Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:18

Het heeft een jaar geduurd van tekenen tot de oplevering morgen... Hadden verwacht er afgelopen kerst al in te zitten dus zijn erg blij dat het nu dan echt zover is! :D

xamberr

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:28

Ja die tekening klopt niet helemaal !
De 1e rij huizen staan er al en daar zijn we meerdere keren in geweest om te kijken en hebben besloten om de keuken aan de voorkant van het huis te plaatsen en de muur weg te halen en de trap om te draaien zodat het allemaal veel ruimer word.
Het is inderdaad niet het huis met het torentje die konden we niet betalen wij hebben die donkere ernaast.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:42

Vandaag hebben ze het glas van de 1ste verdieping in de kozijnen gewerkt.
Ook hebben ze het dakkapel op zolder afgetimmerd.
De stucadoor is al weer bij het volgende huis bezig.
De tegelzetter was er vandaag maar had de verkeerde tegels bij dus nu is hij bij de buurvrouw aan het tegelen en als dat klaar is komt hij bij ons tegelen.
De meterkast en de rest van de elektra zijn ze aan het aanleggen dus het gaat nu in rap tempo door.
Zo halen ze wel de oplevering over 9 weken.

Ik heb vandaag al een hoop geregeld voor als we de sleutel hebben.
De stucadoor is besproken.
De man van de keuken komt dinsdag de keuken inmeten.
De stratenmaker/hovenier is geregeld.
Alleen nu nog een paar deuren,cellenbeton-blokken,hout,gipsplaten en kleine dingen regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:06

Wij hebben gisteren de oplever brief gekregen. 2 juni is het zover *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:11

Super fijn!!! Gefeliciteerd, spannend :) !!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:46

Gefeliciteerd!

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:59

gefeliciteerd MariekeB

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:28

Hoi, ik kom ook even binnenvallen. Dit topic was me nog nooit eerder opgevallen. Ben ook sinds de verhuizing vorig jaar augustus een hele tijd niet actief op Bokt geweest. Maar leuk, nieuwbouw perikelen!

Wij hebben een 'rood voor rood' kavel gekocht. Er stonden hier varkensstallen, die hebben we inmiddels gesloopt. (wat een gedoe, kelders nog vol met mest....) En hier mogen we dan een nieuw huis en bijgebouw bouwen. In maart zijn ze begonnen met de bouw, de binnenmuren staan, waarschijnlijk komt volgende week de verdiepingsvloer.
Het bijgebouw wordt prefab in de timmerfabriek gemaakt. Ze wachten nu nog op lariks voor de kolommen, als dat er is dan kunnen ze de schuur, waar ook 2 paardenboxen in komen gaan plaatsen. De vloer is al gestort en dus klaar om af te werken.

Het wordt een vrijstaand huis dat we zelf hebben laten ontwerpen, zo wordt het helemaal ons huis. Het zou ca. een maand na de bouwvak opgeleverd moeten worden.

Ondertussen wonen wij in de boerderij waar we het erf mee delen (knooperf) Deze boerderij is geschikt voor dubbele bewoning, dus de eigenaar woont hier nog naast en wij huren een deel. Dit huis staat ook te koop. Voor ons is het wel spannend wie dit huis gaat kopen i.v.m. minder plezierige ervaringen t.a.v. buren.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:26

Spannend Symbeami! Ben benieuwd wie je buren gaan zijn!

Vandaag weer eens even bij het huis gaan kijken, gister de rekening gekregen voor het gereed hebben van de ruwe 2de verdieping. Langzaam komt er steeds meer vorm in. :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:25

Wij hadden gisteren de vooroplevering van ons nieuwbouwhuis. Super leuk om in ons eigen huis te staan, maar de afwerking was om te janken... -O- We moesten met een lijst van de aannemer door het huis lopen en alles noteren wat volgens ons niet goed was. Het resultaat: anderhalf A4 aan dingen die niet klopten. Van beschadigde kozijnen, radiatoren en plafonds, scheuren in de muren tot aan een meterkast waar 3 (!) groepen misten en de erker die vreselijk slordig was afgewerkt. Om nog maar niet te beginnen over het plafond van de zolder die aan één kant bedekt was met een deken van schimmel en het hang- en sluitwerk wat niet deugde... Ze hebben dus nog genoeg te doen voor het opgeleverd kan worden over 2 weken :')

Tijdens de daadwerkelijke oplevering nemen we een professional mee. Waarschijnlijk ziet die nog veel meer dan wij hebben gezien. Ik hoop dat ze de punten die wij hebben opgeschreven in elk geval snel en netjes afhandelen, scheelt weer anderhalf A4 tijdens de echter oplevering :+

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:38

Balen Kieffer, dat het allemaal zo slecht afgewerkt is! Kijk idd heel kritisch naar alles wat je opvalt en zeker met een professioneel iemand naar binnen met de oplevering. Gelukkig heb je nu de kans om van alles te melden, wel belachelijk dat het allemaal zo slecht is, zelfs flink schimmel er in! Hoop dat het er nog goed uit te krijgen is, lekker bagger begin als je in je nieuwbouwhuis al begin met schimmel.
Wel erg leuk dat het over 2 weken opgeleverd gaat worden!

Vooralsnog valt het bij ons mee, hebben wel wat dingetjes gezien die we in de gaten moeten moeten houden, in ons blok zijn veel ramen met een barst er in, schijnt een leverings- of vervoersprobleem geweest te zijn. Dat is bekend bij de uitvoerder, dus ik ga er vanuit dat ze dat allemaal oplossen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:55

Drie missende groepen?? Huh!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 23:58

Och jee Kieffer dat klinkt niet zo best! Schimmel? nu al? Drie missende groepen? Djiezz.

Wij hebben een 'bouw begeleider' in de arm genomen. Dus als er iets is dan vragen we hem om advies. Bij ons was er een probleem met de verdiepingsvloer en een fout in de constructie berekeningen. Het wordt opgelost, maar hiervoor hadden we echt wel even advies nodig. Wij zijn allebei totaal niet technisch. En we schrokken behoorlijk omdat er wel even goed nagedacht moest worden hoe we dan nog wel aan het bouwbesluit konden voldoen.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 07:16

Lisamartine, en Mariekeb gefeliciteerd met jullie (bijna) oplevering!

Jeetje Kiefer dat is wel veel wat niet goed is. Wat ontzettend balen. Hopelijk komt alles goed
Wel goed om een professional mee te nemen.

Ik heb 5 juni, de tweede kijkdag. Ben heel benieuwd hoe ver ze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:03

Bedankt voor alle felicitaties, maakt het nog feestelijker *\o/*

@Symbeami leuk hoor een huis wat echt volledig door jezelf ontworpen is . Daar kun je echt een droomhuis van maken. Meestal vallen buren wel mee. Gewoon van uit gaan dat jullie een keer pech hebben gehad.
@Kieffer wat ontzettend balen die opevering. Dat is niets iets wat je verwacht. Paar kleine punten ok, maar dit... Wij nemen bij de oplevering iemand van Vereniging Eigen huis mee. Kost je 230 Euro maar dan weet je zeker dat het goed gebeurd. Ik hoop voor je dat ze het heel snel oplossen, want vooral de schimmel klinkt heel naar.

En voor de rest van de dames. Wel foto's plaatsen he van al die bezoeken. Dat geeft inspiratie :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:20

Zijn nogal wat punten die niet goed zijn uitgevoerd Kieffer. Mag echt voor jullie hopen dat ze die punten voor de oplevering hebben opgelost.Om dat te voorkomen loop ik regelmatig de bouw op als ze aan het werk zijn.Dan controleer ik of ze alles wel netjes hebben gemaakt en zo niet dan stap ik naar de uitvoerder en die regelt het maar.
Manlief was van de week in het huis gaan kijken en heeft toen een paar punten geconstateerd die niet goed waren.Hij heeft dit tegen de uitvoerder gezegd en die lost het maar op en zo niet dan blijft de laatste betaling wat langer bij de notaris op de rekening staan.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:14

Ja, het is ff vervelend, maar ik maak me er gelukkig niet zo'n zorgen om :) Ik ga uit van het positieve en denk dat ze het netjes op gaan lossen :j Het is geen excuus, maar zeker met die prefab bouw staat er zo veel druk op die bouwers en er zijn zo veel partijen bij betrokken, dan gaat het wel eens mis. Die voorkeuringen zijn er niet voor niets, die van ons niet in elk geval :+

Ons hele rijtje had vergelijkbare problemen, dus ik heb ook wel het gevoel dat je met elkaar sterker staat dan alleen :)

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:26

Bedankt voor de felicitaties! Inmiddels na wat vertraging (hypotheekverstrekker had niet op tijd betaald waardoor we de sleutel pas een dag later in ontvangst hebben kunnen nemen -:(- ) zijn wij lekker aan het klussen :)

Afbeelding

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 20:34

Dat ziet er gaaf uit Lisamartine! Gefeliciteerd met je huis!
Veel succes met klussen.

Hier gaat het nog steeds voorspoedig. De zoldervloer ligt inmiddels en alles gaat volgens de aannemer nog steeds volgens schema.
Vandaag heb ik dan eindelijk na een hoop gedoe met opdringerige verkopers, toch mijn keuken gekocht.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:27

Jeetje wat slecht Kieffer! En wat je zegt dit zagen jullie al, moet je nagaan een prof

En leuk die foto met de openslaande deuren

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:31

Marsu schreef:
Vandaag heb ik dan eindelijk na een hoop gedoe met opdringerige verkopers, toch mijn keuken gekocht.

Ja dat is wat hè met die keukenverkopers. Wij zijn ook heel wat keukenzaken afgeweest. Sommige zijn echt erg! 'Ja mevrouw als u hier even tekent krijgt u 10% korting' ja, en ik zit er gelijk aan vast dat ik bij jullie een keuken moet kopen... Laat maar dan -O-
Wat voor een keuken heb je gekocht?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:47

Bij ons is nu alles ook echt helemaal rond. In week 22 gaan ze beginnen met bouwen. We hebben al een keuken gekocht en moeten voor eind juni laten weten wat we met de badkamer doen. Tis allemaal wel ff veel in 1x om te regelen en te beslissen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 00:09

Jaa dat uitkiezen lijkt mij ook lastig idd! Vooral omdat je dat van te voren moet doen, dan heb je geen idee hoe alles bij elkaar staat.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 09:20

Dit wordt de keuken:

Afbeelding

De kleuren worden magnolia en aubergine.

Uiteindelijk heb ik enkele keukenzaken gevonden die wel op een normale manier kunnen werken.
Van de niet zo nette zaak (onderdeel van de DMG groep) zijn ze me blijven stalken met de bedoeling me naar de showroom te halen, zodat ze mij een fantastische aanbieding konden doen. Maar gewoon een offerte geven of een prijs noemen konden ze niet. Van de andere zaken had ik wel offertes en die heb ik vergeleken en een keuze gemaakt.

De keuken is uiteindelijk bij een grote bouwmarkt gekocht, maar dit zelfde merk en model heb ik ook nog bij een showroom laten tekenen en berekenen. De keuze voor de bouwmarkt heb ik uiteindelijk gemaakt, omdat zij een veel langere garantieperiode hanteerden en de keuken daar goedkoper was.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:21

Wij hebben de keuken in Duitsland gekocht. Wij werden hier ook gek van verkopers die zeggen vandaag kan ik jou een keuken aanbieden voor 7000 euro zonder ook maar iets te laten zien of onze wensen gehoord te hebben. En dan blijven pushen, als we vandaag beslissen nog mooiere korting.