Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoOtJuHh

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:39

Amazone77: Wat ziet het er gaaf uit! Hoe krijg je het voor elkaar foto's te maken? Gewoon met een camera of een speciale?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:24

haha nee een gewone en iemand (bekende) die achter het groepje aan reed.. :D (in een auto)

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:58

amazone77 schreef:
En dan ook maar gelijk eentje van mn bike. :D
Afbeelding

Een Honda Magna V4
Uit 1995.
kei fijne super snelle motor,en word volledig geaccepteerd tussen de harley's haha

Ik heb wat minder met choppers, maar deze Honda mag er zijn en is bovendien ook nog geel. _/-\o_

Vanaf 2003 heb ik altijd gele motoren gereden, maar ik mag mijn huidige motor (Honda VTR SP2) niet geel spuiten van manlief dus rijd ik tegenwoordig op de straat op een witte.

Vorig jaar heb ik voor het eerst weinig motor gereden, omdat ik liever op mijn paard zat, maar dit jaar ga ik proberen mijn beide hobby's beter te combineren. Ik ben het jaar in ieder geval goed gestart door afgelopen zondag een rit op de veluwe te rijden met 12 dames. Heel gezellig, alleen maakten wij bijna net zoveel kabaal als onze motoren!

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:06

Ik ben nu bezig voor mijn auto, maar gelijk daarachteraan, ga ik mijn motor doen. Echt heerlijk!!!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:14

Ik moet 21 mei afrijden :), de bedoeling was 31 januari maar door ziekte in India moest dat uitgesteld worden

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 13:08

Les 3 zit erop, ging niet lekker. Motor 2 keer laten vallen..

Langzame slalom had ik al verwacht dat ik die heel moeilijk zou vinden, en dat klopt. Stapvoets rijden gaat prima, slalom niet. Pionnen stonden ook nog ruimer, 3,25 meter. Toen bochtje linksom geprobeerd. Wou eerst ook niet maar ging later wel wat beter. Maargoed, volgende week donderdag gaat t vast beter! :P Ik houd hoop ;)

Iemand hier nog tips voor?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 13:09

Eliana schreef:
Ik moet 21 mei afrijden :), de bedoeling was 31 januari maar door ziekte in India moest dat uitgesteld worden

Ah balen! En gaat het nu wel weer goed?

Moet je nu opnieuw wat lessen nemen denk ik he? Of zit het er nog goed in?

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:01

Officieel moet je je langzame slalom met slippende koppeling doen. Maar ik vond het makkelijker met de versnelling in zijn 1 en zonder gas bij of slippende koppeling 'm gewoon lekker laten hobbelen zodat ik kon concentreren op de slalom. Je moet durven. >.<

Die linksom en rechtsom bochten helpen als je de motor plat duwt en zelf tegen gaat hangen, dus rechtop blijft zitten met je helm naar de lucht. ^_^ haha. Dan geef je contragewicht aan de motor.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:34

@Eliana: Mei is al snel. Moet je dan afrijden voor het tweede deel?

@m1992: Vooral NIET naar de grond kijken :P
De langzame slalom goed voor je uit kijken en met de halve draai/acht de bocht goed door kijken. Waar ik heen keek (pion) daar ging de motor ook heen.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je kan het! Succes met je verdere lessen :D. Het mooie weer komt eraan.

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:06

m1992 schreef:
Les 3 zit erop, ging niet lekker. Motor 2 keer laten vallen..

Langzame slalom had ik al verwacht dat ik die heel moeilijk zou vinden, en dat klopt. Stapvoets rijden gaat prima, slalom niet. Pionnen stonden ook nog ruimer, 3,25 meter. Toen bochtje linksom geprobeerd. Wou eerst ook niet maar ging later wel wat beter. Maargoed, volgende week donderdag gaat t vast beter! :P Ik houd hoop ;)

Iemand hier nog tips voor?

Joh, je kan beter je lesmotor laten vallen, dan je eigen motor dus vooral de hoop niet opgeven!
(Helaas heb ik pas leren vallen toen ik mijn eigen motor had, dus jij hebt al een voorsprong.)

Misschien klinkt dit wat ingewikkeld, maar je moet de motor op lage snelheden trekkend houden (oftewel de ketting moet onder druk blijven staan) anders valt de motor stil. Dit lukt alleen als je gedoseerd gas blijft geven, ga je iets te hard druk dan licht je achterrem in maar blijf gedoseerd gas geven.

Wat Feanyth schrijft als tip voor de slalom door de motor van je afduwen en zelf rechtop blijven zitten is een hele goede, maar mijn voorkeur ging uit door de motor vanuit mijn heupen mee te nemen. Ook de tip van MoOtJuHh is heel belangrijk, kijk waar je heen gaat en vooral niet te dichtbij (motorrijden heeft echt veel overeenkomsten met paardenrijden :j ).

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:12

Feanyth schreef:
Officieel moet je je langzame slalom met slippende koppeling doen. Maar ik vond het makkelijker met de versnelling in zijn 1 en zonder gas bij of slippende koppeling 'm gewoon lekker laten hobbelen zodat ik kon concentreren op de slalom. Je moet durven. >.<

Die linksom en rechtsom bochten helpen als je de motor plat duwt en zelf tegen gaat hangen, dus rechtop blijft zitten met je helm naar de lucht. ^_^ haha. Dan geef je contragewicht aan de motor.

Kan wel gemakkelijker zijn, de slippende koppeling is verplicht. Op mijn examen is de langzame slalom 1 x afgekeurd omdat ik de koppeling niet voldoende liet slippen. Je kunt het je dus maar beter correct aanleren.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:15

hallo dames ik meld me ook maar,
ik rij al enige tijd motor maar heb mn rijbewijs nog niet. ik rij wel dit jaar nog af.
ik rij op het circuit vaak :D

heb zelf een r6 en er komt een r6 ben echt van de wegracers <3

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:19

@dennisje: Wauw een R6. Ik wil een foto zien! Ooit als ik geld over heb koop ik ook een R6.
Gaaf dat je op het Circuit rijd. Geen idee hoe dat werkt, dus een uitleg is wel welkom.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:15

MoOtJuHh schreef:
@dennisje: Wauw een R6. Ik wil een foto zien! Ooit als ik geld over heb koop ik ook een R6.
Gaaf dat je op het Circuit rijd. Geen idee hoe dat werkt, dus een uitleg is wel welkom.

fotos moet ik nog maken :P camera is van mijn vriend dus ik heb hem helaas vrijweinig in handen.
cirquit rijden is gewoon lekker los kunnen gaan. je betaald een bedrag voor een paard rondes.
ik ben nu al een tijd niet meer geweest en mijn vriend zei dat het al weer veranderd is helaas.
zodra mijn r6 gemaakt is(mischien gaat hij weg ;( ) dan maak ik fotos, maar als hij weg gaat dan komt er zo wie zo een nieuwe :)

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:03

Feanyth schreef:

Ik heb geleerd bochtjes en slalommen met koppeling los, beetje gas en blijven remmen met de achter rem zodat hij de juiste snelheid bleef. *D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:28

Ik zou hem nu lekker gaan halen want volgendjaar Januari komt er een nieuwe instelling namelijk dat je 1x moet afrijden en theorie voor eenopgevoerde brommer 1x afrijden en theorie voor een motor onder de ...? Pk. ( weet niet uit mijn hoofd het aantal pk's. En nog 1x afrijden en theorie voor een zware motor. Kost heel wat tijd en geld dus ik zou hem lekker nu gaan halen. Succes :j

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:34

Ligt eraan, dat geldt alleen voor mensen onder de 24 jaar :)

Dus van die regeling zou ik geen last hebben :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:11

Ik heb inmiddels bijna 4 jaar mijn motorrijbewijs. ( heb hem hoogzwanger gehaald )

Ik ben begonnen op een Honda CBR & stap nu over op een Honda Firestorm 1000 cc

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 00:05

Rijdt je kindje al op minibikesonderhand? :p

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:49

Je lijkt op een vriendin van me lindy, die heeft met 7 maand zwanger zijn afgereden :P

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:34

Ze heeft idd ook een motor 1die 2km per uur gaat haha

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:15

Oooh wat leuk. En knap om hoogzwanger je rijbewijs te halen. De groep wordt al steeds groter. Echt leuk. ^_^

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:59

Lindy1982 schreef:

Haha geniaal! Zo een ieniemini op een motortje brrrrttt :)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:09

Lindy1982 schreef:

+1 :D

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:14

Iemand zin om vanmiddag een stukje te gaan rijden? :)