Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 19:05

Lynn_Nikita schreef:
Wat jammer dat je nog zover door bent gereden idd. Hoop geld zo, en ik denk niet dat je nu veel aan die wettelijke garantie hebt, Jij bent namelijk doorgereden terwijl een lampje aansprong. Hoop dat er nog een andere oplossing komt, of als echt niet anders kan afbetaling?

Ik kon op dat moment helaas niet anders dan doorrijden. De situatie leende zich er niet voor om te stoppen langs de weg i.v.m een invoegstrook. Ik ben daarna gelijk de afslag op gereden. Ik weet niet hoe ik het anders had moeten doen, ik kon moeilijk op de invoegstrook stil gaan staan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:20

Het spijt me zeer.. maar ik krijg steeds meer mijn twijfels krijg dat ze je gigantisch belazeren.. :x

Nu ineens moet de kachel weer vervangen worden onder het dashboard..?
Waar is die slang kapot gegaan dan? Onder de motorkap op binnenin de auto?
Want als dat binnen in de auto is geweest, moet je dat gewoon gemerkt hebben.. hetzij gehoord, hetzij gezien, hetzij geroken..

Ik mag het niet zeggen, maar ik denk dat ze jou als makkelijk slachtoffer zien ( :$ ).. en dat is ronduit schandalig, maar helaas zijn er veel van die bedrijven..

Persoonlijk zou ik het hier niet bij laten en alles uit de kast halen wat je kan, om je geld terug te krijgen..!!
En ondertussen een oproep doen op fb voor een leuke auto voor weinig geld.. want en die zijn er!
Laatst kreeg ik ook de vraag of ik iemand voor zijn auto wist.. was volgens mij een Lupo, izgs en voor maar 750 euro..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:05

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de aansluitingen onder het dashboard zitten. Het is namelijk veel logischer om die slangaansluitingen in het motorcompartiment te hebben. Als die kachelslang los gaat in je interieur, dan mis je dat ECHT NIET! Je hele auto is dan namelijk een grote mistbank!

Ik ga met Casarell mee; ik heb sterk de indruk dat ze je proberen te belazeren. Platvloers geld binnenharken over jouw rug!

Laat ze dus maar eens in detail aantonen wat ze gaan doen.

Oh en laat ze een voorbeeld nemen aan garage Volvo autotaalservice in Driebergen die zonder morren een complete ruilmotor plaatsten onder garantie omdat de motor serieus verrot bleek!!! Heeft me niks gekost!! Die club krijgt dus ook de auto in onderhoud. Ze hebben aangetoond te doen wat ze beloven.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:56

Volgens mij zijn ze je een loer aan het draaien!
Van deze verhalen gaan mijn nekharen omhoog staan...
Dat de koppakking kapot is, kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dat bijna je halve auto uit elkaar moet omdat de kachel stuk is geloof ik niet :n

in onderstaande link een verhaal over hoe de kachel in een auto werkt. (in dit geval van een laguna, maar andere auto's verschillen hier niet van)
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.ph ... 31.10;wap2

Het ligt er dus een beetje aan waar de slang precies is los geraakt. Schijnbaar niet binnen achter het dashboard. Dan had de ANWB man dat sowieso niet goed kunnen zien maar jijzelf wel tijdens het rijden...
Is het niet te fixen met een slang koppelstuk? Slechte stukjes recht afsnijden en een koppelstuk plaatsen tussen de twee helften?

Het is jammer dat de auto momenteel niet kan rijden, dan had je een second opinion kunnen laten doen.

silvia58

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:09

Ik heb je een pb gedaan !

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:39

Ik heb zojuist een e-mail verstuurd naar de dealer met de vraag om een uitgebreide prijsopgave, zodat ik kan zien wat ze precies willen gaan doen aan de auto. Aan de hand daarvan ga ik even rondkijken bij andere garages in de buurt om de prijs te vergelijken.

Of hun me echt een poot uitdraaien.. ik vind het lastig om dat te zeggen. Ze zijn over het algemeen vrij netjes en coulant geweest en ik denk dat de koppakking gewoon dikke vette pech is. Nu is het vooral even afwachten. :)

ikke schreef:
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de aansluitingen onder het dashboard zitten. Het is namelijk veel logischer om die slangaansluitingen in het motorcompartiment te hebben. Als die kachelslang los gaat in je interieur, dan mis je dat ECHT NIET! Je hele auto is dan namelijk een grote mistbank!

De auto begon wel heel erg te roken (en niet zo'n klein beetje ook, ik dacht dat hij in de fik zou gaan), maar wel van onder de motorkap uiteraard. Wat betreft het dashboard snap ik ook niet helemaal..

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:41

Succes ermee ! +:)+

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:46

Pfff wat een gedoe allemaal zeg in zo'n korte tijd! Heel veel succes, ik hoop dat het goed komt en dat je niet al te veel geld kwijt bent..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:02

GrumpyCat schreef:
Ik heb zojuist een e-mail verstuurd naar de dealer met de vraag om een uitgebreide prijsopgave, zodat ik kan zien wat ze precies willen gaan doen aan de auto. Aan de hand daarvan ga ik even rondkijken bij andere garages in de buurt om de prijs te vergelijken.

Of hun me echt een poot uitdraaien.. ik vind het lastig om dat te zeggen. Ze zijn over het algemeen vrij netjes en coulant geweest en ik denk dat de koppakking gewoon dikke vette pech is. Nu is het vooral even afwachten. :)

ikke schreef:

De auto begon wel heel erg te roken (en niet zo'n klein beetje ook, ik dacht dat hij in de fik zou gaan), maar wel van onder de motorkap uiteraard. Wat betreft het dashboard snap ik ook niet helemaal..

Dan is dat kachelverhaal nonsence!
Speur eens op internet of er een of ander forum bestaat van je autootje. Kijk eens of je daar wat info vanaf kunt trekken of wellicht mensen die je kunnen helpen.

Dat een auto als een gek gaat roken klopt wel. Ik heb dat eens gehad met een lekke kachelradiator van m'n vrachtwagentje. Ik had in enkele seconden de cabine vol waterdamp.
Dat jouw auto dus gaat roken vanonder de motorkap als er een slang stuk gaat, dat kan kloppen. Maar zolang het vanonder de motorkap komt, heb je niet zoveel te zoeken onder het dashboard. Laat ze dus maar eens heel gedetaileerd vertellen wat ze onder dat dashboard gaan doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:04

Als de kachelslang in je auto lek was geweest had je dit wel gemerkt aan oa natte matjes in je auto.

Ik heb heel sterk het vermoeden dat ze je proberen te besodemieteren. Of er is veel meer aan de hand met de auto wat ze nu ook proberen te verbloemen.

Ik zou zoals eerder gezegd even contact opnemen met je rechtsbijstand als je die hebt, of anders even met de rechtswinkel

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:29

Mijn vriend heeft vanmiddag de dealer gesproken aan de telefoon. Ze hadden het te 'druk' om te reageren op mijn mail, maar hebben gezegd wat er gedaan moet worden: koppaking, kachelradiateur en krukaskeerring distributiezijde..

In overleg met mijn baas (werk op een advocatenkantoor) hebben wij een mail verstuurd naar de dealer met daarin de optie: of hun vergoeden de reparatie of ik wil de koop ontbinden. Zij heeft in het verleden een soortgelijke zaak gehad en is in het gelijk gesteld. Het zal mij benieuwen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:37

Als het niet zo'n rot situatie was voor je...zou je het bijna een spannende soap noemen....ben benieuwd hoe ze gaan reageren op de brief van je kantoor!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:47

Nu ook al de krukaskeerring?? Het wordt steeds gekker.. :x
Valt me mee dat ze nog geen scheur in het onderblok hebben geconstateerd.. 8)7

Ben benieuwd naar hun reactie.. áls je reactie krijgt natuurlijk.. :o

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:58

Bij geen reactie zal ik ze bellen ter herinnering en anders desnoods verdere stappen gaan ondernemen. Ik ben geen auto expert, maar er lijkt inderdaad steeds meer mis te zijn.. vind het naar 'toeval' :n

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:28

Ik vermoed helaas dat dit geen toeval meer is..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:09

Ik heb geen verstand van auto's, maar wel een tip voor TS: mogelijk bellen ze jou verontwaardigd op (met bijpassende toon en misschien zelfs dreigementen. Je weet het niet..) Laat eventuele aub correspondentie tussen jou en het bedrijf via de mail gaan zodat je het op schrift hebt! Of nog beter, laat de correspondentie tussen bedrijf en advocaat gaan. Blijf er zelf verder buiten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:28

Tja, je kunt het proberen....

Maaaaaaar jij hebt wel 2,5e km doorgereden met een auto waarvan het thermostaatlampje brandde. Imo heb je mazzel dat de motor uberhaupt nog loopt en niet compleet in de soep gedraaid is :o

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 09:05

Cayenne schreef:
Ik heb geen verstand van auto's, maar wel een tip voor TS: mogelijk bellen ze jou verontwaardigd op (met bijpassende toon en misschien zelfs dreigementen. Je weet het niet..) Laat eventuele aub correspondentie tussen jou en het bedrijf via de mail gaan zodat je het op schrift hebt! Of nog beter, laat de correspondentie tussen bedrijf en advocaat gaan. Blijf er zelf verder buiten.

Bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad zo'n vermoeden dat hun mij zullen gaan bellen. Ik zal in dit geval gewoon opnemen, maar zal inhoudelijk zo min mogelijk gaan zeggen. :)

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:02

De tip van Cayenne is inderdaad echt heel goed! Gezien de problemen nu eigenlijk meer uit het niets komen, en dat na 2 maanden normaal gebruik, laat wel zien dat er hier iets niet pluis is. Zoveel stuk na 2 maandjes, dat kán haast niet eens. Ja, het langer doorrijden heeft het waarschijnlijk iets verergerd, maar er worden ondertussen ook dingen 'gemaakt' die deels niet in verband staan met het doorrijden (heb ik hier gelezen :o ).
Wij hadden in zomer 2012 (denk ik) ook pech, bij ons raakte de motor van onze LaRo uit 1985 (ofzo haha, t is een officieel oldtimer) ook oververhit, en dat terwijl we net in een file reden, op de Duitse snelweg, waar natuurlijk ook nog eens wegwerkzaamheden aan de gang waren en er zo'n 20 cm aan beide kanten van de 2-baans weg aan ruimte was, afgezet met betonnen blokken.. Ook de hele motor naar z'n grootje, maar die was hoe dan ook wel een beetje aan vervanging toe.

Ik hoop dat het bedrijf meewerkt en jij goed geholpen wordt, natuurlijk! Zo veel pech met je net nieuwe autootje, dat is natuurlijk helemaal niet waar je op zit te wachten.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 12:37

Oei dat is ook balen, Dionne! Dan kun je ook geen kant op, lijkt mij vreselijk eng!

Helaas heeft het bedrijf besloten niet mee te gaan werken. Alle correspondentie is inmiddels overgenomen door mijn baas (advocaat). We proberen er nu alsnog uit te gaan komen, maar in het ergste geval zullen er rechtsmaatsregelen moeten worden getroffen. Uiteraard zitten we hier niet bepaald op te wachten, dus we hopen dat het onderling kan worden opgelost. :)

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:42

Maar het is toch ook gewoon van de zotte zijn wanneer je nu al ongeveer je gehele aankoopbedrag aan reparaties moet betalen? Gezien er nu nog wat extra dingen bij zijn gekomen, die kosten natuurlijk ook weer geld. En dan te bedenken dat ze dingen hebben laten liggen vóór de verkoop, en maar hebben gedaan toen jij er al mee reed? Te beginnen bij de banden...
Ik zou ook zeker met een advocaat hier een oplossing proberen te vinden. En, garantie hea :o. Dat weet jouw advocaat/baas/persoon waarschijnlijk ook, ik zou er beroep op doen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:40

Ik lees eigenlijk alleen maar mee, wat een ellende allemaal zeg!!
En wat fijn dat je baas je mee helpt :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:50

Ik heb het even helemaal gelezen (alleen jouw posts TS) maar volgens mij ben je enorm belazerd! En goed dat je nu via advocaat bezig bent. Ze hebben jouw auto dus zonder geldige APK verkocht (immers voldeed niet en ze hebben het niet opgelost) verder dacht ik gelijk na je blije berichtje dat ze er naar zouden kijken, goh ze zullen de motor wel schoonspuiten en problem solved..

Ik zou even de bovag bellen en je verhaal doen. Dit is voor hen ook geen reclame (verder zou ik het bedrijf even googelen) en ben ook benieuwd waar je de auto gekocht hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:04

Je had bijna een nieuwe auto kunnen kopen van het geld dat je kwijt zou zijn aan auto en reparaties. En wat heb je geluk dat je baas advocaat is!!
Ben wel heel blij met mijn autodealer, ik koop altijd de auto's want mijn man kan niet handelen en ben al dertig jaar bij dezelfde garage. Ze zijn niet echt goedkoop maar bieden echt top service.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:14

Liselot schreef:
Tja, je kunt het proberen....

Maaaaaaar jij hebt wel 2,5e km doorgereden met een auto waarvan het thermostaatlampje brandde. Imo heb je mazzel dat de motor uberhaupt nog loopt en niet compleet in de soep gedraaid is :o

Dit is echt dikke flauwekul.
Als er geen probleem was ontstaan had ts uberhaupt niet hoeven stoppen. Dat probleem is niet ontstaan doordat ze in de auto gereden heeft, daar is een auto immers voor.
En elk weldenkend mens weet dat je niet overal per direct kunt stoppen, er is ook nog zoiets als verkeersveiligheid.
Sterker nog; als je daadwerkelijk langs de snelweg staat en er passeert politie zullen ze stoppen en je vragen om door te rijden naar een parkeerplaats, ongeacht welke lampjes er branden.