Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:31

In ieder geval goede verf gebruiken! Bij een roller krijg je zo'n sinasappeleffect en met een kwast krijg je penseelstreken. Kleurverschil niet, als je goede verf gebruikt!
Wat een donkere zolder, of lijkt dat zo door de foto's? Wel moeilijk met al die schuine wanden.

Inwonderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:45

Als je zelf een beetje handig bent zou ik denk ik bij 1 van de rechte muren, die driehoek een soort kast/bureau bouwen, dus in het midden een bureau waar je aan kan zetten en de rest planken en vakken voor boeken e.d. ik zou dan ook rustig de hele muur vol bouwen / hangen. Om het rustig te houden dus wel alles van het zelfde materiaal denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:53

De kast die er op dit moment staat mag zeker niet weg, aangezien ik hem net nieuw heb. Mijn ouders zaten te denken om misschien een bureau te plaatsen achter dat houten rek bij de trap, of tegenover de trap.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:23

Ok, dat maakt het wel moeilijker, want mijn volgende voorstel was nog rigoreuzer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:26

Wat dan? :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:29

Een dakkapel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:30

Ogod nee :+ We zijn net klaar :')

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:31

Het bed tegen die wand waar de hoge kast staat, en over de lengte onder de schuine wand een lang bureau met opbergruimte. Dan krijg je een heel diep bureau waar je vanalles aan opberg ruimte onder en boven zou kunnen maken. Maar bij die vorm moet je het meeste volgens mij al zelf freubelen, want hij is wel een beetje behoorlijk moeilijk.

Hehehe, de dakkapel had ik ook al aangedacht....

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:54

Ik heb jullie mening nodig! :Y)
Voor het nieuwe huis (nieuwbouw) hebben we deze vloer : Antraciet tegel 60x60
en qua meubelen zitten we te twijfelen tussen deze serie: http://www.woonexpress.nl/woonkamer/salontafels/rosmalen.html
en wit lak : http://www.woonexpress.nl/woonkamer/audio-tv-meubel/medemblik.html

Wat vinden jullie het mooiste? En vinden jullie uberhaupt de houtkleur van de eerst bij antraciet tegel vloer passen?
Qua huisdieren is de houtkleurige beter, en vinden we ook zeker mooi, en de wit lak vinden we mooi strak bij het antraciet maar besmettelijker met de katten en sneller kans op krassen.

Graag jullie mening *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:57

Ik zou voor hout gaan! Ik heb zelf een wit glansdressoir, maar zit na 3jaar vol met krassen ondanks dat ik er heel zuinig op ben!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:59

Ik ga voor de houtkleur! Anders wordt het denk ik te zwart wit.. Ik vind zelf altijd hout warmer lijken, dus daar gaat mijn voorkeur naar uit!

Ik heb vandaag de deuren met een kwast geschilderd, morgen maar eens even kijken naar het resultaat! Als je de strepen te veel ziet, kan ik altijd nog met een roller proberen! Scheelt wel dat we de deuren nieuw hebben gekocht en al in de grondverf staan, dan hoeven we ze alleen nog maar af te lakken!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:01

Daar was ik dus al bang voor.. Ik zag het al op de showroom modellen, en ben ook bang dat de kattenpootjes ook erg zichtbaar zullen zijn. Ze mogen er niet op, maar doen het wel eens (als we weg zijn)

Wij vinden de Rosmalen serie (de houtkleur) al ruim een jaar mooi, dus dat pleit wel :)
Ik ben alleen zo bang dat het nét niet mooi staat bij de antraciet tegels..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:02

Ik zal ook voor de houtkleur gaan, vind dat een stuk mooier dan wit :j

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:32

Hout gaat prima bij een antraciet vloer volgens mij... Ik denk dat je in combinatie met de witte naast het kattenprobleem het geheel ook snel killer hebt, doordat je al een tegelvloer hebt.
Ik vind wit hoogglans wel mooi, maar dan wel gecombineerd met warme materialen / kleuren.

Ik zal even foto's uploaden van onze woonkamer 2.0

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:56

Manegepaard schreef:
Hallo :evaw:

Ik zit zelf met 2 problemen. Ik heb een zolderkamer met schuine muren, die ik laatst helemaal heb opgeruimd en ruimte heb vrijgemaakt, maar nu is het zo'n ongezellig hok geworden. Weet iemand misschien hoe ik het wat gezelliger kan maken? En mijn tweede probleem is dat ik graag een bureau op mijn kamer zou willen, maar ik heb dus schuine muren, hoe ik dat het handigst kan oplossen?

Foto's van mijn kamer (voor het idee):

http://i615.photobucket.com/albums/tt23 ... 2797-1.jpg

Het zicht als je de kamer binnenkomt.

http://i615.photobucket.com/albums/tt23 ... 2798-1.jpg

Het zicht als je de kamer verlaat.

De schuine muren beginnen op 80cm hoogte.

Hier is er een tweede plafond in gemaakt, zodat dat punteffect weg is en je gewoon een klein gedeelte toch nog recht heb waardoor je gewoon lampen op kan hangen. Verder hangen hier op de schuine gedeeltes dreamcatchers, sfeerposters en vlaggen, die vallen mooi bol op zo'n schuine want. Maar in een kleine ruimte zou ik je wel beperken, als je er teveel neerhangt lijkt het nog kleiner/drukker.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:47

Ik ben overigens aan het rondkijken voor een badkamermeubel, maar dat is toch vrij lastig hoor!
Het "probleem" is namelijk dat we de wastafel (120cm lang en 46cm diep), waardoor we toch meer gericht moeten zoeken.

Weten jullie een aantal websites waarbij je alleen de badkamermeubel los kan bestellen? Dus zonder de wastafel?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:50

Oeh even een stipje! Ben momenteel bezig met het inrichten van mijn huisje :) :)
Zal foto's plaatsen zodra het klaar is. Maar ben nog maar net begonnen, dus wil eigenlijk eerst ook nog heel veel ideetjes op doen :D
*spit alle topics door*

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:57

Ik meld me ook weer even, heb al eerder mee gekletst maar door geldgebrek kon ik thuis niet verder helaas...

Ik heb afgelopen weekend mijn woonkamer geschilderd, allemaal leuk en aardig tot ik halverwege een andere pot verf open moest trekken, er zit nu dus duidelijk kleurverschil in _-:(
Gelukkig heb ik nog genoeg staan om alle muren nog 1 keer na te verven, hoop dat het dan goed is...

En ik heb inmiddels gordijnstof gevonden dus die kan ik ook vast laten maken... Dan nog mooie lampenkappen zoeken (of andere lampen :') ) en een vloer leggen, dan kunnen er nieuwe meubels in mijn woonkamer! Het begint langzaam wat te worden...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:40

KletsKoekje schreef:
Ik heb jullie mening nodig! :Y)
Voor het nieuwe huis (nieuwbouw) hebben we deze vloer : Antraciet tegel 60x60
en qua meubelen zitten we te twijfelen tussen deze serie: http://www.woonexpress.nl/woonkamer/salontafels/rosmalen.html
en wit lak : http://www.woonexpress.nl/woonkamer/audio-tv-meubel/medemblik.html

Wat vinden jullie het mooiste? En vinden jullie uberhaupt de houtkleur van de eerst bij antraciet tegel vloer passen?
Qua huisdieren is de houtkleurige beter, en vinden we ook zeker mooi, en de wit lak vinden we mooi strak bij het antraciet maar besmettelijker met de katten en sneller kans op krassen.

Graag jullie mening *\o/*

Ik zou voor hout gaan, vind dat zelf een warmere uitstraling geven danwit hoogglans. Dan wordt het allemaal wel erg strak.
Daarnaast denk ik dat je erg snel krasjes op hoogglans krijgt :j .

Ik heb net ons eerste dekbedovertrek besteld <3
Hij is van K&V, vind hem zo gaaf :D , hij komt op een zwarte boxspring te liggen!
Afbeelding

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:35

@ Manegepaard: Ik zie dat je veel paarstinten in je kamer hebt, wat in combinatie met weinig daglicht je kamer erg donker maakt.
Misschien kun je meer wit/lichte tinten gebruiken. Bijvoorbeeld je muren wit verven en dan een leuk paars dekbedovertrek met een witte/crème kleurige
sprei eroverheen. Of andersom; je muur paars laten en je kast wit verven, en hier wat leuke waxinelichtjes inzetten en wat paarse accesoires (zodat de kleur van je muur hier weer in terug komt?)? En voor aan het plafond misschien een leuke kroonluchter?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:07

@ Destino; die is zeker gaaf!! <3

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:19

Zeker mooi overtrek!!

wij gaan hier weer even goedkopere overtrekken proberen..... mijn mooie en dure overtrekken gaan een beetje stuk door de katten ^)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:32

Kletskoekje, ook ik zou voor hout gaan. Ik vind hout op antraciet juist wel mooi!

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:35

waauuuw destino, die is mooi zeg

hier druk bezig met het uitzoeken van nieuwe gordijnen, nog steeds niks gevonden naar onze smaak

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:44

Mooi dekbedovertrek! K&v is erg fijn om onder te liggen :)
Mar, balen dat b&b je dekbedovertrekken vernielen!
Sp, hadden jullie het laten mengen of was het kant&klare verf?