[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:46

Het ziet er echt geweldig uit. Chapeau hoor, zal bloed, zweet en tranen hebben gekost.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:19

Heel erg mooi geworden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:02

Netjes zeg! Niet te zien dat jullie buren vlakbij hebben. Het oogt als een flink terrein.
Leggen jullie dit puur voor eigen gebruik aan of heb je plannen om er iets bedrijfsmatigs mee te doen?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 02:03

Ojee, alweer een tijdje het topic verwaarloosd :o
Maar we hebben hier niet stil gezeten dus tijd voor een flinke update!

senna21 schreef:
Netjes zeg! Niet te zien dat jullie buren vlakbij hebben. Het oogt als een flink terrein.
Leggen jullie dit puur voor eigen gebruik aan of heb je plannen om er iets bedrijfsmatigs mee te doen?

Komt omdat er veel bomen staan, dat verhuld heel veel! Niks bedrijfsmatig nee, is gewoon voor mezelf. Heb wel eens stalling aangeboden maar is altijd gedoe mee dus dan liver zelf gewoon van genieten. Deel het wel met m'n dochter uiteraard! :D

Hannanas schreef:
Heel erg mooi geworden.

Dankjewel :)

thequeensmum schreef:
Het ziet er echt geweldig uit. Chapeau hoor, zal bloed, zweet en tranen hebben gekost.

Bloed en tranen vallen meestal gelukkig mee :P , wel veel zweet ja! :D

Nadir schreef:
Oh wat heerlijk, wat wordt de bak mooi met die bloemen! Lekker voor de paarden, een nieuw stuk grasland erbij.

En gefeliciteerd met de dracht van Raven <3

De bloemen waren heel mooi, heb nu ook planten gekregen van verschillende buren om bij de bak en de longeercirkel te planten, zo lief! En ook hard nodig, want heb nu nog maar 1 helft van 1 lange zijde geplant, dus moet nog veel meer gaan planten dit voorjaar!

Farjen schreef:
Wat een paradijs is het toch bij jullie!

Dankjewel, ben er heel blij mee :)

En dan nu de update:

De bloemetjes deden goed hun best! En mijn Magnolia ook. Het gras was eigenlijk vooral onkruid, dat hebben we opnieuw ingezaaid en komt echt heel mooi terug!

Afbeelding

Afbeelding

De paarden hadden het ook goed naar hun zin met het mooie weer <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadie heeft weer geoefend met Jake

Afbeelding

En is op (oefen)wedstrijd geweest

Afbeelding

Samson was ook mee

Afbeelding

Ze hadden allebei een lintje dus een geslaagde dag :)

Ik ben ondertussen bezig geweest met bak letters, om het wat makkelijker voor Sadie te maken met proefjes oefenen. Deze letters vond ik, nu nog even uitzoeken wat ik er verder mee wil...

Afbeelding

Afbeelding

Sam kreeg ook nog speciale nieuwe "schoenen"... Hij houd z'n ijzers er nooit onder, maar kan ook niet zonder. Dit is een soort wrap waarmee je de hoef kunt beschermen. Als je het erom doet is het zacht zoals een bandage zeg maar, maar dan maak je het nat en word het heel hard. (Hoef kan nog wel uitzetten, en onderkant is open) Maar is dus erg handig want dit kun je na het bekappen zelf aanbrengen en blijft ongeveer 3 weken zitten :D

Afbeelding

Valegro mag ook af en toe een rondje doen, zo'n braaf paardje <3

Afbeelding

Afbeelding

Ben samen met Sadie en Paris op buitenrit geweest op een nieuwe locatie, waar ze normaal slipjachten rijden dus er waren ook wat kleine sprongetjes, en veel goede plekken om lekker te galopperen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook nog met vriendinnetje weg geweest, die heeft nog steeds geen nieuw paard gevonden dus die moch Paris meenemen. Was voor Paris de eerste keer om met Bucky the "ponyen" maar dat ging eigenlijk heel goed!

Afbeelding

Afbeelding

Ook weer geschreven bij wedstrijd, begint wel echt te kriebelen om zelf weer officieel te gaan starten!

Afbeelding

Ben in de zadelkamer begonnen om al Jake z'n oude lintjes op te hangen :j

Afbeelding

Verder zelf ook verder geoefend met Jake en Raven:

Afbeelding

Afbeelding

Idaza is ondertussen ook drachtig gescand en zal ongeveer 3 weken na Raven bevallen <3

Afbeelding

Sadie is weer op ponykamp geweest dit jaar, en ze mocht Paris meenemen deze keer wat ze erg leuk vond!

Afbeelding

Stiekem met de zitmaaier het weiland gemaaid (moet eigenlijk de trekker gebruiken van manlief) :o

Afbeelding

En genieten van het mooie weer en blauwe luchten, de bakrand is bijna af...

Afbeelding

Afbeelding

Ghost <3

Afbeelding

En naar de bakker geweest voor lekker suikerbrood :P

Afbeelding

Ik heb echt nog zoooo veel meer foto's :oo Moet echt wat vaker updaten :o

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:30

Wauw wat een mega update, wat ziet het er allemaal goed uit. Ik wil oooooook daar wonen <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:49

Ik heb ook weer even bijgelezen, wat gaat het allemaal lekker bij jullie! Gefeli met de drachtige dames!
En wat wordt je bak mooi zo met die bloemenrand eromheen!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:51

Wat grappig dat sûkerboale (suikerbrood) daar ook te koop is!

Jullie maken er maar een paleisje van zeg zo!

Mooi dat ze beide drachtig zijn!

Moest heel erg lachen om je foto op de zitmaaier. Met een beetje fantasie lijkt het net of je de middelvinger opsteekt :')...
En dat dan icm dat je eigenlijk op de trekker moet haha

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 00:27

Mellow schreef:
Wat grappig dat sûkerboale (suikerbrood) daar ook te koop is!

Jullie maken er maar een paleisje van zeg zo!

Mooi dat ze beide drachtig zijn!

Moest heel erg lachen om je foto op de zitmaaier. Met een beetje fantasie lijkt het net of je de middelvinger opsteekt :')...
En dat dan icm dat je eigenlijk op de trekker moet haha

Ja dat ligt hier in de vriezer bij de NL winkel, ze hebben eigenlijk bijna lles wel, behalve bitterballen/kroketten maar die kun je heel makkelijk zelf maken :)

Haha ja nu je het zegt... maar dat is de hendel om het maaidek aan te zetten :P

Bellatrix schreef:
Ik heb ook weer even bijgelezen, wat gaat het allemaal lekker bij jullie! Gefeli met de drachtige dames!
En wat wordt je bak mooi zo met die bloemenrand eromheen!

Dankjewel, hopelijk dit voorjaar de rest planten!

Mer1980 schreef:
Wauw wat een mega update, wat ziet het er allemaal goed uit. Ik wil oooooook daar wonen <3

Nou ruimte zat hoor! We hebben alleen wel een beetje een gekke president... Gelukkig weinig last van hier :D

En hier weer een update om een beetje in te halen :j

In Juli stond er weer een jaarlijks uitje naar het strand gepland met de paardjes, en deze keer gingen ook Samson en zijn baasje mee. Ter voorbereiding heb ik de trailer eens even grondig onder handen genomen, alle matten eruit en schrobben maar! Daarna met de hogedrukspuit de binnen en buitenkant nog extra mooi schoon weten te krijgen!
Before:

Afbeelding

En tijdens:

Afbeelding

Afbeelding

Het was gelukkig mooi weer dus het was geen vervelend klusje. Helaas ben ik vergeten om een after foto te maken :Y)

Mijn man was zo lief om mijn truck en trailer nog even een service beurt te geven zodat alles tiptop in orde was voor vertrek :D

Afbeelding

We hadden wederom een huisje gehuurd in Longbeach, dat is hier ongeveer 4 uur vandaan aan de kust van Washington, vlakbij de grens met Oregon. De film The Goonies is hier ook gefilmd :))

De paarden gesetteled in hun stalletjes

Afbeelding

De eerste dag gaan we altijd even lekker wandelen op het strand, ernaast, zodat de paarden het weer even kunnen zien en wennen. Voor Sam was het de eerste keer op het strand maar volgens mij vond hij het wel leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dagen daarna heerlijk gereden, Paris was mee voor vriendinnetje zonder paard, die heeft het ook heel braaf gedaan

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard hebben we naast het rijden op het strand ook heerlijk gewandeld in de omgeving daar, Cape Disappointment en Death Man's Cove:

Afbeelding

Afbeelding

Weer thuis aangekomen heeft Sadie Paris weer opgepakt, ze volgt nu wat dressuurlessen met een nieuwe instructrice en dat gaat eigenlijk hardstikke goed!

Afbeelding

Valegro leerde ondertussen om ook echt aan een lijntje te longeren ipv van alleen maar rindjes lopen in de longeercirkle, dat ging ook prima

Afbeelding

Verder nog een dagje de bergen in geweest, Mt Rainier National Park:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn plekjes waar je als toerist eigenlijk bijna niet komt omdat je bijna 2 uur over een onverhard weggetje de berg op moet :P

Van mijn buurvrouw kreeg ik een hele hoop spullen, zij hadden vroeger ook paarden en wilden er graag vanaf... Sadie heeft mij geholpen om alles uit te zoeken, de hele gang lag vol! Uiteindelijk best veel bruikbare dingen, maar ook wat dingen weg moeten gooien en wat wij niet konden gebruiken heb ik gedoneerd aan een opvang hier in het dorp.

Afbeelding

Op een avond terwijl we lekker TV zaten te kijken zag ik ineens dat onze hond iets had gevonden, en terwijl ik keek besefte ik dat het een baby konijntje was! Sadie is er snel naartoe gerend en er zaten nog 2 konijntjes in het nest... de rest hadden de honden helaas te pakken gekregen en opgegeten :( De twee overgebleven konijntjes wilde ze heel graag reden dus die hebben we in een doos met wat zaggsel en hooi gestopt, en de volgende dag speciale flesjes en melk voor gehaald. Wonder boven wonder heeft 1 konijntje het gered!

Afbeelding

Verder deze maand lekker met Raven kunnen rijden, gaat steeds beter!

Afbeelding

Bucky kwam een weekje logeren

Afbeelding

Idaza mocht in bad (die krijgt heel snel jeuk in de zomer)

Afbeelding

En met z'n allen water drinken, dan kun je goed zien hoe groot de kleintjes al worden!

Afbeelding

En natuurlijk zijn we die maand ook veel met de boot weg geweest, aan de overkant zie je Seattle:

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort weer meer foto's van verbouwingen etc!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:11

Wat is het toch mooi daar bij jullie! Heerlijk om te zien op je foto's. Toch wel bijzonder om daar te mogen/kunnen leven en werken. Geniet er van!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:14

Wat een mooie update weer. Heel leuk om te zien.
Als ik het allemaal zo lees heb je je draai daar heel goed gevonden. Heel ander leven dan in Nederland. Vraag me wel af of je Nederland nog mist en zijn er dingen waar je tegenaan loopt als buitenlandse?

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:17

Zomaar ineens over dit topic gestruikeld, heerlijk om te volgen. Ben pas op de helft

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:01

Supertoffe updates weer!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:44

Prachtige update weer! En dat is wel heel gaaf op vakantie gaan. Ook een MEGA TRAILER <3

Gaaf hoor!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:34

Die trailer :wow:

Prachtige omgeving waar jullie wonen, staat heel hoog op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken.

Leuke update over de paarden weer. Sadie wordt ook groot!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 17:02

Mer1980 schreef:

Ik ga meeee!! :D :D

Echt weer heel leuk om te zien allemaal <3 En die natuur... :~

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:42

TS, hoe is het daar?
Zag hier in België in de krant dat er een bomcycloon hangt aan de westkust van de USA.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 08:22

Keandra schreef:
TS, hoe is het daar?
Zag hier in België in de krant dat er een bomcycloon hangt aan de westkust van de USA.

Lief dat je het vraagt! Daar hebben wij gelukkig heel erg weinig last van gehad hier. In het dorp zelf was wel de stroom uitgevallen door omgewaaide bomen (al onze stroom is nog bovengronds -O- ) en daardoor deed mijn wifi het niet, maar gelukkig kon ik met mn laptopje naar mijn schoonouders om te werken :)
In Seattle en andere gebieden wel heel veel schade en ongemak en ik geloof dat er 2 doden zijn gevallen...

xXutopiaXx schreef:
Mer1980 schreef:

Ik ga meeee!! :D :D

Echt weer heel leuk om te zien allemaal <3 En die natuur... :~

Jaa als jullie allemaal hier komen wonen word het erg gezellig :D

Nadir schreef:
Die trailer :wow:

Prachtige omgeving waar jullie wonen, staat heel hoog op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken.

Leuke update over de paarden weer. Sadie wordt ook groot!

Jaaaa Jake reist in style :D <3
Hij is heel fijn om jonge paarden mee te vervoeren want je zet ze erg gewoon los in, het is een rijdende stal en ze kunnen zich vrijwel niet in de nesten werken want geen stangen/touwen/etc!

Ja het is niet zo toeristisch als bijv. NYC, Californie of Florida, maar echt hele mooi ongerepte natuur hier! Ik vind de noordelijke westkust echt geweldig, zo mooi ruig!

Mer1980 schreef:
Prachtige update weer! En dat is wel heel gaaf op vakantie gaan. Ook een MEGA TRAILER <3

Gaaf hoor!

Dankje :D

Dais_ schreef:
Supertoffe updates weer!

Dankjewel <3

Rubs schreef:
Zomaar ineens over dit topic gestruikeld, heerlijk om te volgen. Ben pas op de helft

En ondertussen de rest al gelezen? :)) Want hier is weer een nieuwe update!

thequeensmum schreef:
Wat een mooie update weer. Heel leuk om te zien.
Als ik het allemaal zo lees heb je je draai daar heel goed gevonden. Heel ander leven dan in Nederland. Vraag me wel af of je Nederland nog mist en zijn er dingen waar je tegenaan loopt als buitenlandse?

Nederland op zich mis ik eigenlijk niet, wel bepaalde dingen zoals de NL paardensport. Als in, het is veel makkelijker om op wedstrijd te gaan want alles is dichtbij, je hebt veel meer keuze in veearts/hoefsmid/instructie/etc. Voer, strooisel, maar ook tuig, keuringen/registraties, dekkingen, alles is ZOOO veel goedkoper in NL :o (Pension in deze omgeving bijv. is $1200,- per maand ;) )
Kwa eten mis ik alleen frikandellen. Kroketten kan ik zelf wel maken, en drop enzo koop ik bij de NL winkel in Poulsbo. Ik kook ook heel vaak gewoon NL zoals zuurkool/boerenkool/hutspot.

Wat ik soms minder vind is het feit dat veel Amerikaanse mensen heel erg weinig weten van de rest van de wereld, omdat dat ze gewoon niet geleerd word. Zo zijn er heel erg veel mensen die nog nooit WA uit zijn geweest, maar er bijv. van overtuigd zijn dat Amerika het enige vrije land in de wereld is... Maarja, als je nooit wat anders hebt gehoord :')
Ik vind het jammer (en zorgwekkend) hoevel laag opgeleide mensen, en mensen met mentale problemen hier zijn, wat uiteraard weer andere problemen in de hand werkt zoals drugs en vandalisme.

josien_m_ schreef:
Wat is het toch mooi daar bij jullie! Heerlijk om te zien op je foto's. Toch wel bijzonder om daar te mogen/kunnen leven en werken. Geniet er van!

Dat doen we zeker! Veel mensen hier vinden Europa en NL juist heel bijzonder en interessant! :D

Het is echt zo leuk om alle foto's van afgelopen zomer op te zoeken, was al bijna vergeten wat we allemaal hebben gedaan!
Raven moest eind van de zomer naar de stanboek keuring, dus ik dacht, ik doe een dekentje op om d'r vacht wat mooier te houden. Echt, zo schattig :')

Eerst lekker gewassen

Afbeelding

En daarna pajama aan :D
Afbeelding

Ondertussen ook lekker aan het rijden met haar om dat allemaal een beetje bevestigd te krijgen. Ben er wel al een keer afgevallen, weet niet meer of ik dat al verteld had... Maar verder is ze echt super braaf! We doen het lekker rustig aan...

Afbeelding

Sadie en Paris doen het niet rustig aan, ze wil steeds meer, steeds hoger, ze heeft echt de smaak te pakken geloof ik <3 En Paris is echt zo braaf, ze kan er alles mee!

Afbeelding

Toen wilde ze dat eigenlijk met Jake ook wel een keer proberen... Nou is Jake dus echt geen springpaard :')
Even losrijden, in de achtergrond mijn bloemetjes die heel mooi in bloei waren!

Afbeelding

En daarna over het kruisje... hahaha

Afbeelding

De roze rozen die ik bij de longeercirkel had geplant bleken geel te zijn... maar daarna werden ze toch nog roze?? Heel onverwacht maar eigenlijk wel heel mooi!

Afbeelding

We zijn een dagje naar Leavenworth geweest, een soort Bavaria-achtig dorpje (en echte toeristen trekpleister)
Eerst hebben we weer eens een river float gedaan, dit is de Wenatchee river

Afbeelding

Afbeelding

En daarna nog lekker wat rondgewandeld in het dorpje zelf

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard ook een paard gevonden :))

Afbeelding

De wilgenboompjes die ok rond de longeercirkel heb aangeplant groeien echt hard! Ze kwamen al boven het hek uit zelfs... dus tijd om een beetje bij te snoeien!
Before:

Afbeelding

Tijdens:

Afbeelding

En na:

Afbeelding

En ook gelijk het onkruid verwijdert en alles gesnoeid

Afbeelding

De buitenkant van de stal gewassen, die was echt heel ranzig met van die groene uitslag, yuck! En als het warm is, is spelen met water altijd leuk natuurlijk :D

Afbeelding

En uiteraard ook de 'gewone' klusjes zoals slepen (Is echt mijn favoriete bezigheid :)) )

Afbeelding

Bij alle spulletjes van de buren zat een leuk zweep houder, maar ik vond de kleur niet zo mooi, dus... nieuw project!

Afbeelding
Aftapen was nog best lastig

Afbeelding

Paardje is nu bronsachtig, en het hout moet ik nog steeds lakken :P Dus als iemand kleur suggesties heeft?

Afbeelding

Vriendinnetje waarvan het paard was overleden had een adresje gevonden om te gaan kijken voor een nieuw paardje, en vroeg of ik mee wilde om te gaan kijken. Nou dat wilde ik wel, shoppen is altijd leuk, vooral als je zelf niets uit hoeft te geven :D
Er stonden een hoop paardjes en we hebben er een aantal bekeken. Dit was een 4 jarige merrie

Afbeelding

En er stond ook nog een 3 jarige hengst, deze is het uiteindelijk geworden:

Afbeelding

Het was wel een beetje een avontuur... de verkoopster was erg... eccentriek? Volgens mij had ze ze niet meer allemaal op een rijtje en we kregen hele conspiracy verhalen te horen, een hoop onzin over hoe je met paarden om moet gaan, en het was eigenlijk best wel heel sneu hoe een aantal van die beestjes er bij stonden, zoals deze:

Afbeelding
Deze merrie had een veulen van een paar weken oud :(

Zodra we mijn vriendin haar nieuwe aanwinst veilig thuis hadden hebben we dan ook direct aangifte gedaan bij de dierenbescherming :o

Omdat ze hem daar absoluut niet langer wilde laten dan nodig, hebben we hem gelijk de volgende week opgehaald. Zij hebben alleen zelf niet de faciliteiten om een hengst te houden, dus hij heeft eerst een tijdje hier gestaan om gecastreerd te worden en de beginselen van het meelopen aan een halster enzo te leren. Hij was nog nooit z'n weitje uit geweest...

Net thuis, eerste keer in een stal! We hadden het zo geregeld dat de veearts dezelfde dag nog kon komen om hem te castrereren.
Afbeelding

De volgende dag mocht hij lekker mee naar buiten, erg belangrijk dat hij veel kan bewegen na de castratie!

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een lading grind gehaald, want ik wilde heel graag beginnen met het opknappen van de stalvloeren. We zijn begonnen met Jake z'n stal want die was er het meest beroerd aan toe.

Eerst alles eruit scheppen, en afgraven:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn man dacht dat het handig was om het grind met de trekker in het gangpad te dumpen en dan de stal in te scheppen. Spoiler: dat was niet handig :')

Afbeelding

Afbeelding

Deze mat gaat er in:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de bezems om het zaagsel binnen te houden

Afbeelding

Klaar!

Afbeelding

Jake kijkt ook heel blij... :')

Afbeelding

Pfoe dat waren er weer een heleboel, maar ik heb nog veel meer!

Moet er echt even tempo achter zetten geloof ik :D

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:27

Je hebt de zaken supergoed voor elkaar, complimenten.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 01:18

Heel gaaf !!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 23:06

uxgranta schreef:
Je hebt de zaken supergoed voor elkaar, complimenten.

beenjesshar schreef:
Heel gaaf !!

Dankjewel :)

En omdat dit een lang weekend is met Thanksgiving hier in de US of A... doen we er gelijk nog maar een achteraan :D

We zijn bijna klaar met de omheining aan de achterkant van ons perceel. We hebben dat opgedeeld in 3 weilandjes, waarvan we er nog maar 1 omheind hadden. Hier waren we bezig met het zetten van de palen voor het middelste weiland

Afbeelding

Afbeelding

Ons dak lekte in de schuur dus daar zijn we ook mee bezig geweest (of nouja, mijn man, die is dakbedekker :D )

Afbeelding

Afbeelding

Sadie word ondertussen steeds zelfstandiger en kan nu gewoon al alleen rijden terwijl ik de stallen mest, heel fijn!

Afbeelding

Afbeelding
Ze vergeet alleen altijd aan welke kant je nou moet opstappen :') Gelukkig vind Jake alles wel best :+

Afbeelding

Afbeelding

Ook weer hard geoefend met Paris want ze had zich opgegeven voor haar eerste dressuur wedstrijdje!

Afbeelding

En op de wedstrijd
Afbeelding

Afbeelding

En het resultaat: tweede prijs! :))

Afbeelding

Knappe Raven traint ook lekker door <3

Afbeelding
Nieuwe deken had ze alweer kapot dus nu een oude van Jake op :')

Afbeelding

Helaas kwam ze een paar weken voor de keuring uit de wei met een dik been...

Afbeelding

De boosdoener bleek deze gigantische ( :') ) wond te zijn

Afbeelding

Dus afgespoten, 3 x per dag de IceVibes aan

Afbeelding

Overdag in de klei en 's avonds op stal een bandage erom

Afbeelding

Ondertussen was Jasper (de palomino van vriendinnetje) al een beetje meer gesetteled, had z'n inentingen gehad en quarantaine was voorbij, dus hadden we besloten om te kijken hoe het zou gaan met een ander paard erbij. Hij had nog nooit met een ander paard gestaan dus eerst Valegro er maar eens bij gezet. En dat ging eigenlijk heel erg goed!

Afbeelding

Na een paar minuten stonden ze al lekker samen te eten en te grazen en dat is ook zo gebleven, zo fijn voor hem!

Afbeelding
(Hier kun je wel goed zien hoe klein Jasper is haha)

En na een paar dagen regen had ik ineens deze bollen in mijn tuintje.. een soort paddestoelen?

Afbeelding

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 15:11

Jake blijft echt een gaaf paard, wat een buffel :j

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 16:05

Wat een prachtige paarden heb je toch op een prachtige plek!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:45

Leuke update, mooi opgeknapt die stal.

Heerlijk zelfstandig die Sadie. Volgende keer andersom, zij mesten en jij ondertussen rijden :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:17

Wat een knappe aanwinst voor je vriendin. Fijn dat die en zo goed terecht is gekomen en goed lijkt te acclimatiseren.
Nog iets gehoord mbt jullie melding ? Arme merrie met veulen.

Wat ziet de rest er ook prachtig uit zeg <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:21

sassycas schreef:
Jake blijft echt een gaaf paard, wat een buffel :j

Nou inderdaad, dat wilde ik ook zeggen :~ Die hals, en uitstraling <3
De nieuwe aanwinst van je vriendin is ook een knapperd, fijn dat ie bij jullie lekker even mag aarden :+:

En dat vergeten welke kant je moet opstappen _O- Hilarisch haha :D