E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:42

Ik gebruik de lader van mijn samsung telefoon

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:16

MIjn telefoonlader heeft zo'n losse stekker waar je een USB kabel in kan steken. Dus gewoon de kabel waarmee je de ereader aan de comp doet aan de reader doen en de USB dan in die stekker ipv in de comp. Ideaal inderdaad.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:50

Bij de hema kun je voor niet veel geld een losse stekker koper waar je je usbkabel in stopt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:00

Ik doe gewoon altijd via laptop. :)

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:26

ik ga m toch maar even herhalen omdat ik niet echt een antwoord heb gekregen :o
ProudHorse schreef:
Ik heb een vraag:
Ik wil heel graag boeken op mijn ereader zetten via Dropbox. Maar zodra ik dat probeer en 'm dan wil openen (het boek dus) zegt de ereader: fout bij openen bestand. Als ik echter online een boek koop en dat op dezelfde manier op de ereader zet, is er niets aan de hand. Ik heb een Icarus Go Reader en gebruik gewoon een kabeltje om bestanden over te zetten. Wie kan me helpen?

De edits: Geniepige spelfouten en een zin die niet lekker liep :')

ProudHorse schreef:
dammie1 schreef:
Proudhorse, heb je geprobeerd om het bestand eerst te kopiëren uit dropbox naar een eigen bestand op je pc en het van daaruit met de verkenner (als je windows gebruikt) naar de ereader te slepen?
En gekeken of je je ereader het bestandsformaat van het boek gebruikt?
En of je het bestand in de folder gezet hebt waar ook je andere boeken staan?

Ik heb m gedownload, ja, EPUB en ja :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:43

Heb je het geprobeerd met andere DRM vrije bestanden?
Pak er anders eentje van deze site http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page en kopieer die naar je de harde schijf van je pc en een andere epub naar je dropbox en dan naar je ereader. Als die twee niet lukken ligt het waarschijnlijk aan de DRM. Mijn Adobe digital editions geeft dezelfde melding als ik een bestand op een tweede ereader probeer te zetten.
En voor de goede orde: mijn eerste ereader is stuk gegaan, vandaar dat ik mijn helemaal legaal aangeschafte boek op mijn nieuwe ereader probeer te zetten

:(

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:49

Dank je, ik zal het eens proberen!

En wat is eigenlijk DRM? :o

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:57

DRM is de beveiliging die ervoor moet zorgen dat je een boek of softwarepakket maar op een beperkt aantal apparaten mag zetten voor je eigen gebruik.
Het is ook de beveiliging van digitale biebboeken die ervoor zorgen dat je na je leentijd van 4 weken het boek niet meer kan openen op je ereader.

moire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:52

@dammie1: je moet je "oude" eraeder dan even de-autoriseren. Als hij het nog wel doet: start Adobe digital editions op. sluit de ereader aan. en druk op ctrl-shift-e

als de ereader het helemaal niet meer doet weet ik zo snel niet hoe je die moet de-autoriseren. maar dat is vast wel te googlen....

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:24

moire schreef:
@dammie1: je moet je "oude" eraeder dan even de-autoriseren. Als hij het nog wel doet: start Adobe digital editions op. sluit de ereader aan. en druk op ctrl-shift-e

als de ereader het helemaal niet meer doet weet ik zo snel niet hoe je die moet de-autoriseren. maar dat is vast wel te googlen....

Dank je voor de tip.
Maar mijn oude ereader ligt in de prullenbak bij de winkel...die was helemaal niet meer te reanimeren.
Ik zal eens googelen (ben vast niet de enige met een stukke ereader).

moire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:01

nee vast niet :-)
de mijne had een kapot scherm. maar ging nog wel aan...
maar er zullen er vast meer zijn waarvan de reader echt helemaal overleden is.. en die moet je toch ook kunnen de-autoriseren.. anders zitten je wel heel snel aan de maximaal 5 te koppelen apparaten bij adobe...

succes, zal vast wat over te vinden zijn op google!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:26

Grrrrrr... ik had in een van mijn ebooks een teaser chapter gelezen van een ander boek en ik wil de rest nu ook erg graag lezen. Geen probleem zou je denken, maar ik kan dus nergens een site vinden waar ik dat boek kan kopen in pdf of epub formaar voor mijn sony reader en waar ik geen credit card nodig heb. Ik heb het alleen in amazon's kindle store kunnen vinden, maar daar scheit ik volgens mij dus niets mee op.

Iemand zin in een leuke uitdaging? :D Ik zou graag horen waar ik dit boek kan vinden en ik met paypal of ideal kan betalen :D . Het gaat om Country Practice van Rosie Graham, dus als iemand zich verveelt... O:) . Ik ben lichtelijk gefrustreerd dat ik niet weet hoe het verder gaat... :=

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:29

Heeft iemand hier ervaring met de kobo e-reader touch? Ik heb hem cadeau gegeven aan mijn moeder en wilde voor haar vakantie mijn boeken erop zetten. Gek genoeg krijg ik ze niet zichtbaar in de bibliotheek. Wel de boeken die ik van bol.com heb, maar niet de boeken uit de dropbox. Calibre geeft een foutmelding bij het kopieren, van de ene map naar de andere map slepen werkt ook niet.. Heeft iemand de tip?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:34

Calvin, probeer mijn tip van de vorigr pagina uit, daarmee is het mij gelukt boeken op de kobo met calibre te zetten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:51

@vikki : zoek de website van de schrijver op, die hebben vaak alle plekken staan waar hun boeken te koop zijn.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:55

Dammie, thanks! Calibre ziet de ereader wel. Alleen krijg ik bij het kopieren een foutmelding dat hij niet kan kopieren naar de ereader. Bij het slepen van map naar map gaat het wel goed. Zodra ik dan de ereader open en naar de bibliotheek ga, zie ik de boeken niet. Ik kan wel zoeken, dan krijg ik enkele boeken wel te zien..

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:57

Heb jehetbij kobo geleverde pakket op je pc gezet en dat laten synchroniseren?
Misschien maakt dat nog uit.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:10

ja, heb ik gedaan! Je tip van adobe digital editions heeft gewerkt, ik krijg ze nu te zien in de bibliotheek en ik kan nu ook vanuit calibre boeken erop zetten. Bedankt!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:28

tamary schreef:
@vikki : zoek de website van de schrijver op, die hebben vaak alle plekken staan waar hun boeken te koop zijn.

Ik kan dus ook geen website oid van de schrijfster vinden, ik heb echt al op allerlei mogelijke manier google los gelaten... -O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:36

vikki schreef:
tamary schreef:

Ik kan dus ook geen website oid van de schrijfster vinden, ik heb echt al op allerlei mogelijke manier google los gelaten... -O-

Balen. Mailtje naar de uitgever?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:50

Wat een kreng is die kobo touch, ik ga hem morgen terugbrengen naar de winkel. Ik heb nu zo'n 100 boeken zichtbaar op de ereader. De rest van de boeken weigert hij te laten zien. Dan maar iets meer kwijt zijn en een bebook halen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:30

Balen Calvin, ik vind die Kobo namelijk een erg fijn gebruiksvriendelijk apparaat.
Maar je moet er wel je boeken op kunnen lezen natuurlijk.
Heb je de boeken er 1 keer allemaal opgezet, dat schijnt problemen te geven.
Op de helppagina staat dit
Citaat:
The Kobo Touch has very buggy firmware. Connecting to it has been known to fail at random. Certain combinations of motherboard, USB ports/cables/hubs can exacerbate this tendency to fail. If you are getting an error when connecting to your touch with calibre try the following, each of which has solved the problem for some calibre users.

•Connect the Kobo directly to your computer, not via USB Hub
•Try a different USB cable and a different USB port on your computer
•Try a different computer (preferably an older model)
•Try upgrading the firmware on your Kobo Touch to the latest
•Try resetting the Kobo (sometimes this cures the problem for a little while, but then it re-appears, in which case you have to reset again and again)
Try only putting one or two books onto the Kobo at a time and do not keep large collections on the Kobo

En voordat je nu denkt 'wat een bagger ereader, bij een andere is het advies 'buy a sony' :D

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:58

Haha als ik hem terug kan brengen ga ik inderdaad voor de Sony. Al bevalt de bebook me ook goed. Sony is iets compacter.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:53

De ereader heeft gehoord dat ik hem terug wil brengen ~~}> Wilde nog 1 poging doen, dus weer alles gereset, opnieuw de setup gedaan, calibre opgestart en maximaal 5 boeken per keer naar de kobo gestuurd. Voila, hij doet het! Bedankt voor de tips!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:58

Ik laad ook meerdere boeken tegelijk op de kobo, niks aan de hand hoor? Gebruik calibre.