Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:05

Het is de early dew van flexa geworden!
Een groen/grijze tint!

Wij zijn voor essent gegaan, we kregen 175 euro aan mediamarkt bonnen dus dat was een lekker cadeautje!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:44

ieder jaar overstappen is inderdaad het voordeligst :)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:46

Goeie ! Gaan wij ook even online checken. Nou heeft dit nog geen nut om vast te zetten hoorde we. Dit hoeft in principe pas vanaf dat je de sleutel hebt

Ik hou van die kleuren !! Super mooi, helaas heeft mijn zus zoiets ook en wil ik niet kopiëren haha.
Altijd leuk die bonnen! Daar heb je tenminste wat aan.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:52

Wij zijn ook voor Green Choice gegaan. Budgetenergie was bij ons de goedkoopste, maar om toch een kleine bijdrage te doen aan het milieu voor groene energie gekozen.
Morgen gaan we laminaat leggen beneden! Ben zo benieuwd hoe het gaat worden! :D
Helaas ook even een tegenvaller, onze eetkamerstoelen die we hadden besteld blijken niet meer leverbaar. Binnenkort eens kijken wat ze als alternatief aanbieden, maar vrees dat het weer een enorme zoektocht gaat worden. Lang zijn is eigenlijk heel onhandig, want vrijwel alle rugleuningen zijn te kort...

Mooie kleur steen Miesemuisje! Heb je al een foto of tekening hoe het huis verder gaat worden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:29

collendoorn schreef:
Goeie ! Gaan wij ook even online checken. Nou heeft dit nog geen nut om vast te zetten hoorde we. Dit hoeft in principe pas vanaf dat je de sleutel hebt
.
Twee weken er voor...Minstens. Je dient de sleuteldatum wel aan te geven, maar ze hebben twee weken nodig om de boel administratief door te voeren. :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:32

Dat kan volgens mij ook wel met terugwerkende kracht toch? Als je de dag van de sleutel overdracht aangeeft dat je contract kan starten, dan moet dat wel goedkomen volgens mij?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:49

Ja qua levering maar administratief niet :D

Wij zaten krap op de twee weken, allemaal net gelukt. Hebben ook niet zonder stroom ofzo gezeten.

Ik kwam hier eigenlijk om te melden dat onze berging 15cm langer gaat worden. *\o/* die hadden ze niet goed (na meting 17,35 cm) op de erfgrens gezet waardoor de buren er toch weer wel een schutting tegen aan wilde zetten waardoor wij er weer niet meer bij konden etc etc.. Vanochtend geweest en dat gaat geregeld worden.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:01

Fijn dat het geregeld is! Altijd zo een gedoe..
Bij ons is de waterleiding nog steeds niet aangepast. Moet je er ervoor betalen om hem op een andere plek te krijgen in de keuken, zit ie alsnog als de bouwtekening.. Betaal je dan voor..

Goed om te weten qua energie

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:30

Esther dat moeten ze dan gewoon aanpassen! Dat hebben wij met stop contacten gehad. Als het lukt nu al aan geven en anders voor de oplevering dat het niet is comform je meer en minder werklijst...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:48

En jawl de buurvrouw begint al weer te zeiken. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:43

En jawel.. ze gaat de bouwer opbellen want zij hadden toestemming moeten geven en dit mag niet zomaar (stond verdorrie al bij het slaan van eerste paal vast :') )

Iemand nog buren nodig O:)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:44

Ja al twee keer aangegeven :)
Onze bouwbegeleider schrok er van dat het nog niet aangepast was.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:05

Ik snap er geen snars van sammie xd heb een stukje info gemist denk ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:48

Sammie schreef:
Ik kwam hier eigenlijk om te melden dat onze berging 15cm langer gaat worden. *\o/* die hadden ze niet goed (na meting 17,35 cm) op de erfgrens gezet waardoor de buren er toch weer wel een schutting tegen aan wilde zetten waardoor wij er weer niet meer bij konden etc etc.. Vanochtend geweest en dat gaat geregeld worden.

De buuf doet er nu moeilijk over dat de berging daadwerkelijk op de erfgrens komt, terwijl als de bouwers dat vanaf het begin hadden gedaan dan had hij daar al gestaan bij de oplevering. Buuf is van mening dat zij voor die verlenging nog toestemming dient te moeten geven. :+

We wilde in eerste instantie het zo laten doen en dan die cm'ers bij de tuin van de buren laten, maar dat wilden ze niet anders liep de schutting niet door. Wij willen geen geld aan een dure schutting betalen die we toch niet zien en we hebben dan een stukje tuin waar we niks mee doen. Wat een donkergat is waar van alles kan kruipen. Plus voor onderhoud kunnen we er niet bij en moeten we eerste de schutting eruit wippen. Nu is dat pas over tien jaar wrs, maar toch :+

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:26

Aaahaaa dus eigenlijk word het gewoon comfor bestemmingsplan en tekening maar wil buuf dat niet hebben?

Werden vandaag gebeld door Heijmans dat we termijn 6 7 en het meer en minder werk niet hebben betaald en dat dat geregeld moet zijn voor de oplevering. Maar die brieven hebben wij dus niet ontvangen.

Dus ik helemaal in de stress. Blijkt dat ze de brieven naar het oude adres hebben gestuurd. Ipv naar het adres waar we nu tijdelijk wonen. Terwijl de brief van oplevering wel naar t goede adres is gestuurd.

Waarschijnlijk 2 verschillende afdelingen geen idee. In ieder geval hadden ze er geen boodschao aan niet betaald was geen sleutel... wat een stress. Hebben ze digitaal snel ingestuurd. En hypotheek verstrekker heeft snel alles geregeld en bevestiging gestuurd naar heijmans maar ben echt grijs geworden vanmiddag

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:46

Lekker gezellig zo een buuf !!

Zoo daar zou ik ook even stress van hebben zeg zo vlak voor de oplevering.
Wij hadden het ook met 1 termijn, ineens kregen we een brief !! Wij keurig alles gekopieerd steeds en de brief is op de post gegaan maar blijkbaar nooit aangekomen. Gelukkig konden we de kopie kopiëren en was dat voldoende. Maar zo voor je oplevering zou ik ook niet tof vinden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:09

Wij kregen alles al via de e/mail. Ook zelf als via een website overgeboekt. Kwam geen tussenspersoon aan te pas :))

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:32

Zo alles staat klaar voor morgen :-D

Afbeelding

Afbeelding

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:41

Zo zeg, jullie zijn een boel van plan! Waarom zoveel liters verf?

Wij hebben afgelopen zaterdag laminaat gelegd in de woonkamer. Heel blij het met resultaat! :D
Afbeelding

Afbeelding

En we hebben een straatje achter:
Afbeelding

Alle nietgaatjes op het plafond van de zolder zijn dichtgestopt:
Afbeelding

En de eerste laag voorstrijk zit erop:
Afbeelding

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:11

Die onderste 2 emmers zijn witte verf voor de zolder. Die 2 emmers er boven zijn voor strijk. De 2 kleine emmertjes daar boven zijn de kleuren voor de zolder. En die 2 kleine metalen blikken zijn voor de slaapkamer van ons zoontje.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:13

Volgens mij is dat niet alleen verf, maar ook voorstrijk :P heel veel plezier morgen :D en succes met klussen!

Ziet er hierboven goed uit zeg :D

Hier nu ook de halve zolder geschilderd. Kledingkast staat er nog steeds niet :') beetje drukke periode sinds oplevering huis..
Tuin was bijna klaar, komen we net wat tegels tekort.. En uiteraard nu een langere levertijd dan normaal, Pff..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:01

Ziet er goed uit allemaal. Wij zijn bezig met de tuin maar dat gaat nog een projectje worden!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:45

Ziet er goed uit miriam!

Malih succes met klussen en verven. Jullie zijn iig goed voorbereid haha

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:19

Oooohhhh super leuk deze foto's !! Hierdoor krijg ik nog meer zin in klussen :) haha.
Super om te zien, ben heel benieuwd hoe het worden gaat.

Vloertje ook erg netjes ! Veel werk?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:25

Wauw gaaf hoor Miriam!
Het wordt echt een huis nu!

Malih heel veel plezier (en succes) morgen! Ben benieuwd naar de foto's.

Nou inderdaad Nanda, ik krijg ook echt zin!
Het is bijna zover!!!