wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:42

Bij ons staan er deze week nieuwbouw woningen op. Dan denk je maak wellicht een kans op, zijn een stuk of 20 woningen. Komen pas eind van het jaar vrij.

Maar helaas, het is al hopeloos. Zelfs mensen met urgentie reageren erop en dan snap ik niet.Bedoel als je urgentie hebt lijkt mij niet dat je een half jaar de tijd hebt om te wachten op een woning.

Maar goed. :) We blijven gewoon afwachten

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:20

met urgentie en dan daarop reageren.. Dat lijkt me nou niet heel verstandig!

Ik was nr 9 van de 68 reacties.. dus tjaa dat is minder..
Nu heb ik op 3 kleine eengezinswoningen gereageerd met allemaal maar 1 slaapkamer.. er staan er zelfs 4 van deze op maar je kan maar op 3 woningen tegelijk reageren. Stonden ook wat jongerenwoningen op maar dat was of 1 kamer woning of 2e verdieping met alleen schuine muren..

Nu maar hopen dat ik wat meer kans heb.. Alleen is door Hemelvaartsdag de sluitingtermijn op geschoven tot na dat weekend... Dus iets meer geduld hebben.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:23

Nee, ik snap dat ook niet helemaal. Als je dan zo'n haast hebt, dan lijkt het mij niet dat je dan minimaal een half jaar de tijd hebt om te wachten op een sleutel. Mijn vriend was er een beetje -O- over en in staat om de woningbouw te bellen, omdat we erachter gekomen zijn dat hier in de regio muv 1 woningbouw de urgenties zelf regelen/toewijzen.

Maar j, daar schiet je toch niks mee op om te bellen

En 9 van de 68 is toch netjes? Ik ben tegenwoordig vaak 8 van de 23, 18 van de 35. Omdat i mijn vriend op de woonpas erbij heb gezet, komen we alleen maar voor de duurdere huurwoningen in aanmerking, maar moet zeggen dat het wel resultaat heeft..

En hemelvaart, ben benieuwd of wij dan wel woningaanbod hebben volgende week :=

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:53

ik snap dat je vriend er de balen van had.. Maar bellen schiet dan inderdaad niet veel op..

Tja duurdere woningen hebben idd vaak een kortere wachttijd. Nu maar hopen dat alle mensen met meer punten gauw een woning hebben;)

Ik verwacht uiterlijk augustus wel wat te hebben.. Als er zoveel goedkoop aanbod blijft zijn als deze week dan komt het in een stroomversnelling:)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:59

Wij hebben geen puntensysteem, maar gaat via rangordedatum

Vriendje heeft trouwens gebeld vanmorgen naar de woningbouw.. Maar weet niet precies wat ze hebben gezegd. Maar dat het niet echt klopte dat was volgens mij wel duidelijk te merken aan diegene die hij aan de telefoon had.. Hoor straks wel als hij klaar met werken is precies hoe het is gegaan :+

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:01

Hoe bedoel je rangordedatum? :oo

Ik ben wel benieuwd wat de woningbouw erop te zeggen had..

Zo grappig dat mijn moeder helemaal euforisch is omdat ik er nu op 3 kon reageren..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:03

Dat de lijst wordt gevormd door je inschrijfduur. :)

Ik kan elke week maar op 2 woningen reageren

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 17:05

Olympia schreef:
Nee, ik snap dat ook niet helemaal. Als je dan zo'n haast hebt, dan lijkt het mij niet dat je dan minimaal een half jaar de tijd hebt om te wachten op een sleutel. Mijn vriend was er een beetje -O- over en in staat om de woningbouw te bellen, omdat we erachter gekomen zijn dat hier in de regio muv 1 woningbouw de urgenties zelf regelen/toewijzen.

Maar j, daar schiet je toch niks mee op om te bellen

En 9 van de 68 is toch netjes? Ik ben tegenwoordig vaak 8 van de 23, 18 van de 35. Omdat i mijn vriend op de woonpas erbij heb gezet, komen we alleen maar voor de duurdere huurwoningen in aanmerking, maar moet zeggen dat het wel resultaat heeft..

En hemelvaart, ben benieuwd of wij dan wel woningaanbod hebben volgende week :=

ik vind het ook raar dat mensen met urgentie daar op kunnen reageren. Ik dacht ook dat hun zo snel mogelijk een huis moeten krijgen dus niet een half jaar gaan wachten en dan zouden ze ook iets krijgen dat brand new is...

Ik heb weer op 3 woningen gereageert maar er staan ook maar 3 woningen op in onze prijsklasse...dat is in Almere ook vaak het probleem. Als er steeds maar 3 opkomen dan krijgen ze ook super veel reacties.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:13

@Olympia aah oke.. Ja hier is het eigenlijk hetzelfde maar dan krijg je voor elke maand dat je ingeschreven staat 1 punt.

Oke maar 2 is altijd nog beter dan 1;) Ik heb nu al op woningen niet gereageerd omdat er teveel aan mijn eisen voldoen.

@Moonsparkle
Hier was er vorige week maar 1 in mijn prijsklasse.. En die zat nog vrij hoog..
en nu staan er 9 in mijn prijsklasse op waarvan wel 4 jongeren woningen waarop alleen mensen van 18-25 jaar op mogen reageren en 1 loting woning.
Dus als het goed zit krijg je een flinke doorstroming hier..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 18:43

21e, 23e en 45e.... -O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:15

ach, ik ga ook omhoog.. ben nu 220 van de 250 !!!! gaat lekker :D

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:05

Aaah jakkie moonsparkle dat is balen!
Ik moet nog wachten tot maandag..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:56

Kunnen jullie mij vertellen hoe je ziet op welke plaats je staat ?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:25

malih schreef:
Kunnen jullie mij vertellen hoe je ziet op welke plaats je staat ?

als je inlogt op 'mijnwoningnet' dan ga je naar digitale aanbiedingen.. dan zie je het huis waar je op hebt gereageerd, met daar achter het aantal reacties, en daarachter jouw positie. er onder staat wie het huis heeft gekregen
(in mijn geval is dat vrijwel altijd iemand met urgentie, of iemand die al meer dan 15 jaar staat ingeschreven... heel erg hoopvol dus ;) )

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:26

juval schreef:
(in mijn geval is dat vrijwel altijd iemand met urgentie, of iemand die al meer dan 15 jaar staat ingeschreven... heel erg hoopvol dus ;) )

maar dan reageer je zeker niet in wijk?
want wijk staat gemiddeld op 9 jaar. zie echt zelden meer dan 15 jaar.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:31

ik reageer in wijk, doorn, driebergen, zeist, houten, bilthoven.. e/o
maar alleen op leuke eengezinswoningen.
ik denk dat het voor de flats inderdaad wel een ander verhaal is.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:55

Ooh, maar k moet dus eerst reageren voor ik t ongeveer weet.... Maar k wil nog niet nu t huis uit haha, wil alleen n ongeveer schatting maken. Geen idee hoe lang de wacht tijden voor almere ongeveer zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:44

malih schreef:
Ooh, maar k moet dus eerst reageren voor ik t ongeveer weet.... Maar k wil nog niet nu t huis uit haha, wil alleen n ongeveer schatting maken. Geen idee hoe lang de wacht tijden voor almere ongeveer zijn.

als je op woningnet inlogt, en dan onder het knopje 'een woning zoeken' , dan kan je je wachttijd/slaagkans zien.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:12

juval schreef:
ik denk dat het voor de flats inderdaad wel een ander verhaal is.

ik reageer alleen in wijk op alle eensgezinswoningen en daar zitten ze allemaal gemiddeld aan de 9 jaar wachttijd. op enkele uitzondering na dan. je ziet ze zelden hoger. ach, nog 6 jaar te gaan :')

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:17

malih schreef:

naar woningnet gaan en de regio aan klikken waar je een woning zoekt. dan links: resultaten toewijzing aanklikken.

dan kan je bovenaan een publicatiedatum van krantje/site met woningen selecteren en de woonplaats die je moet hebben. hij laat dan alle woningen van die periode zien die toegewezen zijn, met daaronder de wachttijd van diegene die hem gekregen heeft. zo kan je een beetje een schatting krijgen.

je kan ook inloggen en links van de site: slaagkans aanklikken. even invullen en je kan een schatting per soort woning zien van hoe lang de gemiddelde wachttijd is. je kan laten berekenen hoelang jij ongeveer moet wachten op een bepaalde woning.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 15:13

Yes ik ben bij één huis van de 10e naar de 9e plek :P (dit duurde wel een maand)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:12

Jeujjjj! haha

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:04

Ik heb uiteindelijk met een wachttijd van 4,5 jaar een jongeren woning gekregen in zeist :D De eerste die ik kon bezichtigen, en ik stond ook meteen bovenaan, en ben dr voor gegaan :D *\o/*
Dus ik heb nu mn eigen huisje, kleine slaapkamer, vrij ruime woonkamer, keuken, grote gang en een grote kelder. Enige nadeel is dat de douche in de slaapkamer staat, maar daar valt mee te leven. Heb wel een grote tuin en een schuurtje :D
En ben per maand zelfde of zelfs minder kwijt als voor mn oude kamer 8-) :$

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:21

Dat klinkt goed!
Douche in de slaapkamer wen je wel aan lijkt me!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:35

mja, precies, dat went vanzelf. En pap heeft het ventielatie gat vervangen door een elektrische ventilator, dus dat moet best gaan werken!
En voordeel van kleine slaapkamer is dat de rest van het huis in verhouding groter is :P Dus heb 17 m2 woonkamer, en dát is echt heel fijn :D En de keuken is ook nog vrij ruim. En de kelder kan echt heeeeeeel veel zooi in. Dus vooral qua bergruimte is dit echt heel fijn :D
En grappige is: nu ik mn eigen huisje heb en alle spullen kan opbergen op een logische plek, hou ik alles ook veel netter. Ruim vaker op, maak vaker schoon, en houdt zowaar de afwas ongeveer bij!
Ik was echt met 2 dagen al gewent :D