Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:49

Ben ook wel onwijs trots op wat we bereikt hebben al hoor! op de foto's zit de tweede laag nog niet op de muren en zie je dus nog wat van de roze en gele muren erdoorheen, nu is dat wel allemaal goed wit. Plafonds zijn nu ook wit.
Ja ben ook wel tevreden met de paneeldeuren, was wel echt een hel om die verf eraf te krijgen, de vorige bewoners hadden niet heel netjes geschilderd met veel druipers en er waren stukjes uit de deuren. De deuren moesten daardoor helemaal kaal :+ Als de meubels er staan en het helemaal af is zal ik van alles nog wel een keertje foto's maken en ze plaatsen :)

Wij zijn fan van grijs hihi :D we wilden vooral veel rust creeeren en ruimte en dat is goed gelukt :)

_Lorette_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:49

Ik wil ook graag wit, grijs- en bruintinten gebruiken. :) Ben helemaal niet van de vrolijke kleurtjes.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:51

Wij hebben ook veel grijs in huis :j

Kentaro

Die tinten hebben wij ook, en dan donker blauw als 'kleur' erbij :D

Suuskipje

Ho zie net dat de foto's van de overloop niet gepakt hebben :+

Afbeelding
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:52

Mooi hoor!
Hebben jullie bewust gekozen voor dichte panelen en geen glas?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:54

Ik ben trouwens dankzij de buren achter de reden van allerlei rare gaten in de muur en houtwerk in het trappenhuis...........

De oude bewoner had een traplift :))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:55

:=
Weer een mysterie opgelost....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:04

Kentaro schreef:
Mooi hoor!

De wc en badkamer hebben wel glas, alle andere zijn gewoon dicht en dat was al zo :) vind het wel mooi, geeft een knus idee ofzo :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:06

Kentaro schreef:
:=
Weer een mysterie opgelost....

Ja het waren nogal rare plekken := :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:10

Suuskipje schreef:
Kentaro schreef:
Mooi hoor!

De wc en badkamer hebben wel glas, alle andere zijn gewoon dicht en dat was al zo :) vind het wel mooi, geeft een knus idee ofzo :Y)

Ik vind het ook mooi hoor, maar was benieuwd :D
(moet alleen wel lachen dat jullie juist de ruimtes die ik denk zonder glas zou doen, wel met glas hebben.... :') )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:14

Ik zou nergens glas in doen, of hooguit het bovenste paneel.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:15

Ja ach :+ er zit van dat ondoorzichtige folie voor (wat ik eigen handig erop geplakt heb want de vorige bewoners hadden dat dus niet :\ weer iets vreemds :+ ), plus dat het alleen het bovenste paneel is en heb op de voordeur ook dat folie gedaan, vind het maar niets dat mensen zo mn gang in kunnen kijken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:16

Wij hebben in de woonkamer zo'n deur. Maar die glaspanelen hebben we allemaal met mat-glas laten doen :j

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:17

wauw suuskipje wat een enorm verschil!!
Moesten de oude huurders dat niet wit schilderen? ik moet toch echt mijn groene wand overschilderen hoor !!

manzano, ligt het aan mij of vind jij heel veel wat hier voorbij komt niet mooi/jou smaak?? :+

Ik ben nu eigenlijk wel heel benieuwd hoe jou huis er uit ziet omdat dit allemaal vrij neutrale kleuren zijn haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:19

De kleuren zijn wel neutraal ja. Maar ik vind van die geschilderde deurkozijnen echt niet mooi in zo'n kleur. Heeft zo'n hokjes-effect. Ongeacht de kleur.
En deze kleurcombi vind ik erg kil en grauw. Had dan zelf voor donkerdere grijs gekozen ofzo.

Maar doe mij maar gewoon zoveel mogelijk hetzelfde. Mijn deurposten worden gewoon wit.
Laatst bijgewerkt door manzano op 26-09-12 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:20

Suuskipje schreef:
Ja ach :+ er zit van dat ondoorzichtige folie voor (wat ik eigen handig erop geplakt heb want de vorige bewoners hadden dat dus niet :\ weer iets vreemds :+ ), plus dat het alleen het bovenste paneel is en heb op de voordeur ook dat folie gedaan, vind het maar niets dat mensen zo mn gang in kunnen kijken.

Kan me sowieso voorstellen dat je niet alle deuren gaat vervangen. Deze zaten er gewoon in toch........

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:23

Wij hadden die paneeldeuren in de kamers op de 2e verdieping met inderdaad mat glas. Vind een heel groot voordeel de lichtinval! We hebben nu op de tweede verdieping een 'onbestemde' ruimte met daarvoor op de overloop de wasmachine en droger. Wil daar ook graag weer zo'n deur met glas i.v.m. het licht!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:25

Kentaro schreef:
Wij hadden die paneeldeuren in de kamers op de 2e verdieping met inderdaad mat glas. Vind een heel groot voordeel de lichtinval! We hebben nu op de tweede verdieping een 'onbestemde' ruimte met daarvoor op de overloop de wasmachine en droger. Wil daar ook graag weer zo'n deur met glas i.v.m. het licht!

Ja dat kan idd veel schelen :j :j
Bij ons heb je amper/geen lichtinval vanaf de gang/overloop. Dan heeft het niet zo'n toegevoegde waarde. Verder vind ik het ook wel prettig om gewoon "afgesloten" te zitten als de deur dicht is. Kan lastig uitleggen, maar zou me met glas in de deur minder vrij voelen ofzo.
Eigenlijk staan de deuren verder ook altijd gewoon open bij ons.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:27

Wij hebben de deur naar de hal vaak dicht zitten aangezien anders een van onze schatjes steeds naar boven schiet :+ In onze huiskamer hebben we nu licht genoeg, maar nu is onze hal vrij donker :P Dan zou ik juist voor het licht in de hal weer een deur met glas fijn vinden. (vind glas in lood daar dan weer erg mooi)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:29

Oh ja, die deur zit wel vaak dicht ivm tocht. De hal is ook donker, maar die deur zit zo midden in het huis dat die helaas weinig invloed heeft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:31

Mijn 'nieuwe' buurman heeft een licht tube (als ik het zo goed zeg?!) in zijn dak laten maken. Wat is dat gaaf zeg!! Zitten zeg maar allemaal spiegeltjes in en die weerspiegelen dan het licht. Wat geeft dat een licht zeg!! Nu weet ik natuurlijk niet of zoiets overal mogelijk is?!
Nu heb ik het troudens liever donkerder in m'n hal dan in m'n huiskamer :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:38

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:39

Kentaro schreef:
Mijn 'nieuwe' buurman heeft een licht tube (als ik het zo goed zeg?!) in zijn dak laten maken. Wat is dat gaaf zeg!! Zitten zeg maar allemaal spiegeltjes in en die weerspiegelen dan het licht. Wat geeft dat een licht zeg!! Nu weet ik natuurlijk niet of zoiets overal mogelijk is?!
Nu heb ik het troudens liever donkerder in m'n hal dan in m'n huiskamer :D

Hahaha eens!!!
Oh dat ken ik niet........ eens ff opzoeken!!!!! Klinkt heel gaaf!!!

Wij hebben nu op zolder bovenaan de bovendste trap een velux raam geplaatst. Dat scheelt echt al ENORM :j Heel fijn!!!!
Van de zomer hebben we zo'n soort "gaas" aan de buitenkant zitten wat warmte tegen houdt, maar dat hebben we vorige week weer weggehaald (niet meer zo nodig nu haha) en nu is het weer super licht daar.

Before (of nou ja "tijdens")
Afbeelding

After
Afbeelding

(geen recentere foto helaas)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:41

Wat een verschil zeg :j

Zou het denk ik ook niet zo gedaan hebben, met verschillende kleuren maar een verbetering is het zeker :j

Ik heb net de hele karwei afgezocht naar een heeeeeeeel klein schroefje 4 bij 4 mm :+ Hadden ze niet :n
Maar goed ze hoorden bij een lamp die ik daar weg had en die waren dus van plastic, draaide je zo allemaal kapot :n Heb dus nu een doosje van 25 schroefje incl boutjes van 4mm dik en 10 mm lang. Ze passen wel maar ze steken dus een stukje uit. Als ze op maat hangen halen we het uiteinde er wel af. Kreeg ze wel gratis mee trouwens :j
Hoop dat die lamp er dan vanavond eindelijk hangt :j Moet ik nog wel even peertjes kopen want die ik nu heb zijn spaarlampen en die passen qua dikte weer niet door de kelk :+