Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak was jij af (met de hand)?

Zodra ik iets gebruik, was ik het erna direct af!
31 (4%)
Ik was af na elke maaltijd (3 keer per dag)
86 (12%)
Ik werk een keer per dag alles weg
307 (42%)
Ik was om de paar dagen af
138 (19%)
Ik was af als mijn aanrecht vol staat en mijn kast leeg is
112 (15%)
Mijn afwas is ondertussen weggelopen naar een huis waar het niet schimmelt
14 (1%)
Afwas? O, datgene wat mijn schoonmaakster wegwerkt?!
26 (3%)

Totaal aantal stemmen: 714

Daihyo

Re: Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:38

:roll:
Ik hergebruik geen vies servies.

Bijdehandjes :+

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:20

Haha, eigenwijs :P

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:22

Mijn vaat voor 2 pers. is echt te groot. Maar een leeg aanrecht na de vaat is zo heerlijk om te zien!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:29

Ik wil het savonds wel vaak opgeruimt hebben (vaat voor 1 of 2 personen, geen vaatwasser).
Maar nu kijk ik ook naar het droogrek wat op het aanrecht staat..gelukkig al wel schoon dus :+
Soms spoel ik het wel af en was ik de dag erna af, maar vaak zat was ik het ook nog snel even af voor het naar bed gaan.. Een vaat van meer dan 1-1,5 dag ga je hier niet vinden.. Veel te klein behuisd daarvoor :')

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:16

Wat goed zeg. Als ik na paard te hebben gedaan gekookt en gegeten heb, is de energie op en wil ik geen vaat doen maar bankhangen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:21

Muppett schreef:
Wat goed zeg. Als ik na paard te hebben gedaan gekookt en gegeten heb, is de energie op en wil ik geen vaat doen maar bankhangen.

Ja ik ook. Maar nog liever dan dat wil ik 's ochtends een leeg aanrecht. Ik haat het zo als er 's ochtends al troep op staat.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:13

Ik was voor en na het avondeten af. Als er savonds nog afwas staat dan is dat meestal een glas en een schaaltje ofzo dat laat ik lekker tot de volgende dag staan. Ik HOU van schoonmaken en ik HAAT afwassen en moet altijd alles al alleen doen dus dat maakt het nog erger.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:16

Ik ben een drama met afwassen. tot voor kort moest het wel, maar ik moet bekennen dat ik door drukte en werk het er soms een paar dagen had staan, sinds kort heb ik een vaatwasser, hemels dat ding. :) ik kan mijn werk doen en ondertussen wast hij lekker voor me af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:32

hmmm, ik doe het meestal meteen nadat ik gegeten heb. Of als ik lui ben, een paar uur later. Maar laat het ech geen dagen staan... Mijn huisgenootjes gelukkig ook niet :)

Ben best lui en slordig aangelegd, maar afwas op laten stapelen heb ik nooit echt begrepen... Keertje een bord en een pan afspoelen vind ik toch heel wat minder erg dan in 1x alle afwas weg moeten werken :+
Maarja, als student zijnde, ken ik idd genoeg mensen die het wel 1x per week ofzo doen :D Ieder zo zijn voorkeuren :D ...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:11

Koper schreef:
Muppett schreef:

Ja ik ook. Maar nog liever dan dat wil ik 's ochtends een leeg aanrecht. Ik haat het zo als er 's ochtends al troep op staat.

Hier ook.. Alleen is mijn vaat maximaal 10 minuten. Dus dan maar 10 minuten bezig en dan wel lekker op de bank zitten zonder dat de vaat zie staan :+

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:07

Brr, ik heb echt een enorme hekel aan afwassen. Het eerste jaar dat vriendlief en ik samen waren had hij nog geen vaatwasser. Dus ieder weekend af moeten wassen... We probeerden de vaat altijd meteen na het eten te doen, maar 9 van de 10 keer werd het een dag (of 2 dagen) later eer we alles hadden afgewassen. Gelukkig heeft hij niet lang daarna een vaatwasser gekocht :)

Overigens spoelen wij wel alles even af voordat het de vaatwasser in gaat.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:12

Met de hand afwassen... :brr:

Krijg gelijk weer trauma's van gerimpelde vingers...
Of een theedoek die na 3 borden kletsnat is (en geheid dat je dan nog ergens een verdwaald glas tegenkomt).

Hoe kunnen mensen (buiten studenten om) er nog voor kiezen om geen vaatwasser te hebben?? :P

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:13

Volgens mij moet ik me gaan schamen :o
Hier staat de vaat vaak een paar dagen....
De afspraak is, dat mn vriend de afwas doet overdag, maar dat schiet er toch wel vaak bij in (hij is boer, dus soms echt te druk). Als ik thuiskom moet ik direct gaan koken, dus geen tijd om de afwas te doen.
Soms laat ik het ook uit principe staan :+ , dit is het klusje van mn vriend, dus doe ik het niet! (ik doe de rest van het huishouden, alleen de was ophangen en de afwas zijn klusjes voor mn vriend) Maar ja als hij pas half 10 's avonds klaar is met zn werk, snap ik ook wel dat hij er geen puf meer voor heeft....
We kijken allebei uit naar de dag dat we een vaatwasser hebben :)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:14

Toen ik nog op mezelf woonde en mijn keuken zeg maar apart van de woonkamer was liet ik het echt wel eens een paar dagen staan. Brrr zo'n hekel aan afwassen en ik zag het toch alleen maar als ik iets in de keuken moest en met fulltime werken kom je daar niet heel vaak. Plus ik had niet zo vaak bezoek in huis, dan zorgde ik wel dat het weg was. Het enige wat ik nog erger vind dan afwassen is afdrogen, dus als ik dan afwaste dan liet ik het uitdrogen op zo'n droogrekje haha. Achteraf denk ik gadver wat smerig.. mja, als je van 7 tot 7 weg bent dan heb je 's avonds echt geen zin in die stomme vaat. Dus.. voor mij is de afwasmachine echt een uitkomst <3

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:18

pinto_1 schreef:
Hoe kunnen mensen (buiten studenten om) er nog voor kiezen om geen vaatwasser te hebben?? :P

Tjah, mijn vriend is er de helft van het jaar niet. En om dan voor 1 persoon een vaatwasser te laten draaien...

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:19

Hier ook zon hekel aan afwassen. Elke keer zeg ik na dat ik heb afgewassen (berg van een paar dagen) nu houden we het bij. maar helaas, het werkt niet.
Hebben nu een vaatwasser gekregen maar moet nog worden aangesloten. Hoop wel dat het werkt in ons flatje.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:20

Ik ben echt een luie doos, heb zo'n hekel aan afwassen :') Meestal begin ik er pas aan als ik écht niks anders meer heb in de kast

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:28

Nou wij wassen zoiezo 1x perdag af (na het avond eten) en in de ochtend doet me vader zijn deel en als ik wakker word, heb ik ook weer afwas doe ik het ook nog een x sochtends, en soms smiddags nog wat.
Het staat hier NOOIT langer als 2uur op het aanrecht. Sorry maar ik vind het persoonlijk toch wel HEEL vies als je het laat staan.. maarja mijn mening. en opzich is het niet eens zo erg zo gebeurt.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:36

Winged schreef:
pinto_1 schreef:

Tjah, mijn vriend is er de helft van het jaar niet. En om dan voor 1 persoon een vaatwasser te laten draaien...

Kan wel hoor. Toen ik nog alleen woonde had ik ook al een vaatwasser. Wel een kleintje, die je ergens op kon zetten zeg maar, vond het heerlijk... :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:43

Toen mijn kinderen, inclusief vriend en kleinkinderen hier nog aten zag ik weleens tegen de vaat op :oo
Dat was in totaal acht man aan tafel en ik heb niet denluxe van een vaatwasser :n
Nu ze het huis uit zijn is het een peulenschil!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:47

Ik heb gekozen voor ik werk 1 x per dag alles weg.

Naja ik niet maar dat doet mijn vriend :o (ik kook hij wast af ;) )

Door de weeks zijn we overdag toch aan het werk en wordt er dus ook niks vuil. In het weekend komt het soms wel is voor dat ik of mijn vriend in de ochtend ook nog wat afwassen.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:16

wij zijn maar met zijn 2en hier, dus meestal wassen wij 1x in de 2 dagen af.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:53

pinto_1 schreef:

Ik zou zeggen, kom me het geld brengen :)

Vind het niet lekker ruiken als het uit de vaatwasser komt trouwens, maakt niet uit bij wie ik ben.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:36

pinto_1 schreef:

Kom jij het zakje geld brengen? :)

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:52

Mag ik een schopje doen! Elke keer loopt het bij mij op. Ik wil echt een vaatwasser, kun je zo iets ook instaleren zonder nieuwe keuken?