[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:35

Zo de kamertjes zijn bijna klaar! Nog een paar dingetjes endan kan de makelaar weer komen voor het maken van nieuwe foto's!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:34

Fijn appiesjappie, hopelijk levert het iets op :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:36

Een vriend van mij snapt niet dat we naar huizen gaan kijken van 125 met een budget van 115, mja gewoon bieden en dan zien we wel verder :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:39

vraagprijs is echt geen verkoopprijs in een heleboel gevallen :)
wij kijken ook naar huizen die iets boven budget vallen :j net zoals huizen die onder budget vallen, maar ook daar kijken we nog steeds kritisch en zullen we een bod doen wta ons correct lijkt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:04

Ik het het ook 31.000 onder de oorspronkelijke vraagprijs en 11.000 onder de vraagprijs ten tijde van de bieding kunnen kopen. Dus inderdaad gewoon voor gaan kijken :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:08

als! we gaan bieden is het openingsbod 45 onder de vp en het max bod 35 onder de vp, dat is een hoop op 175 , maar de realiteit is dat het huis echt een klap geld nodig heeft of plat moet...(is duur puur grondprijs die we bieden als het zo ver komt.
de kans is dat ze het echt als te weinig achten, maar ja, op zich is het niet echt onrealistisch als ik de feiten bekijk zover ik die nu weet.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:10

Georgette schreef:
Fijn appiesjappie, hopelijk levert het iets op :j

Dat hoop ik!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:13

Nee heb je, ja kun je krijgen Sonja. Veel mensen zijn nu ook gewoon blij om het huis kwijt te raken. Zeker als het al een tijd te koop staat.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:41

ik ben een beetje in de war, ik heb een discussie met iemand die zegt dat als je max een X bedrag kunt lenen je daar nu nog wel een X bedrag aflossingsvrij boven op bij kunt lenen. Dat lijkt me stug, de max is de max toch?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:00

Amanda schreef:
Nee heb je, ja kun je krijgen Sonja. Veel mensen zijn nu ook gewoon blij om het huis kwijt te raken. Zeker als het al een tijd te koop staat.

begin volgende maand staat het 2 jaar te koop , zitten ook huurders in onder tijdelijk contract , maar op een gegeven moment komt de eigenaar natuurlijk ook niet meer onder het nodige onderhoud uit, dat betekend bij dit huis dakrenovatie, gevel repareren of erger, wat glaswerk vervangen etc , geloof nooit dta ze daar op zitten te wachten ;) is trouwens een huis uit erfenis,

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:43

diesel_ schreef:
ik ben een beetje in de war, ik heb een discussie met iemand die zegt dat als je max een X bedrag kunt lenen je daar nu nog wel een X bedrag aflossingsvrij boven op bij kunt lenen. Dat lijkt me stug, de max is de max toch?

Dat kan soms als je een starterslening bij de gemeente kunt krijgen. Dat geldt dus alleen voor starters. Waar het precies van afhangt weet ik ook niet, maar het is een rentevrije lening, vandaar dat je maandlasten dan idd niet omhoog gaan.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:05

Ibbel schreef:
diesel_ schreef:

Dat kan soms als je een starterslening bij de gemeente kunt krijgen. Dat geldt dus alleen voor starters. Waar het precies van afhangt weet ik ook niet, maar het is een rentevrije lening, vandaar dat je maandlasten dan idd niet omhoog gaan.

ja maar ik bedoel geen starterslening. Die is enkel 3 jaar rente en aflossingsvrij, daarna betaal je 5,8 procent (moet verplicht 10 jaar vast staan) dus uiteindelijk betaal je alles gewoon..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:52

Neonlight schreef:
Inderdaad, als je genoeg inkomen hebt kan het. :j
Zo hebben ze het ons tenminste ook verteld. Zelfde bank als Berdien. :+

Juval, balen. Staat het ook echt helemaal leeg? Dat bevorderd de verkoop ook niet, zeker omdat het niet in een starters prijsklasse zit. Starters hebben nog eel een voordeel bij directe aanvaarding.

het ziet er uit zoals op de foto's op funda. dus het is niet helemaal leeg, er staat nog wel het een en ander.
we hebben geen restschuld, dus wat dat betreft... houden we gewoon minder over dan waar we op gehoopt hadden.

Heb je al wat gehoord van je bod Neon?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:05

diesel_ schreef:
ja maar ik bedoel geen starterslening

Dan denk ik niet dat het kan, aflossingsvrij nog bovenop je maximum. Lijkt me ook contraproductief, je betaalt wél de rente, maar hebt er niet de renteaftrek van. Kan me niet voorstellen dat dat aantrekkelijk is, laat staan haalbaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:16

je kunt wel een deel aflossingsvrij doen, maar zoals de hypotheek kerel het uitlegde is het zo dat die rente niet onder de hypotheekrente aftrek valt. op zich schiet je dus met aflossingvrije delen, niks op wat betreft lasten.

maar max blijft gewoon max, als jij onder de huidige regels een x bedrag mag lenen, word dat door aflossingvrije delen niet hoger :n

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:30

Joolien schreef:
Een vriend van mij snapt niet dat we naar huizen gaan kijken van 125 met een budget van 115, mja gewoon bieden en dan zien we wel verder :D

gewoon proberen, je weet nooit.

weet iemand hoe het zit met de hypotheekrente aftrek na echtscheiding. Er staat mij iets bij dat dat op een bepaald moment stopt. Wij zijn nu sinds oktober 2011 gescheiden. Hoe lang blijf je het belastingvoordeel houden? (ja..... ik ga ook even googelen op de site van de belastingdienst :) )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:49

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:55

ja, dat zie ik ook staan.. nu is onze situatie wel anders. het huis staat sinds oktober vorig jaar leeg. Geen idee hoe dat dan belastingtechnisch zit. we betalen allebei nog de helft mee aan het huis.
best ingewikkeld allemaal, ik sla zowiezo op tilt als het over belastingdingen gaat.. daar begrijp ik niets van.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:05

ik ga ook in de error met belastingdingen...
tis ook geen jaar hetzelfde :roll:
maar ik moet zeggend at het lastig zoeken is :? misschien even bellen met de belastingtelefoon?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:07

Ik zou eerder bellen met een onafhankelijk persoon :')
Belastingdienst naait je waar je bij staat.... (of hangt, gezien je gaat bellen) :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:07

Fiebie schreef:
Belastingdienst naait je waar je bij staat.... (of hangt, gezien je gaat bellen) :Y)

:')

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:09

Fiebie schreef:

Of ze snappen niet wat je wil weten en geven je een verkeerd antwoord. Als ik moet bellen voor informatie (zelfde met verzekeringen, orgmaatschappijen etc) dan bel ik altijd drie keer. Als ik drie keer hetzelfde antwoord krijg, dan pas ga ik er van uit dat het klopt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:10

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:38

Belastingen is ook niet iets waar ik veel van snap. :o

Ons bod is ontvangen, en ze willen graag met ons in onderhandeling. Tegenbod gekregen. :) Komt al wat dichter in de buurt (logisch als ze in prijs zakken :') ) maar nog niet genoeg.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:00

Spannend neonlight! En themba, hoe bevalt het huisje, lijkt me wel zwaar nu voor je. Een dubbel gevoel kan ik me zo indenken?