Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ir111 schreef:Ah zo. Dank voor je antwoord. Ik ben benieuwd hoe het er dan uit te komt te zien.
Wij hebben bijna een stuk grond gekocht. Dat ligt heel open (nog) geen bomensingel er langs. We planten wel hagen aan maar dat duurt natuurlijk even voor die wat 'inkijk' wegnemen. We gaan ook werken met een tracksysteem. Ik ben erg benieuwd of de buren daar wat van gaan vinden. Het is nu dus grasland zonder onderbreking waar je overheen kijkt. Als de tracks groen blijven ziet dat er naar mijn idee aantrekkelijker uit dan zwarte zandpaden. Maar ik wil júist tracks hebben om ze van het gras af te houden.
Maar goed. Zo ver is het nog niet, ik moet nog even geduld hebben. In de tussentijd lees ik lekker met jou mee om inspiratie en tips & tricks op te doen. :-D
superpony schreef:Wat fijn dat ze zo goed klikken!!
Het is mooi om te zien dat er steeds meer pp's komen en mensen de voordelen zien van zo paarden houden.
Ik snap dat veel boeren moeten wennen aan de niet groene tafellaken, maar zelf vind ik een pp juist mooier.
pmarena schreef:Fijn zo, dat gaat gewoon prima samen
Juist met beplanting enzo krijg je een beetje het zicht van een parkje. Palen en draad dat een beetje wegvalt in het landschap, wat extra groen...helemaal prima toch
Ik weet eigenlijk niet of de gemeente / provincie nog iets kan vinden over het gebruik van weidegrond of akkergrond als een soort parkje.
tamary schreef:Groen tafellaken is stuk makkelijker maaien met de trekker. Bosmaaier of zeis kost gewoon veel meer tijd en dat is er ook niet altijd. Voor particulieren die een eigen stuk land hebben liggen de zaken iets anders, mits je geen loonwerker nodig hebt, want hun grote trekkers komen in de problemen of ze weigeren gewoon te komen ivm niet rendabel. Hoe je het kan indelen hangt dus af of je afhankelijk bent van derden (ook voor brengen hooi en uitrijden mest trouwens). Het is dus zeker iets om kritisch naar te kijken qua of en hoe je zo iets het beste kan maken.
pmarena schreef:Ir111 schreef:De gemeente kan daar zeker iets van vinden.
Vertel?
Onder de draden blijft sowieso "een dingetje"...dat vreten die eikels hier echt niet![]()
Totdat je het om gebosmaaierd hebt, dan staan ze alles lekker op te snacken...
Wij hebben een minitrekkertje om zelf mee te kunnen maaien.
tamary schreef:Groen tafellaken is stuk makkelijker maaien met de trekker. Bosmaaier of zeis kost gewoon veel meer tijd en dat is er ook niet altijd. Voor particulieren die een eigen stuk land hebben liggen de zaken iets anders, mits je geen loonwerker nodig hebt, want hun grote trekkers komen in de problemen of ze weigeren gewoon te komen ivm niet rendabel. Hoe je het kan indelen hangt dus af of je afhankelijk bent van derden (ook voor brengen hooi en uitrijden mest trouwens). Het is dus zeker iets om kritisch naar te kijken qua of en hoe je zo iets het beste kan maken.
xXutopiaXx schreef:superpony schreef:Het is alleen jammer dat het allemaal tijd kost.......
En zó-veel geld...
xXutopiaXx schreef:Ik zie vooral op tegen de tijd dat het kost om plantjes te laten groeienOf je moet er dus flink geld voor neerleggen, dan heb je gelijk mooi grote plantjes
Maar dan kost het weer een godsvermogen.. dan maar wachten, maar heb zo weinig geduld! In m'n hoofd ziet het er zo mooi uit, dan wil ik er eigenlijk ook gelijk van genieten haha
pmarena schreef:Ik heb in de afgelopen 10 jaar meermaals een uithonger-beleid toegepast van als je gras wilt: EERST die kantjes knippenMaar ze verdommen het
Super stom vind ik het want daar ligt ook nooit stront ofzo en ze vinden het heerlijk als het afgemaaid is, dus waaròm in hemelsnaam....stomme beesten
xXutopiaXx schreef:Ik zie vooral op tegen de tijd dat het kost om plantjes te laten groeienOf je moet er dus flink geld voor neerleggen, dan heb je gelijk mooi grote plantjes
Maar dan kost het weer een godsvermogen.. dan maar wachten, maar heb zo weinig geduld! In m'n hoofd ziet het er zo mooi uit, dan wil ik er eigenlijk ook gelijk van genieten haha
Robijntjah schreef:Kom er maar een paar stelen
Ik baal er juist een beetje van dat ik voor ik een extra pad kan creëren een hoop moet wegkappen en maaien en doen