Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miracle_ schreef:Ik heb tot nu toe nog steeds geen verwarming aan gehadIk woon in een appartement, en onze buren stoken goed
![]()
Wij kregen 300 euro terug van GWL!
Wat ik ook doe, bedacht het me vanmorgen toen ik het aan het bijvullen was:
Ruitenwisservloeistof (met antivries) doe ik 1/3e spul en 2/3e water.. doe de hele winter met die kan.
En ik rijd op de snelweg ipv 120 altijd 100/110.. Kan nu zo'n 100! km meer rijden dan normaal..
loulou schreef:Miracle_ schreef:Ik heb tot nu toe nog steeds geen verwarming aan gehadIk woon in een appartement, en onze buren stoken goed
![]()
Wij kregen 300 euro terug van GWL!
Wat ik ook doe, bedacht het me vanmorgen toen ik het aan het bijvullen was:
Ruitenwisservloeistof (met antivries) doe ik 1/3e spul en 2/3e water.. doe de hele winter met die kan.
En ik rijd op de snelweg ipv 120 altijd 100/110.. Kan nu zo'n 100! km meer rijden dan normaal..
Ruiten wisser vloeistof kun je makkelijk zelf maken. Gewoon spiritus, water en een druppel afwasmiddel
Mootje schreef:Leuk topic dit![]()
Hier kan het een stuk beter wat dat betreft![]()
Nieuwbouwappartement op bovenste verdieping, 95m2 á 70 euro er maand aan electriciteit en gas.
Ik heb bij aanschaf van keuken en witgoed op het energielabel gelet. Verder heb ik nergens spaarlampen, op mijn telefoonlader gaan alle andere kleine apparaten uit het stopcontact als ze niet gebruikt worden.
Aangezien ik dubbeltarief heb qua electriciteit was en droog ik alleen in het weekend.
Ik ventileer altijd. Luchten doe ik ook minimaal 1x per week in de winter. Zomers elke dag.
Verwarming staat op 15 of 18. S avonds zet ik hem vaak op 20. Thermostaat is geprogrammeerd op basis van werk en sporten en staat dus standaard op 15 als ik niet thuis ben. In de slaapkamers heeft de verwarming nog nooit aangestaan, ramen in slaapkamers staan altijd open.
Ik rijd een veels te grote dure auto, maar hij is wel zuinig![]()
Het licht staat alleen aan in de ruimte waar ik op dat moment ben, muv onderlicht in keuken.
Douchen doe ik maximaal 5 minuten, maar dat is eigenlijk niet voor het besparen.
ginger18 schreef:@Nicolletje, ik zie jou in je bericht over radiator folie praten. Heeft dit veel effect? Want ik zag toevallig gisteren dat ze dat bij de lidl hebben liggen deze week. Maar ik wist niet of het wel echt nut heeft.