Keandra schreef:TS, hoe is het daar?
Zag hier in België in de krant dat er een bomcycloon hangt aan de westkust van de USA.
Lief dat je het vraagt! Daar hebben wij gelukkig heel erg weinig last van gehad hier. In het dorp zelf was wel de stroom uitgevallen door omgewaaide bomen (al onze stroom is nog bovengronds
) en daardoor deed mijn wifi het niet, maar gelukkig kon ik met mn laptopje naar mijn schoonouders om te werken 
In Seattle en andere gebieden wel heel veel schade en ongemak en ik geloof dat er 2 doden zijn gevallen...
xXutopiaXx schreef:Mer1980 schreef:Wauw wat een mega update, wat ziet het er allemaal goed uit. Ik wil oooooook daar wonen

Ik ga meeee!!

Echt weer heel leuk om te zien allemaal

En die natuur...

Jaa als jullie allemaal hier komen wonen word het erg gezellig 
Nadir schreef:Die trailer

Prachtige omgeving waar jullie wonen, staat heel hoog op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken.
Leuke update over de paarden weer. Sadie wordt ook groot!
Jaaaa Jake reist in style

Hij is heel fijn om jonge paarden mee te vervoeren want je zet ze erg gewoon los in, het is een rijdende stal en ze kunnen zich vrijwel niet in de nesten werken want geen stangen/touwen/etc!
Ja het is niet zo toeristisch als bijv. NYC, Californie of Florida, maar echt hele mooi ongerepte natuur hier! Ik vind de noordelijke westkust echt geweldig, zo mooi ruig!
Mer1980 schreef:Prachtige update weer! En dat is wel heel gaaf op vakantie gaan. Ook een MEGA TRAILER
Gaaf hoor!
Dankje 
Dais_ schreef:Supertoffe updates weer!
Dankjewel 
Rubs schreef:Zomaar ineens over dit topic gestruikeld, heerlijk om te volgen. Ben pas op de helft
En ondertussen de rest al gelezen?
Want hier is weer een nieuwe update!
thequeensmum schreef:Wat een mooie update weer. Heel leuk om te zien.
Als ik het allemaal zo lees heb je je draai daar heel goed gevonden. Heel ander leven dan in Nederland. Vraag me wel af of je Nederland nog mist en zijn er dingen waar je tegenaan loopt als buitenlandse?
Nederland op zich mis ik eigenlijk niet, wel bepaalde dingen zoals de NL paardensport. Als in, het is veel makkelijker om op wedstrijd te gaan want alles is dichtbij, je hebt veel meer keuze in veearts/hoefsmid/instructie/etc. Voer, strooisel, maar ook tuig, keuringen/registraties, dekkingen, alles is ZOOO veel goedkoper in NL
(Pension in deze omgeving bijv. is $1200,- per maand
)
Kwa eten mis ik alleen frikandellen. Kroketten kan ik zelf wel maken, en drop enzo koop ik bij de NL winkel in Poulsbo. Ik kook ook heel vaak gewoon NL zoals zuurkool/boerenkool/hutspot.
Wat ik soms minder vind is het feit dat veel Amerikaanse mensen heel erg weinig weten van de rest van de wereld, omdat dat ze gewoon niet geleerd word. Zo zijn er heel erg veel mensen die nog nooit WA uit zijn geweest, maar er bijv. van overtuigd zijn dat Amerika het enige vrije land in de wereld is... Maarja, als je nooit wat anders hebt gehoord
Ik vind het jammer (en zorgwekkend) hoevel laag opgeleide mensen, en mensen met mentale problemen hier zijn, wat uiteraard weer andere problemen in de hand werkt zoals drugs en vandalisme.
josien_m_ schreef:Wat is het toch mooi daar bij jullie! Heerlijk om te zien op je foto's. Toch wel bijzonder om daar te mogen/kunnen leven en werken. Geniet er van!
Dat doen we zeker! Veel mensen hier vinden Europa en NL juist heel bijzonder en interessant! 
Het is echt zo leuk om alle foto's van afgelopen zomer op te zoeken, was al bijna vergeten wat we allemaal hebben gedaan!
Raven moest eind van de zomer naar de stanboek keuring, dus ik dacht, ik doe een dekentje op om d'r vacht wat mooier te houden. Echt, zo schattig 
Eerst lekker gewassen

En daarna pajama aan 

Ondertussen ook lekker aan het rijden met haar om dat allemaal een beetje bevestigd te krijgen. Ben er wel al een keer afgevallen, weet niet meer of ik dat al verteld had... Maar verder is ze echt super braaf! We doen het lekker rustig aan...

Sadie en Paris doen het niet rustig aan, ze wil steeds meer, steeds hoger, ze heeft echt de smaak te pakken geloof ik
En Paris is echt zo braaf, ze kan er alles mee!

Toen wilde ze dat eigenlijk met Jake ook wel een keer proberen... Nou is Jake dus echt geen springpaard 
Even losrijden, in de achtergrond mijn bloemetjes die heel mooi in bloei waren!

En daarna over het kruisje... hahaha

De roze rozen die ik bij de longeercirkel had geplant bleken geel te zijn... maar daarna werden ze toch nog roze?? Heel onverwacht maar eigenlijk wel heel mooi!

We zijn een dagje naar Leavenworth geweest, een soort Bavaria-achtig dorpje (en echte toeristen trekpleister)
Eerst hebben we weer eens een river float gedaan, dit is de Wenatchee river

En daarna nog lekker wat rondgewandeld in het dorpje zelf

Uiteraard ook een paard gevonden 

De wilgenboompjes die ok rond de longeercirkel heb aangeplant groeien echt hard! Ze kwamen al boven het hek uit zelfs... dus tijd om een beetje bij te snoeien!
Before:

Tijdens:

En na:

En ook gelijk het onkruid verwijdert en alles gesnoeid

De buitenkant van de stal gewassen, die was echt heel ranzig met van die groene uitslag, yuck! En als het warm is, is spelen met water altijd leuk natuurlijk 

En uiteraard ook de 'gewone' klusjes zoals slepen (Is echt mijn favoriete bezigheid
)

Bij alle spulletjes van de buren zat een leuk zweep houder, maar ik vond de kleur niet zo mooi, dus... nieuw project!

Aftapen was nog best lastig

Paardje is nu bronsachtig, en het hout moet ik nog steeds lakken
Dus als iemand kleur suggesties heeft?

Vriendinnetje waarvan het paard was overleden had een adresje gevonden om te gaan kijken voor een nieuw paardje, en vroeg of ik mee wilde om te gaan kijken. Nou dat wilde ik wel, shoppen is altijd leuk, vooral als je zelf niets uit hoeft te geven 
Er stonden een hoop paardjes en we hebben er een aantal bekeken. Dit was een 4 jarige merrie

En er stond ook nog een 3 jarige hengst, deze is het uiteindelijk geworden:

Het was wel een beetje een avontuur... de verkoopster was erg... eccentriek? Volgens mij had ze ze niet meer allemaal op een rijtje en we kregen hele conspiracy verhalen te horen, een hoop onzin over hoe je met paarden om moet gaan, en het was eigenlijk best wel heel sneu hoe een aantal van die beestjes er bij stonden, zoals deze:

Deze merrie had een veulen van een paar weken oud 
Zodra we mijn vriendin haar nieuwe aanwinst veilig thuis hadden hebben we dan ook direct aangifte gedaan bij de dierenbescherming 
Omdat ze hem daar absoluut niet langer wilde laten dan nodig, hebben we hem gelijk de volgende week opgehaald. Zij hebben alleen zelf niet de faciliteiten om een hengst te houden, dus hij heeft eerst een tijdje hier gestaan om gecastreerd te worden en de beginselen van het meelopen aan een halster enzo te leren. Hij was nog nooit z'n weitje uit geweest...
Net thuis, eerste keer in een stal! We hadden het zo geregeld dat de veearts dezelfde dag nog kon komen om hem te castrereren.

De volgende dag mocht hij lekker mee naar buiten, erg belangrijk dat hij veel kan bewegen na de castratie!

Ook nog een lading grind gehaald, want ik wilde heel graag beginnen met het opknappen van de stalvloeren. We zijn begonnen met Jake z'n stal want die was er het meest beroerd aan toe.
Eerst alles eruit scheppen, en afgraven:

Mijn man dacht dat het handig was om het grind met de trekker in het gangpad te dumpen en dan de stal in te scheppen. Spoiler: dat was niet handig 

Deze mat gaat er in:

En de bezems om het zaagsel binnen te houden

Klaar!

Jake kijkt ook heel blij... 

Pfoe dat waren er weer een heleboel, maar ik heb nog veel meer!
Moet er echt even tempo achter zetten geloof ik