Overburen veranderen hun tuin.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:05

Nu hebben alle andere buren het gedaan?
Het is toch echt ts die dit topic geopend heeft en klaagt over haar eigen uitzicht.

Je lijkt je wel goed ingeburgerd te hebben in je buurt ts.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:28

_Hedwig_ schreef:
TS wordt knap afgebrand omdat haar buren rare dingen zeggen...
Het is toch niet erg dat iemand wil weten of iets mag of niet...
Sterker nog, ik snap het wel... Ik had altijd vrij uitzicht aan de overkant en mijn lieftallige buurman heeft een kas en een blauwzeil hangen, vol bij mij in het zicht. Dat stoort, als je blaadjes gewend bent dan is een schuur / bouwwerk gewoon anders.

Jammer van het uitzicht, kan me voorstellen dat groene blaadjes mooier zijn, maar heb jij het recht op dat uitzicht dan? Je betaalt voor je eigen perceel, niet voor dat van je buurman.

Ik zou het ook jammer vinden hoor, maar kan me niet voorstellen dat ik me daar echt aan zou storen. Genoeg andere dingen in het leven waar ik me al aan moet storen

Inwonderland

Re: Overburen veranderen hun tuin.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:36

In mijn geval betaal ik voor het uitzicht via het perceel van de buren, ja, we huren particulier van dezelfde huurder, waar bij ons zicht op de paarden bij hoort. Ik heb dan ook werk gemaakt van het zeil.

Ts opent een topic met een vraag en krijgt woorden in de mond gelegt die ze niet zelf heeft uitgesproken, sommige opmerkingen vind ik ronduit aanvallend/onbeschoft. Je mag op bokt overal over spreken en klagen/vragen stellen. Waarom dan zo.aanvallend reageren, zijn jullie de buurman? Het is toch niet iets persoonlijks...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:55

Buurman werkt zelf waarschijnlijk ook hard om zijn schuurtje te betalen.
Ja, ik zou er ook van balen, maar niet zo'n heisa om maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:03

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:10

Voor hoekwoningengeldt dat niet. Zeker niet aan gemeentegrond.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:13

Evelli schreef:
Voor hoekwoningengeldt dat niet. Zeker niet aan gemeentegrond.

Juist wel, als je erf direct grenst aan de openbare weg, dan gelden andere regels. maar als er gemeentegrond aan grenst mag het vaak wel.
Wij mochten bv wel zonder vergunning een dakkapel plaatsen, maar de buren verderop moesten er wel 1 hebben.
Wij hadden 80cm gemeentegrond achter ons perceel, zij niet.
Daarnaast mag je tegenwoordig (vergunningsvrij) een schutting/muur plaatsen met een maximale hoogte van 2,00 meter.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:22

Ik doelde ook op het vergunningsvrij bouwen, dat mag inderdaad in veel gevallen. Maar over het algemeen niet als je een hoekwoning hebt, een brandgang naast je huis hebt of gemeente grond naast je woning.
Dan gelden er strengere welstandseisen en heb je wel een vergunning nodig.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:04

is er ondertussen nog wat gebeurd/veranderd of besproken?
of zijn ze nog niet terug van vakantie?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:16

ik ben ook benieuwd hoe de buurman keek toen hij de grote groene muur zag :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:02

Ja overbuurman is terug van vakantie en zichzelf een hoedje geschrokken van de kleur. Was voor hem wel de bedoeling om het zo groot neer te zetten maar durfde het niet tegen andere te zeggen vanwege de reactie's. Dat was ook gelijk de reden dat hij het liet plaaten in zijn vakantie.
Hij heeft zijn excuses aangeboden voor wat hij heeft veroorzaakt in de buurt.
Mijn naaste buurvrouw en wij kunnen ons prima vinden in de oplossing. Hij gaat er flink wat planten/struiken voorzetten zodat het vele male minder opvalt.
Wel blijven er andere bij hun standpunt en dat het afbreuk (en ja daar komt hij weer) de waardevermindering van huis en woongenot.
Ook is er deze week al een schilder bij geweest en heeft het in een donkere kleur groen geschilderd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:04

plaats je straks nieuwe foto's als de schutting de juiste kleur heeft en er planten voorstaan; ben wel benieuwd :)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:20

Toch een nette oplossing .
Maar wat een zeikerds zeg met hun waardevermindering.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:25

Sorry, maar wat een gezeur om niks.

Ik zou me er niet druk om maken.

Zeker niet, want het is toch netjes gedaan. het is maar een uitzicht vanuit een keuken naar de overkant.

Als er nou in je tuin een schutting geplaatst wordt van 2,50 m hoog, dan snap ik het wel, maar dit geval gaat om een uitzicht van iets aan de overkant van de straat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:51

opisop_shop schreef:
plaats je straks nieuwe foto's als de schutting de juiste kleur heeft en er planten voorstaan; ben wel benieuwd :)

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Heeft hij nog wat van de gemeente gehoord of had hij wel een vergunning geregeld?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:06

Buurman laat het bewust in zijn vakantie plaatsen omdat hij bang is voor de reacties... Maar oh oh wat hebben we een fijne buurt :n

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:07

En vooral dúúr... alleen maar directeuren enzo! :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:59

Het is toch wat dat deze beste man niet eens een schuur durft te plaatsen op zijn eigen grond.
Wel erg fijn dat de schuur nu donkergroen is. Met wat planten ervoor lijkt het volgens mij heel erg op het vorige uitzicht :j

Een aantal jaren geleden is ons vrije uitzicht veranderend door een gigantisch mestbassin.... :')

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:24

Ik had dit topic eigenlijk weggedrukt, maar ik kan het toch niet laten om te reageren ;)
Mijn mond valt hier echt van open... wat een gedoe om niets.
Ik heb echt bijna plaatsvervangende schaamte dat iemand zo'n topic opent.
Het ziet er op de foto's prima uit!!
Er is al gezegd dat het argument 'anderen hebben het slechter' niet meetelt, ik vind van wel.
Waarom niet even goed stil staan bij mensen die helemaal geen tuin of uitzicht hebben?
Die met 6 kinderen als alleenstaande moeder in een flatje wonen?
Of mensen die te weinig tijd hebben om zich hier druk over te maken, want die werken gewoon de hele dag en hebben daarnaast een gezin waar ze tijd aan besteden?
Zit je dan werkelijk de hele dag uit je keukenraam te kijken en alle buren met jou?
Zijn dit nou de echte problemen in het leven? Dat wat echt belangrijk is?
Als ik dit topic had geopend en mijn ouders hadden het gelezen, hadden ze me een schop (figuurlijk) onder mijn kont gegeven!
Sorry voor dit toch wel best lange verhaal, maar het moest er even uit :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:25

@ def,
Tja dan kunnen we ook nog wel verder gaan, er zijn ook mensen die geen huis hebben...En heeft in dit geval niets met deze situatie te maken.
@Coby,
Hahha dat is nog veel minder zeg, dan is je uitzicht pas echt verpest.

Ik denk dat wanneer hij in eerste instantie gewoon eerlijk was geweest en direct gezegt had hij minder mensen over zich heen had gekregen.
Maar ben blij dat hij de schuur donkerder heeft geschildert het is nu veel minder heftig aanwezig. Maar gelukkig vond hij dat zelf ook!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:36

Het heeft er in zoverre mee te maken dat er iets bestaat als relativeren... Even stil staan bij die feiten en dat voor 1 sec. vergelijken met je eigen situatie. Kleine kans dat dit probleem er dan nog is..

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:04

Def, ik denk maar zo; als de schuur aan de overkant van de straat je grootste probleem is
dan ben je een gezegend mens.... :j

TS, fijn dat de buurman het zo op heeft gelost.
In het donkergroen lijkt hij me niet zo in het oog te springen,en dan nog planten er voor, komt vast goed!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:07

Def schreef:
Het heeft er in zoverre mee te maken dat er iets bestaat als relativeren... Even stil staan bij die feiten en dat voor 1 sec. vergelijken met je eigen situatie. Kleine kans dat dit probleem er dan nog is..

Ik ben het met Def eens, kan er verder helemaal niets aan toevoegen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:11

Als je bij alles aanmensen met minder moet denken, dan wordt je depressief denk ik. Ik vind dat dat met zo'n situatie helemaal geen moet te maken heeft. Voor iemand (ja ja, zelfs iemand in een dúre wijk, met alléén maar directeuren enzo) kan dit even een grote domper zijn.

Maar als ik het vergelijk met wat je voorheen had, en hoe het er nu uitziet, nou ja, ik had het al eerder gezegd, vrij uitzicht had je toch al niet, een paar miezerige boompjes waardoor je zo de tuin van de buurman in keek bij wijze van, dus écht een groot verschil vind ik het niet. Niet genoeg om er een probleem van te maken.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:37

GamblersCup schreef:
Als je bij alles aanmensen met minder moet denken, dan wordt je depressief denk ik.

Juist niet, je waardeert meer wat je hebt.