Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:00

heb hier een hele doos met SUN tabletten en die krengen lossen amper half op!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:21

Zo, Ik heb een lijst gemaakt met producten in de voorraad... Met een aantal bijproducten kan ik daar denk ik zeker 3 weken van eten :) Aankomende weken dat maar opeten!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:26

Ik heb vandaag bezuinigd bij de aldi. :) 6 tomaten op een schaaltje kosten normaal 65 cent en nu met oranje sticker ging er nog 20 cent af. Volgens mij gaat die sticker erop als ze iets ouder zijn. Maar ze zien er nog goed uit, dus gaan nog makkelijk een paar dagen mee. En ik heb 2 bosjes rozen gehaald ook met kortingssticker. Normaal 2.19 en daar ging 66 cent af. (per bosje).

De komende tijd ga ik maar weer eens wat meer op de prijzen letten. Heb de afgelopen maanden weer teveel uitgegeven...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:32

Ik heb vandaag bezuinigd bij de Plus. :j
Een kg FairTrade bananen voor een euro, veel dingen waarbij het goedkoper is als je er 2 koopt, mijn siroop van €2,70 voor €2,-. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:08

Sheran schreef:
Brood dat 1 dag oud is valt bij mij ook niet onder 'oud brood'. Ik vries het ook altijd in, dan blijft het vers. Ik vries sowieso veel in (ook met avondeten krijg je meestal heel veel als je het goedkoop wil doen) maar helaas moet ik hier op mijn studentenkamer een vriesvakje delen met 3 anderen, dus veel meer dan 4 dingetjes kunnen er per persoon helaas niet in.

Onder oud brood versta ik brood wat mijn vader meegeeft aan klanten voor de beestjes! Zonder schimmel maar al dagen oud....(we hebben thuis bakkerij eb bakkerszaak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:09

Ik haal de derft liquid caps bij de kruidvat. 2 voor prijs van 1. Doe er enorm lang mee. Half jaar voor 12 euro

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:10

Wij hebben geen afwasmachine. Een jaar lang afwassen voor 1 euro 10.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:13

Klopt von. Ik haal mijn afwasmiddel en wasmiddel alleen in de aanbieding

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:30

Sheran schreef:
Wij hebben geen afwasmachine. Een jaar lang afwassen voor 1 euro 10.

Wat voor afwasmiddel is dat dan? :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:57

Ik ga vanmiddag weer naar de Lidl en Nettorama. Scheelt toch een hoop, merk ik al. Bovendien eet ik nu beetje de vriezer leeg, van het budget heb ik op dit moment nog 35 euro over. Maar dan moet ik ook zeggen dat we 3 keer buitenhuis aten deze week.

Vaatwastabletten haal ik gewoon bij de Action :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:05

Als de tabletten nog niet eens half oplossen, staat er dan niet toevallig een bord oid voorhet klepje? (dat heb ik namelijk regelmatig gehad :o , kon het klepje niet goed open).
Als ik em op een kort programma zet dan doe ik er sun vloeibaar in (ook van de hoogvliet kassabonzegels :') ) omdat ik denk dat die het anders ook niet gaat redden. Maar eigenlijk gebruiken wij vrijwel altijd het eco programma met voorspoelen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:06

Ik kom hier ook eens even meelezen.
Woon nu 2 jaar op mezelf en het blijft krap met mijn geld, dus het is echt eens tijd om te gaan bezuinigen.
Ik heb een hele tijd boodschappen gedaan bij de nettorama, maar sinds 2 weken toch maar weer over gestapt naar de lidl. Scheelt toch nog wel aardig, vooral op groente en fruit. Gisteren nog 2 volle tassen voor 35 euro. Ik dacht echt, volgens mij heb ik wel voor 50 euro dus dat was weer een grote meevaller.
Wasmiddel, schoonmaakspullen en dergelijke sla ik 1 keer in de zoveel tijd in bij de action. Heb het idee dat dat ook veel scheelt, alleen is de verleiding daar erg groot om onnodige dingen mee te nemen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:49

Vind dit topic altijd zo leuk om in mee te lezen :) !
Wij doen standaard boodschappen bij de aldi en de overige dingen bij de andere supermarkten.
Tegenwoordig gaan we best wat supermarkten af, omdat het gewoon erg veel scheelt! Scheelt ook dat vriendlief een auto van de zaak rijdt en de brandstof voor ons gratis is..

Van de week bij de nettorama pickwick ijsthee ingeslagen (3 pakken voor 1,99) en gisteren bij de aldi 2 vleesverpakkingen voor 30% korting gehaald! (4 satéschnitzels en 4 rundervinken voor maar 4,50 :) )

Wasmiddel/vaatwastabletten kopen wij in de aanbieding en schoonmaakspul ook bij de action!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:07

Er schiet me opeens nog een zomervoordeel tipje binnen.
Ze hebben dan voor 5 euro een barbeque box bij de lidl.
Daar zitten in: 4 speklappen, 4 worstjes en 4 hamburgers.
Het is al ingevroren en er zit per vleessoort een apart bakje in, dus je kan ze makkelijk apart in de vriezer gooien.
Ik vond het zelf prima smaken en voordelig.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:10

Bij de Aldi heb je die boxen idd ook voor 7 euro, dan zitten er 6 worstjes in, 6 satéstokjes, 4 speklappen en 4 hamburgers!
Wat wij vaak doen is zelf saté maken, koop 2 kipfiletjes, daar kun je prima 5/6 stokjes van maken. Hoef je alleen 1keer een fles marinade te kopen (of kruiden om de marinade zelf te maken.).

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:24

Die bbqbox uit de vriezer bij de lidl vonden wij niet zo smakelijk.

Ik wacht tot de varkensfricandeau of carré in de aanbieding is en koop dan een paar stukken tegelijk.
Die vries ik in ,al of niet gesneden, en maak er later saté of shaslick van.
Dat kan natuurlijk ook met kipfilet.

Een marinade is doodsimpel om zelf even te maken.
houten stokjes een nachtje in het water zetten voor je het vlees erop doet.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:04

Vlees haal ik vaak ook bij de turk, die is ook altijd heel goedkoop en lekker vers.

Gisteren heb ik bij de C1000 shampoo gekocht voor 0.39 cent. Op zich best goed te doen, het is alleen wat dunner maar ruikt wel lekker naar zwitsal. Mijn man vond het niks.....denk dat ik beter niet hadden kunnen zeggen wat het kostte dan had hij denk ik niet zo gemopperd.

wel goedkoop boodschappen gedaan! Ik was 10,21 kwijt. Daar kunnen we de komende 3 dagen van eten. In plaats van vlees heb ik surimi gekocht. Als groente heb ik tauge, peen en bosui. Peen raspen en bosui in kleine stukjes. Roerbakken met wat suiker, vissaus en oestersaus die we sowieso standaard altijd hebben staan. Geplette pinda erop (gepikt bij mijn moeder). En je hebt padthai. Lekker hoor.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:13

Ik hoor wel vaak dat de Lidl een heel stuk goedkoper is, maar ligt het nou aan mij, of liggen hun prijzen soms net zo hoog of op eenzelfde lijn als het huismerk van een andere supermarkt? Ik vind de lidl namelijk helemaal niet zo goedkoop overkomen

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:15

Hier zit geen lidl in de buurt dus ik weet het niet, wil er nog wel een keer heen, maar degene die het meest dichtbij is, is al 15 km e.r. :+
Weet wel dat de aldi hier voor de meeste dingen wel écht goedkoper is..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:17

aldi hebben wij hier ook maar vind het assorti niet echt denderend.. wat dat betreft is de lidl wel weer wat uitgebreider hier

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:33

DebGizmo schreef:
Ik hoor wel vaak dat de Lidl een heel stuk goedkoper is, maar ligt het nou aan mij, of liggen hun prijzen soms net zo hoog of op eenzelfde lijn als het huismerk van een andere supermarkt? Ik vind de lidl namelijk helemaal niet zo goedkoop overkomen

Het ligt aan de producten. Groeneten en fruit zijn wel goedkoper over het algemeen (De komkommer vind ik overigens echt niet lekker). Verder is het een beetje zoeken.
Als je heel extreem zou doen heb je uiteindelijk bij alle producten wel een goedkopere variant in een andere supermarkt. Maak dan een lijst en ga alle supermarkten af.
Voor de gestoorde bespaarder.
Uiteraard alles op de fiets anders kost het benzine. :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:34

Persoonlijk heb ik liever de lidl dan bv euroshopper.
Kwa prijs zal het misschien wel gelijk zijn ongeveer.
Bij mij in de buurt is de lidl ook uitgebreider dan de aldi.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:30

Nou heb Lidl geprobeerd maar ze hadden bijna niks meer liggen en t brood was al droog toen ik het de volgende dag open maakte.. Dan geef ik liever wat meer uit!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:34

Ik koop mijn groenten/fruit liever bij de Lidl, is het goedkoopst en als beste getest door de Consumentenbond (of één van die andere testers). Voor de rest koop ik er koekjes/snoep. Vlees koop ik liever bij de Jumbo of C1000 in de aanbieding. En de A-merkproducten koop ik of in de aanbieding of bij de Jumbo aangezien deze echt de goedkoopste zijn (zo niet krijg je het product gratis, wat ik al meerdere heb gehad)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:35

Ik vind Lidl in sommige opzichten echt stukken goedkoper :j Vooral met de groenten en fruit.
Ik ben er net ook weer geweest en daarna nog eventjes langs de Nettorama. Hadden 2 volle tassen (van die stevige) voor maar 55 euro :D