Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:08

Voor de vegetariërs: bij de Vomar zijn nu alle Vivera producten 1,04-1,09 euro

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:11

Route 99 komt er ook weer aan bij AH.

Deze week hou ik ruim 30 euro over van mijn €70,- weekbudget, dus daar heb ik mooi van getankt :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:12

Netjes!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:32

Na vorige week 26 euro voor 2 personen deze week 39 euro. Maar ik heb ook een pak van 20 wc rollen gekocht :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:36

Ik had weer een dure deze week, maar dat heb ik iedere 4 weken, ligt aan onze roosters. Volle week koken en ook extra voor diepvries. Groentes waren deze week ook prijzig, boontjes en bloemkool zijn de laatste weken een stuk goedkoper geweest. Wel een zak van 10 kilo aardappels in de aanbieding gekocht, had vanwege diverse stamppotten ook veel aardappels nodig. Helaas zijn deze aardappels wel veel slechter, op de een of andere manier zijn de aardappels altijd slecht bij de Jumbo als ze in de aanbieding zijn. -O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:39

Dat van de aardappelen valt mij bij de plus ook altijd op. Ze zijn dan ook heel nat al.
Ik leef al 1,5 week uit de voorraad kast had zo bizar veel in de vriezer en kast staan dat ik dit ook nog even volhou ik haal alleen 1x pw groente

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:45

Hier een dure week.
Ik wil afvallen en ga weer kha eten. Maar de rest eet gewoon.
Dus dubbel moeten halen.
Maar wel veel waar ik volgende week ook nog van kan eten.
Schoonzus was met me mee gegaan boodschappen doen, en zij gaan met weekmenus beginnen volgende week ook om af te vallen. 'Normaal' eten dus de kinderen kunnen ook mee eten en zij was nog meer dan mij kwijt. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:33

DebGizmo schreef:
Route 99 komt er ook weer aan bij AH.

Deze week hou ik ruim 30 euro over van mijn €70,- weekbudget, dus daar heb ik mooi van getankt :D

Ja ik heb mooie aanbiedingen gezien. Zondag nog even een paar potjes hak halen en wat vlees denk ik en dan volgende week de route 99

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:35

Ik moet nog even langs AH voor Aviko aardappelschotels en shampoo.
Ben benieuwd naar route 99, even checken.

Heb dure weken omdat er veel interessante aanbiedingen zijn.
Uiteindelijk bespaar ik toch door nu een voorraad aan te leggen. :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:27

Neonlight schreef:
Ik had weer een dure deze week, maar dat heb ik iedere 4 weken, ligt aan onze roosters. Volle week koken en ook extra voor diepvries. Groentes waren deze week ook prijzig, boontjes en bloemkool zijn de laatste weken een stuk goedkoper geweest. Wel een zak van 10 kilo aardappels in de aanbieding gekocht, had vanwege diverse stamppotten ook veel aardappels nodig. Helaas zijn deze aardappels wel veel slechter, op de een of andere manier zijn de aardappels altijd slecht bij de Jumbo als ze in de aanbieding zijn. -O-

Misschien dat ze daarom in de aanbieding zijn, dit valt me vaker op bij de jumbo met versartikelen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:31

Wij gaan nu al een aantal weken alleen op zaterdag naar de jumbo omdat we iedere zaterdagmorgen een weekmenu maken. Echt ideaal om na het werk niet meer te racen om boodschappen te doen etc.
Merk het alleen nog niet helemaal in de kosten geloof ik :+
Wij pinnen altijd alles, eind van de maand tel ik alles op en vergelijk ik het met andere maanden.

Op een zaterdag zijn wij nu meestal rond de €65 kwijt voor 2 personen en 1 grote hond.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:32

Koop je het voer voor de hond bij de supermarkt? Zo ja, wat voer je hem dan?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:53

Hij krijgt smiddags smuldier (maar overdag is hij bij mijn ouders, dus dat betalen hun). Savonds eet hij 2 bakjes vlees en wat over is van ons avond eten. Voor de rest heeft hij altijd brokken staan van Frolic. Ik weet dat dit niet goed is, maar na zoveel verschillende zakken voer gekocht te hebben en hij het vervolgens toch niet eet houden we het maar bij Frolic.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:33

Bakjes vlees zijn ook smuldier? Of moet ik daar blikvoer bij voorstellen?

Als hij veel frolic eet, kan je daar ook nog op bezuinigen door het via zooplus te bestellen. Bij 45kg frolic (+iets van 1 euro) gaat de kg-prijs naar 2.08€/kg, in plaats van 2.44€/kg die je nu betaalt, mits je de kortingscode "bulkbestelling" (vanaf 100€, vandaar die +1€) gebruikt en een spaarplan aanschaft (geeft 3% korting, kost uit mijn hoofd gezegd iets van 2.60€/1 jaar of 5.50€/3 jaar. Ik heb toen die voor 3 jaar aangeschaft).

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:36

https://www.jumbo.com/my-dog-fijne-pate ... 148766BLK/

Deze, en dan iedere dag een andere smaak. Je hebt ook rund en kip.

De hoeveelheid Frolic valt opzich wel mee, maar bedankt voor de tip! Ik ga zeker eens kijken. Bij de Jumbo hebben ze vaak alleen maar die 1,5 kg zak.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:47

Mijn twee katten krijgen 1x per dag paté kattenvoer, met 1 blikje doe ik 2 dagen. Daarnaast hebben ze onbeperkt droogvoer, perfect fit of purina one. Die koop ik in de aanbieding vaak 2 voor 5 euro en daar doe ik dan best een tijdje mee.
En mijn katten doen het er prima op.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:51

Haha ja mijn hond doet het ook prima!
Wij waren een aantal weken geleden bij de Discus voor een foto. Daar was ook een voedingsdeskundige. Die vroeg wat mijn hond te eten kreeg want hij zag er zo goed uit, en had zo'n mooie glimmende vacht. Toen ik vertelde wat hij at zei ze sssst dat zullen we maar even stil houden :+
En het is echt dat ene pakje smuldier wat hij smiddags krijgt wat hem zo goed doet, want hij kan er nooit zo uit zien door de frolic :roll: :')

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:58

Booooo schreef:
Haha ja mijn hond doet het ook prima!
Wij waren een aantal weken geleden bij de Discus voor een foto. Daar was ook een voedingsdeskundige. Die vroeg wat mijn hond te eten kreeg want hij zag er zo goed uit, en had zo'n mooie glimmende vacht. Toen ik vertelde wat hij at zei ze sssst dat zullen we maar even stil houden :+
En het is echt dat ene pakje smuldier wat hij smiddags krijgt wat hem zo goed doet, want hij kan er nooit zo uit zien door de frolic :roll: :')

:') :')

Kun je nagaan he? Ik vind de prijzen in een dierenspeciaalzaak ook echt om te huilen :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:25

In dit geval zal de smuldier wel echt uitmaken, en dat klinkt heel flauw, maar één van de dingen die goedkopere broksoorten missen is juist goede kwaliteit eiwitten. En hoewel smuldier niet echt goede kwaliteit is, is de kwaliteit eiwit wel behoorlijk goed, en daarmee compenseert het dat zwakke punt van de frolic.

Ik voer zelf royal canin en betaal zelden meer dan 3€/kg. Dat is niet zo'n groot verschil met de 2.44€/kg die je nu voor Frolic betaalt.

Qua natvoer zou ik eerder Rocco (ook zooplus) gaan voeren, dat bevat meer eiwit, meer vet en meer mineralen/vitaminen per kg (te zien aan de aanbevolen hoeveelheid per 10kg lichaamsgewicht) en is nog goedkoper ook. Een half tot 2/3e blik per dag, afhankelijk van de smaak (kijkend naar het eiwit-gehalte, vetgehalte is steeds al een half blik voldoende) komt qua voedingswaarde ongeveer overeen met 600g natvoer. Maar zelfs als je dezelfde hoeveelheid blijft geven (ongeveer), scheelt het een derde. Als je het nu inkoopt (gecombineerd met bulkbestelling en spaarplan), betaal je 1.72€/kg, i.p.v. 2.30€/kg nu.

De hond van mijn ouders krijgt naast zijn brokken (nutro choice lam en rijst) ook een pakje smuldier, dat maakte voor hem ook net het verschil. Daarin is het eiwitgehalte 22% en dat vind ik inderdaad aan de lage kant, ik zie het liever op 25% zitten.

Eerlijk gezegd vind ik de prijzen van supermarktvoer juist om te huilen voor de kwaliteit die je er voor krijgt. Royal Canin is dus iets duurder, maar niet veel meer, als je gunstig inkoopt. Carocroc is een flinke slag beter dan pedigree en frolic, maar zit in dezelfde prijscategorie, is overigens niet van RC-kwaliteit.

Als het echt goed bevalt zou ik niet per se overstappen, maar ik zie aan mijn honden toch flink verschil. Op de goedkopere voersoorten zijn ze ten eerste niet op gewicht te houden. Het beste doen ze het op royal canin medium junior, daar hoef ik significant minder van te geven dan de andere voersoorten. Maar pas moesten ze wat restjes opmaken en waar ze op RCMJ resp. 120 en 80g per dag eten, moesten ze nu 170 en 120g per dag eten om op gewicht te blijven. Dat heb je er dus al heel snel uit.

Is het trouwens geen optie om in plaats van die blikjes gewoon 's avonds ook een pakje smuldier te geven? Ook dat bevat bijna dubbel zoveel eiwit en ruim dubbel zoveel vet (en dat gaat ten koste van het vochtgehalte, dus het vervangt geen koolhydraten).

Ik ben overigens voedingsdeskundige voor hond en paard, vandaar dat dit wel mijn dingetje is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:29

Ik bestel het voer voor de dieren gelijk per 10kg ofzo en online, is goedkoper dan in de dierenwinkel en je betaald per kg minder dan kleine verpakkingen.
Betekent wel dat als ik alles tegelijk bestel er meteen 30kg voer in huis staat omdat de katten elk een andere brok hebben (de ene sensible en de andere light, beide van Smilla) en de hond andere brok eet dan de katten.
Maar dan kan ik ong 5-10 maanden vooruit per dier (de katten eten ong 1kg per maand, de hond 2).
Ik heb net ff voor een jaar aan brok in de bestellijst gegooid en kom dan uit op een kleine €155,-, valt me alleszins mee want heb ong het dubbele aan budget enkel voor brok. :)

Ik heb nog ruim voldoende vlees liggen, ga iig een pak gehakt verwerken in lasagne en verder ff kijken wat ik precies heb liggen en waarmee ik dat ga combineren, meen oa karbonades dus dat wordt denk ik broccoli, kaassaus en rostirondjes/aardappelbolletjes oid maar mss dat er wat anders in de aanbieding is vd week.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:47

Mizora: Thanks voor je uitgebreide antwoord! Smuldier zou hij inderdaad ook Savonds kunnen krijgen. Ik ga er alleen zelf van over mijn nek :+ En er past niet voor een hele week in de vriezer.
Maar zal straks is even kijken aangezien we toch nog boodschappen moeten gaan doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:39

Dierenvoer tel ik niet mee in de boodschappen. Voor paard niet en voor hond niet. Hoewel ik voor de hond bij de supermarkt wel blikjes pate haal, maar dat is 1 blik per week voor nog geen euro. Krijgt ze ook maar een lepel door de brokken gemengd 's avonds, is alleen voor de smaak en niet echt als voer.
Hondenbrok bestel ik ook via internet, 78 euro voor 15 kilo. Wij voerwn Wolfsblutt, is ook niet in de winkel te koop. Hond krijgt 340 gram per dag.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:50

Ik stond bij de diepvries vandaag en kon niet meer herinneren hoe het nou heette.. Rocco dus, waarschijnlijk niet eens bij de supermarkt te koop :+
Ik heb nu Rodi, dacht dat dat het was ook met een R haha. Wat is dan beter Rodi of smuldier?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:51

Vandaag trouwens maar €50 af hoeven te rekenen voor heel de week, zonder vlees dat hebben we genoeg in de vriezer liggen. Ik moet vaker zonder mijn man boodschappen gaan doen :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:03

Rodi en smuldier maken niet echt uit. Rodi bevat gifgroene erwten en niet iedere hond vindt het lekker, maar stinkt wel veel minder en komt in (bij kleine honden) handige 100g hamburgers. Het is iets duurder dan smuldier.

Haha, opvallend zijn dat soort dingen he.

Ik geef zelf minder geld uit als ik meer moet hebben (en daar netjes een boodschappenlijstje voor heb). Als ik weinig moet hebben, koop ik al snel een paar luxere dingen die ik lekker vind, maar als ik een mandje vol moet hebben, dan heb ik daar minder behoefte aan. Het eindresultaat is soms veel meer boodschappen voor hetzelfde geld.