Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 05:27

Wat fijn Fitzroy. Succes met verbouwen en daarna genieten!
Flooo, we zijn al een jaar op zoek zo’n beetje ja haha. Dus hoop heel hard dat we er met deze verkopers uit gaan komen qua prijs.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 05:49

Ik heb voor dit moment de huizenjacht even opgegeven. Naast het feit dat er weinig aanbod is in mijn regio zijn de huizen waar ik naar kijk bijna 50.000 duurder ten opzichte van 4 jaar geleden. Dat is 20-25% duurder en dus een enorm financieel risico (en voor mij inmiddels niet meer betaalbaar). :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:08

Fitzroy schreef:
Ik kijk altijd naar het totale aanbod in Nl maar dat is alleen maar teruggelopen de laatste tijd. Zat het in oktober nog op 104000, gisteren was het 89000.

Ik ben helemaal geslaagd, hypotheek is rond en over 2 maanden overdracht. Dan de badkamer laten verbouwen, laten stuccen, nieuwe vloer erin en dan ga ik van mijn nieuwe huis genieten.

Gefeliciteerd!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:35

@ Fitzroy gefeliciteerd. Nog even en dan genieten.

flooooo schreef:
Ik merk hier niet dat het aantrekt, mijne komt zelf maandag op funda dus ik ben heel benieuwd! Ook daar staat verder niet veel te koop.

Spannend voor jullie. Hoop dat hij snel verkocht is.

flooooo schreef:
Rina, spannend nog steeds niets naar jullie wens gevonden?

Nope. Eerder dat de lijst nu met een rotgang korter en korter wordt.
1 van de "bouwvallen" die nog op het optielijstje stond is er nu helemaal vanaf. Makelaar gebeld, ding heeft brand gehad en moet er nu eigenlijk op zeker af. Die brand was al in september kwam ik achter toen ik even ging zoeken op het internet. Waarom de makelaar dat ding nog steeds op funda heeft staan (en voor de volle prijs)???

Met 1 bezig geweest in Pekela. Maar verkopers willen geen bodemonderzoek laten doen en er zat daar een klein autoreparatiebedrijf in het pand. Plus de gemeente daar is zo traaaaaaaaag als dikke stront. Hadden alleen maar gebeld met de vraag of bouwblok vol is, of dat er toch nog wat bij het huis aangebouwd zou mogen worden. Nou dat is al een week geleden, en bij navraag krijg je dan te horen "U moet toch echt wachten tot die afdeling zich bij U meld". :roll: En er moet daar echt een stuk bij aangebouwd worden. De douche is 1.20 breed, onder de schuine kant en mijn wederhelft paste er niet in :')

Had nog 1 op de lijst waarbij er op een paar honderd meter afstand een perceeltje land apart te koop was. Bij een andere makelaar. En nu blijkt dat land dus verkocht. En zonder is dat huis ook niet interessant.

Gaat lekker he :') :+

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:19

Wij krijgen over drie weken de sleutel van ons nieuwe huis en dan kan de verbouwing beginnen! Ons huidige huis is verkocht onder voorbehoud van financiering, maar daar heb ik wel vertrouwen in. We moeten dan 01 juli onze woning uit, dus we hebben 5 maanden voor de verbouwing van ons nieuwe huis.

Ik merk ook dat sinds afgelopen zomer geen enkel huis op de markt is gekomen wat aan onze wensen (en budget) voldoet. Heel fijn dus dat het toch allemaal goed is gekomen met de aankoop van ons nieuwe huis!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:11

Ik moet nog 51 dagen wachten op mijn sleutel, en ik merk dat ik het nu wel spannend begin te vinden. Vooral ook omdat ik nog niet echt een afspraak heb met een aannemer.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:24

Gefeliciteerd Fitzroy!
Queeleens, ik hoop het voor je, dat duurt echt al heel lang.
Rina, ik hoop ook dat ie snel weg is, scheelt weer een hoop geld en gedoe. Heb ook niet echt zin aan het hele traject maar goed. Dan krijgen we het gezeik van alle meubels enzo nog, we hebben alles dubbel. Het zal wel veel rust geven niet meer bezig te hoeven met dat huis.
En wat balen van jullie zoektocht, heb je je eisenlijstje nog een keer voor me? Jij zit volgens mij redelijk bij ons in de regio en ik hou het ook altijd wel in de gaten hier.
Plukje, wat fijn dat het bij jullie allemaal gelukt is. Succes met klussen.
Vjesta, jij moet ook nog veel aan het klussen in je nieuwe huis?

Wij zijn ook al anderhalf jaar op zoek maar hebben gelukkig helemaal geen haast, zijn nu aan het kijken om dit huis wat op te knappen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:34

Ik ga best wat klussen. Er komen zonnepanelen op, vloerisolatie in, de hele woonkamer wordt gestuuct, de hele badkamer wordt vernieuwd, in een van de slaapkamers moet een tegelwandje+wasbak eruit, het dak moet geïsoleerd, de hele bijkeuken wordt geïsoleerd, de hele woning wordt geschilderd, overal moeten nieuwe vloeren in, de radiatoren worden voorzien van thermostaatknoppen, radiatorfolie & ombouwen, de mechanische ventilatie wordt vervangen, er komt een slimme thermostaat in, en aan de buitenkant moet een grote scheur in de muur gerepareerd worden, moeten de dakgoten gerepareerd en schoongemaakt, moeten er loodslabben gerepareerd

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:37

Heerlijk Fitzroy dat alles rond is!

Leuke klus vooruitzichten ook bij de rest.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:01

Zo flinke klus is dat zeg!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:15

Ik kom ook graag even meelezen :)

We hebben onze huidige woning in de verkoop en net een nieuwe woning gekocht. Daar hebben we heel veel geluk mee gehad want in tussentijd is er in onze regio niets te koop gekomen waar ik uberhaupt bij hadden willen kijken. Wel genoegen genomen met iets wat nog helemaal naar onze smaak moet worden gebracht, maar er was simpelweg niets vergelijkbaar te koop. :(

Gefeliciteerd Fitzroy!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:17

Gefeliciteerd Pinda, ik zag jullie te verkopen huis voorbij komen en die is echt prachtig!
Wat hebben jullie weer gekocht?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:05

Thanks flooooo. :j
We hebben zelf een wat grotere, moderne boerderij gekocht een paar honderd meter verderop, dit omdat we een extra slaapkamer en badkamer wilde hebben. Bovendien hebben we straks ruim 1,2 hectare eigen grond en een riante loods van 180m2. Het nieuwe huis is een heel stuk moderner waardoor het karakter mist. Dat laatste vinden we beiden heel erg jammer, maar helaas behoefde ons zoekplaatje op een zeker moment gewoon een concessie.... We wilde per se in deze gemeente blijven wonen, minimaal 4 ruime slaapkamers, 2 badkamers, ruimte voor de paarden en wederom een authentiek pand voor max. 850.000. Met de huidige huizenmarkt in deze regio een nagenoeg onmogelijk iets. :(

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:11

Wauw PD mooi huis hoor <3

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:12

Vjestagirl schreef:
Ik moet nog 51 dagen wachten op mijn sleutel, en ik merk dat ik het nu wel spannend begin te vinden. Vooral ook omdat ik nog niet echt een afspraak heb met een aannemer.

oeh, al een tijdje geleden gereageerd maar wij moeten nog 40 dagen wachten... dan nog alles in orde maken voor de paarden, daar heb ik een maand voor uitgetrokken (maar zal wel langer zijn ben k bang voor :+

Rina, er staat een prachtige woning op in De Kiel, is dat niks voor jullie?
/www.funda.nl/koop/de-kiel/huis-41683537-eserstraat-23/

https:/
Pinda_Dipje schreef:
Thanks flooooo. :j
We hebben zelf een wat grotere, moderne boerderij gekocht een paar honderd meter verderop, dit omdat we een extra slaapkamer en badkamer wilde hebben. Bovendien hebben we straks ruim 1,2 hectare eigen grond en een riante loods van 180m2. Het nieuwe huis is een heel stuk moderner waardoor het karakter mist. Dat laatste vinden we beiden heel erg jammer, maar helaas behoefde ons zoekplaatje op een zeker moment gewoon een concessie.... We wilde per se in deze gemeente blijven wonen, minimaal 4 ruime slaapkamers, 2 badkamers, ruimte voor de paarden en wederom een authentiek pand voor max. 850.000. Met de huidige huizenmarkt in deze regio een nagenoeg onmogelijk iets. :(

[ [url=m/0TVmpL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/owuaD8.jpg]Afbeelding[/url] ]

wooww, wat een gave nieuwe woning! ik vond jullie "oude" stek ook fantastisch.. had graag wat meer naar beneden willen verhuizen, maar dat wilde manlief niet..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:28

Wauw Pinda Dipje mooi plekkie.

Griebels Vjestegirl dat is een beste verbouwing. En spannend, kan je geen aannemer vinden naar smaak? Of zit iedereen vol?

@Floooo hahaha ja ik ken dat gevoel. Dubbele meubels niet echt last van, maar alles is oud en eigenlijk wil ik wel nieuw in een nieuw huis. Of dat er gaat komen, denk het niet. Volgens mij vind wederhelft de meubels wel best en is een schuur die groot genoeg is voor hem veel belangrijker :+ :D

Eisenlijstje heb ik opgegeven. Het wensenlijstje is nogal lang en heb ik heel Funda al uitgespit en omgespit :D Ik heb zelfs een aantal gevonden waar je of vlakbij land kan kopen of erachter of erbij. Me the master of search :P :+ Geloof niet dat iemand me nog kan verrassen met een object wat ik niet gevonden had ;) maar doe je best.
@Ir1ne al gevonden en gezien. Weiland is 9000 m2. En eerlijk ik zie mezelf niet elke keer, met name in de winter, naar buiten gaan met wasgoed om het in de schuur in de wasmachine te stoppen :+ Ik ben nu al een ster in het wasgoed vergeten in de wasmachine, dat het dan ook nog niet in huis staat gaat niet echt helpen _O- Hij is wel op de lijst gekomen hoor. Maar meer van als de banken nou echt niet mee willen doen. Helemaal onderaan dus. We hebben voor nu 1 op de lijst die geloof ik beide wel aanspreekt. Die is dus even boven budget, maar maandag gesprek met de bank, kijken of we een tikkie omhoog kunnen met de hypotheek.
Een maand om alles klaar te maken voor de paarden? wat moet je allemaal doen dan?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 01:46

Maar Rina dan laat je toch gewoon een aansluiting voor de wasmachine in de bijkeuken plaatsen. Je denkt zo wel heel erg in de onmogelijkheden i.p.v. de mogelijkheden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:24

Bedankt, allemaal. Het is ook heel bijzonder gegaan. Ik was bezig met een ander huis en toen belde makelaar van het huis dat ik nu gekocht heb en waar overboden was met de vraag of ik het nog wilde kopen. De eerste kopers waren afgehaakt in de bedenktermijn, bij de tweede was de financiering niet rond gekomen. Lijkt me als verkoper ook echt heel naar. Maar nu ben ik de gelukkige.

Rina, jammer dat het niet zo lukken wil.

Ir1ne, bij jullie toch best snel gegaan.

Vjestagirl: ik zou daar wel een beetje zenuwachtig van worden. Voor de badkamer kreeg ik bij sommige bedrijven al te horen dat ze tot september en zelfs november vol zaten ...
Ik moet nog een stuccer, maar ben wel bezig met iemand.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:42

rina schreef:
Eisenlijstje heb ik opgegeven. Het wensenlijstje is nogal lang en heb ik heel Funda al uitgespit en omgespit :D Ik heb zelfs een aantal gevonden waar je of vlakbij land kan kopen of erachter of erbij. Me the master of search :P :+ Geloof niet dat iemand me nog kan verrassen met een object wat ik niet gevonden had ;) maar doe je best.
@Ir1ne al gevonden en gezien. Weiland is 9000 m2. En eerlijk ik zie mezelf niet elke keer, met name in de winter, naar buiten gaan met wasgoed om het in de schuur in de wasmachine te stoppen :+ Ik ben nu al een ster in het wasgoed vergeten in de wasmachine, dat het dan ook nog niet in huis staat gaat niet echt helpen _O- Hij is wel op de lijst gekomen hoor. Maar meer van als de banken nou echt niet mee willen doen. Helemaal onderaan dus. We hebben voor nu 1 op de lijst die geloof ik beide wel aanspreekt. Die is dus even boven budget, maar maandag gesprek met de bank, kijken of we een tikkie omhoog kunnen met de hypotheek.

Een maand om alles klaar te maken voor de paarden? wat moet je allemaal doen dan?

De mensen van wie wij het huis hebben gekocht, hebben zelf geen dieren gehouden. Er is een prachtig mooie schuur, daar komen de stallen in, maar de schuur is qua afmeting wat onhandig dus dat zal wel licht maatwerk worden. Die man moet de schuur dan eerst ook zien, dus moeten de stallen daarna worden klaargemaakt.
Er moet water naar de schuur worden getrokken voor de drinkbakjes en evt wasplaats.

Dan moeten alle bomen en struiken eraf (misschien laten we aan de zijkant wat staan, maar dat weet ik nog niet zeker) en dat zijn er nogal wat....
Daarna moet nog de paddock gegraven worden en de bak aangelegd én er moet stroom worden doorgetrokken naar achteren (dus ingegraven) en omheining om de paddock worden geplaatst en om de weide, maar laatstgenoemde hoeft niet per se binnen die maand. En lichtmasten neerzetten.

oh ja, binnen moet er ook nog worden geverfd.... :+ :D :o

Fitzroy schreef:
Bedankt, allemaal. Het is ook heel bijzonder gegaan. Ik was bezig met een ander huis en toen belde makelaar van het huis dat ik nu gekocht heb en waar overboden was met de vraag of ik het nog wilde kopen. De eerste kopers waren afgehaakt in de bedenktermijn, bij de tweede was de financiering niet rond gekomen. Lijkt me als verkoper ook echt heel naar. Maar nu ben ik de gelukkige.

Rina, jammer dat het niet zo lukken wil.

Ir1ne, bij jullie toch best snel gegaan.

Vjestagirl: ik zou daar wel een beetje zenuwachtig van worden. Voor de badkamer kreeg ik bij sommige bedrijven al te horen dat ze tot september en zelfs november vol zaten ...
Ik moet nog een stuccer, maar ben wel bezig met iemand.

Heb ik even overheen gelezen dat je een huis hebt gekocht, maar gefeliciteerd!! *\o/*

We hebben het huis in september al gekocht hoor, dus duurt toch nog best lang :+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:59

Aha Ir1ne zo ja. Dan snap ik em. Ja dan heb je nog wel even werk.

zonnebloem18 schreef:
Maar Rina dan laat je toch gewoon een aansluiting voor de wasmachine in de bijkeuken plaatsen. Je denkt zo wel heel erg in de onmogelijkheden i.p.v. de mogelijkheden.

Dat moet ook maar net kunnen, en als ik zo de foto's en tekeningen bekijk gaat dat niet lukken. Iedereen denkt altijd maar dan verander je dat toch even, maar even een afvoer en aanvoer van water is niet even. Je moet nl wel je riool en alles ervoor opgraven. Plus dat was maar 1 puntje van meerdere waarom hij laag op de lijst is gekomen. Alleen vond ik nou net die wel grappig te vermelden. Er zijn dus meer redenen waarom dat huis em net niet is voor ons. Wil je wederhelfts woorden horen? Er ligt een vijver in de voortuin, en shocking klem tussen de buren. :') maw hij is "het" gewoon niet voor ons. En zeker niet met de andere 2 opties mocht het lukken met de bank.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:16

Ben er ook bang voor... maar komt allemaal goed!
Als de paddock en stallen maar klaar zijn. in de zomer was geen bak geen probleem geweest, maar ik heb hem straks wel echt nodig.... en we laten hem direct goed aanleggen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:24

Ir1ne schreef:
Als de paddock en stallen maar klaar zijn. in de zomer was geen bak geen probleem geweest, maar ik heb hem straks wel echt nodig.... en we laten hem direct goed aanleggen :)

Iig erg relaxed dat je dat allemaal mag aanleggen. Dat is vaak een crime in veel gemeentes waardoor veel afvalt.

Wij hebben de wasmachine in een slaapkamer boven gemaakt. Aansluitingen doorleggen was een fluitje van een cent.
Maar kan me voorstellen dat als de rest ook niet klopt dat het dan allemaal wel meeweegt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:32

Ja in 1 keer goed is vaak wel fijner ja hahaha. Hoelang is je stallenbouwer nodig om die stallen te maken? gewoon nieuwschierig :D En welke bodem heb je voor gekozen met je bak?

@manzano het was ook alleen maar een puntje wat ik nogal grappig vond. Ik vergeet de wasmachine echt met enige regelmaat :') Maar dat huis is gewoon teveel concessie en niet alleen voor mij en de wasmachine ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:41

manzano schreef:
Ir1ne schreef:

Iig erg relaxed dat je dat allemaal mag aanleggen. Dat is vaak een crime in veel gemeentes waardoor veel afvalt.

Wij hebben de wasmachine in een slaapkamer boven gemaakt. Aansluitingen doorleggen was een fluitje van een cent.
Maar kan me voorstellen dat als de rest ook niet klopt dat het dan allemaal wel meeweegt.

ik heb het opgevraagd bij de gemeente:

Citaat:
Wat betreft het aanleggen van de paardenbak: dit mag u doen zonder vergunning mits de gebruikte omheining niet hoger word dan 2 meter.

De lichtmasten wordt nog wel een dingetje denk ik, moet de vergunning maar vast gaan aanvragen overigens.

rina schreef:
Ja in 1 keer goed is vaak wel fijner ja hahaha. Hoelang is je stallenbouwer nodig om die stallen te maken? gewoon nieuwschierig :D En welke bodem heb je voor gekozen met je bak?

@manzano het was ook alleen maar een puntje wat ik nogal grappig vond. Ik vergeet de wasmachine echt met enige regelmaat :') Maar dat huis is gewoon teveel concessie en niet alleen voor mij en de wasmachine ;)

VWB de stallen: Dat weet ik niet precies, zodra ik het weet kan ik het je wel laten weten.

Zoals het nu lijkt wordt de bak uitgegraven/ omgezet, wordt er drainage geplaatst (met drainagezand) en komt er een toplaag met vlokken op.

Omdat er voornamelijk in gemend zal worden, is een stabiele, vrij dichte bodem het mooiste. Vergt wel wat onderhoud mbt slepen en periodiek frezen, maar cest ca.

Ik zie nu ook weer veel bakken die zeik en zeiknat zijn en dan kun je je bak 6 maanden per jaar niet gebruiken, daar zit ik niet zo op te wachten eigenlijk. en in een hele natte bak mennen vind ik echt verschrikkelijk :P

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:52

Is het niet zo dat het meestal geen probleem is een paddock aan te leggen als het maar op je erfgedeelte ligt?

Anders heb ik dat toch niet goed begrepen. Lichtmasten is sowieso een ander verhaal.