Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:46

ik heb geen idee wat voor kerstpakket mijn man krijgt
we zullen het volgende week wel merken.

verder probeer ik me in de winkels niet te verleiden tot dure aankopen van eten voor de kerst
want dan loop je echt leeg

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:47

driehoek verkoopt ook potjes.
dat is de echte groene zeep.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 10:13

Ik heb ook wel zin in het kerstpakket van mijn man.
Zit altijd iets in voor 1 avond eten en voor een avond aan hapjes en drankjes.
En nog wat ander prul.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:14

we hebben een keer een badpakket gekregen
en tassen die echt van super kwaliteit zijn, en je er echt nog iets aan hebt

maar zit nu wel weer op een heerlijk eetbaar pakket te wachten
is ook wel eens leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:20

Ik krijg volgende week ook mijn kerstpakket, nu stelt dat voor mij niet zoveel voor bij de Jumbo (najah de fulltime pakketten zijn ook niet zo geweldige geloof ik). Maar alle beetje eten helpen. En meestal krijg ik ook een deel uit het pakket van mijn vader en moeder. Vorig jaar kwam ik na de vakantie dus met 2 pakketten terug op kot, aangevuld met gewone boodschappen. Erg prettig :j

Ik had tijdje terug gevulde pasta van de AH gekocht. Ze zijn tot eind december goed. Als ik ze kook, dan kunnen ze daarna gewoon de vriezer in toch alsnog?

Verder heb ik de laatste tijd hier iets minder gepost, maar zal vanaf nu weer wat proberen bij te houden. Vorige week hoefde ik geen boodschappen te doen en deze week enkel geraspte kaas en champignons gehaald. Waarvan 2/3 van de kaas nu in de vriezer ligt. Ik had van thuis namelijk weer wat eten mee wat "over" was. Mijn ma gaat naar de slager, koopt 4 stukken vlees en zegt dan dat ik er wel 1 mee mag want er is teveel :+ Ideaal dus, verder alles nog in huis. Dus schade voor de maand december tot nu toe is €3,20 .. volgende week zit ik hier maar tot donderdagavond en dan 2 weken thuis. Met een beetje geluk blijf ik met gemak onder de €10 en hou ik van de maand december dus €30 euro budget over.

Had trouwens afgelopen weekend een thermoskan gehaald bij de action. Korte dagen college heb ik eigenlijk nooit drinken mee, anders blijf je flesjes/blikjes drinken kopen. Maar het is toch wel fijn wat te drinken, zeker op lange dagen. Nu had ik die deze periode niet, dus dat scheelt. Maar toch vast een thermoskan gehaald, met het idee dat ik dan iig de ochtend warm drinken had. En ze zijn echt aan te raden! Gister ochtend om 8 uur thee erin gedaan, had ochtend college en daarna een uitstapje Rendac (blegh), maar terugweg om half 6 was het nog lekker drinkbaar warm :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:25

Ik zou die pasta ongekookt invriezen.....

Je kan toch gewoon flesje meenemen en vullen met water steeds?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:27

Ik heb dit jaar samen met mijn collega kerstpakket uitgezocht voor de "mannen buiten"

We hebben een Luxe A artikelen pakket uitgezocht
40 luxe A artikelen en allemaal etenswaren
Dus geen tosti ijzers of tapas schalen erbij dit keer
maar juist meer gericht op etens waren :j
Hopelijk vinden ze het leuk... want tis meestal ieder jaar wel iets van een op of aanmerking :')

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:29

ach nederlanders moeten altijd wat te mekkeren hebben

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:31

Wij hebben in ons kerstpakket altijd 1 groot iets zitten en verder heel veel eten en drinken enzo.. Vorig jaar hadden we een blender erin zitten, jaar daarvoor een tosti/grill ijzer. Ook wel eens een citruspers gehad en een gourmet set. En dan zat er nog ontzettend veel eten in! Ben dit jaar benieuwd, want ook bij ons moeten ze wat zuiniger zijn..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:40

Wij hebben altijd 1 groot ding... Afgelopen jaren een espresso-apparaat, ipod, ebook en een uitzoekcadeau op zo'n speciale website gehad. Ik moet zeggen dat ik liever een ouderwets pakket heb waarvan ik niet wet wat erin zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:43

manzano schreef:

Ik heb het wel al een tijdje in de koelkast liggen die pasta, maar het is nog wel tot de 25e goed. Omdat er staat dat je op dag van aankoop wel kan invriezen? Nu kan dat pakje natuurlijk niet zien waar het al die tijd heeft gestaan ...

En vergeten bij te zetten, maar hier in Belgie is het water niet bepaald lekker uit de kraan. Als je een flesje vult en dan open maakt komt er eerst een vieze chloorwalm uit. Dan heb ik al geen dorst meer -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:44

waterfilter kopen?
hoewel de goedkope merken ook redelijk te doen zijn 6 flesjes voor 80 cent dacht ik?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:53

ditano schreef:
Mootje schreef:
Ditano, dun gesneden plakjes met kaneel voor 90 minuten in een oven van 100 graden!

Dat klinkt wel erg lekker ....
Thanks voor de tip , ga dit vast en zeker eens proberen . :j

De oven kost ook stroom en geld hoor ;)
Bezuinig je 20 cent op het een, geef je een euro meer uit aan het ander :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:26

Sonja_vR schreef:
waterfilter kopen?
hoewel de goedkope merken ook redelijk te doen zijn 6 flesjes voor 80 cent dacht ik?

Ja maar zo'n filter neem je niet mee naar college ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:26

idinn schreef:
manzano schreef:

Ik heb het wel al een tijdje in de koelkast liggen die pasta, maar het is nog wel tot de 25e goed. Omdat er staat dat je op dag van aankoop wel kan invriezen? Nu kan dat pakje natuurlijk niet zien waar het al die tijd heeft gestaan ...

Die zou ik nu nog gewoon invriezen hoor. Want die verkopen ze nu ook nog gewoon in de winkel. En idd........... dat pakje weet niet wanneer hij gekocht is :))

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:33

Mootje schreef:
Wij hebben altijd 1 groot ding... Afgelopen jaren een espresso-apparaat, ipod, ebook en een uitzoekcadeau op zo'n speciale website gehad. Ik moet zeggen dat ik liever een ouderwets pakket heb waarvan ik niet wet wat erin zit...

Ruilen als ik zo'n pakket krijg?? :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:35

Wees blij dat je wat krijgt ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:54

Ben er ook weer eens. E.e.a. van de laatste pagina's bijgelezen. Bienotje, je hoeft je geen zorgen te maken over het kerstpakket hoor. Ik vind een pakket altijd erg leuk. Lekker kijken wat er in zit en wat je er mee kunt. Vorig jaar hadden we een uitzoekkado. Ook leuk, maar vind een pakket toch leuker.

Ondertussen zit mijn man weer thuis en die kookt en doet de boodschappen. Gevolg is natuurlijk dat we geen week menu meer hanteren en hij meer boodschappen doet dan noodzakelijk. Dus ik ga toch maar weer zelf het menu maken en de daaraan gekoppelde boodschappenlijst. Scheelt toch echt wel geld. Zag op de site van Rob's Budget Menu weer lekkere dingen staan. Dus daar ga ik eens goed op neuzen voor de kerst.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:00

Ik krijg helaas geen kerstpakket :( Gaven ze die op school ook maar kan ik goed gebruiken nu.
En van me ouders kant hoef ik er ook geen te verwachten mijn vader is zelfstandig ondernemer en mijn moeder is afgekeurd en werkt niet.
Misschien kan ik bij papa laten vallen dat ik ookwel een kerstpakket wil haha :p alhoewel ik al regelmatig eten en andere dure producten van hem krijg..

Had een weekmenus gemaakt, maat gisteren bedacht mijn broertje dat ie hete kip wilde eten en of ik dat kon maken. Ja natuurlijk kan dat broertje als jij de boodschappen doet :) Uiteindelijk kwam ie me geld brengen en moest ik maar boodschappen en als ik nog iets nodig had mocht ik dat ook gerust kopen. Netjes bonnetje en geld wat over was bewaard, en toen,, Aah lieve zus hou dat maar. Dus nu een beetje extra geld, nog een paar kleine boodschapjes en nog 2 porties hete kip in de vriezer.
Eigelijk mag ik heel blij zijn met me familie <3

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:06

Ik weet niet of wij iets van een kerstpakket krijgen vanuit de gemeente? Zou het niet gek vinden als niet eigenlijk.

Net een mailtje gehad van de bewindvoerder. Hebben een afrekening binnen van Essent, 630 euro eventjes na betalen. Om misselijk van te worden! Ik snap niet hoe we het doen. We zijn zo voorzichtig met alles.
Ik heb zelf het vermoeden dat de droger kapot is (hoorde van vriendlief dat die meestal wel een uur en 3 kwartier nodig heeft om een gewone was droog te krijgen :+ ) dus die gaat er uit. En wil meer op de pc en tv gaan letten, dat die overdag niet te veel aan staan.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:19

Sammy, ik kan het met hoge afrekeningen. Ik woonde met mij dochter in een eengezinswoning ik werkte fulltime dus alleen savonds en de weekenden thuis. Per maand betaalde ik al iets meer dan dat ze me geschat hadden en nog een afrekening van bijna 700euro. Ik had geen droger, verwarming nooit overdreven hoog, laders uit het stopcontact etc.
Dus weer meer per maand gaan betalen en het jaar daarop weer bijna 600 euro bij moeten betalen.
Gelukkig woon ik daar niet meer, maar vraag me nog steeds af hoe dat kon.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:20

630 euro is inderdaad een heel groot bedrag, Sammy! Zonde van het geld inderdaad.
Wat je dan het beste kunt doen om dit te voorkomen is een excelsheetje maken met de vaste en variabele kosten en 1x per maand je meters aflezen :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:24

Je raakt me al kwijt bij vaste en variabel :+ :o
Ik ben echt een ramp met rekeningen ed, tis ook niet voor niks natuurlijk dat we de bewindvoering hebben :o

Ik kan het nog bonter maken, vorig jaar kregen we (van het oude adres) een afrekening van 1700!! euro. Die kwam helaas binnen toen we daar niet meer woonden, dus kon er niks meer aan controleren oid. Maar volgens woonpunt en Essent, hebben we toch gewoon de goede cijfers doorgegeven, daar zat niks fout in.
Toen was ik wel even bang dat ze ons zouden verdenken van een plantage oid, maar die man zei "mevrouw, zelfs met een plantage, zou u nog niet op zo'n bedrag uit komen". En idd, ik heb nu nog geen idee hoe dat kan :n

We betalen nu iig 106 pmnd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:29

Voor een plantage kom je wel hoger uit haha.

Ik weet niet hoe je nu woont, maar 106 euro is niet erg veel.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:37

Ik betaalde het eerst jaar 175 en volgende jaar 210. En dat voor mij en me dochter. En zelfs daarbij kregen we hoge afrekeningen.