Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:13

anneliesdj schreef:
Nou wacht maar, als het spruitje er is ga je je helemaal wezenloos wassen het eerste jaar. :=

ik vindt dat echt reuze mevallen hoor. nu is ze toevallig een paar dagen ziek geweest waardoor ze soms op een dag 2-3x helemaal verschoond moest worden maar voor de rest niet hoor :n

Kelpla

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:15

Ik ben nav dit topic ook eens een weekmenu gaan maken.
Was net Euro 40.00 kwijt. Dat is dus voor vanaf morgen t/m vrijdag. Wij zijn met zn drieetjes thuis.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:17

vonneke schreef:
Valt toch wel mee? Ik heb een tweeling van 7 mnd en kan niet zeggen dat mijn mijn wasmachine dubbele uren draait.

1 handdoek voor je lijf per week... Dat vind ik eerlijk gezegd niet topfris hihi. Kan niet geloven dat hij dan dan nog fris is.

Nou in het begin is het toch veel spuug en spuitluiers.
Als ze eenmaal zelf willen eten blijf je ook bezig, is bij jou denk ik nog niet aan de orde.

Ik gebruik voor mijn lichaam elke keer een schone handdoek maar ik gebruik er ook een voor mijn haar en die gebruik ik dan de volgende dag voor mijn lichaam of hang ik in de keuken oid.

Ik heb net voor 50,- boodschappen gedaan, geloof dat ik daar toch wel een week mee kan doen.
Ook nog een bosje tulpen voor 1,- omdat de Aldi ze niet kwijt kan :P

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:21

anneliesdj schreef:
Als ze eenmaal zelf willen eten blijf je ook bezig, is bij jou denk ik nog niet aan de orde.

scheelt, hier geen grote spuger en goede luiers dus geen ondergescheten kind.
hier eet ze ook zelf maar ze heeft dan een slabber/schort met mouwtjes aan. alles blijft keurig schoon.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:28

Pff nou daar konden de pampers niet tegenop hoor.
Ben benieuwd welk merk jij hebt.
In de tijd dat mijn jongste spuitluiers had had je haar op de arm, zag je haar poepen en voelde je 10 sec later de poep in je kleding trekken. Geen grapje.
Dus dat werd een ietwat paniekerig aandoende situatie wanneer zij poepte sprongen wij op, renden naar aankleedkussen enz.
Maar je kon er eigenlijk niet snel genoeg bij zijn, het zat altijd op d'r rug.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:04

ik gebruik voor m'n dochtertje kruidvat luiers. keren met lekkende spuitluiers zijn echt op 1 hand te tellen.
en als ze op schoot zitten is dat natuurlijk logisch, het komt er met een gigantische kracht uit maar kan geen kant op omdat de uitgang geblokkeerd is :+
dus dan gaat het naar de zijkanten en omhoog. ze zeggen dat als je de luier te strak doet of een te strakke romper aan hebt (waardoor luier weer te veel aansluit aan de onderkant), het er gauwer uitspuit.
maar ik begrijp wat je bedoelt :j
van de week zat ze op schoot en ik hoor en voelde geborrel van onderen en 2 sec. later was m'n broek nat en zij zat er ook helemaal onder. het liep d'r broekspijpen uit :r
er zat meer buiten haar luier dan er in. hij was bijna helemala droog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:21

Nou precies, dat heb ik ook weleens gehad, hoe kan dat toch?
Ik heb zo'n beetje alle soorten luiers gehad, Alid, Kruitvat en echte pampers zijn allemaal langs geweest. De echte pampers zijn dan toch wel de beste qua 'capaciteit' en comfort maar bij allemaal loopt het er gewoon langs. Ook wel als ze plat lagen trouwens maar dan gaat het naar beneden ipv naar de rug.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:27

ik was vandaag ongeveer €29,- kwijt.
en dan heb ik ook wat dingetjes als potten groente op voorraad gehaald.
we hadden redelijk wat vlees nog in de vriezer, dus dat scheelt.
en nu kunnen we eten t/m volgende week zaterdag.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:20

Ik lees al een tijdje mee, in het nieuwe en ook in het vorige topic.
Nu meld ik mij een zal proberen een positieve bijdrage te leveren.

Mijn huishouden bestaat uit mijn kinderen: jongen van 14 en meisje van 12, mijzelf en een hond.
Mijn budget voor boodschappen is € 70 per week. Dat pin ik op vrijdag en doe dan meteen voor ca. € 40 boodschappen. Dan heb ik nog €20 voor de verse dingen de rest van de week en €10 voor een potje waarmee ik aanbiedingen die echt interessant zijn groter inkoop.
Mijn favoriete winkels zijn Lidl, Dirk vd Broek en Deka. AH zit ook in de buurt, daar haal ik eigenlijk alleen de aanbiedingen.

Valkuil: meer lekkers kopen omdat het in de aanbieding is. Gaat toch sneller op dan zou moeten.

Momenteel ben ik aan het afvallen en geef ik mijn geld aan andere dingen uit. Minder snoepen levert niet echt een besparing op omdat ik meer groente en duurder (magerder) vlees eet.

Wat betreft luiers, ik was vroeger echt fan de de Lidl luiers, waren toen beter (vormvast, zachter en minder lekkage)en goedkoper dan Kruidvat. Hoe het nu is weet ik natuurlijk niet.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:48

Handdoeken gebruiken wij 2x en dan de was in.
Langer wil ik ze ook niet gebruiken.

Morgen gaan wij weer de wekelijkse boodschappen doen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:13

Hier gaan de handoeken na 1x al de was in, maar zo te lezen is dat dus nogal overbodig en kunnen ze vaker mee

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:19

DebGizmo schreef:
Hier gaan de handoeken na 1x al de was in, maar zo te lezen is dat dus nogal overbodig en kunnen ze vaker mee

E zíjn hier mensen die het nog kunnen navertellen... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:21

Sheran schreef:
DebGizmo schreef:

E zíjn hier mensen die het nog kunnen navertellen... :j

En er is iemand die heeft verteld dat het minder fris is dan je denkt ;) Aan u de keuze! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:42

Handdoeken van mijn kinderen gaan wel na één keer in de was, zijn niet zo netjes om ze meteen uit te hangen.

Voor mijzelf pak ik een handdoek voor mijn haar en gezicht, die hang ik uit voor na het tandenpoetsen, handenwassen etc. De volgende dag gebruik ik die om mijn lichaam af te drogen en gaat hij de was in. Ik pak dan weer een nieuwe voor mijn haar.
Wij gebruiken alleen kleine handdoeken, dan is de machine niet zo snel vol als met badlakens. Ik slijt de handdoeken ook helemaal op, hoe ouder ze worden, hoe meer er in de wasmachine passen.

Was hangt aan de lijn, behalve handdoeken, sokken en ondergoed, dat gaat de droger in. Dan was ik eerst donker en spaar "het kleine spul" voor de droger op in de droger, als laatste handdoeken, lakens en ondergoed op 60 gr. Lakens gaan op de lijn, handdoeken etc. bij het gespaarde wasgoed. Dan hoeft de droger maar één keer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:55

O ja, de droger ben ik ook minder gaan gebruiken.. :j Kleding hang ik nu altijd op op zolder, alleen handdoeken en ondergoed gaat de droger nog in.. Beddengoed hing ik altijd al op, omdat het in de droger nooit goed droog wordt (ik prop hem altijd te vol :+ ) en het kreukt als een gek dan..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:04

Glad ophangen scheelt heel veel kreukels en daarmee strijkwerk en energie.
Ik strijk bijna niets, alleen blouses en die dragen wij niet veel 8-)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:53

Marley; rustig maar hoor, was alleen goedbedoeld advies
Je moet het ook zelf weten ik leg je niks op ofzo...

Hier ook kruidvat luiers, scheelt echt veel geld

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:58

ik heb meestal een was of 3 in de week voor 2 personen.
ik was altijd wel makelijk met de droger tot ik de tip van arabesk zag dat een droog beurtje 2,50 kost. :$
ik wist niet beter dan dat het ongeveer op 50 cent per beurt kwam.
strijken heb ik een broertje dood aan en dat doe ik gewoon niet. :P
vandaag voor 34,50 boodschappen gehaald bij de lidle en gisteren voor 12,50 bij de em-te.
ik heb een dure maand dus wil extra zuinig zijn....valt niet mee. :+
oja,heb ook nog voor 11 euro kattenvoer gehaald,die is weer even klaar.[was een aanbieding]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:00

Tieme schreef:
anneliesdj schreef:

scheelt, hier geen grote spuger en goede luiers dus geen ondergescheten kind.
hier eet ze ook zelf maar ze heeft dan een slabber/schort met mouwtjes aan. alles blijft keurig schoon.

Idem hier ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:09

Net voor € 48 boodschappen bij Lidl, dat is inclusief frisdrank voor een hele maand. Haal ik altijd in één keer met de auto, de rest van de maand doe ik boodschappen op de fiets. (kan je niet zoveel meenemen en kom je niet in de verleiding om meer te kopen dan nodig is)
Van de 70 euro nog 22 over de de rest van de week en nog 20 euro in mijn "bespaarpotje" waar ik dus niet aan wil komen.

Ik heb al eten tm dinsdag in huis, op woensdag kijk ik wat er nog over is en wat er in de aanbieding bij gekocht moet worden.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:15

Tegenwoordig heeft de Lidl bij ons in Hellevoet verse broodjes. Kost echt geen drol! 50 cent voor een stokbroodje enzo. Lekker als we in het weekend samen een tapasavondje houden gezellig voor de tv met z'n twee. Lees; net niet restjes van de rest van de week hihi. Dan koop ik lekkere tappenade enzo. En je hebt een gezellig romantisch avondje.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:17

zo, ik was jullie even kwijt :P

Vandaag voor E45 boodschappen gehaald, waarvan 2x een pizzadoos bij de Lidl (samen zo'n 8 euro maar wel 5 pizza's dus voor 2 weken zeg maar) en weer een 3kilo-zak patat, hoewel de vorige nog echt niet op is ;)
Vorige week zo'n E75 kwijt, maar toen voor twee weken hondenvlees opgehaald, daarom deze week geen tripje naar de Jumbo hoeven doen dus.

Handdoeken gebruik ik vaak een week, maar ik douche vaak ook maar 2 a 3x per week, daarnaast was ik me gewoon met een washandje. ' Zomers douche ik wat vaker, maar spring ook gerust in badpak onder de tuindouche als ik het warm heb en veel zweet, dan droog ik op in de tuin en gebruik ik dus weer geen handdoek :P

Wij gaan straks wasbare luiers gebruiken voor de kleine, ben benieuwd hoe dat bevalt en hoeveel was dat gaat opleveren :P

De bakkerij in de Lidl is hier ook een succes, op zaterdag neem ik altijd lekkere broodje mee die op dat moment in de aanbieding zijn (zoals vorige week, 5 croissantjes voor een euro!).

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:27

Hoe doen jullie het met de boterhammen?? Mijn vriend neemt elke dag bammetjes mee en wilt het liefst alleen lekker vers gesneden beleg, er gaat zo makkelijk een zakje per dag doorheen. Best prijzig dus. Wat doen jullie op de bammetjes? En hoe houden jullie het afwisselend?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:29

bammetjes, bedoel je dan gewone plakken brood of bolletjes :o? :o
Wij hebben ons brood in de vriezer, paar plakken eruit, paar min. ontdooien en je hebt 'vers' brood :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:33

Ja dat doe ik zowiezo ook in de vriezer. Ik bedoel gewoon brood. Maar het gaat me om het beleg. Ik smeer voor 15 euro aan beleg in een week. Best duur.....