Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:42

Mooie wc :D

Ik heb mijn wcpot enzo van het weekend besteld en heb vandaag de tegels besteld. :):)
En we zijn naar de notaris geweest voor het samenlevingscontract. Het einde van het geregel komt een klein beetje in zicht :=

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:07

Denise: wat een gaaf fotobehang zeg! Glitterverf geen ervaring mee, maar klinkt ingewikkeld, benieuwd hoe dat gaat worden. Succes ermee in elk geval.
ecyoj schreef:
vraagje
hebben sommige van jullie ook wekpotten staan voor de sier. leuk lintje erom heen enzo.
wat hebben jullie erin zitten?

Ik heb hele ouderwetse, die met een losse deksel en niet met zo'n klemding. Die zijn van mijn oma geweest en had er mega veel op zolder staan, die zijn verdeeld onder de familie toen het huis leeg moest. Ik heb ze in de badkamer staan op een kastje, gevuld met zeepjes, schelpjes, kaneelstokjes ed.
Mijn nicht heeft ze juist wel weer in de keuken met rijst, macaroni en dat soort dingen.

Spannend Youngster.

En Miep krijgt een ouderwets huis, lekker belangrijk, als het maar je thuis wordt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:12

Laurabram schreef:
En Miep krijgt een ouderwets huis, lekker belangrijk, als het maar je thuis wordt.

Daar gaan we wel vanuit, want dat heb ik onderhand wel verdiend *D
Woon nu al 6 jaar tegen mijn zin in....

En ID wat je zegt zo denken wij ook LB als WIJ het maar naar ons zin hebben :+

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:15

Inderdaad, het moet jouw/jullie plekkie worden, waar je je lekker voelt en een ander hoeft er niet te wonen. Altijd leuk natuurlijk, als een ander je huis leuk vindt, maar uiteindelijk gaan zij weer weg en jij ploft er heerlijk op de bank en geniet van je huis.

Wat een commentaar wij gehad hebben toen we besloten om de keuken en de woonkamer te scheiden door de kamer-en-suite; en dat moet je niet doen, en dan wordt het hardstikke klein - en je woont in een nieuwbouwhuis, dat staat helemaal niet. En wij waren er zo weg van, ik liep al jaren met het idee in m'n hoofd. En nu is het straks een jaar geleden dat we verbouwd hebben en ik geniet er nog iedere dat zo ontzettend van. (en de commentaren draaiden bij toen het klaar was, want toen vond iedereen het opeens wèl leuk :+ )

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:21

Dat van die kamer-en-suite.... was gisterenavond idem bij bouwval gezocht dan denk ik bij mezelf aaaaa dat wil ik ook (ouderwerts dus :+) en daar werd ook alleen maar gemuggezift dat die eruit gehaald moest worden omdat je huis dan groter is..... als die mensen dat nu willen, laat ze dan lekker :P

Tja en weet je het is met alles zo, de beste stuurlui staan aan wal :D

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:22

Laurabram schreef:
Denise: wat een gaaf fotobehang zeg! Glitterverf geen ervaring mee, maar klinkt ingewikkeld, benieuwd hoe dat gaat worden. Succes ermee in elk geval.
ecyoj schreef:
vraagje
hebben sommige van jullie ook wekpotten staan voor de sier. leuk lintje erom heen enzo.
wat hebben jullie erin zitten?

Ik heb hele ouderwetse, die met een losse deksel en niet met zo'n klemding. Die zijn van mijn oma geweest en had er mega veel op zolder staan, die zijn verdeeld onder de familie toen het huis leeg moest. Ik heb ze in de badkamer staan op een kastje, gevuld met zeepjes, schelpjes, kaneelstokjes ed.
Mijn nicht heeft ze juist wel weer in de keuken met rijst, macaroni en dat soort dingen.

Spannend Youngster.

o dat kaneel en zeepjes vind ik wel een leuk idee

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:28

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 22:31

Kun je die klemmetjes niet kopen bij Dille&Kamille?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:33

O, dat zou best kunnen, maar echt nodig heb ik ze niet zoals ze nu gebruikt worden, er zitten ook geen rubber ringen meer bij, want die waren helemaal vergaan. Maar het zou me niet verbazen als ze ze daar verkopen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:06

Hier verkopen ze die klemmetjes (de normale dan) en ringen in de supermarkt :=
Mocht je ringen willen (rood) en ze niet kunnen vinden roep je maar :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:14

O, ja in Frankrijk kan dat best :j . In Italië zie ik ze ook altijd in de supermarkt liggen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:09

Goedemorgen dames!

Ze komen zometeen de gordijnen hier monteren!! Jeeeej!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Zal vanavond direct even foto's plaatsen van onze gordijnen!! :)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:33

Heel mooi gedaan dat fotobehang Denice! Ziet er strak uit :D

Wat fijn Naath!

Heb mooie foto's gemaakt van mijn badkamer, maar ben het snoertje van de camera vergeten }:0 Thuis nog geen internet, misschien kan ik het vanavond bij vriendje even uploaden, anders morgen :P

Het is wel erg mooi geworden!! De deuren hangen ook, ben echt verliefd op mijn woonkamerdeur!

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:44

Denise: Ik vind de fotowand echt mooi geworden. :D Eigenlijk vind ik hem helemaal niet druk of te veel aanwezig. Ben benieuwd naar de muur in de slaapkamer als die af is.

Nieuwe foto's gemaakt van de huiskamer. Het tv-meubel lijkt nu niet meer zo enorm als je de rest van de huiskamer ziet. Ook hangt de nieuwe klok mooi :D <3

Afbeelding

Wil alleen in de keuken (let niet op de rotzooi) nog iets aan de muur (erg kaal) en die lamellen vind ik super STOM! Die hebben de vorige bewoners laten hangen. Is prima voor even, maar wil echt wat anders. Hebben jullie nog leuke ideeën?

Even een oude foto ter vergelijking. Wat een bende was het zeg.

Afbeelding

Verder nog een foto naar de gang.

Afbeelding

De linker deur moet nog geverft worden.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:52

Is zeker opgeknapt Maaike, ziet er goed uit :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:56

Jeetje Maaike, wat supergaaf :wow: Ik vind jullie hele tvmeubel en alles wat erbij hoort wel erg gaaf!
Ik zie dat je een afgesloten kast onder de trap gemaakt hebt?

Keukenraam...ik vind die transparante doorzichte vitrage wel netjes. Niet zo ouderwets met zo'n lelijk werkje erin. Vouwgordijntje vind ik ook wel een knap gezicht. Ligt eraan...de keuken is zeker aan de straatkant? Hoe zit dat met inkijk en hoe wil je dat? Je kunt ook een gedeelte met plakplastic bekleden, zodat de inkijk minder wordt. Mogelijkheden te over, maar lamellen zijn zooooo 1986.

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:28

Ik zat zelf te denken aan raamfolie met een leuk werkje ofzo en daarboven een vouwgordijn. Ik heb toch wel een beetje snel inkijk ook als heb ik in de voortuin nog een carpoort. Bovendien zie je meteen een joekel van een tv staan, lijkt mij ook niet zo slim ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:34

En wat vind je van dag/nacht gordijnen voor in je keuken?
Raamfolie met vouwgordijn is ook altijd erg leuk :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:55

Hihi Miep, wij hebben ook nog 2 zulke deuren. Het moet maar snel weer worden dat we de woonkamerdeur even kunnen missen, dan kan die ook in de kleur.

Wij hebben in de keuken een vouwgordijn (zit ook aan de straatkant). Ik ben zelf ook wel heel erg weg van shutters, maar krijg manlief niet zo gek.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:59

Jaaa onze gordijnen hangen!! Ben er echt heel blij mee, het is ineens zo'n stuk minder kil in de woonkamer!! Zal vanavond even een foto plaatsen!

Maaike: Is mooi geworden hoor! Vind de tv meubel wel mooi, maar persoonlijk vind ik het te strak!

Ik vind vouwgordijntjes ook altijd leuk staan. Ik denk dat ik dat ook wel mooi vind voor bij ons in de keuken! Weten jullie hoe dat zit met het op maat maken ervan? Kan je dat ook bij vouwgordijntjes gemakkelijk doen? Voor op de andere slaapkamer heb ik ook nog een rolgordijn om op te hangen. Kan je dat ook gemakkelijk zelf op maat maken?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:59

Ja, shutters vind ik erg mooi! Maar wel belachelijk duur!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 15:02

Naath86 schreef:
Voor op de andere slaapkamer heb ik ook nog een rolgordijn om op te hangen. Kan je dat ook gemakkelijk zelf op maat maken?

Ja, dat is heel simpel. Dopje aan 1 kant eraf halen. Stuk van buis afzagen en gordijn op maat knippen. Even opletten dat je dat netjes recht doet. Balkje onderin op maat maken, dopje er weer op doen, oprollen ophangen. :D Kind kan de was doen.

Ik hou niet van vouwgordijnen dus daar zou ik niet voor kiezen. Zeker niet in de keuken waar ze vettig kunnen worden. Ik zou voor plakplastic gaan geloof ik. En eventueel een rolgordijn dat je als het donker is naar beneden kunt doen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:08

Ir111 schreef:
Naath86 schreef:
Voor op de andere slaapkamer heb ik ook nog een rolgordijn om op te hangen. Kan je dat ook gemakkelijk zelf op maat maken?

Ja, dat is heel simpel. Dopje aan 1 kant eraf halen. Stuk van buis afzagen en gordijn op maat knippen. Even opletten dat je dat netjes recht doet. Balkje onderin op maat maken, dopje er weer op doen, oprollen ophangen. :D Kind kan de was doen.

Ik hou niet van vouwgordijnen dus daar zou ik niet voor kiezen. Zeker niet in de keuken waar ze vettig kunnen worden. Ik zou voor plakplastic gaan geloof ik. En eventueel een rolgordijn dat je als het donker is naar beneden kunt doen.

Bedankt voor de tip! Dat moet wel lukken!!

Dat is idd niet handig, vouwgordijntjes als ze snel vettig kunnen worden.. Bij ons is dat plakplastic niet echt mooi trouwens. Wij hebben de keuken aan de achterkant zitten, met uitzicht op de tuin en weiland! Geen inkijk dus, we nemen dus meer gordijnen voor het wat knussere idee! :) Maar kan me voorstellen als je de keuken aan de straat kant hebt ofzo, dat het wel fijner is.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 15:12

De vorige bewoner hier was zo vriendelijk om alle raambekleding te laten hangen ( :r ). Je wilt niet weten hoe de rolgordijnen in de keuken eruit zagen. Vet en ranzig. En dan hingen ze niet eens boven het aanrecht. Ik vond het vrij smerig. :D

Ik moet er hier nog eens iets voor bedenken. Ik heb 1 setje buren die recht mijn keuken in kijken. Heel gezellig hoor, we zwaaien altijd even. :D Als ik mijn bovenlichtjes vervang door glas in lood dan kunnen de andere buren niet meer inkijken. Maar ja, dat is gelijk weer duur... Zucht. *gaat winnend staatslot kopen vanmiddag*

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:24

Shutters <3
Ik wil ze in mijn badkamer :o

Ik zou ook geen vouwgordijn nemen in de keuken, zelf hebben wij nu jaloezien van hout en in ons nieuwe huis doe ik er niets voor, heb een donkere kleine keuken dus wil graag de lichtinval benutten *D

@Ir111 lekker aso om dan de raambekleding niet even te soppen :7