Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Wij hebben ook een klein beetje een kluswoning gekocht. Alleen de keuken en de vloer beneden zijn blijven staan en liggen en verder is alles gestript (schroten, schroten en nog meer schroten met daaronder 80 lagen behang, 3 lagen tegels in de badkamer en op de muur van de uitbouw van de woonkamer, 3 lagen plafond
). Grote voordeel is wel dat alle muren kunnen blijven staan, alles -op de voordeur en garagedeuren na- al kunststof kozijn is met dubbel glas, een vaste trap naar zolder was al geplaatst, evenals een dakkapel en het is ook grotendeels nageisoleerd. Dus dat soort hele grote klussen hoeven we niet doen. Maar wel alle elektra opnieuw, CV + leidingen opnieuw, nieuwe badkamer etc.
Nassie schreef:Leuk Irisje! Jullie zitten nu wel in jullie huis en knappen dan stukje bij beetje op of wonen nog bij ouders (geen idee hoe oud je bent) en gaan elke vrije uurtjes klussen?
Ik ben van het weekend keukens wezen kijken, wellicht een oud show-room model of we gaan voor een ikea keuken en doen er over 5/10 jaar een nieuwe keuken in.
Keet de Hornbach zit in de buurt, vind alleen hun site zo onduidelijk. Daar gaan we van de week even neuzen

Targaryen schreef:Daar had ik ook nog nooit van gehoord MarChak! Had ook niet het gevoel dat dat de achterliggende gedachte bij alle dubbele plafonds in ons huis is geweest, eerder te lui/laks om eerst het oude weg te halen
De stucadoor is afgelopen week al op de bovenverdieping begonnen, het is meteen al zo'n ander huis!![]()
m/C4huYK.jpg
m/o3UJk3.jpg

Het tussenstuk tussen de schuur en het huis was zo lek als een mandje, dat is er nu allemaal af. Nu nieuwe steunen maken en dan hopelijk snel een plaat erop die als nieuw dak kan fungeren. Ook badkamer spul bestellen om de waterleidingen en afvoer op de goede plaats te gaan leggen. 

hoop dat dit huis heel veel meer opbrengt over 10jaar dat we misschien ooit in de toekomst niet hoeven te verbouwen hahaha.
Die staat mij ook nog te wachten. Gelukkig (of helaas?) ga ik daar pas aan beginnen als boven al het schilderwerk gedaan is, de vloer gelegd is en de badkamer gezet is. Tot die tijd gaan we er toch nog een miljoen keer overheen met vieze schoenen etc.