Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 00:21

Ik hou er ook altijd van als er gewoon iets anders dan anders is aan een auto, erg gaaf!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 00:23

VanHuisUit schreef:
Ik hou er ook altijd van als er gewoon iets anders dan anders is aan een auto, erg gaaf!!

Jaaaaa dat is nu precies waarom ik deze gekozen heb!!! En omdat hij leuk rijdt. Dit zie je gewoon nog nergens momenteel. En nieuw model en kleuren combi. En redelijk veel opties op. Dat was bij de beamer wel anders :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 00:41

Ik heb maar een kleine wagen (Peugeot 108) maar wel compleet full options inclusief een 1.2 GTI motor. Dus lekker dakje open in de zomer, stoelverwarming in de winter. Deze versie is maar een jaar of 2 op de markt geweest. Super gaaf. Leren bekleding, aparte heel donkerblauw-metallic-kleurtje, xenon verlichting etc. 8-) }:0 Vind het zo'n luxe en geniet er elke dag van.

Ben wel van het sparen en besparen maar dit is iets waar ik graag geld aan uitgeef :P

Danseresje

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:07

Nog in de showroom:
Afbeelding

Na proefrit en koop gesloten nog even er omheen gelopen:
Afbeelding
Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:14

Mooie auto’s, ik houd ervan <3

Ik heb in februari een andere auto gekocht.

Afbeelding

Superfijne auto, jammer dat de benzineprijzen sindsdien zo gestegen zijn :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:28

Kadjar? Of captur?

Beide leuke auto’s!

Peugeot rijdt ook heel leuk idd :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:37

VanHuisUit schreef:

Mijn auto vind ik anders dan anders omdat het mijn auto is, niemand rijd er in tenzij ik toestemming geef :P

Verder maakt het me niks uit hoe mijn auto er uit ziet maar cruise control is voor mij wel een vereiste omdat ik graag op roadtrip ga

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:08

@poes, Kadjar. Hiervoor had ik een Captur maar die mag net te weinig trekken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:11

Omg die auto poes!
Zo vet!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn polootje *\o/*

Dit begint bijna een auto topic te worden zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:14

Ik rij met een oude Mitsubishi Pajero sport :+ maar we hebben wel nog een Porsche Boxster in de garage. Een limited edition van 2004. Dat is de auto van mijn vriend maar die wordt amper gebruikt. Wat ik doodzonde vind en ik geloof dat ik binnenkort bij mooi weer gewoon daarmee ga rondcruisen :o Hij wil die auto eind deze zomer te koop zetten. Dat doet mij wel pijn haha, hou ook wel van een mooie, sportieve maar toch stoere auto. Als mijn mitsu de geest geeft gaan we samen een auto kopen en dus van 2 naar 1. Is ook een besparing op zich.

Voor deze maand mezelf een budget gesteld van €400. Alle vaste kosten zijn betaald, er is geld naar de spaar, de smid is vorige week geweest en viel nog onder onkosten van mei :P
Hiervan betaal ik dus mijn lessen, tanken met de auto, nagels laten doen en moet ook eens beginnen rondkijken naar een vliegendekentje en vliegenkap met neusflap voor mijn mini. Ohja, en vliegenspray en ontklitter ook nog. Mijn wedstrijdlicentie heb ik daar gisteren ook van betaald...
Eens kijken hoeveel ik ervan kan overhouden op het einde van de maand :)) (ik ga mijn fiets alvast klaarzetten voor volgende week naar werk).

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:20

Mooie auto’s meiden!

Ik heb vorig jaar mijn totaal niet zuinige en altijd wat mankerende mini cooper ingeruild voor een Toyota aygo. En stuk jonger, en veel lichter dus goedkoper in wegenbelasting en verzekering.
Maar blijf een mini wel gaaf vinden!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:23

Mini staat ook nog wel op m’n lijstje! Maar daar wil ik echt even voor sparen en meer inkomen hebben haha.
Ik vind ze zooo vet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:25

Voordeel aan België: je betaalt belasting op motor, niet op gewicht van je auto :P Ik wil eigenlijk graag weer eentje die je kan inschrijven als lichte vracht (grijs kenteken in NL denk ik?) maar dat gaat niet meer lukken na deze. Vriend wordt dooppeter in november (zijn broer wordt papa) en wil dan een auto waar je met meer dan 2 in kan. We hebben nu allebei een 2-zitter namelijk. De enige auto's die lichte vracht kunnen zijn, zijn pick-ups. Maar dat wil hij pertinent niet -O- omdat hij ruim 12 jaar terug in de woestijn eens met een Nissan Navara of isuzu overkop is gegaan.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:38

Haha wat leuk al die auto's! Toevallig heb ik vorige maand mijn oudje uit de verzekering gehaald en geschorst, scheelt toch weer ruim €100,-. Wij hebben sinds december een nieuwe auto, maar ik kon nog echt geen afscheid nemen van m'n trouwe ouwe.. maar nu ie een paar weken terug écht NIKS meer deed, toch maar geschorst... :knuffel:

Snap dat je wel een klein beetje hebt moeten huilen poes, bij het inleveren van die BMW.. dat was wel een hele gave bak :+: Zegt een pertinente niet-BMW-lover, dus dat zegt wat :') :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:06

Mooie auto’s komen er voorbij.
Ik heb zelf helemaal niks met auto’s, maar vooral oldtimers kan ik wel waarderen. Vandaar dat ik een Fiat 500 heb, wel de moderne versie maar ik hou wel van die retro look. Dat, en het ding is lekker klein en zuinig en goedkoop in wegenbelasting en verzekering.
De BMW van mijn vriend is nu bijna 3x de klok rond, en daarna proberen we samen te doen met mijn auto, óf ruilen we die van mij in voor een elektrische auto.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:56

Varekaj schreef:
Voordeel aan België: je betaalt belasting op motor, niet op gewicht van je auto :P Ik wil eigenlijk graag weer eentje die je kan inschrijven als lichte vracht (grijs kenteken in NL denk ik?) maar dat gaat niet meer lukken na deze. Vriend wordt dooppeter in november (zijn broer wordt papa) en wil dan een auto waar je met meer dan 2 in kan. We hebben nu allebei een 2-zitter namelijk. De enige auto's die lichte vracht kunnen zijn, zijn pick-ups. Maar dat wil hij pertinent niet -O- omdat hij ruim 12 jaar terug in de woestijn eens met een Nissan Navara of isuzu overkop is gegaan.

Ik droom van een fiat pick-upje! <3 Die is ZO ongelooflijk schattig!

Beamers heb ik nooit op prijs gesteld, dat rijdt zo raar. Vriendlief kocht dus een beamer ... Daar vraag ik nooit de sleutel van, volgens mij deed ie het bewust. Dan kan ik die ook niet omwonen :+

En ik zie iemand met een witte auto, ik ben helemaal gek op witte auto's. Zelf een Q3 in het wit met een zwart neusje <3.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:34

Ik heb een witte aygo haha.
Fiat 500 vind ik ook mooi, die zijn vanbinnen ook zo leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:19

Mijn vriend past daar niet in vrees ik :') die is nogal groot haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:27

Haha allemaal aan de nieuwe auto's, mooi hoor!
Die Juke is ook echt gaaf!

Hier de lang verwachtte auto.
We moeten hem binnenkort wel even missen want hij krijgt nieuwe velgen en alle chromen accenten worden zwart (net als de velgen straks).

Afbeelding

Jammer van het stukje dissel van de trailer :')

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:29

Varekaj schreef:
Mijn vriend past daar niet in vrees ik :') die is nogal groot haha.

Daar heb je de Fiat 500 X voor :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:34

Ik heb alleen behoefte aan reizen, maar daar spaar ik dan ook vooral voor

Denk dat m'n spaar volgend jaar dan ook weer flink slinkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:47

Wat een geruststelling zonnebloem92
Heb je een idee waarom het zolang duurde en denk je dat ze hebben geprobeerd je optelichten?

Poes ik vind je vorige auto wel mooier hoor :D deze is ook gaaf.
Iedereen met nieuwe auto gefeliciteerd

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:53

Ja daar hoefde ik geen rekening mee te houden, moet er zelf in passen en m’n 2 kids. En dan kan dus 1 Vd 2 voorin Ivm ruimte achterin.

Ik heb volgende week een gesprek bij de bank voor een financiële check. Ga me inschrijven op nieuwbouw project, acht de kans klein dat ik een huis kan bemachtigen maar toch.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:56

Heel fijn Zonnebloem92, dat zal jullie heel veel zorgen schelen. Het is wel een flitsende bak hoor :D

En leuke auto's iedereen. Ik heb sinds maart de nieuwe Peugeot 208, de blauwe. Alleen dat is een lease auto, wel zelf uit mogen kiezen maar geen grote investering voor hoeven doen :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:56

Mini heb ik lang gereden, alle modellen (Cooper, cabrio, countryman en clubman). Rijdt superleuk maar ik zou het zelf nooit kopen. Wel echt veel lol mee gehad. Maar ik zit met mijn zetel letterlijk tegen de achterbank aan :D

Bmw vind ik zelf het leukste rijden van alle merken. Fiat ligt mij veel minder.

Tita: ja voor het prijskaartje mocht die ook wel een pak mooier (en leutiger) zijn haha :D ah komt wel weer!

De Nissan zuipt wel geloof ik. Heb hem ook wel altijd op sport staan :+

Leuke auto’s allemaal! Die break welke is dat?
Mooie kleur op de polo :j