Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:31

Verstopt achter gipsplaten :oo ?!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:38

Ja.... daar kwamen ze achter vandaan en daar gaan ze helaas ook weer achter. Ik kan ze niet los krijgen en er is helaas ook niet zo veel over. Ik ben veel te bang dat ik de paar tegels die er nog zijn allemaal sloop. Dus stoppen we ze weer weg. We moeten de muur helaas wel isoleren. En aangezien het enkelsteens muren zijn is voor ons de beste optie om gips te plaatsen. Misschien dat iemand anders ze dan over 100 jaar weer tegen komt en het net zo'n mooie schat vind als dat wij het nu vinden.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:45

Wat een leuk topic!
Ik heb een nieuwe salontafel nodig dus ik ga morgen even naar de kringloop :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:34

Ik ben weer verder gegaan met de nachttafeltjes branden. Heb echter wel een nieuw idee/plan. De kleuren die er ondervandaan komen lijken nu best oud. Ik ga er dus met mahonie lak overheen als ik die vanmiddag kan vinden....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:49

tinkermina schreef:
Ik zag dit laatst ergens op internet... :j
vind het wel grappig........

Afbeelding

Oh hier hou ik van..
*Gaat vanimiddag gelijk is in iniemini badkamer kijken naar mogelijkheden..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:02

Saffier schreef:
Ik ben weer verder gegaan met de nachttafeltjes branden. Heb echter wel een nieuw idee/plan. De kleuren die er ondervandaan komen lijken nu best oud. Ik ga er dus met mahonie lak overheen als ik die vanmiddag kan vinden....

Waarom zet je hem niet in de was ipv lak :) ? Is meestal veel mooier dan lakken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:49

Nog een stoeltje van mij... ik vind hem geweldig en heb mijn vriend eindelijk zover dat hij mag blijven :') (is net of ik het over een huisdier heb). De bekleding is heel netjes en de conditie van de zitting prima. Maar... ik vind de bekleding verschrikkelijk lelijk.
Afbeelding
Voor de juiste kleur: http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_9028.jpg
Wat voor een bekleding zouden jullie bij deze stoel doen?

En mijn veel te grote project: Hij is kaal gemaakt met stoom en een borsteltje. Dat werkte verbazend goed! (al zal het niet zo horen) Maar wat nu? :P
Afbeelding
Detail: http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_9031.jpg

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:34

Rinske schreef:
Je zou daar wat was in de kleur in kunnen wrijven, dan worden de breuken minder zichbaar :) . Mooi stoeltje uit het einde van de 19e eeuw :) .

Jij hebt er echt verstand van! Dit is ook een tip geweest van een antiek restaurateur uit Vriezenveen die ik ken.

Voor oude tegeltjes moet je kijken in Landleven en dat soort bladen. Daar staan wel eens advertenties in met zulke tegeltjes.

Zonde dat bovenstaand stoeltje kaal is gemaakt. Dat prachtige hout met die warme kleur en die roden gloed.....
Bekleding was inderdaad spuuglelijk. Erg "eighties".
Laatst bijgewerkt door Langcara op 13-01-12 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:37

Saffier schreef:

Mahoniewas is echt beter. Dat houdt het hout authentieker. Met lak wordt het nieuw, gelikt.
Eerst met stalen sponsje heel licht schuren en dan was opbrengen. In laten trekken en een paar dagen later uitwrijven.
http://www.ornamentenwinkel.nl/index.ph ... =29&skip=0

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:05

Ik doe m'n best qua kennis :D.

Ligt er een beetje aan wat voor hout het is, ik zou op grenen nooit mahonie kleur was zetten, dat is er te rood voor. Ik zou dan voor een was passend bij de houtsoort kiezen, bij grenen voor grenen of kasteelkleur, bij mahonie uiteraard mahonie. Maar ik neem aan dat het geen mahonie is.

Prachtige stoeltjes hierboven trouwens, vooral die eerste biedermeier stoel, prachtig!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:22

Tafeltjes staan nu te drogen, heb er uiteindelijk een beits opgedaan (als ik me niet vergis) die ik hier nog had staan, midden eiken. Het zijn trouwens houten tafeltjes van de IKEA, geloof dat ze 9€ kosten of zo, ze waren eerst van mijn moeder en zijn al paars en olijfgroen geweest (en een van de twee is als laatse wit geweest).
De kast voor in de badkamer is ook af, staat op zijn plek en spullen liggen erin :D

Ik ga zo even foto's uploaden, ben de hele dag bezig geweest met schilderen, verfbranden en schoonmaken...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:01

Ik kwam nog een leuke site tegen: www.ikeahackers.net
Hier posten mensen foto's van gepimpte Ikea meubels. Misschien leuk voor inspiratie :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:07

Mirjamsel schreef:
Ik kwam nog een leuke site tegen: http://www.ikeahackers.net
Hier posten mensen foto's van gepimpte Ikea meubels. Misschien leuk voor inspiratie :)

Zo kun je toch nog iets moois van die kale ikea zooi maken!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:29

Die laatste 2, erg mooi zo met eigen handschrift :)!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:29

Rinske schreef:
Hij is ook niet zo duur, alleen rechterdeurtje hangt wat los, maar dat kan ik nog wel oplossen :) .
Kussenkasten ben ik ook niet zo van, mij wat te groot en lomp :D .

Dit vind ik nou leuk: http://link.marktplaats.nl/520320626
En dan zou ik hem dus gewoon zo laten. Alleen die tekst rechtsboven eraf halen. Ik vind dat prachtig :)) .

ik kan me voorstellen wat je er in ziet...een aftands kastje om zo te zien..
maar daaronder zit gewoon een mega mooi kastje:D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:34

Ik zou het een aftands kastje laten, maar ik ben raar _O- .

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:35

Malenka schreef:
Nog een stoeltje van mij... ik vind hem geweldig en heb mijn vriend eindelijk zover dat hij mag blijven :') (is net of ik het over een huisdier heb). De bekleding is heel netjes en de conditie van de zitting prima. Maar... ik vind de bekleding verschrikkelijk lelijk.
Afbeelding
Voor de juiste kleur: http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_9028.jpg
Wat voor een bekleding zouden jullie bij deze stoel doen?

En mijn veel te grote project: Hij is kaal gemaakt met stoom en een borsteltje. Dat werkte verbazend goed! (al zal het niet zo horen) Maar wat nu? :P
Afbeelding
Detail: http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_9031.jpg

het frame van het stoeltje is zoal mooi...ik zou er alleen maar was voor gebruiken...grijs, wit of gewoon transparante was...gaaf stoeltje zeg...;)
tegen zulke dingen loop ik dan weer niet aan...

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:37

Rinske schreef:

wat zou je er dan wel aan doen???
het heeft echt wel potentie

detoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:41

Picasa pimpstart,is een site vol mensen die hun huis oppimpen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:58

Malenka schreef:
Ik zal je tip eens uitvoeren. Misschien hoef ik dan verder niets aan het stoeltje te doen (al erger ik me wel een beetje aan de nagel-strip).

Ons huis is van rond 1900 en ik zou heel graag het huis een beetje uit die tijd mee willen geven. Ik wil onder andere ook het decor van deze tegeltjes terug laten komen (al weet ik niet exact hoe oud die zijn). Helaas hebben we ze niet in hun geheel kunnen verwijderen. We hebben ze dus maar laten zitten en ze komen straks dus helaas verstopt achter de gipsplaten. |(
Afbeelding
Misschien hebben jullie hier nog een idee voor? Misschien op de randen van de schoorsteen/schouw schilderen?

ik zou ze toch proberen er uit te tikken.
het is wel een karwei maar om ze te verstoppen achter gips vind ik echt zonde.

hier ook een huis van een eeuw oud en met de laatste verbouwing heb ik echt moeten huilen. bij wijze dan
het originele balken plafond bleek weg getimmerd te zijn onder gipsplaten inclusief,jawel de originele schilderingen. :')
door de rachels en joekels van spijkers niet meer te herstellen.
met een beetje crea bea hebben we de balken wel kunnen redden.

verder kwamen we in de vloer een betonnen plaat tegen,dachten we.....
bleken de eerste originele plavuizen te zijn waar cement over gestort was.
heb ze er gelukkig bijna allemaal heel uit gekregen en die liggen nu klaar om in de schouw verwerkt te gaan worden.

verder heb ik in de loop van de tijd een paar oude grenen kasten op de kop weten te tikken die in de was staan.
die ga ik dus echt niet pimpen!
heb wel een goedkope [kwantum] grenen eethoek kaal geschuurd en ook in de was gezet zodat het er beter bij past.
ook heb ik een grenen pc kast gebroken wit geschilderd en nieuwe knopen er op,steekt lekker af tegen een rode muur. :P
een tijdje terug heb ik een oude kast [soort buffet] bij iemand uit de boeren schuur weggehaald.
dat ding is mooi van ouwigheid,moet alleen de binnenkant opnieuw bekleden.

keukenkasten heb ik ook gepimpt.
geverft in de kleuren van het huis [roomwit met ossebloed rood] en nieuwe knoppen er op [mat zilver]

momenteel ben ik ideeen aan het verzamelen voor de woonkamer.
dat is na de verbouwing erg leeg en kaal dus kom maar op met jullie ideen. :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:05

Vandaag hebben we deze wasbak opgehaald. Ik hoop dat hij nog te redden is. Als het lukt plaatsen we hem waarschijnlijk in/op een kastje. Als jullie een idee hebben om deze wasbak goed te repareren, laat het me weten. Alle tips zijn welkom.
http://link.marktplaats.nl/518971903

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:08

manfredie schreef:
Rinske schreef:

Niks :-P . Alleen er staat op geschreven, dat zou ik er afhalen. Wellicht nog een waslaag erop, maar verder niets :-) . Ik houd van meubels die er oud uitzien, en dan ook echt doorleefd. Er zit een verhaal aan, dat vind ik geweldig :) .

wat zou je er dan wel aan doen???
het heeft echt wel potentie

Edit: sorry, mijn mobiel heeft de quote vernaggeld.

OMG OMG OMG die wasbak!!!! WAUW!!! :oo

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:14

Malenka schreef:
Vandaag hebben we deze wasbak opgehaald. Ik hoop dat hij nog te redden is. Als het lukt plaatsen we hem waarschijnlijk in/op een kastje. Als jullie een idee hebben om deze wasbak goed te repareren, laat het me weten. Alle tips zijn welkom.
http://link.marktplaats.nl/518971903

zohee,die is WAANZINNIG. <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:22

Ik was ook ontzettend blij toen bleek dat ik de eerste was die had gereageerd. :D Ik ben alleen bang dat ik hem niet meer geschikt krijg voor gebruik. Maar dat ga ik morgen maar eens uitzoeken.