Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fitzroy schreef:Ik kijk altijd naar het totale aanbod in Nl maar dat is alleen maar teruggelopen de laatste tijd. Zat het in oktober nog op 104000, gisteren was het 89000.
Ik ben helemaal geslaagd, hypotheek is rond en over 2 maanden overdracht. Dan de badkamer laten verbouwen, laten stuccen, nieuwe vloer erin en dan ga ik van mijn nieuwe huis genieten.
flooooo schreef:Ik merk hier niet dat het aantrekt, mijne komt zelf maandag op funda dus ik ben heel benieuwd! Ook daar staat verder niet veel te koop.
flooooo schreef:Rina, spannend nog steeds niets naar jullie wens gevonden?
Vjestagirl schreef:Ik moet nog 51 dagen wachten op mijn sleutel, en ik merk dat ik het nu wel spannend begin te vinden. Vooral ook omdat ik nog niet echt een afspraak heb met een aannemer.
Pinda_Dipje schreef:Thanks flooooo.
We hebben zelf een wat grotere, moderne boerderij gekocht een paar honderd meter verderop, dit omdat we een extra slaapkamer en badkamer wilde hebben. Bovendien hebben we straks ruim 1,2 hectare eigen grond en een riante loods van 180m2. Het nieuwe huis is een heel stuk moderner waardoor het karakter mist. Dat laatste vinden we beiden heel erg jammer, maar helaas behoefde ons zoekplaatje op een zeker moment gewoon een concessie.... We wilde per se in deze gemeente blijven wonen, minimaal 4 ruime slaapkamers, 2 badkamers, ruimte voor de paarden en wederom een authentiek pand voor max. 850.000. Met de huidige huizenmarkt in deze regio een nagenoeg onmogelijk iets.![]()
[ [url=m/0TVmpL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/owuaD8.jpg]Afbeelding[/url] ]
rina schreef:Eisenlijstje heb ik opgegeven. Het wensenlijstje is nogal lang en heb ik heel Funda al uitgespit en omgespitIk heb zelfs een aantal gevonden waar je of vlakbij land kan kopen of erachter of erbij. Me the master of search
![]()
Geloof niet dat iemand me nog kan verrassen met een object wat ik niet gevonden had
maar doe je best.
@Ir1ne al gevonden en gezien. Weiland is 9000 m2. En eerlijk ik zie mezelf niet elke keer, met name in de winter, naar buiten gaan met wasgoed om het in de schuur in de wasmachine te stoppenIk ben nu al een ster in het wasgoed vergeten in de wasmachine, dat het dan ook nog niet in huis staat gaat niet echt helpen
Hij is wel op de lijst gekomen hoor. Maar meer van als de banken nou echt niet mee willen doen. Helemaal onderaan dus. We hebben voor nu 1 op de lijst die geloof ik beide wel aanspreekt. Die is dus even boven budget, maar maandag gesprek met de bank, kijken of we een tikkie omhoog kunnen met de hypotheek.
Een maand om alles klaar te maken voor de paarden? wat moet je allemaal doen dan?
Fitzroy schreef:Bedankt, allemaal. Het is ook heel bijzonder gegaan. Ik was bezig met een ander huis en toen belde makelaar van het huis dat ik nu gekocht heb en waar overboden was met de vraag of ik het nog wilde kopen. De eerste kopers waren afgehaakt in de bedenktermijn, bij de tweede was de financiering niet rond gekomen. Lijkt me als verkoper ook echt heel naar. Maar nu ben ik de gelukkige.
Rina, jammer dat het niet zo lukken wil.
Ir1ne, bij jullie toch best snel gegaan.
Vjestagirl: ik zou daar wel een beetje zenuwachtig van worden. Voor de badkamer kreeg ik bij sommige bedrijven al te horen dat ze tot september en zelfs november vol zaten ...
Ik moet nog een stuccer, maar ben wel bezig met iemand.
zonnebloem18 schreef:Maar Rina dan laat je toch gewoon een aansluiting voor de wasmachine in de bijkeuken plaatsen. Je denkt zo wel heel erg in de onmogelijkheden i.p.v. de mogelijkheden.
Ir1ne schreef:Ben er ook bang voor... maar komt allemaal goed!
Als de paddock en stallen maar klaar zijn. in de zomer was geen bak geen probleem geweest, maar ik heb hem straks wel echt nodig.... en we laten hem direct goed aanleggen
manzano schreef:Ir1ne schreef:Ben er ook bang voor... maar komt allemaal goed!
Als de paddock en stallen maar klaar zijn. in de zomer was geen bak geen probleem geweest, maar ik heb hem straks wel echt nodig.... en we laten hem direct goed aanleggen
Iig erg relaxed dat je dat allemaal mag aanleggen. Dat is vaak een crime in veel gemeentes waardoor veel afvalt.
Wij hebben de wasmachine in een slaapkamer boven gemaakt. Aansluitingen doorleggen was een fluitje van een cent.
Maar kan me voorstellen dat als de rest ook niet klopt dat het dan allemaal wel meeweegt.
Citaat:Wat betreft het aanleggen van de paardenbak: dit mag u doen zonder vergunning mits de gebruikte omheining niet hoger word dan 2 meter.
rina schreef:Ja in 1 keer goed is vaak wel fijner ja hahaha. Hoelang is je stallenbouwer nodig om die stallen te maken? gewoon nieuwschierigEn welke bodem heb je voor gekozen met je bak?
@manzano het was ook alleen maar een puntje wat ik nogal grappig vond. Ik vergeet de wasmachine echt met enige regelmaatMaar dat huis is gewoon teveel concessie en niet alleen voor mij en de wasmachine