Als ik voor mezelf kijk, dan gaan de bedragen wel omhoog maar lijkt het nog aardig binnen de perken te blijven. Ik heb een appartement van 90m2, woon 50% van de tijd alleen. Blokverwarming, verder alleen gas voor het fornuis. Boiler is elektrisch.
Mijn bedragen nu:
- Essent (stroom + gas fornuis): € 44 p/m, voorstel Essent om te zakken naar € 11 per maand, voorspelling is dat ik straks terug krijg van Essent.
- Techem (blokverwarming): voorschot € 130 p/m vanaf 1-2-2022, daarvoor € 70 p/m. Jaar loopt van juni 2021 tot juli 2022. Moet nu € 275 bij betalen.
In totaal dus een voorschot van € 170 p/m, denk dat als ik de Techem nog een keer ophoog naar € 160 ik uit ga komen. Verwarming staat in de winter alleen aan in de woonkamer en de werkkamer. Keuken heeft geen verwarming, in de slaapkamer staat hij niet aan en in de douche ook niet. Daar dient de radiator als handoekenrek.
Echter zijn wij wel bezig met de aanschaf van een nieuwe woning, en daarvoor maak ik me toch wel wat zorgen. Daar spelen waarschijnlijk hele andere bedragen.. Al kan ik mijn contract bij Essent wel meenemen, hopelijk scheelt dat wat (>10jr klant, daardoor korting).
Wat mij helpt op echt gure dagen is zorgen dat ik sowieso warme voeten heb (Uggs!) en warme handen (vingerloze handschoenen ivm typen). Zodra ik koude handen of voeten heb trekt dat helemaal door, en daar is haast niet tegenop te stoken.