Wasmachine of toch ook een droger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:51

Ik heb die droger ballen ook en ze doen niets :+
Ik heb een tijdje een paar veiligheidspelden gebruikt om m'n dekbedovertrek dicht te maken zodat niet alles erin ging. Werkte perfect! Alleen kunnen spelden dus ook slijten... :o Op een gegeven moment was er een bijna los gegaan... Was erg blij dat die niet de droger ingegaan is :P

Anoniem

Re: Wasmachine of toch ook een droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:56

Ik heb niet alles gelezen, maar heb zelf 'n combi staan.

Inderdaad kun je er met drogen maar minder in doen met wassen, als je wil dat het goed droogt.

Ik doe mijn 2 pers hoeslaken, matras hoes ding, 4 kussenslopen er gewoon tegelijk in. Op standje strijkdroog. Dan is de grootste nattigheid eruit, laatste deel droog ik over een stoel oid. Zonder droger zou het hier 2/3 dagen nodig hebben.

Ik ben erg blij met m'n combi. Zeker voor m'n hand doeken!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:02

Zelf heb ik wel een droger. Wij zijn met zijn tweeen en ik droog idd het beddengoed en handoeken (en sokken, echt onmogelijk zoveel wij hebben). Ik ben blij met het ding ondanks ik het maar eens per twee a drie weken gebruik. Ik heb overigens heel veel ruimte in huis maar wij verwarmen ons huis met de openhaard. Leuk qua gasrekening maar waar onze was wordt gedroogd -O- Daarom is die droger handig. Anders is een wasrek prima; als je alles al verwarmd is dat ook zo droog!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:53

Kentaro schreef:
Ik heb die droger ballen ook en ze doen niets :+
Ik heb een tijdje een paar veiligheidspelden gebruikt om m'n dekbedovertrek dicht te maken zodat niet alles erin ging. Werkte perfect! Alleen kunnen spelden dus ook slijten... :o Op een gegeven moment was er een bijna los gegaan... Was erg blij dat die niet de droger ingegaan is :P

Dan kun je beter een reep scheuren van een oud laken oid en dat rond de opening binden. Mocht het los gaan kan het tenminste geen schade aanrichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:10

anneliesdj schreef:
Ik denk dat de stroomkosten die je bespaard weer regelrecht het raam uitvliegen als je in de winter je was droogt. Want je moet stoken en ventileren tegelijk.
Wat zowieso een reden is om een droger te nemen als je weinig thuis bent, het is onnozel de kachel aan te zetten als je er niet bent maar alleen om de was droog te krijgen.

Complete onzin. Zodra vriest hebben juist veel mensen last van te droge lucht in huis. Grote voordeel op zo moment is dat de was juist super droogt en zorgt meteen voor dat je weer normale vochtigheid in huis heb.

Bedden goed, die leg ik vaak over de deuren of over de kachel van de badkamer en halletje die ik dan klein beetje open zet.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:54

Ik heb een was droogcombi van het merk Hoover. Heb er vrij kort heel veel plezier van gehad :( Oftewel de droger is erg snel stuk gegaan, uiteraard wel nadat de garantie was verlopen.

Mijn zus heeft er één van het merk Samsung en volgens mij is ze er erg tevreden over, ik denk nu een jaar of 5 in een gezin met 2 kinderen.

Als ik kon dan kocht ik morgen een nieuwe combi maar dan één van een beter merk. Lang niet alles gaat erin maar het scheelt wel enorm in de was die overal opgehangen moet worden.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 02:03

"
Ik heb ook bepaalde dingen die aan een rekje moeten drogen. Maar mijn handdoeken gaan toch echt de droger in want als je die op een rekje droogt heb je schuurpapier"

" Dan heb je of geen goede machine, geen goed wasmiddel of geen goede wasverzachter :+ "

" Ik kan hier alles aan de lijn hangen en er word echt niets stug of hard[/quote]

Ik heb een Miele en gebruik Robijn wasmiddel/verzachter. Dat is allemaal best op orde lijkt me zo. Uit de droger zijn mijn handdoeken toch echt een stuk zachter en dat vind ik prettiger "

---> Ja maar óók Miele wasmachine's bestaan er vanaf 600,- dus dat zegt helaas niets :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 02:05

Fjorj schreef:
anneliesdj schreef:
Ik denk dat de stroomkosten die je bespaard weer regelrecht het raam uitvliegen als je in de winter je was droogt. Want je moet stoken en ventileren tegelijk.
Wat zowieso een reden is om een droger te nemen als je weinig thuis bent, het is onnozel de kachel aan te zetten als je er niet bent maar alleen om de was droog te krijgen.

Complete onzin. Zodra vriest hebben juist veel mensen last van te droge lucht in huis. Grote voordeel op zo moment is dat de was juist super droogt en zorgt meteen voor dat je weer normale vochtigheid in huis heb.

Bedden goed, die leg ik vaak over de deuren of over de kachel van de badkamer en halletje die ik dan klein beetje open zet.

Sinds wanneer vriest het hier de hele winter? We hebben nu ook al 3 maanden winter gehad en hoeveel heeft het gevroren?
Hoe droog jij, met alle ramen en deuren dicht? En daarna met een handdoek over je muren en ramen heen om het vocht er weer af te krijgen of gewoon elke maand schimmel krabben?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 10:10

Wat een reacties weer *D en een mooie advertentie in de balk hierboven van de consumentenbond over "wat is de beste wasmachine" Geinig.

Hoe de was daar in het huis zal drogen weet ik natuurlijk niet. Aangezien ik er nog niet woon. Kan snel zijn maar ook langzaam. Balkom op het zuiden dus in de lente/zomer geen probleem.
Ik zie toch ook steeds meer mensen voorbij komen die een combi hebben. Enige "nadeel" daarvan is dus dat je niet evenveel kan drogen als wassen.

Ik kan hopelijk deze week nog even gaan kijken voor ik de sleutels krijg dus dan kan ik nog een keer goed kijken hoe of wat.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:59

Dat niet evenveel drogen als kunnen wassen klopt wel maar de meeste wasmachines verbruiken minder wanneer de machine niet helemaal vol is dus dan kan je rekening houden met de hoeveelheid was wanneer je ook wil drogen. Of de gooit de machine vol en haalt na het wassen de helft eruit om in 2x te drogen. Dat deed ik vaak en beviel ook prima.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:07

In een klein huisje zou ik niet zonder droger willen. Heb een tijd lang m'n was moeten drogen in de woonkamer maar ideaal is dat zeker niet. Krijg je onverwachts visite moet je eerst je rek met ondergoed en kleding enzo aan de kant zetten voordat ze kunnen zitten haha.

Heb nu een mega grote zolder. Daar staat ook de wasmachine. Doe al een jaar zonder droger. Hoewel het iets meer werk is dan een droger bevalt het mij prima. Zolang de zolder geen andere bestemming krijgt ben ik ook van plan zonder droger door te leven ;)

Gewoon goed op een rijtje zetten wat en kijken wat je zelf wilt. Wasmachines hoeven niet duur te zijn. Of kijk eens voor een goede tweedehands. Kun je eerst eens kijken of het bevalt. Zo niet kun je altijd beslissen om een combi of een aparte droger te kopen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:39

Ik woon al 3 jaar samen en wij hebben geen droger, we hebben echt geen ruimte. Ik mis de droger best wel. Beddengoed neem ik nu altijd mee naar mijn ouders. Dat is echt geen doen met een twee persoons dekbed namelijk.

Combi hebben we gehad, maar vond ik niet zo'n succes. Alles word stoffig namelijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:12

Wij hebben wel een wasmachine en droger, maar hangen eigenlijk alles uit, nu hebben we daar ook wel de ruimte voor.
Voor een appartement zou ik gaan voor een goede combi zodat je idd in je badkamer nog ruimte overhoud om de spullen op te bergen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:11

Ik heb klein gewoond, en was toen heel blij met de droger. Nu woon ik al weer jaren groter, maar eigenlijk gaat praktisch alle was in de droger. Als ik ga wassen wil ik het ook zo snel mogelijk weer in de kast hebben hangen.

Voorheen heb ik altijd een droger gehad met een slang naar buiten, maar toen ik ging samenwonen ging dat niet meer. Toen hebben we een warmtepompdroger gekocht (Bosch). Is een stuk energie-zuiniger, en heeft als voordeel dat je zowel kunt wassen als drogen tegelijkertijd op dezelfde groep.
Nog een bijkomend voordeel is dat deze warmtepomp-droger een zelfreinigende functie heeft. Met het opgevangen water spoelt hij zichzelf schoon. Vorige week hebben we de droger open gemaakt om hem te reinigen (we gingen verhuizen, ding kwam toen toch van de plek af) en de droger was verbluffend schoon, niet zoals die andere droger die je eigenlijk voor de brandveiligheid ieder jaar toch uit elkaar moest halen.

Nadeel van de warmtepompdroger is dat hij er wel langer over doet, eens zo lang als de droger met de slang naar buiten.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 12:26

Neonlight: dat klinkt ook wel fijn. Zeker ook dat hij zo schoon blijft. Als de droger staat dan staat hij ook flink ingebouwd :=
Dat de droger er dan langer over doet dan "normaal" vind ik niet boeiend denk ik. Als het dan maar wel echt droog eruit komt :+

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:36

Mando schreef:
Tja als ik niet zou werken zou ik ook lekker dagelijks mijn was buiten hangen maar helaas droogt het niet echt als je nu na 18.00 uur thuis kom.
Dus ben erg blij met mijn droger

Nou ik werk gewoon hoor . Ik ben voor 07.00 uur de deur uit en dan hangt de was al buiten! :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:40

Hoe doe je dat als het overdags gaat regenen? Wij hangen de was op zolder of buiten onder het afdak.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 14:45

Nou de keuze kan ik nog even opschuiven. Zou gister horen of het 100% van mij zou worden (aangezien ik de enige acceptant ben is dat sowieso het geval :+ ) maar ze hebben het weer opgeschoven naar volgende week donderdag -O-

Maar goed, ik heb het er in de tussentijd niet meer met mijn moeder over gehad. Wel met vrienden en degene die een droger hebben gooien ook werkelijk alles erin. Maar ik lees hier ook al terug dat je kleding dan echt heel snel stuk gaat... dus je zal altijd je kleding dan nog ophangen... toch?
Ben er dus nog steeds niet helemaal uit haha

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:47

Hier ook alleen een wasmachine.
Kleding hang ik op een rek in m'n computerkamer en bij fatsoenlijk weer buiten. Na 1 dagje is het meeste droog, 2 dagen voor dikke spijkerbroeken ed. Zeker in de winter hou je zo je luchtvochtigheid wat hoger, waardoor je weer minder last krijgt van luchtwegen en statisch haar :D Ik heb 0,0 last van vocht op m'n ramen en hoef daarvoor echt niet de verwarming op 25 te zetten en/of alle ramen en deuren open te houden. In fact, het enige wat ik wel eens open zet, is de deur naar m'n balkon (voor maximaal 5 minuten per dag). Als jij 1 was per week hebt, zal het echt niet van je ramen druipen of overal schimmel veroorzaken. Kwestie van een goede wasmachine nemen met een hoog toerental, zodat het zo droog mogelijk de trommel uit komt.
Beddengoed hang ik buiten of over een deur heen. Het hangt dan misschien niet perfect, maar met een droger krijg je het ook niet perfect strak. Na een paar uur draai ik het spul om, zodat alles goed droogt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:48

Ik doe iig de handdoeken in de droger omdat ze dan lekker zacht worden, kleding probeer ik zoveel mogelijk uit te hangen.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:52

Ik heb zelfs geen droger erbij.
ja het is soms ingewikkeld met je beddengoed, maar dan laat ik het drogen op het wasrek.
en als je slim bent heb je meer dan 1x beddengoed dus kan het geen kwaad dat het even droogt.

Ik wil uiteindelijk wel een droger.
maar ik doe sas al nooit (ook toen ik bij mijn ouders woonde) mijn broeken, truien, tshirts, ondergoed in de droger.
Enkel sokken, handdoeken, en beddengoed...
daar vind ik een droger veel te duur voor als je toch in je eentje bent..
(als je nou een gezinnetje bent is het handig ja)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:53

Of je wel of geen droger neemt ligt een beetje aan je eisen en budget denk ik. Nódig is het zeker niet, ik kan prima af zonder, maar als je geld en ruimte over hebt zou het wel handig kunnen zijn ja. Al vind ik het voor een 1-persoons huishouden een beetje overbodig, als je kinderen ofzo hebt - en dus veel was - kan ik me voorstellen dat het een toevoeging is..

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:07

Citaat:
Sinds wanneer vriest het hier de hele winter? We hebben nu ook al 3 maanden winter gehad en hoeveel heeft het gevroren?
Hoe droog jij, met alle ramen en deuren dicht? En daarna met een handdoek over je muren en ramen heen om het vocht er weer af te krijgen of gewoon elke maand schimmel krabben?

Hier geen enkel probleem met het wasrek in de woonkamer. Niks vochtige muren en ramen. Verwarming staat op 20 graden.

Ik woon alleen en heb alleen een wasmachine. Vind het eigenlijk wel prima werken om mijn was in de woonkamer (of slaapkamer) te drogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:14

Ik heb alleen een wasmachine , de was droogt voor de kachel prima aan het rek :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:10

Kleding gaat niet snel stuk, misschien iets sneller dan anders, maar daarom niet snel. Het enige wat bij mij al stuk is gegaan in die 10 jaar dt ik zelf de was doe, is een t-shirt die per ongeluk tussen het deurtje was blijven steken. Dus dat was gescheurd. Maar verder niets.
Bh's er gewoon niet in doen, als er een beugel blijft steken, kan de machine zwaar beschadigd raken.