Onze stratenmaker belde gister, morgenavond komt hij het eerste deel in orde maken, de opsluitbanden ingraven!

Ben echt zo benieuwd!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morganlefay schreef:Hier vandaag flink geschoffeld. Ik had de schrik van mijn leven. Ben als de dood voor kikkers en padden en hoppa, springt er net zo'n beest voor je schoffel weg! Zoontjelief ging meteen weg. Hij ging wat anders doen op een plek waar geen kikkers zitten.Bij mij zit enorm veel zevenblad in de tuin. Echt balen! Dat groeit nog sneller dan je er tegenop kan schoffelen. Echt heel secuur doe ik dat nu ook nog niet. Als de sla en de brocolli maar licht krijgen, maar het moet er tzt wel graag uit, als ik de tuin ga herinrichten.
Iemand tips hoe je daar van af komt?
@Idefix4
Als je het zevenblad bedoeld. Tja, uitputten door elke keer de uitlopers te verwijderen.Geldt ook voor het welbekende pispotje=haagwinde. Of anders wat erg rigoreus is, de fik erin.
Nicolletje schreef:Ik las laatst een tip.... Een emmer met water, touw erin, andere eind van het touw in de potgrond en dan komt er (in elk geval de eerste paar dagen) via het touw water in de grond.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd dus kom me niet afschieten als het niet heeft gewerkt!
http://www.tuinadvies.nl/water_geven_ti ... kantie.htm