Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:21

Ook in onze klustoko gebeurt er ineens vanalles. Vandaag de muren van de hal klaar gemaakt voor de stukadoor. . Nu is het daar helemaal kanarie geel van de stukprimer. Dit weekend gaan we tegels uitzoeken dan kan ik hopelijk over twee weken de vloer Tegelen. Dan nog lambrisering er tegen en ziet onze hal er niet meer uit als een kraakpand.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 14:02

Dat is wel lekker he olikea zichtwerk. Straks als de stukadoor langs is geweest is het alweer zo'n ander gezicht :j

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 15:14

Het kleinste kamertje van het huis is af :):)
Ik moet het alleen nog een keer stucen en daarna verven.

Vriendlief heeft hem getegelt, dit is zijn eerste keer tegelen. Super trots op hem natuurlijk!
Afbeelding

Als het goed is wordt de badkamer van het weekend afgetegelt en vriendlief gaat de wc boven zelf tegelen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:13

Ziet er strak uit Nassie!

Leuk topic :D. Wij hebben ook een klein beetje een kluswoning gekocht. Alleen de keuken en de vloer beneden zijn blijven staan en liggen en verder is alles gestript (schroten, schroten en nog meer schroten met daaronder 80 lagen behang, 3 lagen tegels in de badkamer en op de muur van de uitbouw van de woonkamer, 3 lagen plafond :') ). Grote voordeel is wel dat alle muren kunnen blijven staan, alles -op de voordeur en garagedeuren na- al kunststof kozijn is met dubbel glas, een vaste trap naar zolder was al geplaatst, evenals een dakkapel en het is ook grotendeels nageisoleerd. Dus dat soort hele grote klussen hoeven we niet doen. Maar wel alle elektra opnieuw, CV + leidingen opnieuw, nieuwe badkamer etc.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:55

Hihi. . Een klein beetje een klus huis.. :=

Mooie wc is het geworden .. ik ben ook een pleeplan aan het maken. Ik wil en lekker kitch. . Iets met een foto van het koningshuis aan de muur en een leuke foute kroonluchter.

Daar reken ik op nassie. Nu is het echt een drama die hal.. en dat is toch waar je binnen komt. Geen gezicht gewoon. Wij moesten daar ook echt even van slokken toen we hier voor het eerst binnenkwamen.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:39

Wauw nassie, ziet er mooi uit!!

Targaryen, klinkt uitdagend! Wij hadden dubbele gipsplaten op t plafond, ook zo fijn :')

Wij gaan bijna aan de badkamer leidingen beginnen. En ik heb denk ik nu de juiste vloer en wandtegels gevonden *\o/* Wat een gedoe, die badkamer tegels :P

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 01:17

Nou he LdJ! Kijk je ook goed naar de maten van de tegels?
Bij onze zwarte en witte tegels zit een maat verschil van 0,8 mm. Lijkt niet veel maar je komt dan niet uit met dezelfde voeg maat :')

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:22

Volgens mij wordt een dubbele laag gipsplaten tegen het plafond als extra brandwerende maatregel toegepast.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:45

MarChak schreef:
Volgens mij wordt een dubbele laag gipsplaten tegen het plafond als extra brandwerende maatregel toegepast.

Ook als er daarboven niets zit? Dit was tegen het dak aan zegmaar. Heb er overigens ook nog niet over gehoord, ik ga eens googlen :o

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:52

Nassie schreef:
Leuk Irisje! Jullie zitten nu wel in jullie huis en knappen dan stukje bij beetje op of wonen nog bij ouders (geen idee hoe oud je bent) en gaan elke vrije uurtjes klussen?

Ik ben van het weekend keukens wezen kijken, wellicht een oud show-room model of we gaan voor een ikea keuken en doen er over 5/10 jaar een nieuwe keuken in.

Keet de Hornbach zit in de buurt, vind alleen hun site zo onduidelijk. Daar gaan we van de week even neuzen :j

of via marktplaats een 2e hands keuken! mijn ouders verbouwden altijd huizen, kochten hele oude huizen op en maakte dit weer tot droomhuizen. Zo heeft mijn moeder ooit eens een hele grote landbouwkeuken 2e hands via marktplaats gekocht voor 3000,- zo goed als nieuw was 2 jaar oud en 10.000,- nieuw! Ikea keukens zijn 10 keer niks, veelte veel geld voor kwaliteit wat je krijgt. Een oud showroom model is idd ook heel voordelig. Het keukenhuis hier bij ons in het dorp heeft hun showroom modellen nu met 70% korting!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:27

Daar had ik ook nog nooit van gehoord MarChak! Had ook niet het gevoel dat dat de achterliggende gedachte bij alle dubbele plafonds in ons huis is geweest, eerder te lui/laks om eerst het oude weg te halen :')

De stucadoor is afgelopen week al op de bovenverdieping begonnen, het is meteen al zo'n ander huis! :wow: *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:50

Destijds had je zo'n programma op tv dat een aantal koppels oa in Amsterdam oude panden gingen ombouwen naar appartementen, die moesten daar overal dubbele gipsplaatplafonds tegenaan schroeven.
Anders had ik het ook niet geweten hoor -:)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:52

ik meld me ook , krijg donderdag de sleutel van een klus project

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:32

Leuk! Wat gaan jullie allemaal doen?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 14:59

Targaryen schreef:
Daar had ik ook nog nooit van gehoord MarChak! Had ook niet het gevoel dat dat de achterliggende gedachte bij alle dubbele plafonds in ons huis is geweest, eerder te lui/laks om eerst het oude weg te halen :')

De stucadoor is afgelopen week al op de bovenverdieping begonnen, het is meteen al zo'n ander huis! :wow: *\o/*

m/C4huYK.jpg

m/o3UJk3.jpg

Wauw dat knapt gelijk een stuk op he! Heerlijk gezicht, zeker als het straks helemaal geverfd is :j

Grappig Marchak, had ik nooit geweten van de dubbele gipsplaten.

Gezellig Dobel, wat voor klus project is het?

Hier is de wc/washok boven afgetegelt en de badkamer ook! Vriendlief gaat van de week voegen en de wc, badmeubel, kranen ect allemaal vastmaken. Zo leuk! Nu kan ik ook weer verder met de twee kamers boven. Van de week eens het stucwerk nalopen en dan in de voorstrijk zetten om te gaan verven.

Hoe doen jullie dat trouwens met de oude deurposten? Bij ons zitten er wel meer dan 10 lagen verf overheen.
Alleen opschuren en dan in de grondverf en eroverheen verven of helemaal kaal schuren? Zijn ook hier en daar wat hapjes uit.

Ik ben gisteren begonnen met de wc bij mijn ouders thuis te stucen. Wel handig nu ik dit kan aldus mijn ouders :')

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:45

Jullie gaan hard Nassie! Leuk hoor!

Ik ben ook benieuwd naar jou project Dobel :)

Wij hebben van 't weekend weer flink gesloopt :D Het tussenstuk tussen de schuur en het huis was zo lek als een mandje, dat is er nu allemaal af. Nu nieuwe steunen maken en dan hopelijk snel een plaat erop die als nieuw dak kan fungeren. Ook badkamer spul bestellen om de waterleidingen en afvoer op de goede plaats te gaan leggen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:07

Wij hebben in sept. de sleutel van ons klushuis gehad en zijn nu bijna klaar gelukkig :)
Ons bouwdepot was 20.000 en hebben nu nog kleine 7000 over. moeten nog wel de bijkeuken laten doen en nieuwe voordeur en huiskamerdeur. en de hal moet nog geverfd worden. Even kijken of de foto`s willen lukken hier zo

dit was de woonkamer toen we het kochten
Afbeelding

de keuken in oude staat
Afbeelding

Dit is de keuken nu
Afbeelding

woonkamer even een tussen stap genomen
Afbeelding
Heb ik nog geen goede foto van :)

dit zijn de kleuren van de woonkamer nu
Afbeelding

We hebben rond dec. wel echt een dip gehad met geen zin meer enz. we hebben wel weer super veel geluk gehad met electrakennis die voor ons de electra aangesloten heeft en een kennis die de verwarming heeft mee geplaatst en dan nog mijn collega die mee heeft geholpen met de keuken plaatsen

of ik het nog x zou doen?? ik weet het niet hoor ;) hoop dat dit huis heel veel meer opbrengt over 10jaar dat we misschien ooit in de toekomst niet hoeven te verbouwen hahaha.

Wij hebben het dus wel gered met ons potje. Dit omdat we met het kopen van dit huis echt goed gehopen zijn. over wat er nog gedaan moest worden en alle punten die door onze kennis zijn opgeschreven. Maar vriendin van mijn heeft dit niet gehad en die heeft echt wel wat valkuilen gehad

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:06

Wow, gave keuken! Jullie hebben de deur naar de keuken dicht gemaakt zo te zien?

Ik ben ook wel benieuwd naar wat het beste te doen met deurposten Nassie. Bij ons is het precies hetzelfde verhaal :'). Wat stoer dat je zelf kunt stucen! :wow:

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:08

Mooi!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:12

wij moeten echt alles doen, het is een twee onder een kap van de woningbouw geweest. Nieuwe Keuken, badkamer elektra, aanbouw een deel aanbouw wat er staat waarschijnlijk afbreken boven vaste trap naar zolder van 3 slaapkamers 2 slaapkamers maken een slaapkamer op zolder maken.. echt compleet op zijn kop dus.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:25

Ziet er goed uit Pinkie! Inderdaad gave keuken! Is jullie oven op gas of electriciteit? Gezien jullie een plaat erop hebben. Ik wil ook graag elektrisch koken, vriendlief wilt een echte oven (ik stiekem ook)

Dobel, klinkt goed, genoeg te doen! Hebben jullie een idee hoelang jullie erover willen/gaan doen?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:35

Oven is elektra gewoon. En we hebben introductie dit wilde mijn vriend heel graag.

Verder inderdaad deurpost naar de hal dichtgemaakt. In de woonkamer naar de keuken zat een hele vage kast. Zag er niet uit dus daar doorgang naar de keuken gemaakt. En we hebben in de woonkamer de schouw weg gesloopt onze woonkamer is niet zo groot dus dat ding stond zo in de weg en was zo lelijk.

Onze badkamer gaat ook nog x op de schop maar die is niet zo heel groot dus voor nu is het even goed.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:07

Nassie, met hladschuren en dan vervn zou je klaar kunnen zijn... als je echt diepe hapjes hebt die meerdere lagen doorgaan is soms helemaal kaal maken een beter idee...
Verf fohn er op en gaan

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:12

Ik vond het wel tijd om eens aan de trap te beginnen. Dus de vloerbedekking er af getrokken.. Dat bleek het makkelijkste deel. Hij waslaapt gelijmd en genageld.
Heb in 1 ochtend nu twee treden kaal. Wat een rotwerkje..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:33

Klinkt inderdaad als een flink project Dobel! Zijn de slaapkamers wat kleiner, omdat jullie ze samen gaan trekken? Hoe lang denken jullie bezig te zijn?

Oh heerlijk klusje Olikea. :') Die staat mij ook nog te wachten. Gelukkig (of helaas?) ga ik daar pas aan beginnen als boven al het schilderwerk gedaan is, de vloer gelegd is en de badkamer gezet is. Tot die tijd gaan we er toch nog een miljoen keer overheen met vieze schoenen etc.

Ik heb gisteravond wel ineens besloten om toch maar meteen de zolder te doen wat betreft het schilderwerk. Voorheen riep ik heel hard dat dat echt geen prioriteit had en dat had het ook echt niet, maar de grotere klussen zijn nu even 'op', we moeten wachten tot het stucwerk op de eerste verdieping droog is en totdat de badkamer geleverd is, dus dat is wel een mooi klusje voor tussendoor.