Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:06

Hihi Neonlight, jij noemt er nog meer die bij ons ook in de schaduw staan. Kaukasische vergeet me niet heb ik ook. Pachisandra is via de buren aan komen kruipen en Lelietje van Dalen heb ik ook.
En Mansoor (Arum Italicum) is ook leuk en wintergroen. Bloeit alleen niet, maar wel mooi blad.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:53

Nou onze tuingod is geweest daarnet! Ohoh een topknul! Super goede ideeen en hij luisterde goed naar onze wensen. Ons probleem is dat onze tuin 45cm afloopt over 10 meter en we met molgoten werken om het water af te voeren. We gaan nu als je door de openslaande tuindeuren naar buiten loopt een terras van 3,5 meter maken, daarna een trapje en daarna weer bestrating (kom je bij de schuur en richting de poort) Ik zal het weleens tekenen of foto's maken want het is lastig uit te leggen. Hij gaat het nu helemaal uittekenen en wij gaan morgen op stenenjacht. Hij besteld dan alles (hij kan het goedkoper inkopen als wij) en dan hopen we snel te kunnen beginnen. Wil het voor mijn verjaardag (12juni) zo ver mogelijk af hebben zodat we bij mooi weer lekker buiten kunnen zitten. Morgen dus weer vroeg op want 's middags is de stenenhandelaar dicht en wil ik eigenlijk paardrijden haha

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:40

Dank voor het meedenken allemaal :D

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:47

lillytjuh; vind ik altijd erg gaaf een terras en dan met een trapje naar beneden naar de rest van de tuin :j
Ben benieuwd, maak je foto's van voor en na? :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:29

Ga ik doen! wilde al een foto posten van de stenen die we hier nu proef hebben liggen maar helaas..... wel een gsm met camera maar nergens die stomme draad te vinden! Als het goed is komt die man morgen of donderdag weer terug en dan gaan we eens kijken of hij goedkopere stenen kan vinden als dit. 50 euro per vierkante meter vind ik wat aan de hoge kant!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:21

Mijn vriend heeft van het weekend hout gezaagd voor de nieuwe schutting en tuindeur. Ben gisterenavond vast begonnen met planken in de grondverf te zetten, wel een werkje hoor! Hierna mooi grachtengroen eromheen (is ook de kleur van het hek van dakterras).
En de stenen en afsluitbanden voor in de voortuin zijn besteld, geel en donkergrijs, nu nog potten zoeken! Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:31

Zo, mijn teveel aan spullen op mijn balkon is ook weer mee met het grofvuil, heerlijk! Nu nog even bedenken wat ik op mijn balkonnetje wil en dan inrichten!!! ( Enne de konijnen krijgen ook een nieuw hok, dan ziet dat er ook al beter uit! )

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:32

Nou morgen of donderdag maar snel foto's van VOOR gaan maken haha, zaterdag gaan ze beginnen.
We hadden dus te dure tegels uitgezocht. Toen vriendlief de proeftegels terug ging brengen kregen we het aanbod om een hele partij dezelfde tegels alleen een net andere afmeting over te nemen voor een erg laag bedrag, zitten alleen krasjes op. Vinden wij niet erg, houden van een feestje en willen straks toch ook een hond, dus we hebben ze genomen en woensdag of vrijdag worden ze geleverd. Het wordt een soort beige/geel met antraciet. Ben blij dat we straks gewoon naar buiten kunnen lopen zonder eerst tig keer schoenen te moeten wisselen etc... Ook is de schuur straks meteen bestraat dus kunnen we de schuurspullen ook in de schuur zetten! Eindelijk weer wat beter opgeruimd! Wordt wel tijd nu het in huis toch erg op schiet!

Ben benieuwd naar jullie vorderingen/foto's etc!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:50

Bij ons is vorige week de tuinman/stratenmaker geweest om de plannen op te nemen en nu wachten we op een offerte. We hadden al een ontwerp liggen, dus dat heeft hij meegenomen. Ik ben heel benieuwd, hij had in elk geval hele leuke ideeën.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:40

Heeft iemand van jullie misschien nog een idee voor het volgende?

Wij willen in de voortuin een hondproof plantenbak / border maken. De hoogte zal 60-80 cm. moeten worden dus. Zelf iets in elkaar knutselen van hout? Of zijn er ook nog andere leuke, creatieve ideeën?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:59

stapelstenen??? van die blokken die je op elkaar zet......

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:21

Zo ziet mijn tuin er nu uit,van boven af genomen.
Afbeelding

En er staat niet eens alles in bloei,dat komt in de Zomer pas.
Ik heb een vrij brede tuin [hoekhuis].
Dit is de andere kant v.d. tuin,hier staan fruitboompjes.
Afbeelding

Wel erg vol in de tuin maar dat vind ik wel mooi.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:42

Mijn balkonntje is bijna klaar! Mijn canvasdoek moet alleen nog worden opgehangen! En dan genieten..... vandaag werd ik wakker met regen, beetje jammer, haha!

Afbeelding

Mijn mooie set, nog wat kaal!

Afbeelding

Met roze accenten!

Afbeelding

En tot slot een foto van mijn poster!

Afbeelding

Ben er helemaal blij mee, de andere kant is voor mijn konijnen, ook die hebben een nieuw verblijf, nieuwe spullen, dus ook nieuw huis!

Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:43

Gaaf balkon heb je zeg!
Mooi strak ingericht zo.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:46

Mooi balkon heb je, netjes ingericht met die rose tinten :+:

@ Gohya. Wat een prachtige tuin heb je. Ik houd wel van dat drukke. Ik houd eigenlijk helemaal niet van een vijver (naja het onderhoud dan :') ) maar die van jou is wel heel mooi en lekker vol aangekleed :9

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:57

Dank jullie wel, ben er ook echt heel blij mee! Ik zou alleen nog wel wat voor de railing willen hebben, minder inkijk en zo, maar ik vind niet alles mooi! plastic vind ik echt lelijk! Ikea had balkondoek, maar die is overal uitverkocht, vooral de effen witte! Misschien wilg of zo, maar eerst weer wat sparen!

@Gohya, jouw tuin is ook gaaf, al ben ik meer van het strakke! Ik heb natuurlijk geen tuin, dus dit balkon is goed alternatief, haha!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:10

@Black2000: wat een gaaf balkon heb je zeg, heel mooi gedaan.
Gohya, zo'n tuin hadden we vroeger thuis ook, mijn moeder had echt groene vingers en ik vind het er wel heel gezellig uitzien, maar het klopt ook allemaal bij jouw tuin.

Bij ons is net de voortuin onder handen genomen; vriend is gek van palmen, nieuwe hobby, en omdat we honden hebben kun je het wel vol gaan zetten met borders en planten maarja, die zijn geen lang leven beschoren.
We hebben alles nu anders gedaan; voortuin betegeld met okergele wildverband tegels ( en zelfs als het bloedheet is zijn die dingen koel aan je voeten :D ) en vooral palmen in potten. Het staat erg leuk al zeg ik het zelf. Tegen het huis heb ik nog wel een bordertje gehouden en die met allemaal bodembedekkers en iets hoger spul ingeplant.
Het is nog lang niet klaar en nu lijkt het nog erg kaal maar het wordt zo leuk! Ook voor de honden perfekt, het ziet er evengoed leuk uit maar ze kunnen overal komen en hoeven niets te slopen. ;)

Zo zag de voortuin eruit...de wilgen waren leuk maar werd erg rommelig..en het grind was niet echt praktisch. Naast het huis groeiden al jaren bomen en struiken. Toen die weggehaald waren hadden we er ineens een heel stuk tuin bij :D
Afbeelding

Foto van de hoek genomen naast het huis, hier komt nog een schutting.
Afbeelding

Afbeelding
Het is nog lang niet af maar je krijgt een idee. Het paneel is even als nood voor de honden tot de schutting staat. Aan de voorkant komt een staafmatten hekwerk. Tuin moet nog wel aangekleed worden maar het is heel wat verbeterd. En de oprit is opnieuw bestraat.
Laatst bijgewerkt door Tosadog op 05-06-11 12:25, in het totaal 2 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:23

Mijn voortuin ziet er niet mooi uit,maar die ga ik ook veranderen.
Er staan veel te veel [grote] bomen in zoals verschillende coniferen en taxus.
Ik wil in de voortuin een beekje laten slingeren dat uit een rots met waterval komt.
Zal wel foto's maken van nu en van later.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:27

Een beekje..hoe verzin je het! Ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:50

leuke tuinen weer!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:47

jeetje wat een verbetering zeg. Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan grind, naald/loof bomen en vijvers..
Ik ga eens even wat foto's maken van 'mijn' tuintje..

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:49

Mooie tuinen en balkons weer.
Dit weekend is er bij ons beton gestort voor onder 1 van de palen van de veranda straks. Het begin is er.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:50

Zo, heb net even foto's gemaakt. let niet op het onkruid ik ga morgen plukken..
De tuin deel ik met mijn broertje. Hij heeft zijn vijver en ik de tuin. De tegels die er in liggen zijn van mijn tante geweest en volgens mijn broertje koste die veel dus moesten die er in. Vind ze nog niet eens zo lelijk.
De witte bank zou ik graag verruilen met een mooi bistro setje. Maar ik koop die liever als ik straks op mezelf woon.

Ik heb gekozen voor een vlinder/foto tuin. Dit omdat ik als hobby ook fotografie heb.

Het gehele stuk
Afbeelding

Groente/kruiden gedeelte. Van onder naar boven: rozemarijn,peterselie,maggi, bieslook,radijsjes,zomerwortelen,knoflook,suikermaïs)
Afbeelding

Vlinder/bloemen hoek. (nog wat leegjes, met vooraan lavendel en de grote vlinderstruik)
Afbeelding

Rechtsachterin een gewonnen struik met daaromheen enkele anemoontjes (lagen nog in een lade) dan de 'bollenhoek' (bloembollen die niet verkocht waren op m'n werk) dan een nieuwe soort hortensia (bloeit van wit/rose naar rood) dan een lime hortensia, 3 vlinderlokkers waarvan in de naam niet weet en een kleine primula soort
Afbeelding

Achterste hoek met vanalles en nog wat. Phlox, lupine, verbena, zonnehoed (rose en geel) bessenstruik (erg aangetast) frambozenstruik, akelei, anjers, campanula en een soort gele margrieten.
Afbeelding

Zo, dat was het wel. Nu heb ik als enig probleem nog erg veel luizen zitten ( en mieren die daar weer op af komen)
Morgen maar even spuiten..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:16

Mooi tuintje :j .

De tuinmannen zijn net naar onze tuin komen kijken, ein-de-lijk :D . We gaan van de week naar tuintegels kijken, om te kijken wat we precies willen. Ik denk dat het iets van Chinees hardsteen gaat worden ofzo, formaat ben ik alleen nog niet uit. De tuinmannen hadden het over 100x100cm, maar is dat niet een beetje groot voor 25m2 terras :') ?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:30

Jolandaa, wat mooi! Echt heel leuk en zeker de opbrengst die je straks gaat krijgen!