Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dollyspikkel schreef:Madeliefje en zusjacobs: konijnen worden bij ons geslacht door het doorsnijden van de halsslagader, binnen een tiental seconden sterven ze.
spatter schreef:Ik zou gaan voor haarschapen als je liever geen wol hebt.
Zien er uit als geiten, zijn hele leuke dieren om te houden en smaken heerlijk.
Ik heb zelf jaren Barbados black belly schapen gehad en als ik kon nam ik ze weer![]()
verwar ze niet met het Kameroen schaap, ook leuke schapen maar lang zo'n fijn karakter niet
Wel zijn deze 2 rassen veel gekruist helaas, Kameroen komt veel meer voor als de Barbados.
De Barbados is echt zo groot als een flinke melkgeit maar eenmaal tam zijn ze ontzettend lief en niet de kuren van een geit terwijl ze hetzelfde eten.
Ander pluspunt is dat de Barbados hoornloos is wat gelijk het verschil is met de Kameroen , die wel horens heeft.
ik zocht even op google voor een plaatje, kom ik mijn eigen bok tegen![]()
[ Afbeelding ]
mooie jonge ooien
[ Afbeelding ]
ooi en lam
[ Afbeelding ]
Deze moet er ook nog bij![]()
[ Afbeelding ]
ze lammeren heel gemakkelijk en krijgen meestal 2 lammetjes maar soms ook meer
liesjecryos schreef:dollyspikkel schreef:Madeliefje en zusjacobs: konijnen worden bij ons geslacht door het doorsnijden van de halsslagader, binnen een tiental seconden sterven ze.
Dit noem ik niet vriendelijk slachten.
Ze stikken langzaam bedoel je eerder.
Het beste is een klap achter het hoofd zodat ze hersendood zijn en dan snel keel snijden.
En voordat je begint te mopperen,ik slacht zelf ook en dit valt onder het kopje onverdoofd slachten.
.
Elise_0o schreef:Ik had in mijn andere topic gepost dat ik zat te denken aan 2 schuilstallen van 2 x 9m2 en een uitloop stuk van 350 m2.
Hier kreeg ik gelijk op te horen dat dit te klein was, maar als ik het zo zie dan moet het meer als genoeg zijn
.
Ashley5760 schreef:Ze horen niet in de modder thuis, je vlees gaat ernaar smaken.