O echt jeetje... Hihi Volgorde is ook als je het effect van krijtverf wilt krijgen (verdunnen met water dus)? En wat moet erop nadat je 2x de lak erop hebt gedaan?
Krijtverf is van zichzelf niet transparant, ik denk dat je whitewash bedoelt. Dan moet je uiteraard niet gronden, anders is je meubel al wit. Als je 2x hebt gelakt hoef je er niks meer aan te doen.
Nic
Geplaatst: 26-07-12 13:32
Je kan er nog extra matte blanke lak op doen tegen het slijten
Rinske: Erg mooie commode! Komt er ook een kast? Bedje is ook echt prachtig!
Ik heb een kaptafel gekocht voor mijn dochter Een kleintje, deze moet creme wit met goud en roze worden, maar goed, de schuur staat nog vol met meubels Eerst maar nieuwe pootjes onder het prachtige nachtkastje van zoonlief maken.
Hij is niet zo heel bijzonder, haha. Vandaag eerste stukje kant in de commode gedaan. Ik ben alleen bevangen van de hitte volgens mij, want ik heb niet netjes het midden aangehouden . Maar ik vind het persoonlijk erg leuk .
Hihi, is nep kant, niet te zien hè ? Ik heb plexiglas op maat gezaagd en toen deze plakfolie erop geplakt. Ik wilde eerst met echt kant aan de slag gaan, maar dan zou ik óf allemaal in de commode moeten nieten, óf een frame moeten maken. Dat frame zou je echter blijven zien, dus toen maar voor deze oplossing gekozen. Ik ben er wel blij mee . Is ook makkelijker schoon te maken zo .
Wat een creatieve oplossing! Erg leuk en die ga ik zeker onthouden! Manou haar kaptafel heeft ook 2 glazen deurtjes en ik vond glas niet geschikt, zeker niet op hamertje tik hoogte dus dit is wel een optie!
Maar vast niet tot 200,- ( de prijs die op de betreffende site stond) En van die lampenkapjes...bij de XENOS zag ik ze laatst nog geloof ik. Kost geen drol
Zo de buffetkast is eindelijk afgeschilderd! Nu nog even drogen in de tuin en dan kan hij hopelijk snel naar binnen vanavond. Dan zal ik ook weer een foto maken
Leuk zo Rinske! Dat plexiglas, daar zou ik dus nooit aan denken, slimme oplossing!
Ze hebben inderdaad eel lampenkapsjes bij Xenos, zoiets moet niet heel moeilijk zijn.
Ik heb ook weer een project; ben een steigerhouten bureau aan het maken. Of nouja, ik heb het hout, begin morgen haha. Heb tzt misschien nog wel wat advies nodig over kleur en beslag, maar eerst maar eens schuren en schroeven. Is nog werk zat..