[centraal] Topic laptopkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:21

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.
Ik heb 2 jaar genoten van de kuren van een HP Pavillion entertainment nog wat laptop. Normaal formaat, geen numeriek deel.

Wil nu een nieuwe ivm crash van de oude.. (gevallen, onherstelbaar)
Ik heb de laptop nodig voor mijn opleiding. Tekstverwerking, excelsheets ed.
Zelf bewerk ik graag wat fotos, heb een wacom waarmee ik wel eens probeer te tekenen.
En de standaard-studenten dingen :))
ikzelf heb nu deze gezien

Acer Notebook Aspire AS7551-P323G32MN P320
Citaat:
NL17.3/3G/320G/Shared/W7PrIntern geheugen: 3072 MB
Processor-kloksnelheid: 2100 MHz
Beeldschermdiagonaal: 17.3 "
Totale opslagcapaciteit: 320 GB

Maar geen idee of acer goed is? enz

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:26

Acer was vroeger heel goed. Maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat de kwaliteit van Acer nú niet meer is wat het was..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:28

damn :D
welk merk is wel aan te raden? :)
ik wil géén HP, dat ding heb ik gruwelijk vervloekt en nachtmerries over gehad :P

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:28

Anne. schreef:
Acer was vroeger heel goed. Maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat de kwaliteit van Acer nú niet meer is wat het was..

Dat heb ik dus gehoord over Dell :P
Naaltje schreef:
damn :D
welk merk is wel aan te raden? :)
ik wil géén HP, dat ding heb ik gruwelijk vervloekt en nachtmerries over gehad :P

Ik dacht dat HP juist wél goed was :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:30

mijn ervaring met mijn Hp was dat ik na 3 maanden een nieuw moederbord (?) nodig had. En hij vorig jaar ging studeren voor braadpan en als gevolg hiervan niet meer op schoot kon, maar alleen op ''vrije ondergrond''.. :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:32

Welk merk aan te raden is kan je al meerdere keren lezen in dit topic, een aangezien het topic maar 8 pagina's lang is is dat nou niet echt een hele grote moeite.....

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:33

Naaltje schreef:
mijn ervaring met mijn Hp was dat ik na 3 maanden een nieuw moederbord (?) nodig had. En hij vorig jaar ging studeren voor braadpan en als gevolg hiervan niet meer op schoot kon, maar alleen op ''vrije ondergrond''.. :=

Oh :+ Dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:33

excuus, ik neem aan dat niet elk merk goed is in laptops maken met dezelfde specificaties.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:44

Hmm, ik heb nu een Toshiba en die heeft ook maar eens besloten stofzuiger te worden. Het geluid maakt 'ie al, nu de zuigkracht nog :P Hij is pas 2 jaar oud

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:19

je moet maar eens googlen op problemen met computers.. soms is een oplossing nabij :D

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:40

Naaltje schreef:

Ik kan uren met mij laptop op schoot zitten zonder dat ik mijn schoot verbrand! :P
Ik ben trouwens blij met mijn HP keuze! :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:50

Het schijnt dat als je vaak met je laptop op je schoot zit, er een deukje ontstaat in je benen door de warmte :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:10

Haha serieus?

Iig acer is qua merk niet alleen slecht maar ook qua service. Zie oa. consumentenbond, en de ervaringen van verschillende mensen uit mijn omgeving waaronder computerexperts ;) Je kunt dan beter bijvoorbeeld een toshiba of asus nemen :) HP zou over het algemeen goed moeten zijn trouwens.. Maar misschien had jij net de rotte appel?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:51

Naaltje schreef:
En hij vorig jaar ging studeren voor braadpan en als gevolg hiervan niet meer op schoot kon, maar alleen op ''vrije ondergrond''.. :=

Die opleiding had de HP van mijn zus ook gevolgd :+ . weten eigenlijk niet waar het van komt maar schoonmaken ed helpt niet dus hij staat voortaan op een gekoelde laptop standaard.Maar die is eigenlijk nooit gecrashed, ging alleen soms ineens uit door oververhitting.

Asus heeft wel een goede naam.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:39

Anne. schreef:
Het schijnt dat als je vaak met je laptop op je schoot zit, er een deukje ontstaat in je benen door de warmte :P

yeah right :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:51

Wat ik me trouwens nog een beetje afvroeg. Ik wil graag over naar mac omdat ik het een beetje gehad heb met windows. Maar weet eigenlijk nog niet zo goed of ik wel een laptop wil en nodig heb. Ik heb nu een laptop en neem hem eigenlijk niet zo vaak mee en ga er toch ook nooit mee op de bank zitten oid. Maar misschien dat dat wel anders word als ik eenmaal gewent ben aan het besturingssysteem, dus ik vroeg me eigenlijk een beetje af. Stel nu dat ik een imac koop en later toch liever wat meer draagbaarheid wil, zou een ipad dan ook nog een oplossing kunnen zijn.

Ik zit namelijk erg te twijfelen omdat een 13"scherm mij wel erg klein lijkt en ik de instap modellen van de macbook en macbook pro niet eens zo'n verbetering vind tov mijn huidige laptop. En omdat het nogal een bedrag is ben ik toch wel bang om een verkeerde keuze te maken, ik wil geen laptop die eeuwig op mijn bureau staat imo is dat zonde van het geld maar misschien is het als ik overgestapt ben wel heel lastig om op school iedere keer met windhoos te moeten blijven werken. Ik weet wel dat er gewoon pages en numbers voor de ipad is, maar zijn dat volwaardige programma's en hoe zit dat bijv met printen op school?

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:49

Ik ben ook een beetje aan het kijken naar een nieuwe laptop aangezien de laptop die ik nu heb het waarschijnlijk binnenkort helemaal gaat begeven.. Misschien kan hij nog gemaakt worden, maar dat is afwachten..

Mijn eisen:
Er moeten veel foto's opkunnen, dus best wat geheugen op de harde schijf.
Niet te duur.
Geen gigantisch groot ding, maar gewoon een beetje normaal formaat.
Een SD kaart lezer (het liefst wel)
Een webcam (als die erin zit zou dat fijn zijn.)
Ik wil er graag Adobe Photoshop erop zetten, dus het werkgeheugen moet dit wel aankunnen..

Alvast bedankt!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:09

Ik ben opzoek naar een netbook, zit heel erg te twijfelen over deze http://www.laptopshop.nl/product/100469 ... cificaties

Heeft iemand ervaring met de Asus Eee PC 1015PE Roze ?

Wil het liefst een roze, met webcam, voor school gebruik en het scherm van 10,1 inch als iemand nog tips heeft

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:07

Sanneee_ schreef:
Ik ben ook een beetje aan het kijken naar een nieuwe laptop aangezien de laptop die ik nu heb het waarschijnlijk binnenkort helemaal gaat begeven.. Misschien kan hij nog gemaakt worden, maar dat is afwachten..

Mijn eisen:
Er moeten veel foto's opkunnen, dus best wat geheugen op de harde schijf.
Niet te duur.
Geen gigantisch groot ding, maar gewoon een beetje normaal formaat.
Een SD kaart lezer (het liefst wel)
Een webcam (als die erin zit zou dat fijn zijn.)
Ik wil er graag Adobe Photoshop erop zetten, dus het werkgeheugen moet dit wel aankunnen..

Alvast bedankt!

Volgens mij heb je echt een heleboel keus. Zoveel heeft photoshop niet eens nodig (pentium 4 en 1 GB ram zijn al genoeg, dan draait het natuurlijk niet snel en multitasked het niet heel handig. Maar het kan al wel) . Ik zou het gewoon van het budget af laten hangen kijk hoeveel geld je uit wilt geven en koop van dat geld een computer van een goed merk (Asus, HP, toshiba, evt mac).

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:15

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:52

Ariebombarie schreef:
Anne. schreef:

yeah right :')

Ach, een deukje; als het maar niet ergens anders gaat uitpuilen dan haha! :=

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:58

:') Aan de achterkant van je been :P

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:08

Moet je op je buik slapen met de HP op de achterkant van je been ja; puilt het wel weer terug! :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:20

Ik ga toch voor de Macbook Pro 13 inch waarschijnlijk :D
Mijn vader + zn collega's hebben me overtuigd :o
en die ander die ik eerst wilde (de toshiba) was al uitverkocht :P

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:59

Hoi!

Waarschijnlijk is onze huidige laptop aan het einde van zijn leven..
Nu zoeken wij dus een nieuwe laptop,

Kunnen jullie tips gevens over;
- welke laptops echte aanraders zijn, en welke niet
- welk type windows we het beste kunnen hebben en welke niet

paar dingetjes die voor ons belangrijk zijn:
- niet te duur (i.v.m budget)
- moet even op de accu/batterij moeten draaien
- geschikt voor draadloos internet (al zal dat tegenwoordig wel standaard zijn haha)

bedankt!