Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liselot schreef:Vooroplevering sla ik ook zeker niet over, wil de meterstanden zelf opschrijven en idd ook met eigen ogen zien dat het huis in dezelfde staat is als toen ik het gekocht heb.
Ze moeten ook nog een nieuwe voordeur plaatsen, dus wil ook controleren of die er wel in zit.
pmarena: als dat het ergste is overleef ik het wel
bigone schreef:Als die woning 150.000 euro kost(voorbeeld) en het duurt nog even dat je er in kunt dan levert het wel 4500 per dag op( 3% van de koopprijs) zover zullen ze het niet laten komen denk ik maar stel dat ze 10 dagen te laat zijn dan heb je het toch over 45.000 euro, kun je leuke dingen mee doen(tja, mijn glas is meestal halfvol)
FlyAway schreef:bigone schreef:Als die woning 150.000 euro kost(voorbeeld) en het duurt nog even dat je er in kunt dan levert het wel 4500 per dag op( 3% van de koopprijs) zover zullen ze het niet laten komen denk ik maar stel dat ze 10 dagen te laat zijn dan heb je het toch over 45.000 euro, kun je leuke dingen mee doen(tja, mijn glas is meestal halfvol)
3 promille is 0,3%, dus € 450,-per dag
Onderschat trouwens niet hoe de eigenaars in dit verhaal kunnen zitten. Zij kunnen wel bedacht hebben dat ze onder die datum uit willen (wetende dat ze er formeel aan vast zitten) en de makelaar gewoon gezegd hebben dat hij maar moet kijken of hij er iets aan kan doen. Is in zo`n situatie ook erg makkelijk natuurlijk hé, je kunt ook gewoon zeggen; ik heb een makelaar, praat maar met hem, hij behartigd mijn belangen. Dan kun je zelf doen of je neus bloedt.
superpony schreef:Denk eerder dat de makelaar iets te makkelijk is geweest over de afspraken of het een fout is geweest en nu door de verkopers onder druk wordt gezet. Hij ziet de problemen voor zichzelf ook al hangen als hij dit niet oplost voor zijn opdrachtgevers.
FlyAway schreef:Onderschat trouwens niet hoe de eigenaars in dit verhaal kunnen zitten. Zij kunnen wel bedacht hebben dat ze onder die datum uit willen (wetende dat ze er formeel aan vast zitten) en de makelaar gewoon gezegd hebben dat hij maar moet kijken of hij er iets aan kan doen. Is in zo`n situatie ook erg makkelijk natuurlijk hé, je kunt ook gewoon zeggen; ik heb een makelaar, praat maar met hem, hij behartigd mijn belangen. Dan kun je zelf doen of je neus bloedt.
Liselot schreef:bigone: zo probeer ik inderdaad ook te denken, maar het is natuurlijk alles behalve leuk dat het zo moet gaan. Ik hoop dat ze er gewoon zitten op 2 april.
Mocht ik donderdag nog niets gehoord hebben ga ik weer een mail sturen over een tijd voor die vooroplevering
FlyAway schreef:Bereid je in ieder geval voor op woeste en niet voor rede vatbare verkopers, die je waarschijnlijk niet aankijken, geen handgeven en zodra je je omdraait nog een nare opmerking zo zacht uitspreken dat je hem wel moet horen.
Kan het alleen maar meevallen
Sammie schreef:FlyAway schreef:Onderschat trouwens niet hoe de eigenaars in dit verhaal kunnen zitten. Zij kunnen wel bedacht hebben dat ze onder die datum uit willen (wetende dat ze er formeel aan vast zitten) en de makelaar gewoon gezegd hebben dat hij maar moet kijken of hij er iets aan kan doen. Is in zo`n situatie ook erg makkelijk natuurlijk hé, je kunt ook gewoon zeggen; ik heb een makelaar, praat maar met hem, hij behartigd mijn belangen. Dan kun je zelf doen of je neus bloedt.
Dat kan, sterker dat zal zo zijn. Daar is die man (m/v) voor. Maar een makelaar kan geen ijzer met handen breken. Dat behoort hij ook aan te geven.. Gezien zijn eerdere reacties (en dat van de verkopers) komt het op mij overalsof hij zich ernstig vergaloppeerd heeft. (de eerste fout is al een beginnersfout.. geen bevestiging op papier)