Binnenstebuiten ophangen of aan de zoom knijperen zijn ook goede tips! Dat scheelt vast ook

Thanks!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tinaaz schreef:RosiePosie schreef:Leukste, en wel bekende tip, voor als je zilver wilt poetsen:
Neem een plastic afwasbak. Maak van een flink stuk aluminiumfolie een losse prop en maak die weer enigzins glad. Leg de aluminiumfolie op de bodem van de teil. Doe er heel heet water bij en een paar scheppen soda of zout. Leg je zilveren spullen op de aluminiumfolie. Het zilver moet het aluminium raken en onder water blijven.
Alle gaat bruisen en na een poosje is alles schoon. Bij heel vuil zilver moet de behandeling een of meermalen worden herhaald.
Bakplaten schoonmaken (niet doen als ze van aluminium zijn): doe wat ammonia op wat vellen keukenpapier en leg die op een bakplaat, doe de bakplaten en roosters in een vuilniszak. Sluit hem en laat hem 24 uur liggen. Het vuil kun je er dan zo afspoelen.
Ik zoek echter een tip hiervoor: mijn oude inbouwgaskookplaat heeft een heel dikke aangekoekte laag rondom de aluminium branders. Ik heb geen middeltje kunnen bedenken waarmee ik dat vuil weg kan halen.
Iemand een tip?
Klinkt gek, maar dit is prima schoon te krijgen met velgenreiniger. Ja idd voor auto's :-D
Wij hadden een nieuwe woning gekocht en de keuken was echt smerig, kreeg vooral de pitten niet schoon! Mijn broertje kwam toen met velgenreiniger aan, en werkte prima!