[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grietje_1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:41

Goedemiddag, mag ik mij hier ook melden?

Wij hebben vanmorgen ons voorlopig koopcontract getekend van ons nieuwe huis. Ben zo blij *\o/*
Op 30 sept krijgen wij de sleutel en dan moet er flink van start gegaan worden, omdat er veel moet gebeuren, om het huis zo te maken, als wij willen. En 14 okt is namelijk de overdracht van ons huidige huis. Dus helemaal gereed zal het nieuwe huis, op moment van verhuizen, niet zijn. :+

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:47

Ik heb vanmorgen ook mijn koopcontract getekend. Morgen langs de bank :D
Wij hebben wel wat meer werk, ik hoop op een jaar, maar zou gemakkelijk meer kunnen zijn. Het is een volledige renovatie.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:53

Spannend Leen, maar wel ook leuk. Waar gaan jullie naartoe verhuizen?

Wij moeten ook best veel doen. Nieuwe keuken, badkamer, toilet, vloeren. Daarnaast nog een paar wanden stucen en het huis schilderen. Kijken gewoon wat af is, meer kunnen we niet doen. En vooral ons niet gek laten maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:40

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:44

Legoland!!!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:57

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:02

Grietje_1 schreef:
Spannend Leen, maar wel ook leuk. Waar gaan jullie naartoe verhuizen?

Wij moeten ook best veel doen. Nieuwe keuken, badkamer, toilet, vloeren. Daarnaast nog een paar wanden stucen en het huis schilderen. Kijken gewoon wat af is, meer kunnen we niet doen. En vooral ons niet gek laten maken.

Alken, een dorp (gemeente) net naast waar ik nu woon. Daar werk ik en mijn vriend ook en staan mijn paarden. Helemaal ideaal dus :)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:20

Helemaal top, dat huis. Niets voor mij maar ziet er wel gezellig uit.

Lekker Leen, zo alles dichtbij elkaar.

Wij hebben gisteren de keuken uit gekozen en vandaag de badkamer en de wc. Grote dingen zijn dus gedaan, van de week de vloeren uitzoeken.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:40

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:12

Wij hebben vandaag de vloeren uitgekozen. Denk van de week nog even naar Nijhof in Baarn, om de gordijnen uit te zoeken. Daarnaast wil ik ook nog wel graag naar Riviera Maison, om te kijken of zij nog leuke meubelstukken hebben, voor het nieuwe huis.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:21

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:33

Dat huis in westwoud <3 van buiten en van binnen. Echt heel mooi, oude details mooie vloersteentjes. Tuin wat minder praktisch maar echt mooi. Alleen voor die prijs zal het lastig worden te verkopen. Mis alleen fotos van badkamer, slaapkamers enz en vraag me af waarom maar een deel van de tuin in gebruik is. Alleen een dergelijk huis met twee honden zonde van het huis.

Hier ligt alles gewoon even stil. In principe kan ik verder maar een nieuwe belemmering nu weer. Dus bij twijfel even blijven zitten waar je zit.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:51

Even alles op een rijtje zetten?, karuna

Wij hebben gisteren ook gekeken voor de kleur van de muren in de woonkamer en keuken. Ik neig naar forel van Histor. Maar vind dat van een staaltje zo moeilijk.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:11

Die heb ik in het vorige huis op de muur gehad en daar ben ik nog steeds zó weg van dat ik erover denk hier ook een muur te doen..... zoooooooo fan van die kleur!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:17

Het zit jou ook niet mee Karuna.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:19

Super om te horen Liezel, foto van?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:20

Het went, heb me er bij neergelegd. Levert geen stress oid meer op eerder een tsja :')

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:40

Ik heb hier een tijdje niet meer gepost, werd een beetje moedeloos van de huizenjacht.
Maar gisteren het goede nieuws gehoord dat m'n bod is geaccepteerd, dus eindelijk goed nieuws!
Wel een kluswoning geworden, maar dan is alles straks ook helemaal mooi en netjes.
Dus straks begint het denken over vloeren, keukens, toiletten, badkamers etc. :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:27

Gefeliciteerd!
Leuk, eindelijk dan een flinke stap verder :)
Hier is nog niets concreets.
Nu wonen we nog steeds erg fijn, maar ik merk wel dat als je de keus hebt gemaakt om te verkassen het eigenlijk niet snel genoeg kan gaan.
Toen ons bord in de tuin kwam staan moesten we wel even slikken, maar nu zouden we wel juichen als we een bod zouden krijgen.
Wel is er interesse in ons huis, maar daar is het tot nu toe bij gebleven.
Dus ja....niet veel te melden dus.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:21

Miles, gefeliciteerd. Leuk leuk. Wij zijn met hetzelfde druk. Maar ook zo leuk.

Ook de juiste koper komt bij jou mirim.
Denk dat het bij mij slikken wordt, als het huis straks leeg is en we er de laatste keer door lopen. Maar dat duurt nog even. Voor nu zit ik nog heerlijk te genieten met wijntje in zon, in de tuin.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:59

Wij hebben a.s. dinsdag onze eerste bezichtiging. Huis staat nu 4 weken te koop. Hopelijk zijn ze serieus. Spannend hoor...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:35

Hallo,

Ik denk dat ik me hier ook eens ga aanmelden.

Mijn vriend en ik zijn bezig om ons appartementje in de verkoop te zetten. We hebben al een ander leuk huis op het oog waar wij zelf niks meer in hoeven te klussen... Het huis is geheel vernieuwd en echt toevallig geheel naar onze smaak opgeknapt.

Nu moeten we ons appartement natuurlijk zo snel mogelijk kwijt. Helaas heeft mijn vriend het een aantal jaar geleden gekocht en niet gehuurd. Er staat nog een ander appartement te koop in onze straat maar daar zijn amper kopers voor....
ons appartement is wel wat gemoderniseerd dus hoop dat wij wat meer succes hebben

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:40

Oh, hoop het ook voor jullie allemaal dat er schot in komt!
Lijkt me echt spannend om al iets anders te hebben gevonden, maar dan nog eerst je eigen stekkie kwijt te moeten.
Appartementen gaan hier bijna net zo snel als de gezinswoningen. Eenzelfde appartement wat wij huren, stond aan de overkant te koop. Ook binnen 2 weken voor de vraagprijs (230.000), dus tsja...

Wij kunnen ons ook aansluiten bij degenen waarbij het even op pauze staat allemaal. Al weken niets te koop binnen budget helaas (terwijl dat best een mooi budget is, maar deze regio is zo vreselijk duur!). Toch die prijsstijging denk ik, want voorheen stond er regelmatig wel iets op. Nouja, we verwachten binnen enkele maanden een iets ruimer budget te krijgen, waardoor we hopelijk wel weer wat binnen de eisen en in ons budget kunnen vinden.
Nu eerst wachten op de nieuwe baby. Daar zullen we het toch de komende tijd druk zat mee hebben.
In de tussentijd kijken we natuurlijk wel steeds of er iets beschikbaar komt, maar als het nu volgend jaar wordt is het ook prima (was sowieso het originele plan).

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:33

Een paar maanden terug was ik actief in dit topic. Maar we grepen steeds mis of er kwamen geen huizen op ons pad waar wij serieuze interesse in hadden. Wij zaten in het dubio of op vakantie of een huis. Aangezien het met een huis niet opschroot hadden wij ervoor gekozen om toch op vakantie te gaan.

De dag nadat wij geboekt hadden kwam er een huis op funda die aan onze wensen voldeet. Meteen gebeld om te kunnen bezichtigen. Een week later waren wij de eerste kijkers van het huis en hebben wij dus meteen een bod uitgebracht. Een dag later zijn we overeen gekomen over de prijs en vrijdag hebben wij het voorlopig koopcontract getekend. Als het goed is krijgen wij 7 september de sleutel en de 12e gaan wij op vakantie. Erg bizar hoe snel het kan lopen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:14

Wauw gefeliciteerd, wat heerlijk zeg. En een huis en met vakantie! En wat lekker snel al de sleutel. Waar hebben jullie een huis gekocht?
En vakantie, waar gaan jullie lekker naartoe?

Wij hadden een huis voor de tweede keer bezichtigd op de dag, dat wij met vakantie gingen. Op vakantie het huis gekocht, met onze kont in Zuid Frankrijk, in de zon. Vonden we ook wel een aparte ervaring.