Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:55

Helemaal zelf gekocht :D ben niet zo'n handige harry helaas. Zelfs het whitewashen heb ik laten doen ;)
Ja ik heb nog wel wat meer foto's denk ik.

Texas1 schreef:
Denz: Gaaf!! ook mijn idee om dat te doen! Heb je nog meer foto`s?? en zelf gemaakt of gekocht?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:05

Goedemorgen!!

Ik ben verhuisd!! Vannacht al in mijn nieuwe huisje geslapen... *\o/*

En mijn voornemen om zoveel mogelijk zelf te doen is gister goed begonnen, heb zelf namelijk mijn internet aangesloten -:)

Ik heb nog nooit zelf iets hoeven doen aan kluswerk, en ik ben daar dan ook nogal huiverig voor...
Een collega had al gezegd dat hij het wel aan wilde komen sluiten, maar hij kon pas zondag en anders volgende week savonds een keer...

Nou ga ik niet het hele weekend zonder internet zitten, dus ik naar de karwei voor gereedschap (want ook dat heb ik nog nooit nodig gehad). :=

Sta ik daar heel stoer voor het rek met schroevendraaiers en zo (heb zelf bij gamma en praxis gewerkt dus weet wel een beetje hoe en wat) komt er een medewerker naar me toe: "dag mevrouw, kan ik u misschien ergens mee helpen??" (die zal wel gedacht hebben, jong vrouwtje, blond haar, gereedschap, dat gaat niet goed komen) :+
Dus ik heel stoer en vol overtuiging: "nee hoor, ik kan het wel vinden. Moet alleen even andere schroevendraaier hebben om de internetaansluiting te vervangen, die ik nu heb zijn allemaal te groot" (alsof ik een gereedschapskist vol spullen heb liggen) _O-
Medewerker keek me nogal glazig aan: "gaat u dat zelf doen??" :oo
Ik: "ja hoor, waarom niet??" ~~}>
Medewerker keek me nog even medelijdend aan (dacht waarschijnlijk dat ik een uur later wel weer terug zou zijn met vragen of zo) maar ging uiteindelijk verder met zijn werk... :roll:

Ik uiteindelijk thuis, doos open gemaakt, werd er bijna bang van toen ik zag dat ik dat hele kastje eruit moest halen, maar vol goede moed begonnen.
En zoals je ziet, het is me gelukt, mijn internet werkt!

Moet vanmiddag nog even naar de karwei voor wat spullen, dus als ik die jongen zie zal ik m zeggen dat het gelukt is, of zal ik m een mailtje sturen? anders gelooft hij me nooit... O:)

Vandaag maar beginnen met het schuren van het houtwerk...
Ik hou jullie hier op de hoogte van mijn klusavonturen, zal van de week ook eens foto's maken en hier plaatsen...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:11

Spottedponie; wat goed van je!! :D
Je onderschat jezelf :P

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:19

Leuk Spottedponie!

heb op dit moment een schoolopdracht om een duurzaam huis te ontwerpen van maar 25 vierkante meter..
Pff nooit gerealiseerd dat het zo klein is, en dan ook nog letten op duurzaam, best moeilijk!
Nu dus opzoek naar inklapbare tafels, slaapbanken, niet al te diepe maar wel hoge kasten...
(doe opleiding bouwkunde & vormgeving)

dems75

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 10:48

Goed man, S de P!!!! ben benieuwd naar foto's van je nieuwe stulpje!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:22

Horseshoptop, wat een mooi ruim huis! Je hebt ook een mooie, ruime tuin zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:09

Internet aansluiten, zou ik nooit aan beginnen hihi!!

Volgende week begin ik aan mijn secretaire. Morgen eens kijken welke kleur ik het ga verven

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:31

@ Vonneke, stelt niks voor joh _O-
Durf ik nu wel te zeggen :+

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:47

Oeeeh, gister weer druk aan het kijken geweest voor banken en tafels.
Zitten nu nog te twijfelen tussen 2 banken, dus gaan van de week nog een x kijken en zien wat het lekkerste sit :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:08

Zidore schreef:
Jaaa die deuren krijg ik ook volgend jaar HTS! super!!

@niene ik zit nog eens naar je foto's te kijken en die boom is echt helemaal supergaaf geworden!
wel zou ik eens kijken naar nieuwe hoezen voor je bank, of 2 dezelfde plaids. Ook je tafeltje zou ik bijv. wit verven
en ik zie ook dat je leuk servies hebt met roze en groen. dus misschien wat leuke kussentjes op je bank?? (in roze (bloemetjes?) en groen) zoiets als dit http://www.jaatje.nl/images/tn_kussenho ... loemen.JPG dan wordt het allemaal 1 geheel. hoop dat je iets aan de tips hebt. ;)

Thanks voor de leuke tips! Een witte tafel is inderdaad misschien nog wel leuk, maar ik kom straks 40 uur te werken. Dan komt dat waarschijnlijk op de lange termijn planning te staan. Kussens staan op mijn to do list, ze worden waarschijnlijk groen met een kringel (lijken op die van de boom) te koop bij kwantum, kon ze op de site niet vinden dus helaas geen vorbeeld. DE hoezen staan ook op de list waarschijnlijk worden die wit, maar ben er nog niet helemaal uit, als het echt helemaal af is dan komen er nog een paar foto's.

Chinese slaapkamer is wel af, zal vanavond of morgen wat foto's plaatsen.

Succes met klussen Spottedponie! Ben benieuwd hoe het er uitziet als het af is.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:32

Loiz schreef:
Leuk Spottedponie!

heb op dit moment een schoolopdracht om een duurzaam huis te ontwerpen van maar 25 vierkante meter..
Pff nooit gerealiseerd dat het zo klein is, en dan ook nog letten op duurzaam, best moeilijk!
Nu dus opzoek naar inklapbare tafels, slaapbanken, niet al te diepe maar wel hoge kasten...

Heb je al eens op deze website gekeken voor inspiratie?
http://www.tumbleweedhouses.com/

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:56

@Loiz: Bij de ikea heb je soms ook van die kleine ruimtes waar ze dan toch wat van maken..
Verder heb ik er vrij weinig verstand van, maar misschien een hoogslaper met daaronder een bank/bureau?

Aanstaande zaterdag weer bij4 of 5 huizen kijken, met de open huizen dag :) Ben benieuwd hoe ze in het echt zijn :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:55

je hebt ook 2 persoons hoogslapers, die zijn nog best gaaf :j
daaronder zou je dan een bank neer kunnen zetten, of een bureau :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:01

wij hebben zself een hoogslaper gemaakt, met daaronder aan beride kanten kastruimte. Ideaal want we hadden maar 1 slaapkamer in ons oude huis en dus ruimtetekort ;)

We hebben de paneelgordijnen bijna hangen (weinig tijd dus alles gaat langzaam :P ) als het af is maak ik foto's en ook meteen van de keuken.

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:23

Vanaf 1 december mogen mijn vriend en ik in ons nieuwe stolpje dus ben enorm blij met dit topic :) Lekker ideeen opdoen. Plaats vooral meer!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:30

Heeft er iemand een foto van een slaapkamer met grijs/wit tinten? Ik twijfel een beetje over het effect van donkere wanden in een slaapkamer. Ik wil dan de kozijnen, plinten en deur wit houden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:33

Loiz schreef:

Ik heb 5 jaar naar volle tevredenheid gewoond op 25m2, ik had alles, bed, grote kast, wandkast, bank, eettafel, dressoir en een boekenkast. O ja, en een losse comfi stoel. Bij die 25m2 zat ook mijn badkamer en keuken inbegrepen trouwens.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:31

ohhh echt Ir? ik zou gek worden!! mijn slaapkamer alleen al is 30m2... Ik ben claustrofobisch en alleen mijn slaapruimte moet al minimaal 20m2 zijn.... ik heb respect voor je dat je dat kan!

HTS, mooi stulpje, lekker ruim en hele mooie keuken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:50

Marley schreef:
je hebt ook 2 persoons hoogslapers, die zijn nog best gaaf :j
daaronder zou je dan een bank neer kunnen zetten, of een bureau :)

die heb ik gehad in mijn studentenkamer, ideaal ding! mooie bank eronder idd en slapen/wonen maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:51

Ir111 schreef:
Loiz schreef:

Ik heb 5 jaar naar volle tevredenheid gewoond op 25m2, ik had alles, bed, grote kast, wandkast, bank, eettafel, dressoir en een boekenkast. O ja, en een losse comfi stoel. Bij die 25m2 zat ook mijn badkamer en keuken inbegrepen trouwens.

ik heb gewoont op een kamer van 12m2 de eerste 2 jaar in het studentenhuis, keuken en douche wel appart. Heb het daar super naar mijn zin gehad. daarna naar een kamer van 22m2 waar mijn bed boven de gang was met een trapje, ook ideaal.

maar moet zeggen dat mijn woonhuis nu wel erg fijn is :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:46

mijn schoonzus woonde daar tijdens haar studie ook in met mijn broer, samen op ongeveer 30m2 met daarin dus keuken enz. Ze hadden een hoogslaper boven de keuken, echt heel hoog dus alleen praktisch om in te slapen zeg maar ;)
Verder gewoon een woongedeelte en eettafeltje en aparte badkamer met wc erin.
Denk in ieder geval ook aan het gebruik van die open wandkasten van de Ikea, die kun je ook als ruimteverdeler gebruiken. Idem met de paneelgordijnen van Ikea (die er nog niet inhangen.... hihi ) die kun je ook als ruimteverdeler gebruiken en als je wilt schuif je ze open om de boel groter te doen lijken/zijn (bv bij visite).

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:47

xDramaQueen schreef:
ohhh echt Ir? ik zou gek worden!! mijn slaapkamer alleen al is 30m2... Ik ben claustrofobisch en alleen mijn slaapruimte moet al minimaal 20m2 zijn.... ik heb respect voor je dat je dat kan!

Haha! Het was uit nood geboren, ik wilde snel huren in de randstad. Dan kun je niet zo kieskeurig zijn. Het beviel echter zo goed dat ik er lang gebleven ben.

Daarna een woning van 100m2 gekocht. Wat een ellende, echt veeeel te groot. Die is dus verkocht en nu woon ik op 55m2, precies goed. :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:48

in je eentje dus neem ik aan?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:50

Ja. :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:51

dat lijkt me inderdaad prima, ook echt niet te klein ofzo :)