[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:07

AAAH UPDATE :D

We hebben vandaag het huisje bekeken en hoogstwaarschijnlijk wordt het hem!!!
Na maanden van zoeken en wachten hebben wij een prachtig zolderappartement van 100+ jaar oud, op koprolafstand van Den Haag Centraal en het binnenhof, midden in het centrum.

Het hele appartement is zachtgeel met originele witte balken :) mooie parketvloer ligt er al in, het is gewoon perfect!

Wel wat krap wegens de schuine wanden, maar het weegt op tegen de locatie :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:51

Schuine wanden heeft ook wel wat, imo maakt het de woning wat speelser.
Tenminste dat hebben wij zo ervaren.
Maar wt een super leuk bericht, dus in principe zou je er zo in kunnen trekken??

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:52

Margo schreef:
Ik meld me hier ook even! :wave:
Ben nog 2 maandjes aan de studie maar daarna willen wij ons ook gaan orienteren om een huis te kopen, lees graag met jullie ervaringen!

Wat spannend zeg. Hoe woon je nu? Op kamers of wel al samen of nog thuis?

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:02

Wat een goed nieuws saarie! Gaan jullie nu een bod doen oid?

@marchador: Ik woon nu bij m'n ouders (tijdelijk) vanwege de studie. Hij woont nu ook thuis. We hebben wel al een keer 3 jaar samen gewoond in een huurhuis maar dat is stuk gelopen, toen zijn we allebei weer naar huis gegaan en ik uiteindelijk weer op mezelf. Na een jaar ongeveer hadden we elkaar weer gevonden <3 en ben ik ondertussen weer naar m'n ouders gegaan omdat ik weer een jaartje ging studeren en dus minder werken.
Maar het gaat nu echt weer super goed alweer geruimte tijd dus willen toch weer graag gaan samenwonen.. maar we hebben totaal geen haast, dus op ons gemakje alles goed uitzoeken en bekijken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:10

Weten jullie al wel waar jullie zouden willen wonen?
Gewoon in Soest of daarbuiten?
In ieder geval is het wel spannend allemaal zeg, ach haast hoeft het toch ook niet te hebben, belangrijker voor jullie zelf ook om gewoon lekker rond te kijken.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:17

hubbie wil persee in Soest wonen..
Ik vind soest ook erg leuk maar die prijzen zijn hier zo belachelijk hoog! Waarschijnlijk komen we in een appartementje terecht terwijl je voor een leuk bedrag ook een leuke woning hebt in bijvoorbeeld vathorst maar dat is niet bespreekbaar met m.. :roll:
Dus Soest gaat het worden!

Jij zit in Amersfoort nu? In de stad of dat niet?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:24

Soest is inderdaad heel duur. Wij kijken bij onze zoektocht ook naar huizen in Soest. Maar voor wat wij willen hebben lukt dat gewoon niet. Mijn vriend komt zelf ook uit Soest.
Bij ons word het dan toch Amersfoort.
Ja ik zit in Amersfoort. Niet in de stad, maar aan de ringweg. (gelukkig niet in de stad).
Wij hebben hier nog groen, bos, kanaal, park.
Met de fiets denk ik zo'n 20 a 25 minuten van de stad af.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:18

Soest en Amersfoort zijn inderdaad een slagje duurder dan Apeldoorn. Maar hoe verder vand e randstad hoe goedkoper het wordt.

Gisteren wezen bezichtigen met de aannemer erbij. Ik ben benieuwd wat hij gaat berekenen...

Huis blijft erg leuk, hoe fout ook, maar ik kan ons er al echt zien wonen...

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:25

Hmm nou even een iets minder vrolijk bericht.
Kregen vandaag de mail met alle extra kosten die erbij gaan komen... En daar zitten wat rare dingen bij.

Ik noem even:

180 (!!!) euro voor gas/water/licht. Dit is voor ons veel en veel te hoog, we zijn twee superzuinige mensen op een klein appartementje dat goed geisoleerd is. Volgens het NIBUD zouden wij ongeveer 125 euro kwijt moeten zijn, dus dit is echt belachelijk.

17,50 per maand aan het onderhoud van het trappenhuis? Dat trappenhuis is heel slecht onderhouden!

15,00 per maand aan afschrijfkosten onroerendgoed? Sinds wanneer betaalt de huurder de waardevermindering van het pand ipv de eigenaar?

Hellup....

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:12

180 euro voor gas/licht/water is veel ja. Wij betalen hiero met zn 2tjes in een goed geisoleerde tussenwoning van 100 vierkante meter, ongeveer 110 euro.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:35

Heb nog een ontzettend mooi huis te koop boven het centrum in Leusden, redelijk groot en je kan er zo in! Met een heel mooi groot (10m diep 5m breed) dakterras. :+: http://www.funda.nl/koop/leusden/appart ... rshilt-15/

Zelf zijn we ook op huizenjacht, maar dan in omgeving Lopik/Jaarsveld. Enorm gaaf huis op het oog maar nu dit huis nog verkopen..

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:26

Ziet er inderdaad ruim uit faelivrin

Waarom gaan jullie weg uit Leusden?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:27

Hebben hier niks, mijn vriend is hier heen verhuisd met zijn toenmalige vriendin, daar heeft hij nu mee gebroken en nu willen we beide terug naar lopik, mijn vader woont daar namelijk ook. Om het huis willen we het liever niet doen woont gewoon heerlijk, echt mooi huis, alleen verkeerde plek. :o

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:38

Cyrilletje schreef:
pmarena schreef:
Spannend Cyrilletje :=

Als je zo verliefd wordt dan is het linke soep , wat als iemand anders je voor is ???? :=

Haha.

Idd... Ik heb nu al nachtmerries dat het huisje aan iemand anders verkocht wordt. :oo
Maar morgen hebben we onze 2e bezichtiging. *\o/*
M'n vriend heeft zojuist onze afspraak vervroegd want hij wil graag zo snel mogelijk weten waar we aan toe zijn.
Scheelt weer een weekje stress! :Y)

We hebben het gekocht! :D
Woensdag de tweede bezichtiging gehad en donderdag gekocht.
Wij zijn heel erg blij, blij, blij! *\o/*

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:03

Gefeliciteerd!

Wij zijn in afwachting van een inschatting van de aannemer. Dus hopelijk kunnen we volgende week gaan onderhandelen... Ik heb echt te weinig geduld voor dit soort ondernemingen...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 07:41

@Saarie: dat zijn nogal wat bijkomende lasten zeg!
@Cyrilletje: gefeliciteerd!

Wij gaan nog bij één huis kijken volgende week, en anders gaan we een (half) jaar huren. OP zich niet gek om even de kabinetsplannen i.v.m. de hypotheekrenteaftrek af te wachten ( misschien dalen de prijzen dan verder ), en bovendien lopen we nu het risico dat we iets kopen dat niet 100% naar ons zin is, omdat we zo'n haast hebben ( of teveel betalen ).
Huurhuis is ook nog niet zo makkelijk trouwens, maar daar zijn wij wel iets inschikkelijker in.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:11

@Cyrilletje: gefeliciteerd!

@Zesiram: ik ben benieuwd, gewoon even de rust erin brengen. Jullie hebben geen heel gekke wensen lijkt mij zo, dus het komt wel goed. Iets huren hoeft idd minder "perfect" te zijn, omdat het bij voorbaat al tijdelijk gaat zijn, dan iets kopen.
Kom je je droomhuis tegen kun je er altijd voor gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:30

Om dat hypotheekrente-gebeuren zou ik het trouwens niet laten , dat gaat al jaren zo dat ze roepen dat het misschien afgeschaft gaat worden.
Als je daarop moet wachten :P

Ondertussen worden de huizen toch steeds duurder. We zitten nu dan wel even in een dipje maar de huizen die verkocht worden , gaan toch alleen maar duurder worden in prijs omdat iedereen toch weer minimaal zijn kosten koper en verbouwingen e.d. eruit moet krijgen bij de volgende verkoop....

Zeker instappen wordt steeds moeilijker.

En de mensen die een huis hebben gekocht m.b.v. de hypotheekrenteaftrek laten ze heus niet zomaar barsten , dat geloof ik niet.
Daar zal best wel een soort overgangsregeling of compensatieregeling voor komen o.i.d. , lijkt me. Anders gaat er nogal wat herrie komen :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:56

Pff wij hadden laatst t zoveelste bod op t huis van mn opa & oma in Schalkhaar, bleek meneer het niet te kunnen betalen :S Echt vervelend is dat, lijkt mij juist een van de eerste dingen die je gaat uitzoeken toch!?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:06

Lijkt me wel, maar volgens mij veranderd het ook wel van dag tot dag. Dus als het vandaag wel zou kunnen is er een mogelijkheid dat het morgen niet kan. Althans, dat vertelde onze hypotheekadviseur.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:15

Hm ja maar zat toch zeker een week of wat tussen voordat ie weer af belde, en die bedragen zullen toch niet ineens duizenden euro's schelen!?
Nja t is jammer, maar weer wachten op de volgende koper..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 14:50

Niet te snel getreurd, onze kopers gaven in eerste instantie ook aan het toch niet te kunnen betalen. Toen hebben wij gezegd: tja, jammer voor jullie. Een paar dagen later stonden ze weer op de stoep.....het kan ook een tactiek zijn natuurlijk ;)

Wij gaan morgen een laatste poging doen voor een koophuis en dan geven we het even op, en gaan in een huurwoning. Ondertussen ook al iets betaalbaars op het oog, kunnen we even een paar maanden lekker doorsparen. Maar wie weet wordt het morgen wel wat!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:55

@Zesiram: ik ben benieuwd!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:28

Nouja weetje wat t is Zesiram, t is een oud huis dus er zit geen moderne keuken in, geen luxe badkamer etc. t moet echt flink opgeknapt worden. Maar t is wel een mooi groot huis (2 onder 1 kap), met een fijne tuin enz. dus t is (vind k) niet goedkoop. Mja mensen denken t dus wel goedkoop te kunnen krijgen, want dit is niet de eerste die afhaakt :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:34

saarie schreef:
AAAH UPDATE :D

We hebben vandaag het huisje bekeken en hoogstwaarschijnlijk wordt het hem!!!
Na maanden van zoeken en wachten hebben wij een prachtig zolderappartement van 100+ jaar oud, op koprolafstand van Den Haag Centraal en het binnenhof, midden in het centrum.

Het hele appartement is zachtgeel met originele witte balken :) mooie parketvloer ligt er al in, het is gewoon perfect!

Wel wat krap wegens de schuine wanden, maar het weegt op tegen de locatie :)

echt!? Klinkt perfect!! Waar is het in den haag (ben daar ook nl aan het zoeken haha) en wat ga je ervoor betalen? heb je een funda link ofzo!? 9mag ook per pb hoor haha