiesta. Er zit geen Bovag op, dat is pas met autos vanaf 4500 euro, maar hij komt wel bij de Ford dealer vandaan. En we hebben Ford mobiliteitsservice dan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:55

En het voordeel van een ford is dat je nooit meer je voorruit hoeft te krabben :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:57

Huh hoezo dat? :P
Mijn gevoel zegt toch Fabia, maar ik ga zo een proefrit maken in de Ford.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:59

Ford heeft voorruitverwarming :D

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:02

Ik ben in bezit van een polo comfortline met ronde achterlampen. Ben er erg tevreden over!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:18

Joolien schreef:
Huh hoezo dat? :P
Mijn gevoel zegt toch Fabia, maar ik ga zo een proefrit maken in de Ford.

Als jouw eis airco is dan zou ik daar niet aan toe geven. Van de zomer met een kapotte airco gereden en ik weet nu weer waarom ik perse airco wil. En deze auto is toch weer voor een paar jaar toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:20

Auto's hebben beide airco en ja, dat is echt een must. Als ik ga stormchasen in 30 graden wil ik nooooit meer in een hete auto zitten :p

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:20

Deze Ford heeft volgens mij geen voorruit verwarming. :P

Mijn broer heeft ook zo'n Ford Fiesta met 1.4 motor. Is er zéér tevreden over, weinig onderhoudskosten, start altijd en is nog redelijk vlot ook. :)

Edit: heeft wel voorruitverwarming zie ik nu. :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:13

Vraag wel even na of ie een distributienetten of riem heeft. Als ie een riem heeft vragen of die al vervangen is, moet rond de ton namelijk en zijn geen leuke reparaties.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:23

Controleer even hoe het zit met de roest bij dit model, Ford Ka roest onder je reet vandaan maar hoe het met de Fiesta zit weet ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:30

Net proefrit gedaan met de fiesta. Denk fat het toch de fabia wordt. Ben niet overtiigd can de Ford. Daarnaast had ie een paar kleine dingetjes, rempedaal zat speling in, airco deed het niet en ik zat niet lekker in de stoel.
We gaan nu weer even de fabia bekijken.