Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 19:27

Heeeeeel mooi, die kast! +:)+

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:27

Dank je :D

Zoals jullie zien (zie de deur en het kozijn naast de kast ;)) zijn we nog flink aan het klussen hier in huis, genoeg te doen :oo.

Ik ben vandaag bezig geweest met het afbranden van de lijmresten en verf van de trap. Wat een rotklus is dat! Ik ben 2 uur bezig geweest en heb 3 treden gedaan -O- Nog 11 te gaan, ach het houd je bezig he ;). Hebben meer van jullie van een oude houten trap alle verf/lijm afgehaald en de trap daarna kaal (of met blanke lak) gelaten? En bevalt dat? Ik denk dat het in ons huis wel mooi zal staan, voor de rest hebben we namelijk veel wit en straks ook weer een strakke vloer. Maar het is nogal een klus! :oo

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 21:45

Ik zit heel erg te twijfelen. Wij hebben zelf al een jaar of 8 een hele grote teak (gelakt) buffetkast (zoiets: http://www.teakhouse.nl/kasten/Jolanda-buffetkast ), echt wel goede en zware kwaliteit. Knots van een kast ook: 2.25 cm hoog.
Maar waar ik dus over twijfel: zal ik hem overschilderen met Annie Sloan verf? Is dat niet zonde van zo'n mooie kast? Wordt het wel mooi? Welke kleur? Wit tint of zal ik toch ietsje een zachttttblauwe tint doen omdat mn woonkamer en keukenmuur dat nu ook hebben?
Kortom: ik ben er nog niet uit :')

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:23

Dat kan ik me heel goed voorstellen, eng is dat he! Ik heb deze kast echt voor weinig van marktplaats gehaald en daarom was het niet zo eng, ik had weinig te verliezen ;). Maar ik heb er ook lang over na zitten denken wat voor kleur ik hem wilde geven. Onze kast is lang niet zo groot als die van jou (ong 130x60x200) maar dat vond ik al lastig. Zo'n groot meubel is heel bepalend in je woonkamer :j. Onze kast lijkt wel veel minder groot sinds hij geschilderd is in een lichtere kleur, hij ziet er wat vriendelijker uit zeg maar ;). Je kunt er trouwens bij zo'n grote buffetkast ook nog voor kiezen om de binnenkant een andere contrasterende kleur te schilderen, dat is ook vaak erg mooi! (of maak ik het nu alleen nog maar moeilijker?)

Ik zat ook te dubben tussen wit (maar dan wel old white) en duck egg blue. Uiteindelijk heb ik ze 50/50 gemengd :+. Je moet wel in de gaten houden dat door de was de kleur ook weer iets donkerder wordt.

Ik zou als jou was eens plaatjes bij elkaar gaan zoeken van wat je mooi vindt, dan klikt het soms ineens, dan weet je soms ineens wat je wilt ;). Wat trouwens wel handig is, bij degene waar ik altijd de annie sloan verf koop kan ik ook een klein proefpotje krijgen om thuis een proefstukje te kunnen schilderen.

Succes!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 22:54

Ja dit was idd geen Marktplaatskastje; volgens mij kostte hij toen 1800,- of zo :=
Maar bedankt voor de tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 01:41

Ik zou hem zo laten. .

Ik heb een plank van een tuinbank gekregen , nouja geen poten of wat :') Liefst wil ik hem onder de kapstok voor dr schoenen even iets passends eronder vinden en dan paar mandjes ofzo.

Afbeelding
Afbeelding

Hij is best lang idd

manfredie

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:07

wie weet waar ik mooie en goede stoffeerdersknopen kan krijgen
heb voor een stoel gobelin stof gekocht in het creme/zwart en daarbij zoek
ik mooie knopen....
wie heeft er enig idee....

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:34

Ik ben daarvoor bij een meubelstoffeerder binnengelopen en heb gevraagd of ik die siernagels los kon kopen. Dat kon gewoon :) Ik bestel ze ook wel eens online, net als siernagelstrips, scheelt een hoop getimmer. Ik heb al een paar keer besteld bij http://www.wotexmeubelstoffen.nl/

Ik ga weer bezig met een nieuw projectje! Woon nu 1,5 jaar samen en we hebben veel Ikea-dingen uit mijn studentenkamer meegenomen vanwege een beperkt budget. Echter ben ik bezig om ons interieur steeds wat meer brocante te maken, dus ook mijn Ikea-vakkenkastje voor de tv ga ik vervangen voor een brocante kastje. Deze heb ik gekocht en haal ik zaterdag op:

Afbeelding

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:27

ik zal eens op die site gaan neuzen want via google kom ik niet echt ver.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 09:20

Mirjammie, prachtige kast!
Was is hél ja!! Het blad van de eettafel bezat ook een dikke laat was. Ze konden me bijna opruimen, doe ik niet snel meer!

Manfredie, ik heb ze vorig jaar ook online gekocht, strips met losse nagels.

Takkie_muis, kun je best wat leuks mee!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:51

de nagels die kan ik wel redden...moet knopen hebben om te (weet niet of ik het goed schrijf)
capitoneren.... :o
en ik wil iets anders dan standaard knopen....

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:46

Ik weet niet hoe ver je van Utrecht woont manfredie? Ik weet dat er op de oude gracht zo'n oud klein winkeltje is werkelijk waar vol met knopen! En anders kun je op zaterdagochtend eens rondkijken op de lapjesmarkt op de Breedstraat, daar hebben ze ook heel veel!

Quellian ja was pffff wat een ramp! Die strips klinken wel heel handig, ga ik misschien bij de volgende stoel ook proberen ;)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:04

een drie kwartier woon ik daar vandaan denk ik...

overigens al heel lang geleden dat ik in utrecht ben geweest

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:46

Dat stoeltje en die katten krabpaal vind ik erg leuk.
En dat is wel heel mooi mazzeltje, stoeltje van het grofvuil.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:55

Ik ben helemaal geinspireerd door dit topic. Toevallig ben ik deze week de hele week vrij en kwam ik in dit topic dit steigerhoutpaneel/memobord tegen:

Afbeelding

Nu zou ik dit heel graag willen maken deze week, voor kerst voor papa en mama. Ik ben al goed op weg met uitzoeken hoe en wat, maar ik heb nog géén idee hoe ik de planken 'blind' aan elkaar ga krijgen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee/enig idee hoe dat zou kunnen?

Ik ben momenteel heel google aan het afzoeken, maar heb het antwoord nog niet gevonden.. Het is de bedoeling dat hij ongeveer 2 meter breed wordt en 80 cm/1 meter lang en dat het aan de muur komt te hangen. Mocht ik echt niks vinden zal ik waarschijnlijk een soort geraamte erachter maken, maar dan zal hij helaas niet meer 'blind' zijn.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:45

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:19

Dankjewel voor de tip! Dat ziet er inderdaad goed uit, ga er morgen eens naar kijken :). Had ondertussen een aantal andere opties gevonden, dus moet goed komen. Vanmiddag de steigerplanken op halen en dan aan de slag, ben benieuwd hoe het gaat worden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:59

Gaaf zeg! Leuk idee :D Ben benieuwd hoe het wordt :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:51

Leuk! Ik gebruik daar ook altijd koppelplaatjes voor.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:26

Ik ben ook met dat prikbord bezig, idd koppelplaatjes :)

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:32

Leuk dat jij er ook mee bezig bent! Gebruik jij nieuwe steigerplanken? Zoja, welke verf gebruik jij er voor? Of heb je nog niet geverfd? Ik heb nu beits grey wash gehaald vandaag, maar ben niet zo'n ster in verven. (Lees: dit is mijn eerste keer uberhaupt 'verf' kopen, beits dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:33

Ik ben nog op zoek naar een leuk plankje/poten voor onder het plankje.. Heb wat in mijn hoofd zitten en zo moet het :')

Afbeelding

Vlonder voor onder waar de schoenen komen te staan , en de zijkant moet breed zijn...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:01

Mijn gepimpte Ikea kast. Geverfd met grijze krijtverf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met diezelfde verf ook een secretaire geverfd. Nu zitten er ook nog witte porseleinen knopjes op aan de zijkanten van de lades waar de kleine gaatjes zitten.
Afbeelding

De vloer heb ik geverfd met L'autentique vloerverf.
Voor:
Afbeelding

Vloerbedekking er uit:
Afbeelding

Eindresultaat. Je ziet het niet goed, maar de spijkers (vloer is gespijkerd) en nerven en noesten zijn gelukkig nog mooi zichtbaar.
Afbeelding

Kastje van € 10,00 van de kringloper geverfd en gebruikt voor babykamer:
Afbeelding

Datzelfde kastje daarna weer opnieuw gepimpt en dat nu op de slaapkamer van mijn dochter staat:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Vayo op 11-12-13 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:08

Kastje met 1000 levens!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:10

Sjolvir schreef:
Kastje met 1000 levens!

Heel veel spullen heb ik al meerdere malen nieuw leven ingeblazen hihi. Vooral met goedkope aanschaffen van de kringloop e.d. durf je al snel wat meer vind ik.