Trouwens, gisteravond kokend water met azijn in mijn oven gezet en alle verschillende luchtjes zijn helemaal verdwenen... Echt handig, al die goedkope oplossingen voor in huis!
Blackje
Geplaatst: 09-08-12 13:18
Moeilijk Mootje! Je bent wel opzoek naar iets of niet?
Dan moet die < 200.000 zitten, want daar beginnen mijn zoekopdrachten *Gaat even checken* *gecheckt* Die vind ik niet leuk Begane vloer klein, geen authentieke hal, mist sfeer, badkamer in de woonkamer en maar twee slaapkamers
Haha Voor 75 mille kun je veel mooi maken, maar wat ik wil gaat niet lukken!
snoeppapier
Geplaatst: 09-08-12 14:01
Het is ook echt wel een heel gaaf huis hoor! Kijken kan geen kwaad, toch?
Wij hebben ook een complex met huur en koop, VVE hoort ook bij de woningstichting geloof ik. Heb geen klagen, alles wordt netjes onderhouden en in de tijd dat wij hier nu wonen (bijna 2 jaar) is er al veel vervangen en opgeknapt Wij zitten toevallig op de 'leukste' verdieping want de mensen op de hoek (het is een L-vormig gebouw) zitten zeg maar in het halletje bij de lift en die hebben plantjes en schilderijtjes hangen, heel gezellig
Oh heb nog oude verkoopfoto's op internet gevonden, zo dus. Verder scheelt het bij ons heel erg dat wij een glazen wand voor de galerij hebben, geen last van weersinvloeden en toont ook netjes. Alleen inderdaad bij de lift op de begane grond overal krassen in het mooie nieuwe verfwerk, waar is het nou verdorie voor nodig
En jaaa, TNT kwam net met m'n pakketjes, waaronder dus de oude wereldkaarposter. Gelijk in de lijst gedaan en opgehangen, nu is computerkamertje helemaal zoals ik in gedachten had
Ga zo wel even fotootje maken
Nic
Geplaatst: 09-08-12 14:19
Meld me ook maar eens weer na 8 pagina's alleen meelezen
Dat toilet is leuk geworden! Ik wist niet dat Ikea die hangpotjes nog had, ik had ze in mijn oude huis in de keuken voor de tandenborstels (had geen badkamer met wastafel).
Ik ben ook niet zo van de Boeddha's en die wereldbol vond ik wel geinig maar een wereldkaart leuker
Ik kan helaas weinig foto's plaatsen (zoals de bedoeling is) want vorig weekend ben ik het hele weekend weg geweest (Castlefest) dus er is weinig opgeschoten. Vorig jaar niet op vakantie geweest ivm huis en dit jaar alleen op kosten van de schoonlui ( ) en in sept. een paar daagjes Sevilla.
Jooon
Geplaatst: 09-08-12 14:21
Ik lees al een hele tijd mee maar ga nu toch maar eens af en toe posten denk ik. Iemand hier ervaring met inloopkasten? Ik zit er zelf aan te denken om op mijn nieuwe kamer een inloopkast te maken. In Google Sketchup ben ik even met mijn ideeën aan de slag gegaan en daar kwam dit uit.
Links heb ik twee gedeeltes om kleding/broeken op te hangen. Éen zo'n hang-gedeelte is 55 cm diep, 100 cm breed en 100 cm hoog. In het midden onderaan heb ik 6 vakken van 35 cm diep, 50 cm breed en 25 cm hoog voor schoenen. Daarboven heb ik 11 vakken van 35 cm diep, 50 cm breed en 35 cm hoog voor kleding. En daarboven nog 2 kleinere vakjes voor eventueel andere dingen. Dan heb ik rechts twee grote vakken van 55 cm diep, 100 cm breed en 38 cm hoog. Daarboven ook nog 2 vakken . En omdat er anders nog een ruimte zou ontstaan tussen de vakken in het midden en rechts heb ik daar ook maar planken tussen gedaan. De planken worden waarschijnlijk donkerbruin, de muren wit en er komt een creme-kleurige vloerkleed (/tapijt) in. En waarschijnlijk 2 of 3 spotjes voor het licht.
Wat vinden jullie, zou dit iets zijn?
Nic
Geplaatst: 09-08-12 14:23
Ik denk het wel.. Ik weet niet hoeveel kleding je hebt. Ik mis alleen een langer/ hoger hanggedeelte voor lange jurken/ jassen. Mits je die hebt.
Jooon
Geplaatst: 09-08-12 14:26
Nicolletje schreef:
Ik denk het wel.. Ik weet niet hoeveel kleding je hebt. Ik mis alleen een langer/ hoger hanggedeelte voor lange jurken/ jassen. Mits je die hebt.
Ik heb geen jurken. En jassen hangen gewoon aan de kapstok. Ik heb wel veel blazers en die kunnen er wel makkelijk hangen.
Nic
Geplaatst: 09-08-12 14:30
Ok, ja bij mij vegen zomerjurkjes, lange vesten en andere lange kledingstukken de vloer als ik die ophang bij 1 meter hoogte, vandaar.
MMIDV
Geplaatst: 09-08-12 14:31
Ziet er netjes uit Jooon!
Yv_
Geplaatst: 09-08-12 14:33
Nee hoor, gewoon Nederlands paspoort hier . En trouwens ook geen grote, brede neus hahaha. De oduers van mijn vader waren ook gewoon Nederlands, alleen zijn hun kids in ZA geboren. Geloof ik dan... Nogal een ingewikkeld verhaal .
Azijn met gekookt water? Moet je dat water van tevoren al koken of moet het juist door de temperatuur van de oven gaan koken? Handige tip!
Netjes Jooon! Ik wil ook zoooo graag een inloopkast.. Maarja... waar ?
Blackje
Geplaatst: 09-08-12 14:33
Ziet er netjes uit die inloop kast, ik zou persoonlijk alleen meer hangruimte doen
Staat ook nog op het lijstje van 'wil ik ooit nog zo graag'
Maar is dit een inloopkast of is dit gewoon een open kast op je slaapkamer??? (dus ook totaal geen deur of wat dan ook). Als dit in een groter geheel van je slaapkamer is zou ik er gewoon lekker deuren voor maken. Allereerst vanwege het aangezicht en ten tweede ook voor het stof.
snoeppapier
Geplaatst: 09-08-12 14:36
Gave kast, ziet er goed uit, lijkt mij dat je genoeg ruimte maakt zo!
Zo is 't geworden
Rolgordijn zit normaal omhoog, maar licht was anders te fel om de poster er goed op te krijgen.
Ik heb eindelijk dat huis 'van Mootje' ( ) eens van binnen bekeken. Mooi huis! Ik vind dat glas in lood zo gaaf. Mijn schoonouders hebben glas in lood na laten maken bij hun dubbel glas aanleggen, je ziet bijna geen verschil. Alleen hebben ze overal kunststof kozijnen en kunststof openslaande deuren en ik persoonlijk vind dat foeilelijk bij zo'n oud herenhuis De buren hebben het wel met hout gerenoveerd.
Mootje
Geplaatst: 09-08-12 14:39
Het ziet er inderdaad mooi uit Zou wat Manzano zegt de kasten wel dichtmaken met deuren of gordijnen Yv, Ik heb het via de magnetron laten koken en met de deur dicht laten afkoelen! Gave kaart zo in die lijst!
Jooon
Geplaatst: 09-08-12 14:42
Die kaart is inderdaad heel gaaf!
Het is een stukje van mijn kamer en er komt zeg maar een deur in maar dan zonder deur , dus alleen het kozijn. Als je goed kijkt zie je ook een lijntje wat de ingang is. En hiervoor komt een leuk gordijn. Ik heb de voorkant bij de tekening open gelaten anders kun je er niet in kijken.
Nic
Geplaatst: 09-08-12 14:50
Om het inloop-effect te houden kan je misschien ook een soort schuifdeuren er helemaal vóór maken? (met of zonder spiegel: )