Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:58

Ik heb hier alles van het Duitse merk Frosch. Maakt super schoon en ontziet het milieu. Eens in de paar maanden ga ik naar een grote DM drogist in Duitsland voor een voorraadje. Spul is nog goedkoop ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:01

Ik wilde ook naar Duitsland om in te slaan, maar met de benzineprijzen nu heeft dat geen voordelen meer voor mij :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:49

De Ajax komt ook goed in de buurt van de Witte Reus.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:00

Ga ik die een keer proberen!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:23

Banyu schreef:
Waar maken jullie grondig je badkamer/douche mee schoon? :)

Tegels met een allesreiniger Ajax, de ramen en het chroom met Antikal. In de drain gaat altijd wat chloor en verder niets bijzonders. Ik ben onwijs voorzichtig met natuursteen!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:24

prompter schreef:
Ik heb hier alles van het Duitse merk Frosch. Maakt super schoon en ontziet het milieu. Eens in de paar maanden ga ik naar een grote DM drogist in Duitsland voor een voorraadje. Spul is nog goedkoop ook.

Leuk is dat hé <3 Oktober ga ik hier weer heen. Lekker inslaan :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:25

Ik gebruik voor de badkamer bij voorkeur schoonmaak azijn. Werkt goed, kost geen drol. Ik gebruik het met microvezel doekjes.
Heb eens hier gelezen dat schoonmaakazijn behoorlijk belastend is voor het milieu. Klopt dat? (te lui om te googlen).

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:34

Iemand tips voor een microlederen bank en kinderen? Ofwel; een hoop vlekken en kringen..

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:23

LienC schreef:
Iemand tips voor een microlederen bank en kinderen? Ofwel; een hoop vlekken en kringen..

Laat het los }:0

Ik ben benieuwd! Wij hebben precies hetzelfde probleem en ik lees dan overal dat je vooral de bank niet nat moet maken en (opnieuw) moet laten coaten... het is hier ook allemaal kwijl en snot dus echt veel geld wil ik er niet tegenaan gooien... we gaan ook over anderhalf jaar verhuizen en dan kopen we een andere bank.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:58

Wij hebben na 3 jaar stoffen bank eruit gegooid, was echt niet om aan te zien. Maar deze is ook echt niet nieuw meer na een jaar.. Ik lees hetzelfde, maar met zo'n laagje is het toch vies geworden. Altijd netjes opruimen (deppen etc.), met een borstel stofzuigen maar inmiddels is harder geschut nodig :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:50

LienC schreef:

Ik heb vorig jaar mijn stoffen banken professioneel laten reinigen door een bedrijf, incl. een extra coating laag tegen vuil en vlekken. Mijn bank is van stof (soort alcantara) dus weet niet of dat ook kan bij microleder. Mijn banken zaten ook vol kringen en vlekken, o.a. door (natte) katten en hun schattige natte neusjes. En hoe dan ook mors je wel eens wat.

Ik heb tussen €200-250 betaald voor 2x 2-zitsbank, dat is niet heel goedkoop maar een nieuwe bank is veel duurder. Is iemand een ochtend mee bezig geweest en ze zijn weer heel mooi geworden. Dat had ik achteraf 5 jaar eerder al eens moeten laten doen :D.
(En je wil niet weten hoeveel troep eraf gekomen is :x )

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:22

Afbeelding

Samen voor 21 euro bij bol.com. Helft voor mij, helft voor vriendin.

Heb het bij de rest van de nieuwe spullen gezet voor als de verbouwing klaar is haha.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:40

ik ben op zoek naar Glorix spray, bij BOL kan je het alleen per 6 flessen kopen, maar ik heb maar 1 fles nodig.
De caravan wordt uitgeleend en die moet na terugkomst schoongemaakt en ontsmet worden (ik heb smetvrees) anders wil ik er niet meer weg en ik las dat je dat doet door eerst een rondje met schoonmaakmiddel te poetsen en daarna met verdunde chloor, dus leek me zo'n spray fles erg handig, maar helaas , niet te bestellen bij AH en ik ga geen winkels in.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:43

Morrie schreef:
ik ben op zoek naar Glorix spray, bij BOL kan je het alleen per 6 flessen kopen, maar ik heb maar 1 fles nodig.
De caravan wordt uitgeleend en die moet na terugkomst schoongemaakt en ontsmet worden (ik heb smetvrees) anders wil ik er niet meer weg en ik las dat je dat doet door eerst een rondje met schoonmaakmiddel te poetsen en daarna met verdunde chloor, dus leek me zo'n spray fles erg handig, maar helaas , niet te bestellen bij AH en ik ga geen winkels in.

Ik denk dat het voor je materialen in de caravan geen goed idee is om er chloor op te spuiten…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:47

Kan je dan niet beter dettol gebruiken bijvoorbeeld? Dat is juist om te desinfecteren?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:50

MyWishMax schreef:
Kan je dan niet beter dettol gebruiken bijvoorbeeld? Dat is juist om te desinfecteren?

ik heb Dettol, maar als je gaat zoeken hoe je de coronaatjes weg kan krijgen, is dat alleen met (verdunde) chloor en voor mijn gemoedsrust (ik moet zelf ook weer met die caravan weg) ga ik dat dus wel doen. Mijn vakantie is al geboekt en betaald, anders was ik er niet eens meer mee weggegaan

(mag duidelijk zijn dat het niet mijn idee was om het ding uit te lenen aan iemand met 2 kleine kinderen -:(- )

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:55

Morrie, heb je niet nog ergens een lege spuitflacon liggen? Dan kun je daarin gewoon wat chloor en water doen. Zelfde effect :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:58

Many schreef:
Morrie, heb je niet nog ergens een lege spuitflacon liggen? Dan kun je daarin gewoon wat chloor en water doen. Zelfde effect :)

ja, ik heb er speciaal een spuitflacon voor bewaard, voordat ik las dat het gewon kant en klaar te koop is

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:09

Morrie schreef:
MyWishMax schreef:

ik heb Dettol, maar als je gaat zoeken hoe je de coronaatjes weg kan krijgen, is dat alleen met (verdunde) chloor en voor mijn gemoedsrust (ik moet zelf ook weer met die caravan weg) ga ik dat dus wel doen. Mijn vakantie is al geboekt en betaald, anders was ik er niet eens meer mee weggegaan

(mag duidelijk zijn dat het niet mijn idee was om het ding uit te lenen aan iemand met 2 kleine kinderen -:(- )

Het virus maak je kapot, en daarmee onschadelijk, met zeep. De buitenkant van het virus is een vetlaagje, en zeep is ontvettend (basis scheikunde). Vetlaagje stuk -> virus stuk. Daarom is heel goed je handen wassen met zeep ook effectief tegen het virus.
Dus een scheut allesreiniger of afwas in water in een spuitflacon is hier zeer effectief tegen. Doe er wat soda bij en het wordt hardstikke schoon zonder chloor.
Heb je een vaatwasser? Doe er dan ook een beetje glansspoelmiddel bij tegen de strepen.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:10

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:15

Floko schreef:
https://www.trekpleister.nl/glorix-blee ... F0QAvD_BwE

https://www.plein.nl/glorix-spray-bleek ... _sQAvD_BwE

Het is wel per stuk te bestellen alleen betaal je dan meer verzendkosten dan dat het product kost.

dat dus....

Ik was zeker 50 x per dag mijn handen met zeep (zien er ook niet uit). Ik zie er erg tegenop om de caravan schoon te maken, het moet i.v.m. openingstijden van de stalling, binnen een paar uur en die dag is het snoeiheet. Het is dan ook de eerste en de laatste keer dat ie wordt uitgeleend, daar is mijn man nu ook wel achter 8)7

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:18

Kun je de caravan niet een dag of 10 in quarantaine zetten? De coronaatjes gaan na verloop van tijd vanzelf kapot. En daarna de caravan lekker poetsen tot hij weer blinkend schoon is *D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:20

Albertina71 schreef:
Kun je de caravan niet een dag of 10 in quarantaine zetten? De coronaatjes gaan na verloop van tijd vanzelf kapot. En daarna de caravan lekker poetsen tot hij weer blinkend schoon is *D

hij moet terug in de stalling, ik kan hem niet voor de deur zetten hier en als ik hem dan half september ophaal, zit de viezigheid zo vast gekoekt, dat ik het er niet meer af krijg, plakkerige kindervingertjes overal.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:29

Morrie schreef:
Albertina71 schreef:

hij moet terug in de stalling, ik kan hem niet voor de deur zetten hier en als ik hem dan half september ophaal, zit de viezigheid zo vast gekoekt, dat ik het er niet meer af krijg, plakkerige kindervingertjes overal.

Krijg je hem niet schoongemaakt terug dan? Lijkt mij toch wel een belangrijke voorwaarde van iets lenen dat je het schoon weer teruggeeft.

Als je echt bang bent voor Corona kan je hem beter pas na een week schoonmaken lijkt mij, dan zouden eventuele virusdeeltjes allang dood zijn. Als je er gelijk ingaat lijkt mij de kans groter dat je iets op zou lopen...

Chloor op het interieur van de caravan zou ik alleen sowieso niet doen, denk niet dat dat er tegen kan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:37

ik zou het graag willen, maar hij wordt zondag teruggehaald door mijn man uit Zuid Limburg (degene die hem leent heeft geen e-rijbewijs) en moet de volgende ochtend om 9 uur bij de stalling terug zijn. Hier voor de deur is geen plek, dus hij staat al een straat verderop (bij mensen voor de deur die daar niet vrolijk van worden).
(Ik ben al blij dat ik nog een matras in de garage heb liggen, dan kan ik mijn eigen matras eruit halen en in huis leggen die week, anders was ik zeker nooit meer met die caravan weg gegaan)
Het wordt dus met FFP3 en handschoenen aan schoonmaken, direct daarna onder de douche en kleren in de was op 60 graden. Zo rot die smetvrees, het is zoveel erger geworden met die stomme corona