Mindim schreef:Ik vind het belachelijk dat jan en alleman maar in zo'n ding mag rijden. Men kent amper de verkeersregels en hier worden ze vooral gebruikt door de jeugd, welke niet in hun spiegels kijkt schijnbaar.
Er reed eens zo'n ding voor me in de stad, hij sloeg een weg in voor eenrichtingsverkeer en tja hij moest terug want er kwam een tegenligger. De jongen in kwestie, schakelt in zijn achteruit en geeft gas (stoer zijn voor de vriendjes vanzelf), kijkt niet in de spiegels, let niet op wat hij doet en rijdt daar zo een oudere vrouw omver. Ambulance en alle toeters en bellen er bij. Afschaffen die handel.
Is ook zo fijn dat je jan en alleman over 1 kant scheert
gelukkig is niet iedereen hetzelfe
Rondweg rij je 70/80 dus dan is het ontzettend hinderlijk om achter zo'n brik te rijden wat 45 gaat, terwijl er een inhaalverbod is..
Van mij mogen ze afgeschaft worden óf enkel toegelaten in de bebouwde kom waar je sowieso maar max 50 mag en er flinke boetes op zetten als ze er buiten komen!
Overigens zijn er wegen waar je 80 mag rijden en waar brommobielen ook op mogen. Ben ze alleen nog nooit tegen gekomen. Staat altijd zo'n verboden bord voor brom-/fietsers.