Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:03

Bij de Lidl is het toiletpapier (die groene, niet de blauwe aangezien deze vele malen slechter is) 4,99 voor 20 rollen steeds in de aanbieding. Wij slaan er dan 3 in, dan heb je ze totdat de volgende aanbieding hiervan komt.

Page/Edet vind ik in vergelijking met de groene van de Lidl zo ontzettend dun en slecht papier.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:09

Wat is er volgens jou slecht aan de blauwe?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:10

jiehaaa schreef:
Wat is er slecht aan de blauwe?

Dat is veel dunner papier, dus ben je sneller doorheen. Die vind ik vergelijkbaar met Edet/Page zo dun. En 4,99 voor 20 rollen is goedkoper dan Edet/Page aanbiedingen

jiehaaa

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:13

Ik zal volgende keer ook eens naar de groene kijken dan. Zegt me helemaal niks, ben erg blauw gericht denk ik!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:13

Heb net voor het eerst trouwens een was gedraaid met Persil+azijn. Heeerlijk zeg :) En heb inderdaad het idee dat de was er schoner uit komt.. Kun je azijn trouwens wel elke was gebruiken of is dat dan slecht voor je kleding? En heeft iemand enige idee of dat ook met wol goed gaat?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:17

jiehaaa schreef:
Ik zal volgende keer ook eens naar de groene kijken dan. Zegt me helemaal niks, ben erg blauw gericht denk ik!

Normaal verkopen ze de groene alleen per 8 rollen, maar in de aanbieding (komt 1x per 2 maanden ong.) zijn het 20 rollen. Dus goed het krantje in de gaten houden.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:26

Die krijg ik niet ;-) Ik heb nee-nee stickers, hoe minder reclame ik krijg hoe minder onzin ik koop.
Maar zal de folder op i-net eens in de gaten houden.

Die blauwe heb ik wel in XXL-verpakking gekocht trouwens. Was toevallig op juiste moment op de juiste plaats, ga meestal naar de Vomar.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:48

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar deze frietsnijder heb ik:

Afbeelding
Gewoon aardappelen schillen, erin doen en hard duwen.

Stond gister toch nog te twijfelen bij de winkel toen ik bij het azijn stond, je gebruikt dus schoonmaakazijn ter vervanging van wasverzachter toch? En is dat dan die groene fles? (bij de digros iig)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:48

Handige tip van de kaas invriezen en naar de yoghurt ipv creme freche ben ik érg nieuwsgierig. Hoe is het resultaat? (en dan gewoon magere yoghurt neem ik aan? Als het was is lijkt het mij slim om dat eens te gaan proberen namelijk. Yoghurt gebruik ik meer dan creme freche. Heb daar altijd van over...)

Hier ook een nee-nee sticker trouwens. Folders zoek ik evt. op internet.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:55

lieke2 schreef:
Kan je slagroom ook in de diepvries bewaren? B-) ik neem aan de ongeklopte versie?

Ik heb dit lijstje gevonden op internet, dus weet het niet, lijkt mij wel toch...
Ik wist het ook niet dat slagroom kon.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:04

En zelfs fruit in de vriezer volgens dat lijstje, is hier niet nodig want het gaat wel op, maar wie weet als ik straks weer alleen woon wel handig, wij hebben een hele goedkope fruitkraam op de markt op zaterdag, maar dat zijn dan wel van die aanbiedingen met veul fruit wat snel op moet

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:25

Wij hebben heerlijk gegeten en mijn kinderen hebben niet gezegd dat het anders was dan anders ;) Volgende keer doe ik er weer magere yoghurt in, dat heb ik altijd in de koelkast staan.
Hier drinkt niemand melk... aan de yoghurt dus.

Ik heb ook weleens yoghurt door de lasagne gedaan, dat gaf wel echt smaakverschil, beetje zuur. Maar creme fraiche is ook zuur dus dat geeft niet zoveel verschil.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:28

DebGizmo schreef:
Stond gister toch nog te twijfelen bij de winkel toen ik bij het azijn stond, je gebruikt dus schoonmaakazijn ter vervanging van wasverzachter toch? En is dat dan die groene fles? (bij de digros iig)

Ik gebruik nu inderdaad geen wasverzachter maar azijn. Heb het bij de ah.gekocht.. Gewoon schoonmaakazijn van 44ct. Wat me vooral opviel: de donkere was is niet muf. Ik had bij robijn elke keer dat het er stinkend/muf uit kwam bij donkere kleding maar bij witte nooit. Nu ruikt de donkere ook heerlijk fris en ik zie geen haren van de katten of pluisjes op de kleding meer.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:44

Ik heb ook laatst schoonmaakazijn gebruikt ipv wasverzachter. Ga het nog niet elke keer gebruiken, heb nog een ontzettende voorraad wasmiddel en wasverzachter (acties 1+1 gratis of gratis bij shampoo/douchecrème) dus ik kan nog wel even vooruit. Maar inderdaad, het helpt wel :)

Bij ons thuis (ouders) hebben we ook aardig veel fruit en groente, groente kookt mijn moeder vaak even en vriest ze daarna in. Fruit (rode bessen) maakt ze of jam van of vriest ze in. Heerlijk :). Heb laatst ook van een stel appels appelgelei gemaakt, waren niet meer eetbaar als handappel en zo heb ik mooi voor een tijdje zoet broodbeleg!

Ben nog student, dus ik zorg ook vaak dat ik voor de kleine prijsjes bij de c1000 ga of aanbiedingen kijk. Sowieso eten wij vaak samen of vries ik veel eten wat overblijft in. Eenpersoonskoken is vaak duur, dus kook ik meestal portie voor vier en de rest gaat in ijsbakjes de vriezer in.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:02

Weet iemand of het ook bij wol kan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:35

Net de witte was eruit gehaald.. Ruikt alleen wel naar azijn.. Even kijken of het morgen nog zo is anders gaan ze er nog eens in. Iemand dat ook gehad??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:41

Man wat vaat het hier tegenwoordig snel! Niet bij te houden!

Heb straks mooi een grote hoop statiegeld ingeleverd. Voor bijna 11 euro!

Had mooi kaas, pizza, maïs, sla en bonbonbloc voor niets. Kreeg nog 1,90 toe hihi

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:50

vonneke schreef:
Had mooi kaas, pizza, maïs, sla en bonbonbloc voor niets. Kreeg nog 1,90 toe hihi

Das leuk winkelen :D

Heeft er iemand nog een tip tegen pluizig haar -O- . Zeker nu het weer wat vochtiger wordt en kouder, pffff.
Anti-frizz spul gebruik ik al maar in de middag gaat het toch nog zo van poing _-:(

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:52

vonneke schreef:
Man wat vaat het hier tegenwoordig snel! Niet bij te houden!

Heb straks mooi een grote hoop statiegeld ingeleverd. Voor bijna 11 euro!

slim haha ! Ik lever altijd de flessen in als ik nieuwe ga halen. Heb de plaats niet om op te sparen.
Gebruiken jullie schoonmaakazijn voor de was ? Vriend zijn werkkleding ruikt soms nog muf, en als kleding lang gelegen heeft ook, iemand tips ?
Lieke olie ?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:58

Van die anti-frizz serum wordt het op zich ook wel glad en wil eigenlijk niet vaker dan 1 x per week mn haren wassen :=
maar het lijkt elk jaar wel weer erger te worden met de pluis. Mss idd een keer een oliemaskertje. Geloof dat dat heel goed ook met olijfolie kan.

Was het idd schoonmaakazijn of natuurazijn? Zou eerder het laatste denken. De schoonmaakazijn gaat er ong 1 x per maand in met een lege trommel en dan op 90 graden (stuk of 4 flessen tegelijk)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:02

Het was schoonmaakazijn. Dacht dat anderen dit ook gebruikte. Had er bij de donkere was ook geen last van

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:06

tiwi1969 schreef:
Wij hebben heerlijk gegeten en mijn kinderen hebben niet gezegd dat het anders was dan anders ;) Volgende keer doe ik er weer magere yoghurt in, dat heb ik altijd in de koelkast staan.
Hier drinkt niemand melk... aan de yoghurt dus.

Good to know! Bedankt :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:25

Saskia, de Dirk ging ik altijd met plezier naar toe, totdat ze de winkel verbouwd hebben.. nu kom ik er nooit meer :+
Zag dat iemand een pond champignons heeft gekocht, wat ga je daar allemaal van maken?
Ik gebruik denk ik max. 25 ml wasmiddel in de was, mijn kleren zijn toch relatief schoon, shirtjes draag ik bijv. Maar een halve dag :')
Inge (?) 1x in de week je haar wassen? Ik moet het echt elke dag wassen (helaas).

Zo, net terug uit Noorwegen.. wat is daar alles enorm duur zeg... 12 euro voor een glas wijn :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:30

Nope denk niet dat je mij bedoeld haha was t ook om de dag!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 06:07

Een goede shampoo is al de basis tegen pluis haar. Mijn haar pluiste ook altijd, tot ik over ging op goede producten... Ik heb shampoo van Tigi S Factor en haarproduten van Chi en nog een merk dat ik zo even in de badkamer moet bekijken hihi.

Nu kan ik m'n haar zelfs met de styltang bewerken en na wat wind/regen springt het nog niet alle kanten op(geen hoosbui geprobeerd nog hoor)

1x per week wassen kan ik echt niet :n om de dag en dan vind ik dag 2 al vervelend omdat het niet schoon voelt een 3e dag ben ik alleen maar bezig met wanneer ik kan douchen om m'n haar te wassen :))